Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Čuveni Pešter. Prije će tropi i palme na Pešter nego on sa ove teme kao babaroga

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Nije realno da Srbija krene da gradi put do Boljara a da se ne zna ni u narednih 10 godina štamće se dešavati sa putem u Crnoj Gori tj kako će i kojim tempom graditi se nastavak puta od Mateševa ka Beranama i Boljarima.
To bi bilo kao da se buši tunel od npr 5 km i sa jedne strane recimo napravi se 2,5 km i a da sa druge strane nije ni počelo kopanje.
Od Pozege do Boljara je 107 km a od Mateševa do Boljara 73km i bojem se da ćemo se za tih 180 km koji bi spojili Podgoricu i Beograd načekati prvenstveno zbog situacije u CG jer mislim da mi nemamo kapacitet da u dogledno vrijeme nastavimo sa izgradnjom autoputa.
 
Ovo sa tunelom su ti druga cev Karavanki. Imaš baš tu situaciju :D

Nađi drugu analogiju

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906187#p906187:30p3kvty je napisao(la):
Užice » 07 Dec 2021 08:55 pm[/url]":30p3kvty]Ne zna se još čak ni da li će od Požege do Boljara biti pravi autoput, ili brza saobraćajnica. Ako se to jednog dana i izgradi, baš me zanima kako će izgledati održavanje autoputa u pešterskoj nedođiji tokom zime; ovde skoro svake godine postoji grdan problem sa taloženjem snega i leda na deonici K11 preko Rudnika,a on je neuporedivo pitomiji od Peštera gde zimske temperature znaju pasti i do -40C.

Doduše, koliko će godina proći dok se taj autoput do CG granice ne završi i pusti u saobraćaj,možda će globalno zagrevanje toliko promeniti klimu da će tada i Pešter zimi biti bez obilnih snežnih padavina i ekstremnih temperatura :)

Pa u toj "pešterskoj nedođiji" imaju dva grada sa po 20ak i 70ak hiljada ljudi. S obzirom da je dužina autoputa tu 40ak kilometara, nešto ne verujem da će biti teško sa par grtalica biti teško odžavati taj put. Pre svega putevi sa takvim uslovima zime postoje svugde po svetui. Nekad su zime sa puno snega, uglavnom ne. A i to te grtalice mogu održavati.

Sve u svemu dužina puta koji treba održavati je otprilike veličine BG obilaznice, to i ne deluje toliko komplikovano.
 
Nije on babaroga, i Pž će biti problem.

Da li ste vozili preko Milosa V tokom zime? AP uopšte nije čist, vozna i preticajna traka jedna bolje jedna gore, ali zimski uslovi puta i nema govorq o nekoj brzini.
To uopste nije ocisceno sktoz nego se vide kolotrazi, niti oni idu sa 2 kamiona pa jedan pravac nego jedan pa dok on ode trasu do Ljiga u drugoj traci napadalo.... onakvo odrzavanje ce i do Pz biti problem jer su vece padavine nego Ca, magla i temperature kao u Sjenici.

S'obzirom da je dalje ka Ivanjici jos zeznutije ne znam sto ne bi uštedeli i napravili brzi put kad ce 6 m godišnje i onako da se vozi 40km na sat.
Ja mislim da oni njega mogu da očiste i da ce se truditi, tu mora da se čisti i dok sneg pada, ali da ce i pored toga biti snega na putu, bice.
 
Valjda će povećati standarde čišćenja kad bude sve gotovo. Evo, nek svrate do Austrije i nauče se.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906206#p906206:26p4ksw0 je napisao(la):
Kurogane1 » Uto Dec 07, 2021 10:37 pm[/url]":26p4ksw0]Nije realno da Srbija krene da gradi put do Boljara a da se ne zna ni u narednih 10 godina štamće se dešavati sa putem u Crnoj Gori tj kako će i kojim tempom graditi se nastavak puta od Mateševa ka Beranama i Boljarima.

Od Pozege do Boljara je 107 km a od Mateševa do Boljara 73km i bojem se da ćemo se za tih 180 km koji bi spojili Podgoricu i Beograd načekati prvenstveno zbog situacije u CG jer mislim da mi nemamo kapacitet da u dogledno vrijeme nastavimo sa izgradnjom autoputa.
Potpuno saglasan, odavno sam hteo da napišem da nikom nije ni potrebna deonica od Požege do Kolašina (Mateševa). Bolje da ubrzamo gradnju magistrale "Kraljevo - Raška - N.Pazar" i preko novog puta "Berane-Kolašin" dodjemo do Mateševa.
Sa druge strane može da se ubrza izgradnja AP od Požege do Mačkata, pa preko Zlatibora za CG. Koliki je uopšte saobraćaj van turističke sezone koja traje 4 mes? Da li je nama uopšte potreban baš autoput preko Pešteri u koji bi slupali možda i 2 Milijarde evra?

IMG-20211208-081047.png
 
Zna li neko kako bi izgledala trasa te magistrale KV-NP? Jel bi glodali postojeću trasu ili bi bilo nekog većeg odstupanja? Znam da se naši stalno vade na najteže terene na svetu ali ovaj jeste nezgodan...
 
Nisam baš siguran da je ta trasa jeftinija. Jer em je duža 20-30 km (do CG granice preko Pazara ka Beranama, em je skupo praviti brzi/autoput u uskom kanjonu kakav je prolaz Kv-Raška. Požega-Ivanjica je sigurno lakša i jeftinija za gradnju, kao i preko Peštera, jedino je tih 40tak km Ivanjica-Pešter skupo i teško, ali i tuda bi put išao nekim rasadom planine kao i vamo klisurom, pa nisam siguran ni da je tu nešto skuplji. I treba porediti cenu baba i baba, a ne baba i žaba, tj ako bi Kv-Np bio brza cesta, onda i vamo na Pž--Boljare uporediti sa cenom 4 a ne 6 traka. Iako ja mislim da bi do Ivanjice trebalo 6, a posle može i 2 zbog manjeg prometa i skupoće, a da se pored ostavi prostor za eventualbo buduće proširenje. Jer taj deo ka Pešteru bi ionalo većinom bio tuneli i mostovi pa bi kao u CG većina trase i bila 4 umesto 6 traka. Gore na Pešteru može 6 ali ako nema prometa možda racionalnije 4.
Srbija bi mogla posle Požege odradi 30tak km autoputa ka Ivanjici i istovremeno da proširi lokalni put do Boljara, a CG da sa druge strane isto to uradi do Boljara. Pa da autoput bude do Ivanjice za npr 5 godina, a ostatak da se gradi sukcesivno kolko se ima para, a da se i bez toga obnovljenim lokalnim putevima može koristiti ta ruta, premošćavanjem gepa između dve završene tačke autoputa u Srb i CG.
 
Magistrala Kraljevo - Raška - N.Pazar povezuje veće gradove, pa je bitna za taj region i nije samo veza za CG. Kada se on izgradi AP preko Pešteri bi bio suvišan. Do Ivanjice je dovoljna dobar put, ne autoput.
Sa druge strane granice, kakav je uopšte interes da CG nastavi izgradnju do Boljara? Možda nekad izgrade do Andrijevice, a za dalje nema ni razloga. . . Osim toga radiće se rekonstrukcija pruge Beograd - Bar.
 
Ko zna kome je vlast obećala da će da gradi Požega-Boljare. Ako sad odustanemo od toga, možda ćemo morati da platimo koju milijardu odštete... :violina:
 
Pregovori se vode samo sa kinezima, ali još nije potpisan ugovor, premda je u budžetu 1,5 Mild evra.

Već sada se govori o ceni 1,8 Mild evra, a svaki dan raste cena materijala u svetu. Biće to i 2 Mild evra.
 
dragan":19rflqda je napisao(la):
Magistrala Kraljevo - Raška - N.Pazar povezuje veće gradove, pa je bitna za taj region i nije samo veza za CG. Kada se on izgradi AP preko Pešteri bi bio suvišan. Do Ivanjice je dovoljna dobar put, ne autoput.
Sa druge strane granice, kakav je uopšte interes da CG nastavi izgradnju do Boljara? Možda nekad izgrade do Andrijevice, a za dalje nema ni razloga. . . Osim toga radiće se rekonstrukcija pruge Beograd - Bar.

Čekaj , ne razumem poslednji pasus o upitnosti interesa CG da nastavi izgradnju do Boljara?
Pa naravno da CG ima ogroman interes da modernim i kvalitetnim putem bude povezana kako sa Srbijom sa kojom ima najveću trgovinsku razmenu i gde ima više Crnogoraca nego u samoj Crnoj gori, tako i sa centralnom i istočnom Evropom.
Takođe, ne zaboravi da je u HR izgradnjom "Dalmatine" (A1) turistička ponuda Jadrana postala daleko bliža evropljanima, pa bi isto tako kompletiranje AP do južnog Jadrana posledično dovelo do većih prihoda od turizma u CG.

PS
A pazi kad bi se sa tim autoputem kada se bude završio, od BG do Bjelasice stizalo ZNATNO brže nego sto se pre 4 godine stizalo do Zlatibora


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
U jednom od predhodnih postova sam pitao : Koliki je uopšte saobraćaj van turističke sezone koja traje 4 mes? . . verujem da je velika razlika izmedju nap Marta i Jula.
Privreda CG i sada prevozi postojećim putem i prugom, pa tako i naši privrednici. Ruda iz Bora ide u Bar prugom, kao i ostalo u kontejnerima. Nešto ide i kamionima i to bez autoputa.

Praviti na toj slabonastanjenoj deonici "Požega - Kolašin" autoput od 180km upošte nije prioritet. A, pogotovu po takvom terenu gde će cena biti ukupno i 3 Milijarde evra. . Imamo mi preče projekte.
 
Moje misljenje je da ta deonica itekako prioritet i da ce generisati dobar deo saobracaja kako u Srbiji tako i u CG, kao sto je generisao autoput do Cacka, sada do Pozege. Videce se kroz neku godinu koliko ce se saobracaj do Pozege uvecati.
Cesto se zaboravlja cinjenica da ce dobar deo ljudi koristiti ovaj pravac i van sezone i da ce vikend putovanja postati realnost na ovom pravcu u narednih nekoliko godina.
Uostalom, procitajte izjave ljudi na pocetku ove teme, kako su i sta su pisali pre 10 godina. Neko bi rekao da ce ovaj autoput do Cacka biti pust a on je sve samo ne to...
Toliko.
 
Imajte u vidu da je deonica Smokovac - Mateševo ovako apsolutno neisplativa bez ostatka autoputa i veze sa Srbijom. Tako da će Cg verovano svom snagom gurati da se završi kompletna deonica. To je neki logičan sled događaja, po mom mišljenju.
 
Ako je ok da metro ide preko Ade Huje, ne vidim problem da auto-put ide preko Peštera. Svakako, ako ne postoji ekonomski, postoji politički interes da se ovakav put gradi. Pri tom, ovaj za auto-put je potpuno racionalan interes.
 
Pisao sam u vezi nekog srednjeročnog perioda od 5 godina, a kada mi izgradimo veći deo saobraćajnica po Srbiji onda nemam ništa protiv i te deonice preko Boljara. Do tada i CG možda nadje naftu, a mi dobijemo neki grant od EU, pa da krenemo preko Pešteri na more. :)
 
Definisati prioritete. Da li deonica ka Crnoj Gori treba da ima prednost nad npr Sumadijskim koridorom ? (ne treba). Ne kazem da se ne gradi, ali videti trenutni protok saobracaja i stanje postojecih puteva, pa onda graditi ono sto je bitnije.
 
To naravno nije sporno,
(Kao što jeste sporno metro kroz Adu huji, luku Beograd i Makiško polje).

Srbija naravno treba da prati svoje mogućnosti i svoje potrebe i naravno da u tom smislu postoje putni pravci koji su prioritetniji od nastavka A2 do granice sa CG.

Ja sam se u prethodnom postu više osvrnuo na pretpostavku drugog forumaša da CG nema interes nastavka radova dalje ka severu i Republici Srbiji. Po meni ima itekako.
Drugo je pitanje ima li finansijske mogućnosti da u dogledno vreme to realizuje.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Po mom mišljenju ljudi prave par grešaka:
1. Požega-CG granica prolazi kroz čak 107-120km (u zavisnosti od varijante) dužine Srbije. To je čak 25-30% od celokupne dužine Srbije gledano od mađarske do granice CG. Dakle prolazi kroz veliki deo Srbije koji u velikom radijusu okolo uopšte nema drugih bržih puteva (Šumadija ih ima dosta, a sa Moravskim, Kg-Kv, Karađorđevim će imat x puta više)
2. Izgradnjom autoputa, taj kraj vraća stanovništvo, promet, i ima potencijal da bude jedan od bogatijih krajeva. To što sad nema prometa se promeni izgradnjom autoputa, jer kao što smo već pričali ne može se porediti promet pre i posle autoputa.
3. Tačno je da u Srbiji ima Crnogoraca ali većina njih nisu Crnogorci već recimo StaroHercegovci, a neki ljudi ih već neko vreme prekrštavaju u Crnogorce. Ako Crnogorcima niko ne nameće da se zovu Hercegovcima, ne treba ni obratno praviti nove Crnogorce. Crnogorci su ljudi oko Cetinja, dakle od planina iznad Kotora do Danilovgrada, a ostali su postali Crnogorci zadnjih stotinak i kusur godina. Ere u Srbiji, tj čitava zapadna Srbija nisu Crnogorci već kao što ime kaže hERcegovci, Vuk Karadžić se pogrešno kaže da je iz Crne Gore, to je sve menjanje istorije, i čudi me da ljudi u Srbiji rade protiv Srba Starohercegovaca menjanjem njihovog imena u Crnogorce. Meni to i lično smeta jer deo mojih predaka je iz Stare Hercegovine (današnja istocna i zapadna Hercegovina, okolina Dubrovnika, zapad Cg, jugozapadna Srbija) i mi nisno Crnogorci. Moguće da je ime Crnogorci nakon Zete i Duklje nastalo od naših ali ako se danas već svi delimo umesto da gledamo zajedništvo, onda da se bar pošteno delimo ko je ko. Ukratko, StaroHercegovci su ljudi od Risna (Herceg Novog) do Prijepolja, Zlatara na severu, i zapadno preko Konjica do tamo oko Glamoča na zapadu. Dakle u CG to je skoro 30% zemlje. A ja mislim da je itekako prioritet da postoji bar jedan autoput veze Srbije i Stare Hercegovine.
 
Slažem se!
Put mora da se napravi iz milion razloga i besmisleno je uopšte diskutovati na temu "treba ili ne treba".
Dao Bog, jednog dana opet će se to objediniti u jedinstvenu srpsku državu, a svaki put, pruga, fabrika itd. biće spona koja tu državu čvrsto integriše.

Posle treba raditi na kulturi i identitetu i samim time separatizam će sam po sebi otići u istoriju.

Ljudi, sve je moguće i nikad, ali baš nikada, ništa nije gotovo.
Ono što dobiješ možeš lako izgubiti ako nisi oprezan, a ono što izgubiš nikad nije trajno izgubljeno sve dok si istrajan u borbi da ga vratiš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906282#p906282:3avdjmex je napisao(la):
brada » Sre Dec 08, 2021 9:20 am[/url]":3avdjmex]Ko zna kome je vlast obećala da će da gradi Požega-Boljare. Ako sad odustanemo od toga, možda ćemo morati da platimo koju milijardu odštete... :violina:
Obećala je svojim koalicionim partnerima iz Zukorlićeve stranke, da će autoput Beograd-Bar ići preko Peštera umesto preko Zlatibora,i istovremeno povezati Novi Pazar i Sjenicu sa Sarajevom, preko Čačka, Užica i Višegrada. Verovatno su se to obavezali i Erdoganu. Imali su manjinski partneri i megalomanskije zahteve, prvobitno su tražili da se gradi zaseban autoput preko Prijepolja,Priboja i Goražda do Sarajeva,a sa druge strane do Prištine, to bi stvarno bila preslikana Zelena Transverzala, srećom pa je taj pakleni plan odbačen.

Autoput kroz severnu Rašku nije velika geopolitička pretnja po Srbiju, ako se istovremeno bude gradio i autoput Beograd-Banjaluka, i ako se ekonomskim merama zadrži srpsko stanovništvo u severnoj i zapadnoj Raškoj. Mnogo opasnija stvar je planirani autoput Niš-Priština, ali to je već neka druga tema.
 
AP ka CG ce uvek biti prioritet u odnosu na sve drugo. Time Srbija vraca CG pod svoj plast.
 
AP ka CG nije niti ikad sme biti prioritet u odnosu na sve drugo. Ako smo mi braća nisu nam kese sestre. Da smo jedna država možda bi i imalo smisla ovako nikako. Srbija treba mudro da ulaže svoj novac. Ne može se "slupati" 3 milijarde zarad 600K ljudi od kojih pola ne voli Srbiju a da se pri tome npr ostavi Zrenjanin koji je u Srbiji bez autoputa ili Novi Pazar. Možda je bolje praviti ka BiH jer tamo ima najmanje 1,5 milona ljudi koji VOLE Srbiju ili su vezani za nju ako ne i više.

Nema ovaj put nikakve veze sa koalicijama niti nekom teškom geopolitikom. Koalicioni partneri dobijaju tendere i druge načine da materijalizuju svoj položaj. Erdogan ima preča posla nego da se zeza sa nama (pad Lire, Sirija, Kurdi itd). Ovde jedini interes a i novac ima Kina i strategijom pojasa svile gde se luke na moru povezuju putevima i železnicom za transport robe. Naš regionalni razvoj se poklapa sa njihovim interesom tako da je to ono što pravi ovaj put. Takođe ova varijanta preko Peštera(i) je jeftinija i kompromisno rešenje za Novi Pazar sa jedne i Sjenicu i Prijepolje sa druge strane. Svi su relativno blizu puta. Nemamo para da pravimo 2 autoputa. Ako se dobro sećam Vučko je u ekspozeu Srbija do 2025 rekao da se pravi samo do Duge Poljane (što je u skladu sa regionalnim razvojem, jer pokriva sve bitne gradove u tom delu zemlje)
 
Vrh