Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Kad bi nam neko dao sve u dinar koliko kosta izgradnja ostatka autoputa koji je potrebno izgraditi u CG da se spoje Bar i Boljare a to je mislim 128 km ne postoji način da se to odradi do 2027 godine jer koliko ja znam postoji samo nacrt trase i apsolutno nista vise.
Ne treba preozbiljno uzimati izjave politicara.Sjetimo se samo da su tri premijera Kosor Cvetkovic i Djukanovic jos 2009 polozili kamen temeljac i obiljezili pocetak izgradnje autoputa pa je onda proslo 6 godina dok se nije prva lopata pobola tamo.
Srbija od Pozege nastavlja prema Kotromanu sto je i najavljeno a i jedino razumno.
Da od Boljara postoji put prema primorju pa ajde de ali tamo nema nicega i dok CG ne isprati tempo izgradnje pa da se priblizno u istoj godini spoje ta dva kraka nastavak izgradnje puta kroz Srbiju prema Boljarima je bacanje para.
Drugo bi bilo da autoput kroz CG ide recimo sadasnjom magistralom do Bijelog Polja pa i da se razmislja da se gradi autoput do granice pa ce putnici posle magistralim kroz CG ali sasuti stotine miliona za preostalih 107 km od Pozege do Bokjara i zavrsiti put u nekoj livadi pa cekati decenije da se to zavrsi mislim da niko razuman to ne ocekuje.
 
Put do Boljara nije samo put ka primorju nego i ka Ivanjici, Sjenici, posredno Prijepolju, Novom Pazaru itd. Tako da vrlo ima smisla da se uradi potpuno nevezano od toga sta ce CG raditi sa svoje strane
 
Postoji vec ideja i tal da ce i srbija ucestvovati u izgradnji deonica u cg, osnosno da ce s kinezima nastupiti i srb i cg zajedno oko tih preostalih deonica kao jedno. Tako se razmisljalo i u pocetku.. sto pre krenu u sve to to bolje, jer tih preostalih 160 km , moze iz cuga da se radi na 6 7 godina...
 
Mapa puteva koja je bila na stolu tokom razgovora naše i crnogorske delegacije:
https://www.politika.rs/scc/clanak/4912 ... og-znacaja

252279290_4611716222184649_5479063770265403968_n.webp.jpg
 
Гледам сада мапу, рецимо да Цг уради прво од Берана до Бољара, а Србија од Сјенице ( Дуге пољане ) до Бољара. Тада би већ изграђене деонице имале смисла. Сумњам да ће тако бити, али имало би логике!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895885#p895885:edju52s3 je napisao(la):
markomarkovic » Сре Нов 03, 2021 6:55 pm[/url]":edju52s3]Put do Boljara nije samo put ka primorju nego i ka Ivanjici, Sjenici, posredno Prijepolju, Novom Pazaru itd. Tako da vrlo ima smisla da se uradi potpuno nevezano od toga sta ce CG raditi sa svoje strane

Nije ali niko racionalan to ne bi uradio, a da nema određene garancije.
Ja sam svestan značaja autoputa za te krajeve i ljude koji tamo žive, ali osnovni cilj i glavni izvor prihoda da kažem nisu ti ljudi, to je možda surovo reći ali tako je, taj put je značajan jer njime izlazimo na more i luku Bar, i ima za nas i strateški i ekonomski interes, ali da bi mogli vraćati i kredit, i da ima kakvu takvu ekonomsku računicu mora biti povezan. Ovako da sad spucaš pare, kolosalno mnogo para da ga doteraš do granice sa CG, gde nema ničega je baš bacanje para,i pritom pričamo o verovatno najtežoj deonici do sada, gde tek kreću izazovi, ovo do sada je bilo pussy smoke.

Elem, niko ne spori ekonomski, strateški značaj tog puta i za te ljude u jugozapadnoj Srbiji, i za Srbe u CG, i za nas kao državu i privredu, ali on nam ne znači ako nije završen. I onda treba pametno raspolagati ograničenim sredstvima i birati prioritete, i taj novac i kapacitete angažovati na one projekte koji se sada mogu završiti ili imaju trenutno veći značaj za državu, ako CG kaže za pola godine, imamo projekat, ugovor sve krećemo da gardimo do granice, super, i mi treba onda da pratimo tu neku dinamiku i da otpočnemo radove, ali da mi sagradimo put koji će nas koštati možda 2 milijarde eura, i da onda čekamo 10 ili 15 godina da oni dovrše to su prosto bačene pare, to se čak i u ekonomiji zove "oportunitetni trošak".

Znači meni taj put ni najmanje nije problem, mislim čak i da je najvažniji put za nas, i nisam od onog koji procenjuju ovakve infrastrukturne projekte samo na osnovu "isplativnosti" kao što rade na zapadu, a pogotovo americi, već znam da se nešto mora graditi i uprkos tome, i da tek kad se izgradi put, onda on generiše i razne druge prihode i benefite koji nisu inicijalno bili uračunati, i da on generalno nije tu samo da generiše pare, već da obezbedi i neke druge stvari... to je neka kineska filozofija kako oni grade. Ali naši radovi do granice su prosto uslovljeni dinamikom radova u CG. Nadam se da će to biti što pre, i ako je politička situacija u CG i ekonomska pa i svaka druga stabilnost prosto horor priča, ali mimo svega oni su uslovljeni takođe, jer imaju ovaj autoput trenutno od "ničega ka ničemu" i da bi barem delimično počeli da ubiru neku korist od autoputa moraju da ga dovrše do granice barem, druge nemaju sad, to je rekao i ministar Bojanić...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895900#p895900:3391zdz2 je napisao(la):
Vax » Сре Нов 03, 2021 8:00 pm[/url]":3391zdz2]Mapa puteva koja je bila na stolu tokom razgovora naše i crnogorske delegacije:
https://www.politika.rs/scc/clanak/4912 ... og-znacaja

file.php
ako dobro vidim na mapi se nalaze Koridor 5c, naš BG-Bar autoput i žutim BG-Sarajevo? koji se sa dve strane spaja sa koridorom 5c i još ovaj Niš-Pločnik koji dalje nastavlja do Albanije.
 
Ma do Mackata je jedino potrebno, od Mackata ka Visegradu i sada je prazan put, mozete da sretnete 10 vozila na 20 km puta, plus ima trece trake na usponima i solidno ogranicenje od 80 km/h na dobrom delu puta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895760#p895760:k0p488vh je napisao(la):
blagic » Sre Nov 03, 2021 12:12 pm[/url]":k0p488vh]Desilo se meni slično. Tip je blicao dok sam ja obilazio autobus sa 130. Naravno ja sam ga ignorisao nakon čega me je obišao sa desne strane i jako blizu mog prednjeg desnog dela automobila i autobusa.
Tako da se ja rado sklonim takvima i generalno uopšte i ne dozvolim da dođem u situaciju da mi blicaju.
Ako neko ima vremena da te stigne, blica i onda pretekne sa desne strane pre nego sto stignes autobus to znaci da si ga bezobrazno izblokirao i ranije se ubacio u levu traku bez razloga. Probaj ubuduce da postujes druge ucesnike u saobracaju. :grand:

Ja sam inace iznenadjen pozitivno lepim ponasanjem na ovom autoputu. Posle kolapsa i zbunjenosti kada je otvoren sada su ljudi vecinski navikli kako da voze i uz malo strpljenja sve ide kako treba. Naravno cim sa obilaznice krenes ka aerodromu ulazis u standardni pakao gde u koloni od 30 km strucnjaci blicaju iako bukvalno NEMA gde. I onda ide specijal zvani preticanje zaustavnom, pa naletanje na nekog ko tu stoji, pa bezanje levo i onda taj sto ti blica moli da ga pustis, pa te posle toga izgura i tako, zabava.
 
Izvini, ja obilazim sa 130 i ja sam bezobrazan? Znači ti si jedan od tih bahatih na autoputu.
 
Izvinjenje prihvaceno.
Samo ubuduce ne izlazi u preticajnu traku 500 metara pre stizanja autobusa.
 
Ova CIP-ova karta je super. Šteta što nije javno dostupna. Vidim da je ucrtan i planirani pravac BG - Pančevo. Karta lepih želja, realizacija kilava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895906#p895906:2tz0ffcn je napisao(la):
prostorni planer » Sre Nov 03, 2021 6:30 pm[/url]":2tz0ffcn]Ma do Mackata je jedino potrebno, od Mackata ka Visegradu i sada je prazan put, mozete da sretnete 10 vozila na 20 km puta, plus ima trece trake na usponima i solidno ogranicenje od 80 km/h na dobrom delu puta.
To je realnost da moze biti gotovo u narednih 5-7 godina sto je iz mog ugla gledanja premija,sa ovih 40 km autoputa u CG put Podgorica Beograd bi mogao bez problema da se odvozi za 5.30 sati bez ikakve zurbe i jurnjave jer bi trasa bila 205 km magistrale i oko 265 km autoputa,divota.
Sve preko toga bojim se da necu docekati a nije da ne piželjkujem.
 
Već sam pisao o još jednoj mogućnosti, Srbija uradi auto put do Boljara, a Crna Gora do Andrijevice i magistralu od mesta Poda na magistrali Berane Bijelo Polje do Boljara.
 
На слици се назире и крак Приштина-Андријевица :D . Из ове фотографије у Божије уши! Догодине у Призрену!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895898#p895898:ncei7osz je napisao(la):
dziggy » Wed Nov 03, 2021 6:53 pm[/url]":ncei7osz]Postoji vec ideja i tal da ce i srbija ucestvovati u izgradnji deonica u cg, osnosno da ce s kinezima nastupiti i srb i cg zajedno oko tih preostalih deonica kao jedno. Tako se razmisljalo i u pocetku.. sto pre krenu u sve to to bolje, jer tih preostalih 160 km , moze iz cuga da se radi na 6 7 godina...
Ja stvarno ne vidim interes Srbije da sada ulaže u puteve u inostranstvu, pored toliko posla kod nas.
Takođe, mislim da Novi Pazar ne treba mešati sa ovom deonicom, jer će imati odličan izlaz preko Kraljeva. Volja im na Miloša volja im novim putem preko Kragujevca.
Samo treba biti realan. Ništa više. A ovi naši su počeli mnogo da maštaju.
I šta će biti? Ili će sve početi pa za nekih, ako Bog da, dvadesetak godina završe, ili će nekog slagati.
Kažem, treba biti realan i sagledati koliko je urađeno za ovih 10 godina ove vlasti. Da urade duplo u narednih 10 neće moći da ispune sve obećano.
Nisam zlurad, ja im želim da urade, ali sam realan i znam da ne mogu
 
Ako neko juri baš 170+ i krene da vam blica sklonite se po mogućnosti odmah zbog vaše bezbednosti. Zato što nikad ne znate u kakvom je ta osoba psihičkom stanju.

Ja lično sam se vozio do sada Srbija - Austrija preko 200 puta, ali sam samo jednom doživeo neprijatnost u levoj traci koju nikad neću zaboraviti u Madjarskoj.

Bio je konvoj kamiona (oko 20) i preticali smo brzinom od oko 140kmh, negde na pola konvoja odjednom se iza nas stvorio auto koji je jurio preko 200. Krenuo je da nam blica da se pomerimo, međutim mi nismo imali gde i ubrzali smo na 160 dok smo pretekli konvoj kamiona i odmah se sklonili u levu traku. Taj je bio izrevoltiran što smo mu se našli u levoj traci i odlučio je da se osveti. Pretekao nas je i krenuo je da koci ispred nas sa 130 na 50 sa namerom da se zakucamo u njega. Srećom moj otac ima dobre kočnice i reflekse i zakočio je, kao i kamioni iza nas. I kad god bi mi ubrzali na 130 on bi opet krenuo da koči ispred nas. I tako još nekoliko puta dok neki turčin koji nas je preticao nije video da napred sedi dete i odlučio da ga nauči pameti.

Mahnuo nam je da usporimo i ne ubrzavamo a on je njega pretekao i krenuo je da koči ispred njega i počeli su da se trkaju. 20 minuta kasnije obojica su bila u zaustavnoj traci i turčin je mlatio tog ludaka. Kad smo stali da vidimo šta se dešava, taj turčin je rekao mom ocu, da nisam slučajno video da vozite dete možda bih nastavio svojim poslom ali pošto sam video da imate dete nisam mogao da se suzdržim i morao sam da reagujem. Mi smo nastavili dalje.

Zašto sam ovo napisao. Da bih vam dao jedno iskustvo vezano sa jednim ludakom agresivne vožnje. Moj savet vam je kad neko tako blica, sklonite mu se sa puta.

Uzgred još jednu priču ću da podelim. Jedan čovek je predložio kad vidite tako neku osobu, pokažite srednji prst. Nikako ne radite to. Jedan naš prijatelj je vozio porodicu i jedan ga je isekao i on mu je pokazao srednji prst i ovaj je to video na retrovizoru. Okrenuo je auto i zakucao se namerno u zadnji deo auta sa leve strane i onda ga je još prebio. I nas prijatelj nije ga prijavio policiji. Zašto? Zato što je rekao, ako je on zbog jednog srednjeg prsta meni slupao auto i prebio me, šta bi mi uradio da ga prijavim.

Ljudi vozite bezbedno i ako vidite da neko juri i blica sklonite se i ne rizikujte još veću neprijatnost sa takvom osobom. Pametniji popušta

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Takve ludake odma prijaviti policiji. Pomerite se, pozovite policiju i uzivajte na naplatnoj rampi jer postoji dobra sansa da ce ih patrola tamo sacekati. Mozda ih nece kazniti, ali nek im bude bar malo neprijatno. Ako voze pijani, učinili ste više nego dobro delo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896006#p896006:34g9rek2 je napisao(la):
Stefan Mar » Čet Nov 04, 2021 3:13 am[/url]":34g9rek2]Zato što je rekao, ako je on zbog jednog srednjeg prsta meni slupao auto i prebio me, šta bi mi uradio da ga prijavim.
Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
Koja retardirana logika :mrgreen:
 
@Stefan Mar
У праву си, не треба изазивати манијаке, али у праву је и Турчин.
Респект за Турчина!
 
Glupost. Sada ce voziti natovareni sa 39 tona i opet nece ici autoputem. Ibarsku treba zatvoriti za sva vozila osim za automobile.
 
Kako će regulisati putarinu za vozila kojima je matično mesto negde na Ibarskoj? Da li će putarinu plaćati samo vozila u tranzitu ili će se odnositi i na lokalce? Ne bi bilo smisla da lokalni prevoznik recimo iz Ljiga plaća svaki čas putarinu a radi samo u lokalu. Verujem da će biti raznih povlašćenih kategorija.
Takođe mora se naći način da se utvrdi ko je u kategoriji. Da li se računa na ukupnu masu,korisnu nosivost, realnu trenutnu masu.... Da li će svaki kamion biti meren pre ulaska?
Mnogo pitanja, a ovako na vestima izgleda paušalno.
 
Vrh