Prođoh danas ceo 'Koridor 11', od Novog Beograda do blizu Starog Bara. Krenuo u 6, stigao u 16.30, uz odmore.
Ukratko - prvo o 'Milošu'': tu sve znamo, nije ista planeta kad se putuje njime i kad se siđe kod Čačka. Veliki saobraćaj, uključujući dosta tranzitnih putnika za CG: Rumuni, Mađari, Ukrajinci, ostali.
Velike gužve na magistrali, oko Užica sam stekao utisak da sam upao u jutarnji špic, s obzirom da su skoro sve bile UE table. Govori o značaju grada kao centra Zapadne Srbije. Apsolutno mora da se pravi odmah autoput dotle. Odmah iza Prijepolja pukla vodovodna cev, polusatno čekanje u koloni.
Siromaštvo u Srbiji počinje iza Zlatibora i sve je lošije kako se ide ka granici. Severnije je zemlja dosta oživela, dole slabo. Golfovi dvojke, kečevi, sve sa PP tablama. Put se radi na nekoliko mesta, i sveukupno kroz Srbiju je za pohvalu.
I u CG je dobar put, ali su gužve kroz i oko kanjona Morače ogromne. Ima se utisak da je pola Evrope krenulo na to malo obale - a zapravo je šteta što onaj put iznad stoji nezavršen. Ipak, volim put pored manastira, iz ličnih razloga. Podgorička 'Spoljna magistralna tangenta' savršena - pitanje za beogradske planere kako je moguće da planiraju ekvivalentan put u istom profilu i sa istim ili lośijim raskrsnicama nego u 10 puta manjem gradu?
Na Sozini jednako naplatnih rampi kao kod Preljine - meni nejasno zašto se slično rešenje, nekoliko km tunela, pod koncesiju, ne uradi na više mesta u Beogradu - pa horor od gužve na magistrali, sve do Bara. Ne znam kako to mogu da poprave. Kroz Bar kao i kroz ex Titograd - odlično. Pohvale za crnogorski urbanizam, pametniji i sposobniji ljudi nego u Srbiji.
Kada se, jednom, završi autoput do mora, biće to opterećeniji put od A1. I (jugo-)zapadna Srbija i Crna Gora su spektakularno lepe i atraktivne zemlje - mogućnost da se bez napora provede vikend npr. u okolini Biogradskog jezera, ili na Žabljaku, pa i u Boki, jeste zadivljujuće privlačna.
@branik
Kud sinoć ovo nisi postovao...