Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ja moram da kazem da se uvek iznenadim koliko je sirok AP, prava grdosija.
Ne mogu da se setim kako se zove ovaj prvi deo Cacka, od preljine pa ka mestu Pakovrace...ali kako je lepooo, ja sam odusevljena, nije prenaseljeno, ima mesta, ravnica....

Sto se tice dinamike pojma nemam, cekam Earth da uradi uporednu analizu
 
Доста су убрзали радове, биће ово до избора следеће године готово, још да имамо неке информације из тунела било би лепо! Јако је значајно што су започети и радови код Адрана, са завршетком деонице од Адрана до Прељине и од Прељине до Пожеге, ће изменити многе ствари, онда остаје само критични део до Мачката. Како год било напокон се након годину и по или две види помак на боље. Штета што експропријација није за то време урађена како треба.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857093#p857093:s6qg89y5 je napisao(la):
blagic » Пет Јун 11, 2021 11:28 am[/url]":s6qg89y5]Dobro de, da ne ulazimo previse u off. Ne smatram da se racionalnije gradilo, gradilo se skromnije. Nit se imalo novca, nit je tehnologija bila na danasnjem nivou. Autoput kroz vecinski ravnicu, koji se gradio koliko dugo? Lokalni putevi sa ostrim krivinama u ravnici, kroz klisure, bez obilaznica, tuneli/pecine...
A sto se tice tunela Trbusani mozda je procena uticaja na zivotnu sredinu tako definisala. Ipak tu autoput preseca selo. Bila bi to pozamasna rupa kada bi se ostavila. Buka ce biti manja. A s obzirom da u blizina ima sumica u obzir se verovatno uzela i migracija zivotinja. Meni iskreno izgleda lepse sa tunelom. Kada se pokrije taj prostor moze biti iskoriscen za lokalno stanovnistvo. OK, ne verujem da ce gradnja biti dozvoljena ali se prostor moze koristiti za seoski vasar, pijacu, okupljanja i sl. Ili eventualno, vratiti parcele prethodnim vlasnicima na koriscenje koji tu mogu zasaditi neki vocnjak, basticu. Barem da se donekle nadoknadi sentimentalna vrednost. Svestan sam koliko se nas narod veze za dedovinu.
A na snimku svaki put sve manje objekata na trasi. Jedino ono stovariste odoleva.



E to me zanimalo, u vezi Trbušana, onda ovo sve ima logike, i nema nikakvog problema :)
 
У “просперитетној” Југославији није било ауто-пута између Београда и Новог Сада! Била је то једна велика шарена лажа у којој су мали народи (у сваком погледу) видели једину шансу да дођу до самосталних државица...
 
Nije bilo autoputa čak ni između Zagreba i Ljubljane. Al mi onomad bar da dođosmo do Lajkovca, pa bi bilo lakśe.
 
Duša me je zabolela gledajući kako put ide kroz sela, kako mu se na traai jedna za drugom ređaju kuće, posebno kad pređe magistralu. Pa zar nije mogao da ode malo više u brdo i zaobiđe koju?
A Trbušani su stvarno raj - lepo, pitomo i bogato naselje.
 
Наравно да није морало....посебно по цени од 15 мил е по км!
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=x8Oo87sEsmU[/youtube]
 
Ne razumem čemu čudjenje u vezi tunela Trbušani.. imaš lep zelen krajolik okolo i sada ti praviš usek.. i to kroz donekle naseljeno područje..Ako ima se para , trebalo bi insistirati da se svaki postojeći usek gde god je to moguće pretvori u tunel.. Šta više, trebalo bi insistirati da ubuduće to postane norma gradnje takve saobraćarjnice! A ne na račun puta da uništimo prirodu i da (u bukvalnom smislu ) uništavamo nečije okruženje i okolinu zbog takog nečega,iako postoji način da se to izbegne... Moram podsetiti neke forumaše ovde, da za razliku od nas , u SAD-u tokom prošlog veka postojala je ekstremna potreba za povezivanjem i pravili su autoputeve gde god su stigli. Sve sa ovom krilaticom, što jednostavnije, što jeftinije,što efikasnije.Imala je sjajna reportaža Vox-a pod nazivom "How highways wrecked American cities" na youtube-u.Ko barata sa engleskim i interesuje ga neka gugla, neću kačiti ovde taj link jer ću još više otići u offtopic. Samo hoću reći da je tunel logičan korak ,jeste skupji ali na duže staze je i praktičniji za ljude oko njega ,a i estetski je lepše.Kad se voziš ka Beogradu i ugledaš zastavu Srbije (koja je postala obavezna saobraćajna signalizacija ispred svakog tunela ;) ),a iznad zelenilo i jedan lep voćnjak, koji kao da ti poručuje,poput nekog natpisa na kapiji:"Dobrodošli u našu lepu Šumadiju". :D
PS. Inače za one koji su se pitali, ovaj ozeleneli predeo naše lepe Šumadije od Trbušana do Preljine se zove Rakova, i trebali bi uraditi sve što je u našoj moći da autoput (koji je svakako preko potreban) ima što manje negativnih posledica (koje su neminovne) po njega ..
 
Jel zna neko koliko je rok za ovaj tunel , stvran rok po projektu a ne po politicarima? Tri meseca im je trebalo samo da raskopaju , a gde je tek opremanje tunela !
 
Rok je kad i celoj deonici, tunel nema odovojen rok. U teoriji. A u praksi sve ide ka tome da se prvo završi i pusti Preljina-Pakovraće 10tak km, evo videsmo novi snimak Monistra koji nazivaju Preljina-Požega gde snimaju samo do tunela Laz, pa se pitam gde im je ta Požega iz naslova.
Inače ovo je mali tunel, koja stotina metara, najsličniji postojećem Velikom Kiku na ovom autoputu, ne zahteva velika opremanja. Na ovoj slici sa snimka ne deluje da će biti usek slova V, već da će iznad biti zatrpan ravan teren.
 

Prilozi

  • 2021_06_12_11_56_40_11.06.2021._Tomislav_Momirović_obilazak_tunela_Trbušani_na_deonici_autoput...jpg
    2021_06_12_11_56_40_11.06.2021._Tomislav_Momirović_obilazak_tunela_Trbušani_na_deonici_autoput...jpg
    59,5 KB · Pregleda: 4.087
Не би било лоше да неко министру каже да овај тунел није завршен. Није завршена чак ни конструкција тунела. Заправо, није завршен ни ископ. Да не спомињем опремање и насипање конструкције.
MGSI-Zavrsen-tunel-Trbusani.JPG
https://www.mgsi.gov.rs/cir/aktuelnosti ... na-pozhega

Што се тиче питања да ли је боље решење усек, осим екологије, разлог за избор тунела може бити и геологија (на снимку пише “bad geological conditions“). Можемо само да нагађамо, а једини тачан одговор се може пронаћи у техничком извештају у пројекта тунела где би пројектант требало да образложи своје решење.

Иначе, и за време Тита се градило „нерационално“. У питању је тунел „Мишелук“ у продужетку новосадског Моста слободе.
893417_494527627270707_1440816338_o-696x496.jpg
 
Какве су ово лагарије и манипулације информацијама.
Шта значи да је завршен? То што је направљена рупа у земљи, не значи и да је готово.
Или, завршен део ауто-пута. Па, хајде да се возимо тим делом.
https://www.rts.rs/page/stories/ci/stor ... ozega.html
 
Nikad mi neće biti jasno ovo loženje na forumu na cirkuske izjave političara.
Pa to je kod nas folklor ko i razbijanje čaša u kafanama kad te "pogodi pesma" ili pucanje u vazduh na svadbama...

Svi znaju da je pros.....eravanje, svima je jasno dokle su radovi došli, svi znaju da još ima vode da proteče dok se ne provozamo autoputem... i sad izađe ovaj cirkuzant da se malo pravi važan na TVu i vi odmah skočite ko opureni vrelom vodom...

Iskulirajte ljudi, radovi idu, ušlo se u njive, do juče smo plakali što se ništa ne dešava, sad se dešava... završiće se.
A cirkus ko cirkus.... dodje i prodje... bitno je da ostane autoput...
 
Што је најгоре, није свима јасно. Можда неколицини нас на форуму овде. Пропагандна машинерија ради, сурово лаже и нажалост, даје резултате. Народ, слуђен Информером, Пинком и РТС верује у такве вести.
Зато то није ложење, већ реаговање на манипулисање јавношћу и нњеној погпуној политичкој идоленцији, или чак неписмености.
А како време одмиче и подршка пада, обраћају се све агресивније једном слоју народа као циљној групи, цедећи из ње још који глас и тако компензујући пад.
Једна од основних карактеристика новинарства је објективност и непристрасност. Е, сад где престаје то, а почиње пропаганда, писменом није тешко да утврди.
Ни један део пута Пж - Ча није завршен!
Ни један објекат на том путу није завршен!
Ни експропријација ниј завршена!
Ово треба народ да зна и овакво би новинарски текстови требало да изгледају. Објективно новинарство је корисно властима јер буде добар корективни фактор и лакмус расположења.
А ово удворништво и пропаганда сада ће им само помоћи да се боље заглаве у блату трбушанских још неоткупљених њива.
 
Ako se Država već ovoliko zadužila, zar nije bilo bolje da se pre 5-10 godina zadužila, em je tad bilo jeftinije, em bi ljudi već koristili autoput.
 
Тада им није требало за политичке циљеве.
Нимало не спорећи вредност и економски и саобраћајно-социолошки значај сваког новог пута, посебно оваквог, морам да приметим да цела прича диже на политички и корупциони ниво. Отварају се градилишта и по две године пре него што послови експропријације и машине крену, диже се ниво градње, да би у медијима код нижег слоја друштва одјекнуло... Успут се цена градње пренадува јер свака деоница је најтежа у историји.. И онда је неком чудно што брдо клиза, што се пут други пут пресвлачи за 2 године...
Много је политике, заправо превише, у нашој градњи. Економија и политика су повезане, али овде је дошло до замене теза - уместо да политика диже економију, код нас је контра: економија гради једну политику.
 
Ako misliš na Grdelicu to je jasan primer kako nekad i ne treba štedeti. Umesto da su tu uradili tunel metodom oktopaj-prekri oni se glupiraju sa stabilizacijom brda, koje nikad neće stati.
Bugarska je prošla kroz sličnu priču pre 10 godina, dok im Brisel nije izvukao uši.
Zato mi nećemo nikada u Eu
 
Upravo tako. Stalno žarište im odgovara kao permanentna prilika za ugradnju. Poskupljenje građevinskog materijala koje ide i do 100%, takođe im ide na ruku, jer povećava nominalne, pa time i procentualne iznose.
 
Upravo obišao radove na nadvožnjaku preko pruge i mosta preko morave. Nalazim se u vikendici nedaleko. Počeli su da spajaju stubove gredama, tačnije jedan raspon izmedju stubova je već postavljen. Imam par slika, ako neko hoće da mu pošaljem da postavi!
 
Као што се види оних неколико имања је и даље на траси, као и стовариште! Да ли ико има информације колико је пробијено у тунелима?
 
Zamislite samo kako je radnicima na gradilistu, narocito onima iskusnijim inzenjerima, kad im se pojavi ovaj debilko kao ministar... To je poenta, a ne rokovi i prosetavanja.
 
Vrh