Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

I ovaj deo solidno napreduje.
Slika zaslona 2021-06-20 u 21.57.20.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859028#p859028:3uofix11 je napisao(la):
Pendolino » Нед Јун 20, 2021 10:19 am[/url]":3uofix11]Juče razgovarao sa čovekom koji je ekonomski analitičar i radi za par stranih kompanija u Srbiji.
Posle priče o ekonomiji u Srbiji dotaknemo se saobraćaja i puteva.

Reci analitičaru da se mane ćorava posla i da traži drugi zanat... Autoputevi su poznati po tome što generišu saobraćaj koji pre njih nije postojao, bilo turistički ili privredni. A to što su brojali do sad, mogu da okače mačku o rep. Ja imam kuću u crnoj gori i do sada sam išao dole 1x godišnje, ali kada mi do dole bude trebalo 4 sata, ići ću sigurno jednom mesečno (CG postaje vikend destinacija, lepo je neko to uvideo na forumu).

Logično je da su projekti politički, ali su i ekonomski više nego opravdani (i ka KiM, i ka CG, i ka BiH) jer iako se neće isplatiti od putarine u sledećih 30-40 god, isplatiće se na mnogo drugih načina. Samo treba uporediti proizvodnju u Srbiji i u ostalim navedenim zemljama i lako se da zaključiti zašto je dobro da se Srbija na ovaj način povezuje sa regionom.
 
Ovaj pomereni izlaz će biti dosta bliži gradu. Čačak je mali grad za 3 petlje...
 
Ma šta znaju analitičari, kad forum kaže da je nešto sigurna stvar, ona je sigurna...
 
Stav da je autoput sa Gazelom i Mostarskom petljom 'amerikanijada' koja je nama sasvim nepotrebna, jer nemamo dovoljno automobila ni ako bi na Mostaru stajao kružni tok da ga popunimo, imao je podršku SANU, pa je ipak, Bogu hvala, neki drugi forum nadjačao takve akademike i mudrace.
 
Podržali oni koji su se protivili UMP-u i podmazivali beše bandere na Guberevcu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859153#p859153:2uahslty je napisao(la):
fjerinic » Sun Jun 20, 2021 10:15 pm[/url]":2uahslty]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859028#p859028:2uahslty je napisao(la):
Pendolino » Нед Јун 20, 2021 10:19 am[/url]":2uahslty]Juče razgovarao sa čovekom koji je ekonomski analitičar i radi za par stranih kompanija u Srbiji.
Reci analitičaru da se mane ćorava posla i da traži drugi zanat... Autoputevi su poznati po tome što generišu saobraćaj koji pre njih nije postojao, bilo turistički ili privredni. A to što su brojali do sad, mogu da okače mačku o rep.
Ne verujem da ću ikada više imati prilike da pričam sa njim, a preneo sam ovu priču jer donosi potpuno nov i surov, kapitalistički ugao gledanja.

Kao što sam napisao, čovek radi za par stranih kompanija u Srbiji, a posao mu je da prati njihovu konkurenciju, kao i opšte trendove na tržištu, i da na osnovu te analize predlaže korake (kako bi kolonijalne gazde mogle da umu što više para).
:kum:

Deo te analize su i mogući društveni i ekonomski efekti od novih puteva. Ali to tako i treba shvatiti a ne kao naučni rad. Konkretno, broj vozila prognozira zbog potencijalne potrošnje goriva.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859153#p859153:2uahslty je napisao(la):
fjerinic » Sun Jun 20, 2021 10:15 pm[/url]":2uahslty]Autoputevi su poznati po tome što generišu saobraćaj koji pre njih nije postojao, bilo turistički ili privredni. A to što su brojali do sad, mogu da okače mačku o rep.
Dosadašnje brojanje mu je samo jedan od parametara, a kako sam napisao, uzeo je i mnoge druge.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859153#p859153:2uahslty je napisao(la):
fjerinic » Sun Jun 20, 2021 10:15 pm[/url]":2uahslty]Ja imam kuću u crnoj gori i do sada sam išao dole 1x godišnje, ali kada mi do dole bude trebalo 4 sata, ići ću sigurno jednom mesečno (CG postaje vikend destinacija, lepo je neko to uvideo na forumu).
Lepo, ali iskreno sumnjam da ćeš zaista ići svaki mesec.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859147#p859147:1ermvy0i je napisao(la):
Acoo » Sun Jun 20, 2021 10:00 pm[/url]":1ermvy0i]I ovaj deo solidno napreduje.
file.php

A koji je ovo deo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859200#p859200:12drfa9o je napisao(la):
milaki990 » Pon Jun 21, 2021 7:48 am[/url]":12drfa9o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859147#p859147:12drfa9o je napisao(la):
Acoo » Sun Jun 20, 2021 10:00 pm[/url]":12drfa9o]I ovaj deo solidno napreduje.
file.php

A koji je ovo deo?
Od Surcinske petlje prema Novom Beogradu.
 
U periodima kad nije krkljanac na Gazeli, mislim da ce ovaj krak do Novog Beograda da skrati putovanje iz grada, recimo mosta na Adi, do petlje Surčin za oko 5-10 minuta, mada verovatno bliže 5 jer Gagarina ima dosta semafora što će za koji minut usporiti. Ali u svakom slučaju skratiće kruženje ka gradu. Otprilike dok se sad isključi sa petlje Surčin i isključi sa Ostružničke petlje, za to vreme će ovim putem već biti u Jurija Gagarina ili Vojvođanskoj, otprilike tolko je skraćenje, oko 7km prednosti ka centru grada u odnosu na sada kada se ide Ostužničkim putem ka Adi, a još bliže nego ako se ide preko Dobanovaca ili Bubanj Potoka. Za totalno rešenje čepa na autoputu kroz Beograd preko Gazele, mora se uradi Unutrašnji Magistralni prsten, tj njegovi delovi: tunel Topčider-Autokomanda-po dve nove trake paralelno sa autoputem do petlje ka Šumicama gde po planu UMP skreće ka Krstu i Pančevačkom mostu. To je prioritet broj jedan za Beograd jer sem rešenja svkodnevnih gužvi na autoputu kroz grad, u funkciju stavlja i ceo most na Adi njegovim skretanjem ka tunelu Topčider, čime ovo postaje alternativna saobraćajnica autoputu i onda može razdeliti i smanjiti saobraćaj na ta dva pravca. Do tada će biti haos, i lakše će biti stići od Surčina do npr Valjeva brzom saobraćajnicom, nego do nekih delova Beograda.
 
Ja lično ne mogu da iščekam trenutak kada ću konačno zaobići semafore kod ada mola i kad se uključim u Pakovraću, znam da sam faktički stigao u BG. Navikao sam da pravim pauzu na pumpi u Preljini, dobra stvar što ću moći isto da radim u Sokoliću iduće godine, ako Bog da. :)

Što se tiče analitičara, pa da, kad gledamo striktno kapitalistički ne trebaju nam ni bolnice, televizija, pozorišta, pa čak ni magistrale, čuj bre, čist trošak ili što bi kapitalisti rekli uvaćan OpEx. :D
 
U zadnjih dvadesetak godina vozim se izPodgorice do Beograda i nazad makar 4-5 puta godišnje i ispratio sam i ona najmanja poboljsanja toga puta recimo u CG kad je skraceno par tunela ili na nekoliko mjesta napravljena treca traka prema Kolašinu a tek oni mostovi na Zlatiboru izgledali su mi kao da mi je put za pola muke olaksan.
Ljudi nisu čini mi se svjesni u punoj mjeri sto ce znaciti kad se puste konacno ovih nasih 42 km i ovaj dio od Preljine do Pozege,to je potpuno drugi svijet koji smo do skoro mislili da cemo imati samo u snovima.
Pinavljam n-ti put da kad se te dvije dionice puste imacemo od 470 km puta 220 autoputa sto je čista poezija :)
 
Preneto iz novina za tunel Trbušani:

"Trenutno smo izbetonirali dva segmenta tunela, oko 30 metara, postoje bočni šipovi kojih ima oko 950 ostalo nam je još da uradimo oko 300",rekao je Nikola Кrtinić građevinski inženjer.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Tunel Trbušani je dugačak oko 280m. Mislim da im je za ovaj drugi segment trebalo 10-15dana. Znači još jedno 15*10 tj min 5 meseci samo za betonsku oblogu.
 
https://youtu.be/nJHpr7viUR0
jeste da nikad ne gledam pink niti sto verujem, ali ajde...
Dakle tunel je dug 282m i trebace 19 poimeranja skela do 15/12/21 do kada je rok za zavrsetak deonice Preljina Pakovrace.
Evo vam jos jedan fascinantan podatak da na lageru pored Z. Morave gde se fabrikuju grede treba da izliju ukupno preko 70km greda za celokupnu trasu do Prilipaca, pa vi sad vidite kolikav je to posao.
Sto se tice ovih komentara "da li trebaju ili ne auto putevi' zaista mislim da je to bez predmetno komentarisati. Ne mislite valjda da je u vreme Hitlera bila tolika saobracajna guzva po Nemackoj, pa je prekrstio sav prostor sa Ap i to u vreme strasne krize i izolacije i otplata ratnih reparacija iz wwI. ucinio Nemacku silom bez premca.
Ovde u Sidneju je jos1935. izgradjen cuveni Sidnejski Harbour Bridge, i danas je u ginisovoj knjizi po svojim gabaritima. I to u vreme kad je jos bilo vise konjskih zaprega nego auta. Kostao je za ono vreme basnoslovne iznose /i dan danas se naplacuje mostarina/ i ne postoji neko ko je rekao da ga nije trebalo graditi. Samo kod nas mozemo sresti ljude kojima je bitna samo njihova prcija, a svi ostali nek crknu.
Ja bre kad vidim onolike kamione da dovlace frakciju i onolike masine dok guraju i buse materijal, prosto ustanem od srece, prosto bih pogurao one kamione. Svakom sledecem videu se radujem ko malo dete kad vidim za tako kratko vreme evidentan napredak na trasi!
Te bogate zemlje i jesu bogate zemlje zato sto su pravile pre svega infrastrukturu dok su bile siromasne!
 
Kad li misle krenu od Pakovraća do Požege? Dal tek kad ovo do Pakovraća završe ili nešto ranije...
 
Kad završe do Pakovraća(e) decembra, onda će za mesec dana da završe i tu "sitnicu" do Požege. :)

Šteta što nema pritiska javnosti, makar neko da se suprotstavi Pinkovom i režimskom ispiranju mozga. Stručna javnost je ovde potpuno podbacila, utopila se u sivilo.
 
KrCane, zar ce sve betonske grede da prave kod Z. Morave? Za citavu deonicu do Pozege? Nisam odavno proveravao, ali znam da su se izdavale dozvole za privremene betonske baze na par lokacija na trasi.
 
Mislio sam generalno, naravno da nece bas sve. Ako pogledas snimke vidi se da i pored mosta preko Cemernice vec su izlivene grede. Bice i jedan veci lager pored vijadukta ispred samog ulaza u Munjino brdo, ali poenta je da sve u svremu cifra od 70km deluje zaista impozantno i mislim da cemo se svi ovde vrlo prijatno iznenaditi kako ce to brzo ici sto se tice objekata.
 
Mislim da će do Nove završiti deonicu od Preljine do Pakovraća. Kako se budu završavali poslovi na ovoj deonici, ljudstvo i mehanizaciju će prebacivati na ostatak deonice i uskladiti rad na njima sa radom u tunelima. Teško da će sve završiti do kraja '22, realno je' 23.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Ovo do Pakovraca odlicno napreduje, trasa je stigla do onog skladista zutom strelicom, a i deluje da ce kamen uskoro biti nasut kroz sumu i sve do nadvoznjaka preko pruge. Ovim tempom ovo parce mogu zavrse do pocetka sledece godine, a za par meseci mozda krene i asfaltiranje prvih deonica.
 

Prilozi

  • 2021_06_23_20_06_37_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
    2021_06_23_20_06_37_Sentinel_Playground_Sentinel_Hub_Google_Chrome.jpg
    131,2 KB · Pregleda: 1.175
Evo da se i javim sa nekim informacijama... Pošto radim u Putevima Požeškim iz našeg kamenoloma Šengolj Kinezi su počeli da vuku jalovinu za autoput. Po priči kolega mojih koji tamo rade, kazu da idu nenormalne količine dnevno jalovine! Tri Ulte ogromne su doterali, dvadeset sati utovaraju materijal non stop...
 
Od Šengolja do Jelen Dola svakodnevno su vage za kamione. Bilo bi zanimljivo izmeriti samo onaj jedan kamion da se vidi kokiko je u pretovaru. Znači, ode taman sređena magistrala. Prvo će popuatiti ono zalečeno klizište u Šengolju na raakrsnici za Rupeljevo.
Siguran sam da će kinezi imati vip status, i da njih nikad neće meriti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859697#p859697:28ybh4eo je napisao(la):
GavSa » Sre Jun 23, 2021 1:22 am[/url]"]Mislim da će do Nove završiti deonicu od Preljine do Pakovraća. Kako se budu završavali poslovi na ovoj deonici, ljudstvo i mehanizaciju će prebacivati na ostatak deonice i uskladiti rad na njima sa radom u tunelima. Teško da će sve završiti do kraja '22, realno je.

Trasiranje je vec pocelo izmedju tunela, tacnije pocelo se na nekim objektima. Rekli su mi da bi krajem Avgusta da se krene punom snagom kao i od Rakove ka Trbusanima, medjutim sad mi javi covek da ce vec i u Julu biti velikih poslova :gobb: pogotovo na delovima gde je drzavno vlasnistvo, gde nema ekspropriacije. Rekao mi je bas to da ce se masinerija i ljudstvo prebacivati u onoj meri koliko budu odradjeni poslovi u ovom prvom delu. Imam i informaciju i za tunele, ali ne i odobrenje da je delim. Ima problema, ali nije nista strasno, tj sve je nadoknadivo kad su rokovi u pitanju. Ako ima neko iz Lucana zamolio bih ga da ode do Negrisora ili Markovice da nam pregleda stanje.
 
Vrh