Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Možda je i OK da vade šljunak ako ga vade na odgovarajući način vodeći računa o koritu reke. Bojim se da to nije uvek slučaj i da samo vade gde im je lakše i brže. Tako razvaljuju još više korito reke i menjaju tok, pa onda reka može da odese i neke njive kad krene bujica. Pogledajte Drinu kod Badovinaca pa će vam sve biti jasno. Tu se vadi sljunak i preko noci nestaju ogromne deponije. Svi sve znaju i ćute a Drina ne zna se na šta liči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851563#p851563:2j8eex0w je napisao(la):
ZAK » Čet Maj 20, 2021 9:23 am[/url]":2j8eex0w]Možda je i OK da vade šljunak ako ga vade na odgovarajući način vodeći računa o koritu reke. Bojim se da to nije uvek slučaj i da samo vade gde im je lakše i brže. Tako razvaljuju još više korito reke i menjaju tok, pa onda reka može da odese i neke njive kad krene bujica. Pogledajte Drinu kod Badovinaca pa će vam sve biti jasno. Tu se vadi sljunak i preko noci nestaju ogromne deponije. Svi sve znaju i ćute a Drina ne zna se na šta liči.
Ту се заправо не зна шта је горе, неконтролисано вађење или да нема вађења уопште. Код неконтролисаног вађења видимо шта се ради на Дрини док је код Моравице и Западне Мораве други проблем, шљунак се не вади годинама и река је толико поплитила да мање више нема места где не може да се прегази што има за последицу да свака поплава буде катаклизмичка задњих 15 година и то наравно пуца по нама обичном народу, локалцима који се успут баве и пољопривредом. Имам ту несрећу и срећу да ми је добар део имања са обе стране реке и сваке године је натезање како ћемо проћи годину, руководство општине Пожега прилично незаинтересовано за решавање проблема и тако.
 
Nemam poverenje ni u šta u šta su Kinezi i naša država upleteni, posebno kad se tiče ekologije. Smeserevo i Bor bi trebalo da budu svima jasan primer. Ne verujem da bi tim vađenjem šljunka poštovali ikakav ekološki standard, već vi samo trčali da izvuku što više besplatnog materijalla koji im je usput i blizu. Pek je sada mrtva narandžasta reka, okolinu železare svakodnevno zasipa nekakav prah... U Zrenjaninu, u sred plodnog Banata, niče fabrika guma... A da se nadam da će sačuvati život u Moravi? Ma daj...
 
Branik Zapadna Morava kod Cacka je 3-4 klasa voda, otpadne vode stanovnistva Cacka i industrije se bez ikakvog tretmana izlivaju u malu Zapadnu Moravu. Cesto je toliko zagadjenje da kilometrima nema zivota u vodi, a mi onda pricamo o ribama i zagadjenju jer par rovokopaca vade sljunak iz zasutog korita, meni je to smesno.
 
Stvarno veliki progres za ovako kratko vrijeme, ja se ne razumijem previše u građevinske poslove, ali meni ovo liči da može biti završeno do kraja godine, i onda papa Čačak i dosadni semafori koje čekam po pet puta dok prođem.

Što se mene tiče, obilazak oko Čačka i povezivanje Surčina i NBG, neka to završe i više nego puna kapa, put kraći ka Zlatiboru za pola sata bez problema.

E sad, zanima me mišljenje nekog ko se razumije: kada se "oguli" i poravna zemlja, koji slojevi idu ispod do završnog sloja asfalta? Takođe, primjetio sam da na jednom dijelu su stavili kao neki limenu podlogu pa preko zemlju, o čemu se tu radi, šta je pozadina tog pristupa?
 
Ima ovde mnoooogo posla...
Nadam se da stižu do izbora... u kraj godine uopšte ne verujem...

Pa pogledajte samo na koliko mesta je prekid radova, dakle eksproprijacija još nije završena...

Ali ajde, kotrlja se nekako... i to je nešto!
 
činjenica je da su za par meseci uradili u stvari, sve ovo što vidimo. I kao onda gradi se autoput, od 2019. godine malo sutra (izuzev tunela).
i naravno rokni neki totalno lud rok završetak do 2023. ili 2024? godine? I fino završiš onda do 22-e i još kažeš završili smo pre roka, razbijamo sve xd
 
Полако. Види се највуше скинути површински слој. Један булдозер уради за дан много, и то изгледа као велики напредак, али то је тек само почетак. Тек следи насипање, израда објеката...
Иначе, данас читаво поподне колапс на чачанској назови обилазници - Кружном путу. Ко није отишао кроз град, дебело је зажалио.
 
Brate, kad li je ovo snimano, drveće još nije bilo zeleno, dobro nisu na jesen pustili snimak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852001#p852001:3nawhlv2 je napisao(la):
RHCP » Pet Maj 21, 2021 9:26 am[/url]":3nawhlv2]Stvarno veliki progres za ovako kratko vrijeme, ja se ne razumijem previše u građevinske poslove, ali meni ovo liči da može biti završeno do kraja godine, i onda papa Čačak i dosadni semafori koje čekam po pet puta dok prođem.

Što se mene tiče, obilazak oko Čačka i povezivanje Surčina i NBG, neka to završe i više nego puna kapa, put kraći ka Zlatiboru za pola sata bez problema.

E sad, zanima me mišljenje nekog ko se razumije: kada se "oguli" i poravna zemlja, koji slojevi idu ispod do završnog sloja asfalta? Takođe, primjetio sam da na jednom dijelu su stavili kao neki limenu podlogu pa preko zemlju, o čemu se tu radi, šta je pozadina tog pristupa?
Prvo skidanje humusa, to je ono sto se ovde(pogresno) zove trasiranjem.
Onda eventualno iskop.
Onda se postavlja folija, nije lim.
Onda ide nasip i to najduze traje. Ide po 20 cm po sloju, ne moze po kisi itd itd.
Onda kameni slojevi kolovozne kontrukcije.
Konacno asfaltni slojevi kolovozne konstrukcije.
Onda humusiranje kosina.
Onda saobracajna signalizacija i oprema.

+mostovi, tuneli, propusti, petlje, uklapanje i izmestanje postojecih puteva i drugo.

Mi smo negde na tacki br 2, negde br 1, negde br 3.
 
Most ostale konstrukcije su u poodmakloj fazi gradnje. Ako se bude nastavilo ovom dinamikom ili se jos ubrza masinama iz CG ovo ce biti do izbora.
 
Колико ја видим, главни проблем свих кашњења је експропријација...
 
Ako dovode polovne mašine, tj ne rade sa novima, onda bi i cena autoputa koju Narod otplaćuje morala biti niža. Međutim ovde vlast igra na njijovu ruku jer nije eksproprijatisala, pa Kinezi mogu kažu izgovor da kašnjenje nije do lošijih i kvarljivijih polovnih mašina, do njihovog manjeg broja, već do eksproprijacije. Evo slučaj, da ne navodim ko je u pitanju, traži upit 50 mil evra ponudu opreme, tu ponudu će verovatno u pregovorima pokaže vlasti kao trošak, a ako ugovore angažovaće lokalce jeftinije, starije mašine i koštaće ih 10 mil evra. A cena Ugovora će ostati ista, Narod će skuplje platiti 40 mil evra.
 
Privode kraju montažni most preko Bjelice kod Dljina koji će verovatno služiti za prelazak teške mehanizacije jer na postojećem stoji zabrana prolaska za vozila preko 3,5t, koja se uglavnom ne poštuje.
 

Prilozi

  • IMG_20210522_181920_50_50.jpg
    IMG_20210522_181920_50_50.jpg
    346,2 KB · Pregleda: 1.936
Optužnica za odgovornost putara: Za struku istorijska, Drobnjak „ne zna ništa“
Kako N1 saznaje, protiv dva najvažnija funkcionera Javnog preduzeća "Putevi Srbije" - v.d. direktora Zorana Drobnjaka i izvršnog direktora održavanja puteva - Zorana Stojisavljevića, podignuta je optužnica u Višem javnom tužilaštvu u Valjevu. Optužnicu na trinaest strana Tužilaštvo je podiglo zbog teške saobraćajne nesreće, koja se 2017. godine dogodila na tada neotvorenom delu autoputa Ub-Lajkovac na Koridoru 11, a u kojoj su dve osobe izgubile život. Zoran Drobnjak negira da je odgovoran za nesreću i tvrdi da o optužnici ne zna ništa, dok stručnjaci za bezbednost saobraćaja kažu da je odluka Tužilaštva u Valjevu istorijska.
https://rs.n1info.com/vesti/optuzni...a-za-struku-istorijska-drobnjak-ne-zna-nista/
 
Ovaj materijal je često nečist i bojim se da se jednog dana ne bude, pored glinene, pričalo i o muljevitoj deonici. Doduše, uklopiće se u opšte muljanje. Morava je od naatanka u požeškom polju pre ovčarake klisure ravničarska reka, kao što su to prethodno i Moravica i Đetinja i Skrapež, bez obzira na svoje planinsko poreklo. Takve reke ne nose mnogo kamenja i šljunka već materijal iz naplava i odnetih njiva.
Pretpostavljam da je najveći motiv za vađenje tog materijala, pored uštede novca, i ušteda vremena, jer je tu, praktično na samom gradilištu.
Sa druge strane, bojim se za reku i njen ekosistem jer Kineze baš nije mnogo briga za ekologiju ni u svojoj zemlji, a kamoli kod nas. Borani i Smederevci o tome mogu mnogo da nam ispričaju.
Neki inspektor je obustavio radove po svojoj struci i savesti, a onda je verovatno potegnut argument zvani "viši državni interes". Samo tako se mogu objaaniti ćutanja inspekcija u ova dva pomenuta grada.
https://nova.rs/vesti/drustvo/srbijavod ... i-autoput/
 
Pa i Drina u Macvi nije vise planinska reka ali je sljunak iz nje jedan od najkvalitetnijih u Srbiji, ako ne i najkvalitetniji. Taj materijal reka donosi hiljadama godina a ne nakon poplava. Problem jedino moze biti losa separacija materijala. A sto se tice ekosistema nasih reka, ni pre Kineza se nismo brinuli o njemu. Pogledaj samo koliko smeca ima po rekama. A da ne pricamo koliko se kanalizacije sliva u reke.
 
Mislim da posle brana i na Moravi nedaleko i na Drini uzvodno kod Zvornika, reka teško može da više donosi planinski materijal. A što se tiče Borana i Smederavaca, uskoro i Zrenjaninaca, veliki deo njih saučestvuje sa Kinezima u poslovanju koje utiče na njihov kraj, a motiv su naravno pare, plate.
 
Kao sto rekoh, ne donosi ga vise ali ga je donosila hiljadama godina.
 
Drina posle Ljubovije i Zvornika usporava i preraata u ravničarsku, a Moravi se to već dogodilo u Požeškoj kotlini. Zato tamo sve tri reke imaju plitka korita i često menjaju tok jer naglimnusporavanjem ostavljaju silni materijal koji su dotle nosile. Jesino je na na Đetinji nešto urađeno pre tridesetakvgodina kada je u Gorjanima i u Uzićima ispravljeno i produbljeno korito kako ne bi plavila. Nakon spajanja sve tri reke, Morava počinje da meandrira, često menja korito i redovno plavi požeško polje od Gorobilja, preko Prijanovića do Guglja. Zato se i Moravica mora ozbiljno urediti u zoni petlje Prilipac - Gorobilje. Isto je sa Belicom u Lučanima koja često plavi i nekoliko km uzvodno, posebno kad poraste nivo Morave (sve do kruga "Milana Blagojevića“ gde će biti lučanska petlja).
 
Vrh