Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Dobrodosao komsija @ Uzice :sesir: pozdrav iz Pozege

Dosta vam je da se u Zlakusi uključite na AP, ne treba vam vise.
Ali postoji neki plan nesto u Krcagovu cini mi se, pa ce vam praviti tunel ka B.Basti...iha ima da procvetate, a nas u Pz to ocekuje krajem ove godine ocigledno. Kako ce da zavrse sve za 11 mes bas da vidim.

Malo zapazanje- koliko god sam davala sansu " monistru" sto bi rekao Earth, izgleda da i od Zorane Mihajlović ipak moze gore.
Ovaj covek je trebao biti ministar turizma i tako to, veze nema sa građevinom.
 
АП на све стране, ваљда живимо у различитим реалностима...не могу да очисте ни обичне путеве. Још је зима изузетно блага. Прељина-Пожега када ће бити више нико не зна. До Бољара и Котромана у неком другом универзуму...већ сам неколико пута извлачио људе, сутра превозим људима пелет до дома, јер није очишћено...шта рећи. Просто је бесмислено уопште више реаговати, то више није само лаж! Дивим се колико је народ убијен у појам....но свему дође крај, пре или касније. Сами одржавамо путеве по планинама...они не могу ни главне правце да држе чистим. Сада када буде -15 до -20 са гомилом неспремних возача и неочишћеним путевима, креће весеље, само се надам да нико неће страдати!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813226#p813226:sm898b72 je napisao(la):
мајстор » Čet Jan 14, 2021 5:32 pm[/url]":sm898b72]АП на све стране, ваљда живимо у различитим реалностима...не могу да очисте ни обичне путеве. Још је зима изузетно блага. Прељина-Пожега када ће бити више нико не зна. До Бољара и Котромана у неком другом универзуму...већ сам неколико пута извлачио људе, сутра превозим људима пелет до дома, јер није очишћено...шта рећи. Просто је бесмислено уопште више реаговати, то више није само лаж! Дивим се колико је народ убијен у појам....но свему дође крај, пре или касније. Сами одржавамо путеве по планинама...они не могу ни главне правце да држе чистим. Сада када буде -15 до -20 са гомилом неспремних возача и неочишћеним путевима, креће весеље, само се надам да нико неће страдати!

Upravo tako! Gradimo auto-puteve na sve strane (tačnije uzimamo kredite i po nešto izgradimo), a putna mreža i održavanje 0 (nula). Nisam protivnik auto-puteva, ali sve je kod nas bez nekog plana.
 
Pa prvo je politička odluka bila da glavna magistrala ka CG i moru ide preko Zlatibora, pa posle pravi ono cik-cak zaobilaženje Zlaribor - Nova Varoš - Lim. Zato sa te strane uopšte nije nepošteno da sledeća politička odluka bude autoput preko Golije da malo živne i taj kraj (pod uslovom zaštite sredine, vodoizvorišta itd od trase autoputa) , da se malo demonopolizuje Zlatibor na konkurencije Golije, Peštera, Tare, Divčibara... Da su se od početka putevi razvijali ravnomerno, ne bi ni bilo ovakve soliterizacije Zlatibora, nego bi verovatno urbanizam svuda raštrkano ličio otprilike sadašnjem na Tari, gde nije da se ne gradi ali ne u onoj agresiji kao na Zl. A plus verujem da Golija ima više snega i time veći potencijal za zimski turizam od Zl, pa nije jasno zašto neki misle da je Zl centar sveta kojim mora proći autoput. Država im je pomogla putem za CG gde su se popularizovali kao odmor na pola puta do Budve, pa nek i oni sad ne kritikuju da država podrži autoputem i njihove komšije iz Arilja, Ivanjice, Golije, Peštera da i oni malo prosperiraju. U redu brate, uzeli su pare, aj pusti sad malo i druge da dišu i zarade. Imaju krak Požega- BH koji prolazi kod Mačkata, par km ispod Zl, ali nekima kao da to nije dovoljno već žele spreče razvoj konkurencije okolnih planina da bi sačuvali svoju poziciju, a to bi već prešlo u neko ružno saplitanje drugih.
U svakom slučaju, Mirina Požega postaje dobro pozicionirana: gore Divčibare, dole Golija, levo Zl i Tara... njima odgovara da se svi ti centri razvijaju, jer dobijaju sa svih strana onda okolinu sa prihodima i mogućnost posla. I to ne u fabrikama, već lepšeg, turističkog.
 
Јел зна неко какво је сад стање на АП од Пожеге до Љига. Код нас температура данас није прешла -5, јутрос је било -10, пало још снега сада га има преко 40цм. Говорим за Тару. Занима ме чисте ли АП и јел посут бар са сољу?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813192#p813192:1hz9y76k je napisao(la):
MiraC » Čet Jan 14, 2021 3:07 pm[/url]":1hz9y76k]Dobrodosao komsija @ Uzice :sesir: pozdrav iz Pozege

Dosta vam je da se u Zlakusi uključite na AP, ne treba vam vise.
Ali postoji neki plan nesto u Krcagovu cini mi se, pa ce vam praviti tunel ka B.Basti...iha ima da procvetate, a nas u Pz to ocekuje krajem ove godine ocigledno. Kako ce da zavrse sve za 11 mes bas da vidim.

Malo zapazanje- koliko god sam davala sansu " monistru" sto bi rekao Earth, izgleda da i od Zorane Mihajlović ipak moze gore.
Ovaj covek je trebao biti ministar turizma i tako to, veze nema sa građevinom.
Pozdrav,komšinice.
Predviđeno je da se autoput nakon Požege produži sve do Kotromana,ali kada će izgradnja početi,to niko živ ne zna. Deonica Preljina-Požega je u medijima počela da se gradi pre 2 godine,a do danas nije ni trava pokošena na mestu gde će prolaziti put. Čak i da se ne izgradi autoput do samog Užica,nama će mnogo značiti i uključenje u Požezi,ali kojim tempom radovi napreduju,počeo sam da sumnjam da ćemo taj autoput videti i do Nikoljdana 2025. Zašto se baš svi autoputevi u ovoj zemlji grade ovako kilavo?
 
https://youtu.be/0Rot_blFbys

O kakvoj brzoj saobraćajnici do Užica on govori? ( 8:50 )

Ako će da grade brzu saobracajnicu, bolje da onda ni ne grade ništa, ja sam za to. Dosta više tih gluposti, ako se ima para, pravi se autoput, ako se nema, ne pravi se ništa i ćao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813174#p813174:31mmbid1 je napisao(la):
Koridor 11 » Čet Jan 14, 2021 3:40 pm[/url]":31mmbid1]Zar nije autoput preko Užica do Kotromana, sad pominje brzu saobraćajnicu? On se pogubio obećavajući pa ne može u trenutku da se sjeti šta je sve obećao.
Nevjerovatno mi je da se uopšte razmišlja o kraku ka Boljarima, kad već obećavaju da će put doći do magistrale (isključenje prema Višegradu) ukoliko sam uočio mapu koju je neko postavio davno....
Potpuna neisplativost a zamislite samo da se nastavi preko Zl, NV, Pp...
Ali ovo je već tema koja se ponavlja.
Pre par meseci je pominjao da se od čačka do požege pravi "brza saobraćajnica". Psiho ...
 
Pošto sam potpuni laik za ovu temu,zanima me koja je tačno razlika između pravog autoputa i brze saobraćajnice?
 
Мајсторе,данас поподне сам прошао том деоницом АП-а што питаш и могу ти рећи да је у сјајном стању. Чист,скоро сув,милина....и до Златибора је све ок....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813320#p813320:j3syz9po je napisao(la):
Užice » Thu Jan 14, 2021 9:41 pm[/url]":j3syz9po]Pošto sam potpuni laik za ovu temu,zanima me koja je tačno razlika između pravog autoputa i brze saobraćajnice?
Autoput verovatno znaš, a

"Брзи пут (експрес пут или пут резервисан за саобраћај моторних возила) је јавни пут резервисан за саобраћај моторних возила који својим саобраћајно-техничким карактеристикама омогућава брзо одвијање саобраћаја у смислу достизања већих брзина кретања и остварене пропусне моћи пута."
https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Брзи_пут

Brzi put može imati i samo 1+1 traku, može i 2+2, ima varijanti i sa 1+1+jedna preticajna. Može se opciono dodati jedna ili obe zaustavne.
Ukrštanja sa drugim saobraćajnicama su po pravilu van nivoa, ali nije zabranjeno kao kod autoputa.
Opšte ograničenje brzine, na motoputu, je 100km/h.
 
Brza cesta za krake možda i nije loša ideja. Pogledajte Kg-Batočina kako je dobra, kao autoput (samo su zasrli kroz Batočinu). Čini mi se da će i ova Lajkovac-Valjevo što se sad gradi biti dobra. Ima 4 trake, razdelno ostrvo, put je uglavnom isto izdignut kao i autoput, ograničenje nešto niže - 100, ali najveća prednost je što na pomenutim brzim cestama NEMA PUTARINE :D Znači doviješ extra put za dž, možda bolje nego malo brži za 300-400din Pž-granica BH. Protiv sam brzih cesta kao glavnih pravaca, ali ovi krakovi par desetina km kao do Kg ili Va mi je ok. Mada do Mačkata vamo i do Ivanjixe tamo, možda ipak bolje autoput, a iza gde je manji promet brza cesta. Ali teško, jer će hteti naplaćuju putarine
 
Сумњам да би просечно ограничење од Пожеге до Котромана било значајно више од 100 км/ч када би се градио ауто-пут.
 
Luksuz je nama svakako ovoliko autoputeva. Moralo bi se to raditi štedljivije. Na kraju će se ispostaviti i da nema dovoljno saobraćaja za sve njih. Treba u analizama jasno definisati koliko od dnevnog saobraćaja čini lokalni, koji nikada neće izaći na autoput. Takvog saobraćaja ima izuzetno mnogo od Mačkata do Požege, kao i na Moravskom koridoru (lokalna naselja su se grupisala uz te puteve i generišu poprilično saobraćaja). A kredite treba vraćati. Onda ćemo da dižemo putarinu pa ćemo još manje saobraćaja da imamo. Izgleda da je motiv za takve planove i gradnju da imamo više od Hrvatske i da sve bude brže, bolje, skuplje...
 
Али кад би се укинуле путарине, имао би саобраћаја колико хоћеш. А ја баш и не видим зашто се не би укинуле кад се земља премрежи аутопутевима (осим за странце, који овде не плаћају порез). Држава не би пропала без тог прихода, а посредни добици су несумњиви.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813424#p813424:1fq5zlxf je napisao(la):
branik » Fri Jan 15, 2021 8:32 am[/url]":1fq5zlxf]Luksuz je nama svakako ovoliko autoputeva. Moralo bi se to raditi štedljivije. Na kraju će se ispostaviti i da nema dovoljno saobraćaja za sve njih. Treba u analizama jasno definisati koliko od dnevnog saobraćaja čini lokalni, koji nikada neće izaći na autoput. Takvog saobraćaja ima izuzetno mnogo od Mačkata do Požege, kao i na Moravskom koridoru (lokalna naselja su se grupisala uz te puteve i generišu poprilično saobraćaja). A kredite treba vraćati. Onda ćemo da dižemo putarinu pa ćemo još manje saobraćaja da imamo. Izgleda da je motiv za takve planove i gradnju da imamo više od Hrvatske i da sve bude brže, bolje, skuplje...

Ovo je jedno vidjenje, ja bih rekao obratno - luksuz je nemati autoputeve (kao i prugu i ostatak infrastrukture). Npr, luksuz je nemati vodu i kanalizaciju u pola Srbije. A zasto luksuz, pa zato sto tako gubimo najvredniji resurs - ljude.
 
Moje mišljenje je da Srbiji treba oko 2.500km autoputeva, tj da svaka tačka zemlje bude max 50km udaljena pristupu autoputa. A i kako nema prometa, Srbija je pre 100 godina cela bila prilično podjednako naseljena domaćinstvima sa mnogočlanim porodicama, dakle svuda je promet bio sličan, dakle svuda je autoput slično potreban. Upravo neravnomeran centralistički razvoj asfaltiranja, struje, vodovoda, kanalizacije... određenih centara je poremetio ravnomernu naseljenost ka gradovima. Ali da li ćemo da ispravimo tu depopulacionu grešku gradeći autoputeve i bulevare samo u par gradova i reći da se asfalt isplati samo ispred solitera sa 100 ljudi u golubarniku jer prave gust promet gužvi, ili svuda podjednako sa mrežom 2.500km je naša odluka. Plus ovo što Pantograf kaže, promet autoputeva dosta zavisi od državne politike putarina, pa glupo da krivimo promet, a ne državnu politiku koja određuje taj promet. Sa godišnjom vinjetom 50 evra, smanjenjem državne akcize na gorivo, subvencionisani prelaz na elektrovozila i svoje solarne panele za punjenje vozila svojom strujom, bi neuporedivo povećali promet na autoputevima. Ali država to blokira.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813387#p813387:29qx3vds je napisao(la):
Mikie » Pet Jan 15, 2021 1:54 am[/url]":29qx3vds]Сумњам да би просечно ограничење од Пожеге до Котромана било значајно више од 100 км/ч када би се градио ауто-пут.

Prema dokumentaciji koju je izradio CIP ograničenje je 100 km/h. Mnogo tunela, mostova, nadvožnjaka..
 
Inače i Novi Beograd-Surčin 8km kao deo ovog autoputa je čini mi se projektovan ispod brzine autoputa, dal 100 il 80. Sem toga su i tuneli uglavnom 80. Dakle 10tak% i ovog autoputa do Požege će imati ograničenja brze ceste. Ono što treba izbaciti iz brzih cesti su kružni tokovi, trebaju biti denivelisane petlje za ukrštanja i izlaz/ulaz, nadam se da će krak do Valjeva koji dobro za sad napreduje, biti u tom fazonu. Brza cesta kod Kg čini mi se čak da ima i šire trake nego negde autoput, kao recimo uspon iznad Bubanj potoka ka Bg-u, a krivine su svakako bolje/blaže urađene nego na tom autoputu. Dakle, sve zavisi kako se uradi brza cesta, nekad može biti i bolja/jeftinija, a nekad lošija/nebezbednija kao u slučaju kad stave kružne tokove ili naprave uže trake.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813320#p813320:37xhav4p je napisao(la):
Užice » Čet Jan 14, 2021 9:41 pm[/url]":37xhav4p]Pošto sam potpuni laik za ovu temu,zanima me koja je tačno razlika između pravog autoputa i brze saobraćajnice?
Evo lajicko objasnjenje da bi rqzumeo jer sam i ja laik
AP ima voznu traku, preticajnu i zaustavnu, a brzi put sqmo voznu i preticajnu.
Gore je jedan kolega to objasnio profi, ali ovo je dovoljno za nas koji pooooojma nemamo o ovome. I da, brzi put ogranicenje je 80/ 100km, a AP 130km/h

Da se razumemo, i brzi put je po meni dosta dobar, sve je bolje od klasicnog sa po jednom trakom :)
 
Да јавим да се изградња зауктава. Почели су да стижу позиви за изјашњавање власника о трајном одузимању парцела у зони петље ( чвора ) у Прилипцу.
 
Hvala. Jel petlja beše deo Ugovora? Ili je za sada planirano samo obično priključenje na put Požega-Arilje? U CG su sa Kinezima bili zaboravili petlju...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813433#p813433:aaofu3c2 je napisao(la):
markomarkovic » Pet Jan 15, 2021 10:30 am[/url]":aaofu3c2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813424#p813424:aaofu3c2 je napisao(la):
branik » Fri Jan 15, 2021 8:32 am[/url]":aaofu3c2]Luksuz je nama svakako ovoliko autoputeva. Moralo bi se to raditi štedljivije. Na kraju će se ispostaviti i da nema dovoljno saobraćaja za sve njih. Treba u analizama jasno definisati koliko od dnevnog saobraćaja čini lokalni, koji nikada neće izaći na autoput. Takvog saobraćaja ima izuzetno mnogo od Mačkata do Požege, kao i na Moravskom koridoru (lokalna naselja su se grupisala uz te puteve i generišu poprilično saobraćaja). A kredite treba vraćati. Onda ćemo da dižemo putarinu pa ćemo još manje saobraćaja da imamo. Izgleda da je motiv za takve planove i gradnju da imamo više od Hrvatske i da sve bude brže, bolje, skuplje...

Ovo je jedno vidjenje, ja bih rekao obratno - luksuz je nemati autoputeve (kao i prugu i ostatak infrastrukture). Npr, luksuz je nemati vodu i kanalizaciju u pola Srbije. A zasto luksuz, pa zato sto tako gubimo najvredniji resurs - ljude.
Moj stav se odnosi na razliku brzih puteva i autoputa. Pri tome, imam pred sobom kao paradigmu tog "brzog", put Batočina - Kg. Slažem se da kružni tokovi na takvom mestu nisu sjajno rešenje, ali bi, takođe, denivelisanje ukrštanja tragično poskupelo priču. I bez toga, put se gradi više od decenije.
Treba, recimo, uporediti prosečni dnevni (godišnji) saobraćaj na putu Ue - Pž i Ue -granica sa BiH. Neuporediva je razlika. Pored prvog, nalaze se gotovo kontinuirana naselja koja generišu popriličan procenat saobraćaja. Uz drugi, do granice gravitira tek koja hiljada ljudi i tek nešto saobraćaja generišu sadržaji Mokre Gore, što je daleko ispod propusne moći tog puta. Zato mislim da je u ovom trenutku čist luksuz graditi bilo kakav put na tom potezu nakon Mačkata. Dotle i jeste, vrv, izvesno da će put nekad stići. A dalje je samo magla i poligon za prosipanje velikih reči u kampanjama, za koje znamo da se neće (bar ne u dogledno vreme) ispuniti.
Najveći luksuz je ulupati pare u put koji kasnije neće moći ni sam sebe da održava, već će još biti i dotiran. Bez bilo kakvog pouzdanijeg znaka iz RS/BiH da će se zakačiti na taj put, ni jedan jedini dinar ne bi trebalo trošiti na to.
Vidimo kako teško napreduje i taj jedan jedini koji se, kao, ozbiljno gradi. Čačkaju kao na nekoliko mesta i na nekim drugim putevima, a svima nam je jasno da para u budžetu nema, a da nema ni prostora za neko novo i veće zaduživanje.
A da je neko odistinski mislio na funkcionalnost, odmah po poštanju MV, čim se videlo da je čačanski Kružni put usko grlo, krenuo bi da radi prioritetno Preljina - Pakovraće. Tih 8 km trenutno je važnije od isto toliko km od Surčina do NBg. Zašto? Zato što je i sada Beograd sa MV moguće ući na više načina i dobro je da postoji ta disperzija saobraćaja kako se nigde ne bi stvarali vršni čepovi (proširivanje naplatne rampe u Obrenovcu i popularizacija ENP dali bi dobre rezultate). Gradnja tog sremskog parčeta neće put učiniti mnogo funkcionalnijim, niti će rešiti osnovni problem - udaljavanje ap od najvećeg dela grada, već će put učiniti dostupnijim nekim delovima Beograda i delimčno rasteretiti 2 najvažnije veze - Obrenovački i Zagrebački.
Tako da smatram i dalje da za neko veliko premrežavanje Srbije autoputevima mi nemamo para. Da li imamo potrebe, potpuno je drugo pitanje!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813326#p813326:1t1t1ryj je napisao(la):
Niko Kažanegra » Čet Jan 14, 2021 11:08 pm[/url]":1t1t1ryj]Мајсторе,данас поподне сам прошао том деоницом АП-а што питаш и могу ти рећи да је у сјајном стању. Чист,скоро сув,милина....и до Златибора је све ок....
Благодарим на информацији...
 
Vrh