Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Једино решење за неких 35 км преко Пештера је лепо ископају спусте цеви направе тунел па затрпају. Не знам шта би друго могли...то су у Аустрији радики због буке и да очувају плодно тло. Цена права ситница!
 
Nismo se razmazili, već sada "svaka sila vozi", i ko zna i ko ne. Ranije su samo lokalci bili na putu u vreme nepogoda i oni su znali sa čim imaju posla, pa su uvek i pripremljeni za ono što ih na putu očekuju.
Danas, gradski vozači izlaze jednom dva puta zimi van grada i kad se sretetnu sa realnom zimo, eto belaja. Mnogi u napucanim suv misle da imaju bog zna kako sposobno vozilo za sneg dok negde ne stanu ili ne završe pored puta. Dalje, jako mali broj vozača zaista zna da vozi u pravim zimakim uslovima. Pa ne umeju da ostave servisni prolaz na sredini, već se pakuju u svim trakama, čim dođe do zastoja. I onda trebaju sati dok se probije kamion za čišćenje.
U Užicu od 17 ponovo pada sneg i temperatura je sad oko - 4. Do jutra će so prestati da deluje. Na magistrali se više ne baca rizla i zaista, tada treba znati šta raditi. Posmatrao sam večeras, na 15-20 minuta prolazili su kamioni za čišćenje. Nije do firme "Putevi" Užice, već do neodgovornih vozača kada nastane zastoj. Nebrojeno puta sam to gledao na putu.
Za sutra se najavljuje više padavina i sneg u celoj zemlji. Videćemo u šta će se pretvoriti putevi.
 
Kakva je situacija na naplatnim stanicama sada? Da li su guzve? Interesuje me da li su poslednje izmene stanica u Preljini dale rezultate, nadam se da jesu.

Sto se tice snega i zime, ja am iz Pz i znam koja je razlika kad se dodje u Cacak,kakva je klima kod njih a kako je kod nas. Pisala sam o tome da kako sad ciste AP upitna je prohodnost i do Pozege, narocito uz vozace koji misle da su skupa kola garant za brzu voznju, ali o tom- potom, dok se završi pa nazalost budu 2-3 nezgode pa cemo tako mozda nauciti da vozimo kao ljudi.
 
Sad sam u Prijepolju, treba da krenem.
Pada sve što može da pada: i kiša i ledena kiša i susnežica i sneg i one bele kuglice... Zveči po kolima i krovovima. Ledi na tlu.
Malo ću sačekati, ići ću do magistrale da vidim kalo je, pa krećem.
 

Prilozi

  • Screenshot_20210110-171708.jpg
    Screenshot_20210110-171708.jpg
    164,3 KB · Pregleda: 3.430
  • Screenshot_20210110-172007.jpg
    Screenshot_20210110-172007.jpg
    406,5 KB · Pregleda: 3.421
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812026#p812026:1s1dj8y2 je napisao(la):
branik » Ned Jan 10, 2021 6:17 pm[/url]":1s1dj8y2]Sad sam u Prijepolju, treba da krenem.
Pada sve što može da pada: i kiša i ledena kiša i susnežica i sneg i one bele kuglice... Zveči po kolima i krovovima. Ledi na tlu.
Malo ću sačekati, ići ću do magistrale da vidim kalo je, pa krećem.
file.php

file.php
Претворило се у снег. Трпа као лопатом. Крећем!
 
Данас сам на Тари, два пута ишао аутом да возим људе, а изгледа да ћу и сутра. Први су бар били паметни па су оставили ауто у Перућцу, па сам их само спустио, други су се заглавили кад сам се враћао у Растишту, нису знали ставити ланце, па сам их ја ставио. Рекао им да иду за мном брзином којом ја идем. Да није тако било остали би заглављени. Видећемо шта ће сутра бити, сада је око -5 и око 21 час креће тешка мећава. Надам се да неће бити много бу****.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812057#p812057:1qz6ihf3 je napisao(la):
мајстор » Ned Jan 10, 2021 7:52 pm[/url]":1qz6ihf3]Данас сам на Тари, два пута ишао аутом да возим људе, а изгледа да ћу и сутра. Први су бар били паметни па су оставили ауто у Перућцу, па сам их само спустио, други су се заглавили кад сам се враћао у Растишту, нису знали ставити ланце, па сам их ја ставио. Рекао им да иду за мном брзином којом ја идем. Да није тако било остали би заглављени. Видећемо шта ће сутра бити, сада је око -5 и око 21 час креће тешка мећава. Надам се да неће бити много бу****.
Ne, kod nas je sad mećava...kod tebe ce verovatno biti kao iz filma " Dan posle sutra".
Pada kao ludo, ko mora da vozi po ovakvom vremenu nek mu je srecno!
 
Barem jednoga dana kad se tuneli zavrse moci ce da se barem kaze da u njima nece padati snega... bice vise suvo u njima nego napolju.

Ali ako se ne cisti sneg, ne stavlja soli (ili nesto drugo sto topi led i sneg), onda stvarno je*******iga.
 
Стигао из Пп у Уе за неколико минута испод 2 сата (сат и по у нормалним околностима. Мећава жестока. "Путеви" Ужице и њихова, зимска служба је вечерас обавила сјајан посао. На свакој деоници су бар по 2 возила, раде, чисте, али врло брзо напада опет. Може да се вози, уз нормалне гуме и нешто вештине. Али, неодговорне камионџије на 2 места око Н. Вароши су направиле кркљанац. Сви су Пг. Упркос забрани, упркос мећави, пошли су у брдо. Направили су застој, поломили на два места ограде, смрзавају се полицајци који регулишу саобраћај, радници на чишћењу, лопатама чисте и посипају око камиона, а они седе у кабинама. У хладној ћелији би они мени ноћили, а не у камиону под вебастером.
Питам полицајца важи ли какав знак за те возаче, а он, огрнут некаквим најлоном (нема кабаницу), одговори: "Говеда!"
До Златибора спорадична возила, углавном преспора, а од Златибора до Уе колона која је ишла 20-30 км/х. Није по великом снегу добро ни преспоро возити, како и Мајстор написа малопре.
Кад опет видите да је на Златибору застој, знајте да није крива зимска служба (њима све похвале) већ неодговорни и возачи недорасли оваквим условима.
 

Prilozi

  • Screenshot_20210110-225130.jpg
    Screenshot_20210110-225130.jpg
    214,7 KB · Pregleda: 3.149
  • Screenshot_20210110-225136.jpg
    Screenshot_20210110-225136.jpg
    214,5 KB · Pregleda: 3.150
  • Screenshot_20210110-225142.jpg
    Screenshot_20210110-225142.jpg
    209,1 KB · Pregleda: 3.152
Ево гледам годинама, људи крену у планину са m+s гумама. То не може. Морају праве гуме за снег. У зависности од терена и аутомобила оне могу проћи до 20 цм снега. Наравно, под условом да знате возити на снегу. Мала је разлика са ланцима, они углавном помажу кад има леда. Е сад ако имате 4х4 са добрим гумама може се ићи кроз 30-40 цм снега, до пола метра ако је висок ауто . Могу се ставити и квалитетни ланци на 4х4 тада се без проблема пролази кроз пола метра снега. Још ако има блокада дифернцијла ето могућности ако се заглавите, да се извучете. Још је боље ако има блокада за сваки точак понаособ. Међутим јако мали број људи зна да вози тако. Зато увек добре зимске гуме и квалитетни ланци.Иначе ноћас смо били у оку циклона па нема више од 30-35 цм снега. Иду хладни дани, а и време им је. Опрез на путу, со више неће помагати. Опрез посебно низбрдо!
 
Što se tiče ograničenog proklizavanja i Peštera, vidim da putarske firme (npr Putevi Ivanjica) koje tamo čiste sneg nekad i do 2 metra, često koriste mašine utovarivače ili grejdere koji često imaju ograničeno proklizavanje. To je tamo u sredini zadnje osovine, gde se snaga iz motora skreće levo i desno ka točkovima ali se oni npr u krivini okreću različitim, diferencijalnim, brzinama. Ali u slučaju kada je jedan točak na ledu, vodi, blatu i proklizava vrti se ko lud bez trenja, onda u diferencijalu, recimo putem opruge kod limited slip differentiala, dolazi do stezanja, zaključavanja da se obe poluosovine i time točka, jednako vrte, tj da se da više snage točku na površini gde ima trenja da pomoću njega izvuče vozilo.
Tako da možda najeftinija opcija je imati par ovih mašina za nastavak autoputa od Ivanjice preko Peštera do Cg granice. To je otprilike 70km i te mašine idu do oko 40 km/sat pa mislim da bi najoptimalnije bilo imati 3 baze pored autoputa, npr Ivanjica, Golija, granica, gde bi bila po npr 2 utovarivača, po 1 za svaku traku autoputa. Sa tih 6 npr utovarivača bi se autoput čistio na svakih 30-40tak minuta. Investicija bi bila oko oko 500-600.000 evra, a mašine bi mogle trajati 15-20 godina pre kupovine novih. Znači cena održavanja od Ivanjice do granice bi bila 30-35.000 evra godišnje za mašine, plus gorivo, plata radnika, zamena guma i servisiranje, ajde da kažemo 50.000 evra godišnje. E sad, pitanje dal autoput te frekvencije to može plati. Ja mislim da može, i da je to najoptimalnije rešenje koje će i biti primenjeno, a ne tuneli, plastenici i sl što košta na desetine miliona evra. Pored toga, mogu staviti nedaleko od puta table za smanjenje nanosa smetova i to je to.
 
Evo ovako bi izgledao moj predlog održavanja autoputa preko Peštera, tj od Ivanjice, do granice sa CG 70tak km. Znači na svakih 20-25km (na crtežu 2x10km) bi bila po jedna baza sa svake strane autoputa i jednim utovarivačem spremnim za čišćenje snega, znači 3+3 ukupno 6 utovarivača, modela težine oko 13-15 tona (detaljnije objašnjeno u prethodnom postu). Takođe, radi ekonomičnosti i bolje pokrvinenosti, važno je da te baze ne budu na krajnjim tačkama, tj ne na samoj granici ili na početku deonice pre Ivanjice, jer stavljanje baza u srediniu pokriva više nego na granicama (tako npr baza 10km od CG granice ima brži pristup sa obe strane po 10km, tj stiže na obe strane za 15 minuta nego kad bi bila na granici gde ne bi imala donji pristup zbog granice, a za gornji bi morala putuje vremenski 20km, tj 30 minuta; dakle u oba slučaja ista pokrivenost od po 20km autoputa, ali u prvom slučaju stizanje duplo brže usled položaja geometrijske sredine). Dobro, umesto utovarivaca mogu i kamioni, ali za te velike snezne nanose poput Pestera gde dostizu i 2 metra sam uzeo primer utovarivaca gde im ionako vec trebaju za okolne lokalkne puteve. Imaju gume, nisu preteski pa ne ostecuju asfalt. Utovarivac 13-15 tona sa raonikom, grtalicom je recimo 90.000 evra za taj model ili vise ako treba veci, ne znam kolko je cena kamiona da bi uporedio, a brzina utovarivaca 40km/sat mislim da i ne mora brze za veliki sneg. Plus utovarivac moze raditi pomocne poslove uklanjanja zemlje usled odrona i sl, pomerati gomile agregata u bazama, tovariti kamione njima po potrebi, prenositi teske terete, kao i mnogo druge pomocne poslove u putarstvu.
 

Prilozi

  • 1 - Copy.jpg
    1 - Copy.jpg
    101,1 KB · Pregleda: 2.850
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812071#p812071:2tbeb7br je napisao(la):
trialin » Ned Jan 10, 2021 8:22 pm[/url]":2tbeb7br][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oyot3LTdqw4[/youtube]
Uporedna vožnja Ibarskom i autoputem do Preljine im je pokazala da je autoputem brže za 44 minuta. I to sada kada je Ibarska dosta praznija i brža zbog premeštanja dela prometa na autoput, što znači da kad bi se uporedilo sa ranijim stanjem kad je bila puna, brže je verovatno i za više od 60 minuta. Biće zanimljiva uporedba kad se završi do Požege, deluje mi da će biti ušteda dodatnih 30tak minuta u odnosu na sad. Kao i Surčin-NBg što će skratiti gradski deo gužve, kruženja do ulaska na autoput, ali nemam predstavu koliko jer zavisi iz kog dela grada ko ide. U totalu, kada bi se autoput završio, bilo bi NBg-granica sa CG oko 262 km za 2sata 20minuta, tj oko duplo brže nego pre autoputa.
 
Evo da prenesem moja iskustva od sinoc kad vec pricamo o zimi i zimskom odrzavanju.
Krenuo sam sinoc iz Ivanjice oko 19, stigao sam u Beograd oko 23h (Vozdovac). Stanje na putu je bilo katastrofalno, Usput sam prosao par kamiona cistacha, s obzirom na stanje puta i vremenske uslove, moj utisak je bio da ih je veoma malo na putevima i da se putevi ne čiste kako treba. Čini mi se da najbolji posao rade Putevi Uzice, jer je oko Pozege zaista put bio u pristojnom stanju s obzirom na vejavicu i sneg.
Moj generalni utisak je da se putevi slabo ciste, dosta ljudi ide na put nespremno, to stoji (da li zbog neadekvatnih guma, neiskustva, stanja vozila).
Sto se tice autoputa, dosta vozila sam video sa upaljenim migavcima (sva 4), u zaistavnim trakama, zaglavljenih, dosta slep sluzbi koje su pomagali takvima, generalno haoticno stanje. Tek od Uba stanje se popravilo ali to je vec dosta severnije, pa mislim da je to posledica manjeg obima padavina, nego dobrog odrzavanja puta.
Zaista mislim da je svaki put moguce odrzavati i delim misljenje @Earthmoving-a, moguce je odrzavati i pravac preko Pestera, sa malo vecim i ozbiljnijim angazovanjem.
No, ja bih rekao prvo skoci pa reci hop :)
Neka krenu prvo radovi na toj deonici, pa cemo razmisljati o odrzavanju iste :D
Pozz svima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812293#p812293:2vro1qmi je napisao(la):
Earthmoving » Pon Jan 11, 2021 3:46 pm[/url]":2vro1qmi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812071#p812071:2vro1qmi je napisao(la):
trialin » Ned Jan 10, 2021 8:22 pm[/url]":2vro1qmi][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oyot3LTdqw4[/youtube]
Uporedna vožnja Ibarskom i autoputem do Preljine im je pokazala da je autoputem brže za 44 minuta. I to sada kada je Ibarska dosta praznija i brža zbog premeštanja dela prometa na autoput, što znači da kad bi se uporedilo sa ranijim stanjem kad je bila puna, brže je verovatno i za više od 60 minuta. Biće zanimljiva uporedba kad se završi do Požege, deluje mi da će biti ušteda dodatnih 30tak minuta u odnosu na sad. Kao i Surčin-NBg što će skratiti gradski deo gužve, kruženja do ulaska na autoput, ali nemam predstavu koliko jer zavisi iz kog dela grada ko ide. U totalu, kada bi se autoput završio, bilo bi NBg-granica sa CG oko 262 km za 2sata 20minuta, tj oko duplo brže nego pre autoputa.
Ovakva vožnja imala bi smisla, ali i dala drugačiji rezultat da su krenuli sa iste tačke iz grada, recimo sa Trga. Ili, kakav bi rezultat bio u slučaju dvojice Mirijevaca, Banjičana...?
Tu bi razlika bila mnogo manja. Zavisno od dela grada u koji idem biram put. Nekad čak odem i preko Topole i Mladenovca, ako mi je odredište u istočnom delu Bgd.
A ona priča o jeftinoj nn kafani kao da je imala cilj da pegla priču o računima iz kafića iz centra.
Ostatak reportaže mi je ok.
 
I obavezno da se uporedi broj nastradalih na autoputu i na Ibarskoj.
 
Da, kolko je nastradalih na K11, od pustanja prve deonice je proslo skoro 4,5 godine? Ja mislim dal je niko ili eventualno neko za tolko godina, ali neuporedivo sa Ibarskom, a mislim cak dosta bezvednije i od K10, iako je on dosta duzi pa ne moze se bas poredi. Najrizicnije mi kad udjem u ona dva betonska tunela, ali ni tu mislim da do sad nije bilo problema, za sada perfektan autoput.
 
Има ли неко идеју како да се издејствује да се бетон у она два тунела замени асфалтом? Кваре утисак и безбедност... :bg4:
 
Vrh