Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770505#p770505:3r4cqid0 je napisao(la):
msksim1 » Ned Avg 30, 2020 9:49 pm[/url]":3r4cqid0]Evo dajte konkretne predloge sta da uradimo da se ne ceka na NP Obrenovac.

1. Predlog:
Da se postojeća rampa proširi tako da sve naplatne kućice budu u jednom redu, kao što je urađen Vrčin. Tada bi se po potrebi broj naplanih kućica po smeru mogao da menja u zavisnosti gustine saobraćaja. Time bi se povećala propusna moć. Npr. u petak popodne, više kućica ima iz smera od Begorada a u nedelju uveče više kućica iz smera od Čačka.
Mana je sto sve ovo košta a moglo je biti izbegnuto ranije, boljim planiranjem i sa manje ad-hock odluka o pomeranju rampe. Možda i naprave ovo jer koliko sam razumeo ovo sad je samo privremeno rešenje, ali kod nas ništa ne traje duže od privremenih rešenja

autoput-milos-veliki.jpg


2. Širenje svesti o ENP. Tu mogu da pomognu i akcije jer trenutno je prepreka cena taga + minimalni iznos za uplatu (2000 tag + 2000 uplata) što je za prosecnog građanina puno, pogotovo ako ne koristi autoput tako često. Postoje neka rešenja kao ENPay (što je super, samo malo komplivano za običnog coveka. Šalju ti tag, pa pošalji svoj pa tamo pa vamo, sve neko žongliranje) ali mislim da Putevi Srbije treba da naprave svoju aplikaciju gde može da se plaća koliko potorošiš a ne npr 2000 unapred. "Kredit" bi mogao da se dopuni, SMS-om ili Online, ili da se veže kreditna kartica pa se skida koliko god potrošiš. Stanje kredita bi trebalo da s proveri online, na telefonu ili računaru u svakom trenutku.
Može da se napravi akcija, baš kad je najveca guzva. Prodju dve devojke i nude TAG na prodaju po akcijskoj ceni. Dosta bi ljudi tad kupilo :).

Ovde postji jedan problem kod ljudi koji koristi Miloš Veliki što su uglavnom Beograđani. Moje mišljenje je, da je veliki deo Beograđna, navikao na gužve i zastoje kao nešto normalno. Tj. ta nenormalnost je postala normalnost. Pogledajte gužve po BG tokogm dana ili špiceva. Skoro svi to ravnodušno prihvataju, jer tako je kako je. Zato je ljudima normalno da cekaju 20 min na rampi i ne bune se mnogo jer im je to deo svakodnavnice. Kad na sve ovo dodate početnu cenu TAG-a onda je čekanje na rampi sasvim logično.
 
Али, зашто би ово било привремено решење, кад је рампа ту да остане?!

И стварно, не треба имати никаква очекивања од људи који поставе готово једнак број кућица за узимање картице и за наплату, а проширење на 50 метара од рампе... Болиди! :bash:
 
@Msksim1, evo i Mikie i Panta su ti dali konkretne predloge, oba, i vinjete i proširenje zavise od Vučićevske vlasti, a i ranije su ti predlozi ovde bezbroj puta pominjani pa nije jasno čemu pored ovih boljih rešenja nastavljaš da siluješ običan nedužan narod i ulaziš im u džepove da kupuju preskup vučićevski tag. Čoveče pa ta cena tag uređaja je čak trećina cene GODIŠNJE vinjete u nekim okolnim zemljama, zašto bi da nas pljačkaš? Znači čitava priča je dal će pare ostati narodu (vinjete ili neplaćanje autoputeva kao u Nemačkoj) ili Vučiću (tag i preskupe putarine za Vučićevsku mafiju). Kakve veze imaju cene putarina sa cenom autoputa, pa da li si ti ikada čuo vest koliko je iz npr prošlogodišnjih putarina otišlo para za otplatu kredita gradnje?! Nisi, jer te pare ne idu za to i nemaju veze sa tim. Pa ako je tako, zašto da povezujemo cenu putarine sa cenom kredita?
Ako Vučićevci neće da ti popuste i uvedu vinjete, ne trebamo ni mi da ti popustimo, pa ti promeni strategiju i umesto nas kreni vršiš pritisak i nezadovoljstvo gužvama na rampana na onog koga i treba, na Vučića.
 
Ova gde su izgrađene rampe što je "smaknuto" za 100m je zapravo trebalo da bude odmaralište. Da je bilo volje i agilnosti mogli su da exproprijisu parče zemlje i da naprave sve u jednom redu. Možda je i bilo pametnih ljudi koji su to predlagali ali su verovatno bili omalovaženi i odbijeni pa je bilo po sistemu "veži konja gde ti gazda kaže" s tim da je gazda više bio zaiterosavan za ovo da je on gazda nego to što neko nešto predlaže. Opet možda im se žurilo pa nije bilo vremena za eksporijaciju, ali mi ni to ne pije vode. Mislim da su imali dosta vremena od kad su doneli odluku o poemranju rampe da dođu kod čoveka čija je zemlja i ponude adekvatnu naknadu i svi probelemi rešeni.
 
Ajde i ja da dodam nešto,projekat ove privremene je pravljen jos 2015/16 kada deonica do Surcina nije ni bila ugovorena...Tada je bio plan da se završetkom deonice do Obrenovca 2017/18 tu naplaccuje putarina u otvorenom sistemu znaci svi koji idu ka Cacku placaju na onoj prvoj recimo 200 dinara i svi koji se vracaju opet placaju na ovoj drugoj sadasnjoj gde su guzve sada...zato je prvobitno projekat imao isti broj kabina.

E onda nastupa ludilo zvano glinena,pocetak radova se odugovlaci jer je kasnjenj bilo izvesno,desava se neverovatna stvar da nova deonica ide po planu onda se umesa politika ,pa se onda radja ideja da bi sa malo više para ceo projekat zavrsi kao konacan i time stvori slika kako su ustedjene pare za novu kod Jakova,pa se pojavljuje problem gde staviti pomocne zgrade,wc,jame,vodovod,struju nova eksproprijacija nikako nije dolazila u obzir, onda se Kinezi pobune i ne daju da se diraju vec postojece izgradjene trake ,ne smeju se busiti,na njima se ne sme nista graditi sem eventualno da se spuste kontejneri na klocne.

Euforija oko otvaranja se približava,niko više i ne postavlja pitanje kapaciteta,onda se naprasno dozvoljava da se sece asfalt da bi se provukle instalacije ,posao se završava i kako to biva kod nas po onoj izreci "na čemu vodenica promelje,to i ostane" ili rodilo se valja ga ljuljati..
Ovoj situaciji dodatno je kumovala i Korona jer većina ljudi godisnji odmor koristi u zemlji,ovog leta nismo čuli niti jednom za neku gužvu na Preševu i Dimitrovgradu.

Znam da ce sada @sev da me izgrdi ali moje mišljenje da ce savremene Srbe ova karakteristika pratiti dok postoje.

Inace rampa ce se svakako u narednih godinu dve nivelisati i prosiriti a do tada vec krajem ovog meseca bice prosirena za dve pomoćne trake kao na Preljini pored zgrade.


Svakako ne postoji opravdanje da se vreme čekanja na rampi izjednači sa vremenom vožnje na celoj deonici,je postoji opravdanje da na info displejima ne pišu obavestenja o alternativnim pravcima ali bi i Putevi Srbije i ucesnici da povoljnijom prodajom / kupovinom tagova povećaju propusnu moć sadasnje Obrenovačk rampe.

Nista bolje situacija nije na Begaljickom brdu ovih dana,ljudi su počeli malo više da gledaju stanje saobraćaja na Google maps i koriste alternativne izvodjači su se bolje organizovali i poslednji vikend je prošao bez većih problema.
 
Какви епохални мамлази, не знам шта друго да кажем.

Да ја тако радим у својој фирми, не бих се леба најео.
 
Gužva će se stvarati i kada se završi deo do Požege. Ni tu neće biti pristojna čeona rampa nego bočna privremena. Eventualno, poučeni iskustvom imaće malo veću propusnu moć.
A Miloš još nije video CG seobu Srbalja...
 
Тако је, за 10 година саобраћај на овом путу ће се барем дуплирати.
 
Mislim da je osim ovih nesrećnih rampi takođe jedna stvar jako bitna, a niko je ne pominje. To je što nema nijedna jedina pumpa na celom novom autoputu. Igrom slučaja, pre par meseci sam imao problem da mi je cureo antifriz, pa sam svako malo morao da stanem da dospem kako mi ne bi prokuvao motor. I šta ću, morao sam kupiti balon od 4 litra skoro kod Pazove, i onda do Čačka tako ići. Nije reprezentativan primer, ali je stvarno čudno da i dalje nisu napravili pumpu, a ima preko 100km puta. I druga stvar, koliko se sećam, kad sam tad vozio, u delu od Obrenovca jedan jako dug period nema proširenja (odmorišta) uopšte, a onda kasnije u prvom otvorenom delu, od Ljiga do Preljine, ima čini mi se 6 proširenja.

Jasno je meni da je rampa trebala biti u Jakovu, da je tu gde je sad rampa trebalo biti odmorište. Ali ne znam šta više čekaju sa pumpama, to mi uopšte nije jasno, makar sa po jednom na obe strane.

I druga stvar oko ovih tagova, kućica i slično, najgore od svega je i što kad mogu da imaju koliko-toliko okej rešenje, naprave skroz nelogično, umesto krajnja desna traka da je ENP na izlasku u Preljini, stave dve krajnje leve trake koje počinju 10m pred rampu, i blokiraju celu traku za ENP. I opet ću ponoviti svoje mišljenje, nije (toliki) problem što je preskup tag (parče elektronike 20e - zbog ovog sam se lično ja najviše nervirao), niti su problem ljudi koji ne putuju često pa im se on ne isplati, nego je problem što ljudi koji često putuju i nemaju tag vide da onaj sa tatom stoji blokiran pored njega, a platio je 2000, to stvara osećaj zadovoljstva i pobede protiv trulog sistema, "Ona bu**** u kolima pored platila 2000 i čeka isto kao i ja". Dakle problem je što ljudi ne vide svrhu, tj. ne vide benefite korišćenja kada je najpotrebniji. I to što vide, ne misle da vredi 2000 dinara, čak ni moje kolege iz čuvenog IT sektora, sa dovoljno velikim platama.
 
Није нова појава за Србију: у принципу, кад идеш ка југу/југоистоку, имаш Гаспром код Ниша, па после шта ти Бог да/наточи...
 
Evo jedan primer iz susedne Crne Gore gde ce se sigurno dogoditi nas scenario.Plato čeone naplatne stanice Podgorica je kasnije projektovan,resenje je iznudjeno pozicijom i obzirom da ce sigurno morati krajnje trake da rezervišu za Enp a sama duzina platoa je mala eto gužve u sezoni u najavi.
e1ba9ddf41ad506676fb5ea8cbe15b40.jpg
 
Ovakve stvari jedino, JEDINO mogu da se leče (i to sporo i vremenom) tako što o njima javno i glasno pričamo, ismevamo ih i poskupljujemo cenu lenjosti, lenjivcima (bilo koje boje) koji ne znaju šta znači reč proaktivno. Dok cena ne postane tako visoka da tu reč potraže u rečniku :) . Iz nužde i zdrave brige za svoje pozadine.

Nikada ne treba da se zadovoljimo sadašnjim stanjem kao normalnim, čak i kada deluje beznadežno, liči nam da smo sami i da sve ostale baš briga.

Uostalom, nismo sami, opevali su to Goblini još odavno, ima nas gomila, čak i kada deluje drugačije ;)
 
Što se benzinskih stanica tiče, nema šta da ih grade "oni" (koji su ustalom ti famozni ONI?).

Država treba da obezbedi javno dostupne (što bi mladi moderno rekli "transparentne") uslove i da vidiš kako će zdrava logika sticanja profita multinacionalnih i domaćih petrol komapnija da odradi stvar brzo i na polzu svakog poštenog vozača sa potrebom za redovnim dolivanjem npr. antifriza na svakih 50km ;)

Problem je, kao i gotovo uvek ovde, tzv "cornering market". Čeka se da se situacija namesti "za nekog", a taj nema pare da investira, već trguje uticajem. Monetizacija političkog uticaja, omiljeni sport hibridnih društava, narode moj... :)

edit: A da, nemoj o "politici". E, ništa ondaK, balonče sa antifrizom u gepek sledećih N godina. ;)
 
Treba narod ohrabriti da koristi ENP. U tu svrhu ja bi mnogo ranije odvojio trake za ENP i za narod, kako bi uvek moglo da se prođe bez čekanja.
Bilo bi dobro da postoji neki popust, bar da otplatiš TAG uređaj posle npr. 2000km na autoputu.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770634#p770634:brc9mfcb je napisao(la):
StaraMo » Mon Aug 31, 2020 11:52 am[/url]":brc9mfcb]Evo jedan primer iz susedne Crne Gore gde ce se sigurno dogoditi nas scenario.Plato čeone naplatne stanice Podgorica je kasnije projektovan,resenje je iznudjeno pozicijom i obzirom da ce sigurno morati krajnje trake da rezervišu za Enp a sama duzina platoa je mala eto gužve u sezoni u najavi.
e1ba9ddf41ad506676fb5ea8cbe15b40.jpg
Mislim da je ova rampa potpuno dovoljna za saobraćaj koji ne može da poraste više nego duplo od sadašnjeg.
Da li se u Crnoj gori broji saobraćaj i gde je to dostupno?
 
Ja samo molim i apelujem na one koji planiraju ove trake itd...da ne crtaju koje su trake za ENP na putu jer posle to uopste nije u skladu sa displejima.... dakle oznaciti ako ima prilazna, ali nemojte crtati mesta za prolaz po asfaltu. Mi smo se zeznuli i u Preljini i u Obrenovcu. Nije neka zamerka, ali bezveze se pravi zabuna.
@stara mo, hvala za ovim novinama, znaci opet prosirenja....
Sto opet znaci da Morqvski nece tako skoro, a ni Pakovrace petlja
 
2km pre naplate odvojiti ENP vozila u skroz desnu traku (ako se ne zeli trositi novac na dodatnu ili dve). Traka obilazi naplatu kešom iza koje se na 200m naprave još 2-4 samo za ENP. Tu naplatu vozila naplaćena u kešu obilaze skroz levom trakom.

Nije teško. Samo se provozati do Zagreba gde je to jos mnogo bolje od opisanog.
 
Kao i u životu ako nemaš ideju za uređenje dvorišta pogledaj okolo kod komšija.

Ali evo već treću godinu kako je na Vrčinu izgradjena ona velika naplatna stanica a i dan danas u proseku oko 100tinak vozača ne gleda niti znake na 1000m ispred niti kada se približava niti semafore i dolazi na Enp trake bez taga i blokira saobraćaj....nećete verovati ali nekada se takvih 5 ,6 stvori odjednom..

Ima jedna istina priča od pre dvadeset godina kada su na Vrčin došla 3 vozila u kontra smeru sa Bubanj potoka i kada su ih zaustavili prvi se vadio da je bila gužva a ostala dvojica da su gledala sta prethodnik radi...

Znam kaznjavanje bi resilo problem ali je zakon nedorečen i policija trenutno nema razloga da nekoga kazni što je pogresio traku a i Putevima su ruke po tom pitanju vezane i tako dok se svi nauče gde treba ići ovakav nacin naplate ce otici u istoriju.
 
Када су планиране пумпе на ауто путу ка Чачку?

Послато са SM-G9500 помоћу Тапатока
 
I danas haos ka Zlatiboru. Most Sušica bio zatvoren načisto do 15h.
Teko onom ko je danas išao tuda starim putem preko Mačkata
 
Ja nigde ne videh da ima plan pumpi. Ne znam šta čekaju, 120km autoputa još uvek bez ijedne pumpe.
Jel ima nešto novo na Ča-Pž?
 
Ne znam dal je bilo, otvorili su tunel kod Lucana, sija ko Las Vegas :) generalno sad je odlican put Pozega - Cacak, mislim da treba tunel u Ovcar Banji sredjivati jer ima par ulegnuca.
 
Jutros prošao, tunel radi, blješti kao Vegas (mislim da radi dnevno svetlo iako je koš bila noć (oko 5h).
Izgleda da je Pžb-Ča gotovo.
Postavljene su vibroakustične poprečne trake na nekoliko mesta (obilaznica Pž, Jelen Do, tunel...)
Sa obe strane tunela su displeji koji mere brzinu i upozoravaju na ograničenje. Na početku požeške obilaznice ka Bg i razdelna linija je akustična.
Vredelo je čekati. U 5:40 sam seo u Užicu u kola, prošao skoro ceo grad do magistrale i u 6:17 bio u Pakovraću u zoni buduće petlje (limiter na 85). Ali zato mi je odatle do kružnog toka za ap u Preljini trebalo skoro pola sata. Čačak ubija, da sam počeo da razmišljam da je možda sad isplativije ići kroz grad, Avenijom, pored Stop šopa, pored as, pa preko Ljubića na kružni tok u Konjevićima. Gde sam usput mogao da vidim, ap je takođe bio prazan.
Posle mnogo vremena nastavio sam Ibarskom. Do Rudnika je i bilo nekog saobraćaja. Nakon raskrsnice za Topolu do Ljiga pusto. Sreo sam možda 2-3 vozila, ali zato u Štavici na starom mestu čuči patrola, jer je 50.
Tek od Ćelija kasnije se može reći da je bilo saobraćaja. I onda, oko pola 9, Sajam - Višegradska 20'.
 
Ma gde nije bilo saobracaja na autoput-u, ja sam u 5:45 iz Pozege krenuo za BG u 6:12 sam bio na EKO pumpi u Cacku, da kazemo oko 6 i 30tak sam bio na autoput-u i bas sam se iznenadio broj vozila, mada nikad nisam isao ovako rano, obicno idem uvece oko 20,21h (u oba smera) i jutros je bilo vise saobracaja neko u tom periodu oko 20,21h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764979#p764979:2hxwahzq je napisao(la):
branik » 11 Avg 2020, 09:09[/url]":2hxwahzq]А шта уштедиш ту, платићеш на Сушици.
https://www.facebook.com/1005992075/pos ... 493215770/
Ко има мало авантуристичког духа, а забаса у време шпица (14-15 30) може и да заобиђе целу деоницу и на Златибор дође из правца Вишеграда, и неће осетити гужву. Возиће се мало дуже (двадесетак минута) али неће чекати.
За оне са мачо више авантуризма нудим и варијанту локалним путевима (нешто краће у км, временски исто), али са лепим погледом, једним манастиром и језером.
У остала доба дана изван шпица можда се не исплати то планинарење
@branik... vezano za ovo rušenje jel se može iz pravca Zlatibora skrenuti za Mokru Goru i Višegrad...?
 
Vrh