Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741622#p741622:3c2dfo59 je napisao(la):
Earthmoving » Ned Maj 24, 2020 1:54 am[/url]":3c2dfo59]Mojih par razmisljanja...
1. Koridor 10 jos nije gotov. Tek se radi Bg obilaznica od Ostruznickog mosta do Bubanj potoka, a Bubanj potok-Pancevo jos nije pocelo, dok nastavak Pancevo-Batajnica nije ni u daljem planu, sem u nekoj CIPovoj generalnoj ideji. Tako da jos dugo nece biti gotov K10.
2. Koridor 10 poceo da se gradi pre oko 50 godina jos za vreme Tita (doduse ne pod tim imenom). Svaka vlast za tih 50 godina je ponesto izgrdila na tom autoputu, pa nije jasno zasto bi se Vuciceva vlast sad tu nesto izdvajala. To da je neko zavrsio autoput zavisi kako gledas, jer ako bi izuzeli bilo koju deonicu izgradjenu 40 godina pre njih, oni ne bi mogli zavrsiti autoput.
4. Mozda je necije uverenje da bi se i dalje klackao Ibarskom da na vlasti nije bio mag Vucic, ali moje je uverenje da i da je bilo ko drugi bio na vlasti da bi to bilo zavrseno za dugih 8 godina. Koji je to konkretno Vucicev ili njegovih ministara poseban potez, delo, koji dokazuje da su samo oni to mogli zavrsiti i da niko drugi umesto njih to nije mogao zavrsiti? Ja nisam video takav potez ni sposobnost.
5. Suprotno tome, ja verujem cak da su usporavali gradnju Cacak-Pozega, nastavak Bg obilaznice Bubanj Potok-Pancevo itd,
6. Sta je sa nastavkom autoputa ove teme K11 Surcin-Novi Beograd? Jos jedno u moru obecanja je bilo da krecu radovi? Da li i kad krecu radovi? Da li je istina sto se prica na toj temi da ove godine nece biti nista od radova?
7. Godinu dana je proslo od njihove reci da su poceli radovi Cacak-Pozega, a ja na satelitu Sentinelu jos ne vidim nikakve radove na trasi sem mrve oko tunela? Zar izjava da se radi vise od godinu dana nije laz?

1. Jasno je da sam mislio na južni i istočni krak...ali ajd dobro, pravu si
2. Izdvaja je 87 km na istočnom kraku i 50tak kilometara na južnom kraju
4. Šta bi bilo kad bi neko drugi bio na vlasti, zaista pojma nemam. Ali slažeš se da je NESPORNO da prethodne vlasti nisu završile put, a da je za vreme ove vlasti sagrađeno 120 km Surčin-Čačak. Samo činjenice, od gatanja vajde nema
5. Pa dobro... veruj. Ja lično ne verujem da su namerno usporavali, jer na putevima imaju ogromnu političku promociju i glasove. Pre će biti da je neka druga brljotina u pitanju, a pošto konkretnih info nemam, ne bih da spekulišem.
6. Ne znam kad kreću radovi, nadam se što pre. Na njihove pompezne najave ne obraćam pažnju dok ne vidim celu trasu nalivenu tucanikom,
7. Pojma nemam i žao mi je što se ne vidi više. Počelo je sa tunelima, to je nesporno, a za ostalo nisam stručan i žao mi je što radovi nisu vidljiviji.
 
Stvarno mi nije jasno toliko nezadovoljstvo i bijes ljudi u Srbiji kad se prica na ovu temu.
Dolazim kolima u Beograd povremeno decenijama i pamtim taj put jos od kraja 80-ih.
Kad su one krivine kod Zlatibora ispravljene to je bilo za mene toliki korak naprijed da sam bio presrecan kao da je maltene napravljen novi autoput. Danas kad putujem racunam kad prodjem Cacak da sam vec stigao u Beograd a kad se zavrsi ovaj dio do Pozege stici cu iz Podgorice za 6 sati voznje u Beograd lagano.
Za mene je to razlog velikog zadovoljstva a mislim i za svakoga ko putuje tim pravcem po Srbiji a o stanovnicima Srbije da i ne govorim.
 
Problem u Srbiji a i u celom regionu je sto se sve vezuje za aktuelnu vlast. Tako je bilo oduvek a cini mi se da je danas najizrazenije. Tako je i sa gradnjom autoputeva, sto je ovde vecinski tema. Na ovom forumu se stvorila takva atmosfera, da svako cije razmizljanje nije isto kao vecini clanova foruma biva na neki nacin razapet od strane drugih. I to vrlo cesto od onih cije misljenje varira u zavisnosti od trenutnih vesti na forumu.
 
@Perkane, naravno to sto rekoh je moje licno misljenje, drago mi je da shvatas da nije protiv tebe licno, vec su nam uverenja donekle razlicita. Ja bi voleo da svi ti najavljivani autoputevi sad krenu i pohvalio bi kao sto sam mnoge stvari ovde pohvalio ranije, ali ne mogu podrzavam i time hranim osobinu laganja.
@Kurogane, problem je vremena, umesto da sam se vozio jos pre 10 godina autoputem do Pozege ili CG, BH, vozicu se za 10 godina ili kad umrem, nije da nema razlike. I zato logicno da sam nezadovoljan. Npr autoput do Sarajeva mi je trebao kad su mi deda i baba ziveli u blizini, stotinu puta sam isao i kolima i vozom po 5 sati, sad kad je deda umro a baba odselila, prica se raspala, mi i ne treba vise. Kada se neke price zavrse, neka mesta isprazne od nemanja puteva i infrastrukture, moze biti kasno. Takodje, pitanje je da li i kako bi se i desila dezintegracija naroda da su mnogo ranije postojali autoputevi i da su ljudi bili povezaniji, tj da je trebalo 3 sata Bg-Pg a ne 7 sati. Iako ovo deluje nevazno, uzmimo na primer Zemuna i Starog Beograda gde je pre svega 100 godina bilo veoma lako podeliti da oni pripadaju u dve razlicite drzave, ali danas sa integrisanoscu ljudi, mostova, infrastrukture... to deluje gotovo nemoguce. Dok sa druge strane sa Pancevom nije radjena takva integracija (iako je u isto vreme bila poceta, jer su Bg, Zemun, Pancevo pripadali jednoj upravnoj jedinici, ali je kasnije zaustavljena) i deluje manje nemoguce. Hocu reci da je vreme vrlo bitan faktor, i da nepostovanje obecanih rokova, laganje o njima, je nesto sto zasluzeno izaziva bes u ljudima. Mda ja licno nisam besan, vec im nista vise ne verujem posle toliko lazi.
 
Radovi Surčin-Novi Beograd su trebali da počnu marta ove godine. Verovatno ne bi počeli i da nije bilo virusa, ali pandemija će sada biti izgovor za apsolutno sve. Plus što para neće biti pa je vrlo realno ono što je neko pomenuo da će se novci namenjeni jednom projektu preraspodeliti na neki drugi. Verovatno Požega - Užice - Kotroman, Požega - Boljare, pa i tunel kroz Frušku goru možemo da precrtamo, to neće skoro definitivno. Znam da je juče ministarka opet pomenula taj petogodišnji plan, ali realnost je potpuno drugačija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741285#p741285:29frnazc je napisao(la):
MiraC » Pet Maj 22, 2020 10:52 pm[/url]":29frnazc]Hvala @ Niko. Kao što sam rekla, a mislim da je i forumas @ branik rekao- tu smo da vam svima pomognemo da lakse prodjete kroz ove radove jer je sada haos, a kad pocne sezona tek ce biti zurka. Slobodno pitajte kad god imate dilemu za ove pravce. I DOBRODOSLI


@ Branik izgleda da su mnogi saznali za sve puteve i puteljke da bi brže stigli, a i ne krivim ih samo do Ue na 3 mesta su radovi bili i izgubi se oko 20min u proseku
Миро, драго ми је што је оживео тај пут. Кад има више саобраћаја, ваљда ће га се некад сетити и средити како доликује.
А свакако, ту смо. Ко се јави, добиће навигацију, препоруку за кафану...
 
Pa da, dobro ja razumem da dodje do nekih nepredvidljivih dogadjaja, tipa ovaj virus, svetska kriza itd... ali brate kad si obecavao nisi se ogradio, nego si rekao da ce to i to biti ! Jel te neko terao da obecavas na taj nacin i dovodis samog sebe sada u laz? Nije, nego si obecavao sa namerom licne promocije i interesa u politici, cak iako si bio svestan da uvek moze neka nepredvidjena okolnost se desi. Ako nisi bio svestan, onda si definitivno nesposoban za politiku ili ista slicno. Dakle, posto tada kada su obecavali nismo imali dokaze da ce slagati, jer nismo kao oni hvalisali se kako vidimo buducnost, sada kada je buducnost dosla, svi mozemo lepo videti i podvuci crtu sta je sa svim obecanim da ce postojati danas: Moravskim koridorom, Fruskogorskim, Bg obilaznicom, Cacak-Boljare, Ruma-Loznica, Bg-Sarajevo... Posto toga nema u realnosti, mozemo da zakljucimo da su odredjeni ljudi lagali, pa bi kao lazovi bio red da se sklone.
 
Samo kažem da treba poći od realnih pretpostavki-mi smo ti gdje smo i dobro je da imamo ikakav put obzirom kakvi smo.
Vec sam podsjecao da je jos 2009 bilo otvaranje tj obiljezavanje pocetka izgradnje autoputa u CG i to u prisustvu premijera Srbije i Hrvatske pa evo tu dionicu prvu od 40 km jos cekamo i vrlo vjerovatno da nece ni sledece godine biti pustena u saobracaj.
Otada je u Srbiji izgradjeno i pusteno u saobracaj na stotine kilometara autoputa i realno ima mnogo vise izgradjenog nego onog sto tek treba da se radi.Kod nas ne moze se docekati ni prva dionica da se konacno zavrsi a kamo li jos vise nego 3 puta toliko koliko je potrebno da se napravi put Bar Boljare koji vec sad shvatam da necu dočekati.
Srbija naravno posle Pozege nastavlja ka Bosni i cekace da vidi sta se u Crnoj Gori desava ali mislim da ce proci dugo dugo godina dok mi budemo ekonomski u stanju da nastavimo izgradnju autoputa.
Slika autoputeva kroz Srbiju se u zadnjih 10 godina zaista drasticno popravila,bas drasticno.
Sa jos 300 km recimo da se izgradi u narednih 10-15 godina posao bi bio okoncan i svi ljudi u Srbiji mogli bi biti ponosni a vjerujem i da hoce. Koja ce to vlada realizovati iskreno me boli dupe,uopste ne razmisljam tako,ne zanima te to.
 
Iako svega 40tak km, deonica koja se gradi u CG je neuporedivo teza od svih deonica u Srbiji, cak bar duplo teza od Grdelicke klisure, to moze videti svako ko poznaje teren, ili je pratio Bmeaxove snimke, ili dovoljno da zna visinski razliku i duzinu tunela i vijadukata. U Srbiji ce mozda samo uspon autoputa Ivanjica-Pester biti nesto priblizne tezine ali opet dosta lakse. Tako da je to za 5 god sasvim solidno, a gledajuci snimke vidi se da je mnogo vise i masina radilo nego na bilo kom autoputu u Srbiji. Mislim da je cista sreca sto Srbija danas uopste ima ovoliko kilometara autoputeva, a da Crna Gora nema, jer posle II sv rata, Sovjeti su iz ranijih politickih bliskih veza srbskih kraljevskih porodica sa Englezima, Francuzima, pa ranije i Austrijancima, upravo podrzavali nesrbske kadrove poput Hrvata ali i Crnogoraca (Kapicic, crnogorski direktori u Bg, Vojvodini i sl nisu bili tek takva slucajnost), sto se i danas vidi u tradiciji Mila komuniste sa Deripaskom i Rotsildima koji nastavljaju da se brinu o Cg, te je pravo cudo da protektorat vecih svetskih sila jos uvek nema razvijeniju mrezu autoputeva od Srbije, iako po regionalnim i lokalnim putevima se vidi ta prednost, cak i sa visestruko tezim terenom i visestruko manjim brojem stanovnika da to isfinansiraju. Dovoljno je uporediti samo susednu Hercegovinu sa Crnog Gorom i primetiti ogromnu razliku u pristizanju para u razvoj, infrastrukturu i sve ostalo, iako sustinski nema nikakve razlike, sem politicke. Tako da mislim da je CG dobro iskoristila strane finansije prethodnih 50tak godina, a sta ce biti posle ovih svetskih potresa, da li ce stari finansijeri ostati mocni, ko ce imati pare i koga ce uzeti kao prioritet pomoci i finasiranja ce se videti ali se nadam da ce CG zavrsiti svoju mrezu autoputeva ukljucujuci i ovaj prioritetan ka severu, Pozegi.
 
Tu je po meni kljuc problema - sve je drugo super i za sve i svakoga smo prepuni razumijevanja ali u Srbiji sve je horor.
Sasvim je normalno da 11 godina od pocetka nemamo jos nista zavrseno,sto je zaboravljena petlja,odvodi za vodu cak su projektanti smetnuli sa uma da mozda i neka struja treba da se dovede do puta ali sve je to ok,bice to dobro na kraju.
Ponavljam i time zavrsavam- svako mora da vidi da se u zadnjih desetak godina stanje u Srbiji kad je u pitanju izgradjenost autoputeva popravila do neslucenih razmjera,mislim da ni najveci optimisti nisu ocekivali danas 2020 godine ovakvo stanje.
Ako se daj Boze ovako nastavi mozemo imati za 10-15 godina izgradjenu mrezu autoputeva i to ce jedino biti vazno i vrijedno pomena.
Sve ovi izlivi bjesnila,Sorosi Rotsildi Vucic lopov , zavjere i ostali slicni scenariji bice nebitni.
Bitno je da se autoputevi grade,da se dionica po dionica otvara i da je Srbija sve blize konacnom cilju izgradnje kompletne mreze autoputeva u zemlji.
 
Ja se slazem sa svima vama. Dobro je da se gradi. Ja zivim u kraju koji je drzava dosta zanemarila i znam koliko nama znaci deo do Ca ili koliko ce makar do Pakovrace.

Mene izuzetno nervira sto je deo do Obrenovca trebao biti gotov 2017, a ne 2019. I za zo nije samo Mrka kriv. Problem je bio tunel a za vreme cije vlasti su taj projekat lose uradili ne znam.

Isto i za deo do Pz, obecavali od pre 2018 i poceli kao u maju 2019 a sad 2020 i nista nisu odmakli. Brinem samo da nije to jer nemaju para, jer smo u lošoj situaciji kao drzava.... vec da je problem sto neciji prijatelj, brat ili tako neki dobija da radi neke poslove a nije dovoljno strucan da to uradi. Nemam dokaze za ovo ali me to jako brine jer nekome idu parice u dzep a mi vracamo kredite i kredite i kredite i nemamo AP.
 
Složio bih se sa Zemljanim. To što je trenutna vlast učinila je u najvećoj meri već bilo ispregovarano. Bilo je kašnjenja od po par godina. Super je što su nastavili i što nisu stali, ali ništa nisu izgradili ništa na vreme.

I sve je to ok, jer bi tako verovatno radila i svaka druga vlast. Ono što nije ok je ovaj bolesni marketing da je sve ovo prvi put u istoriji. Ja lično ne mogu da kažem da je u redu što kasne sa početkom gradnje svih najavljenih deonica, zato što se sa par godina kašnjenja vozim auto-putem od Beograda do Čačka. Moglo je to sve i znatno ranije.

Ma čak ne bi bio problem što kasne sa gradnjom, da hoće da priznaju grešku, a ne da mi to serviraju kao "prvi put u istoriji 100km auto-puta". To je dokaz odgovornosti. Srbija nikada nije imala odgovornu vlast. Najveći domet u tom pogledu je Toma Nikolić (koji je najviše od svih predsednika poštovao Ustav - kako to zvuči paradoksalno). Najveći domet demokratije na ovim prostorima - smenjivost vlasti, smo konačno dobili 2000. godine, i posle 12 godina izgubili. Ne mogu da budem zadovoljan i imam svo pravo da ne budem zadovoljan. Ja sam poreski obveznik, i moj novac se troši netransparentno i neefikasno.

Da podsetim da je ovaj projekat počeo kao planirana koncesija "Horgoš-Požega", koja je propala još 2008. godine. Da je to urađeno tada kako treba, ceo put do Požege bi bio gotov 2014. godine (realnije 2016. godine, znajući koliko se ovde kasni). Danas bismo pričali koliko se stiglo sa putem do Boljara.
Ali ako pogledamo kako je sve to teklo od 2005. do 2008. godine, videćemo da se nije mnogo toga promenilo. I dalje je sve netranspartentno. Jedina bitna promena je što nema više izvora vlasti, kao što ih je tad bilo, koji bi bili neka vrsta kontrole. Danas je sve bez kontrole.

http://rs.n1info.com/Vesti/a329348/Isti ... ozega.html

I još jedna stvar: kada se pregovarala koncesija, a pre propadanja, naše vlasti su bile poprilično nefleksibilne. To se nije pokazalo kao nešto dobro, jer smo na kraju izgubili arbitražu protiv Porr-a. Glavni razlog je bila tzv. bankabilnost projekta, a za koju je Srbija trebalo da preuzme deo rizika protočnosti auto-puta. Tu su se pregovori slomili. Koliko god da je takvo postupanje bilo pogrešno, mislim da današnja vlast je spremna da se sagne pred svakim stranim investitorom za koju god želju, samo da daju koji procenat sa strane.

I još jedna okolnost je bitna za poređenje ovih i onih: 2012. godine novac je bio znatno jeftiniji nego pre toga. Npr. EURIBOR 2005. godine je bio iznad 2%, 2008. godine od 3,1 - 5,3%, 2012. godine od 0,07 - 1,4 %, 2014. godine je otišao u minus i tamo je do dana današnjeg. Sve referentne kamatne stope su od tada u konstantnom padu.

https://www.euribor-rates.eu/en/euribor ... year/2020/

Tako da okolnosti su se bitno promenile. Za vreme onih, novac je bio znatno skuplji, a za vreme ovih je bagatela. Da skupiš 20 random ljudi sa ulice, napravili bi 100 km auto-puta sa tom cenom novca u roku od 4 godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741669#p741669:3ont5dcm je napisao(la):
Earthmoving » Ned Maj 24, 2020 10:48 am[/url]":3ont5dcm]
@Kurogane, problem je vremena, umesto da sam se vozio jos pre 10 godina autoputem do Pozege ili CG, BH, vozicu se za 10 godina ili kad umrem, nije da nema razlike. I zato logicno da sam nezadovoljan. Npr autoput do Sarajeva mi je trebao kad su mi deda i baba ziveli u blizini, stotinu puta sam isao i kolima i vozom po 5 sati, sad kad je deda umro a baba odselila, prica se raspala, mi i ne treba vise. Kada se neke price zavrse, neka mesta isprazne od nemanja puteva i infrastrukture, moze biti kasno. Takodje, pitanje je da li i kako bi se i desila dezintegracija naroda da su mnogo ranije postojali autoputevi i da su ljudi bili povezaniji, tj da je trebalo 3 sata Bg-Pg a ne 7 sati.

Po meni, ovde je Eath pogodio suštinu, i to treba da bude odgovor svima koji kažu: "Ma samo da je napravljen put... (sve oprošteno, zaboravljeno i nije ni važno koliko je izgradjnja trajala)". Za dobrobit jednog društva nije bitno da li će se neki put IKADA završiti nego i KADA će se završtiti. Neke stvari treba da se dogode na vreme. Nije isto ako se devojka uda sa 30 ili ako se uda sa 60 godina.

Po meni na sporost izgradnje utiče nekoliko faktora od kojih su 2 najbitnija.

1. Mi ne možemo da se zadužujemo brzinom kojiom bi želeli da se putevi grade nesmetano. I po meni ćemo se sve teže i teže zaduživati.
Broj radno-sposobne populacije opada. Raste broj penzionera. Mladi napuštaju zemlju. "Motanje kablova" ne ostvaruje višak koji može da servisira rate. Svaki kredit pogođen "đuture" je sve veći i veći, tj. klimetar je sve skuplji i skuplji tako da je i tu taj prostor za zaduževanje već iscrpljen.

2. Spora administracija - slojevi između Vlade i naroda. Ministri odlaze i dolaze a ovi slojevi ostaju. Ova administracija je spora, troma i reaktivna (čeka da se nešto desi pa da reaguje. To je delimično zato što se traže podanici koji slušaju a ne da misle). Plata im ne zavisi od znanja i zalaganja tako da je njima svejedno. Sunce će sutra opet izaći i zaći i dan će proći a plata će leći. Zato mi stalno imamo Lex specijalise gde se sve radi s brda s dola.

Kad sve ovo (i još što šta, što nisam naveo) "uvijete u oblandu", dobijete da se put umesto 2 pravi 5 ili više godina. Dobijete obećanja za puteve koji će se graditi a jasno je da za njih neće biti para. Dobijete radnike koje se "razvlače ko creva" po gradilištu. I na kraju dobijete put, koji je preplaćen, sumnjivog kvaliteta i koji nema istu korist za društvo kao da je bio urađen na vreme. Isto kao ona devojka što se udala sa 60. Ma samo nek se ona udala ...
 
Evo, videce se istina kolko ce vlast da otvori "stotina kilometara autoputeva" narednih par godina. Posto po njijovim recima zapoceli su prosle godine da grade stotine I stotine km novih koridora I autoputeva, novi investicioni ciklus itd... Ali sta cemo ako u sledece 3 godine umesto najavljivanh 500km novih koridora I autoputeva, budemo imali gotovo samo 20km Bg obilaznice? Koji ce novi izgovori biti izmisljeni? Jer da bi zaista tada otvorili vise novih km autoputeva, morali su da su vec sada u debelom radu na sve strane.
 
@Earth, ne moramo da čekamo da "vidimo" istinu. Već smo prethodnih godina geldali tu "istinu". Ti si to lepo pobrojao :). Ne znam zašto tome pridaješ toliko pažnje. Pošto smo mi jedna velika "rupa" tu rupu i prazninu treba popuniti nečim velikim, kao npr. 500km autoputeva u 2020-oj a svi znamo da od toga nema ništa. Radi promocije rade se i preuveličavanja. E sad kako kod nas sve devalvira, novac, dilome itd, tako devalviraju i preuveličavanja. Pa za nešto što ti je ranije bilo potrebno da prevuleičaš 2 ili 5 puta sad moraš više. Po mojoj proceni taj koeficijent je dostigao 100, pa ako se radi o 1000 godisnjim kisama, onda su to kise koje nas strefe jednom u 10g. Ako se radi o 500km puteva u 2020-oj onda se vrtimo oko cifre od 5km (Verovatno neki delovi od Ostružnice do Orlovače a možda i cela deonica).

https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/...-auto-puta-pogledajte-mrezu-planiranih-puteva
 
Ma šta 500km, daj hiljadu! U gornjem članku nije ni pomenut obećani autoput BG - ZR - NS (100+ km) i brojne brze saobraćajnice.. Npr Kikinda - Sombor.
 
Bitno je da je od puta kroz Srbiju zavrseno 120 km i pocela je gradnja 31 km do Pozege a ostaje 107 km onda do granice sa CG.
Sa druge strane oko 185 km ima taj autoput kroz Crnu Goru a radi se 41 km prva dionica koja je trebala da. ude otvorena u maju 2019 a evo prosao je i maj 2020 a ne vjerujem ni da ce do maja 2021 se zavrsiti ale eto da se nadamo.
Kako god ostaje jos vise od 140 km za koje niti ima para niti projekata niti nicega tako da sve kad bi se volsebno napravilo sve sto je potrebno za pocetak gradnje treba nam 20 godina makar da se to zavrsi.
Kratko receno put nece biti kompletiran jos dugo dugo.
Dobicemo u relativno bliskoj buducnosti 150 km u Srbiji i ovdje 40 km a ostalih 260 km otprilike ne nadam se.
Kriza koju donosi ova situacija popece dug Crne Gore na preko 90% BDP-a tako da je nastavak gradnje puta maucna fantastika.
Daj Boze sa se varam.
 
Какав народ , таква власт! тако је и са путевима! Ако и направе АП , кошта бар три пута више. Сендвиш екипа и пљескачи ће увек постојати, ниске душе , које ништа не разумеју осим гладног трбуха. Да је пре 40 година осветљена цела Србија и повезана путевима , села би била пуна. Сада је свеједно!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741981#p741981:g3cic6xe je napisao(la):
ivchonny » Pon Maj 25, 2020 3:22 pm[/url]":g3cic6xe]Neko je rekao skoro probili tunele? :)

https://www.ekapija.com/news/2888271/us ... na-deonici
Sad sam htela da stavim ovu vest. Znaci da Munjino brdo nisu ni pipnuli. " nekoliko nedelja" je jul mesec. Ne znam kako tece to busenje ali im sigurno treba godina dana pa + opremanje. Ok, ok, ja sam stalno optimisticna - znam da moze biti i duplo duze.
 
Evo treca vest za 10tak dana o busenju 1 tunela, izvestavaju nas na svakih 10tak metara napretka (pre 10tak dana 15m, pa pre par dana 30m, pa danas 40m), cisto da bude neka vest o autoputevima pred izbore, jbga vole se hvale a nemaju sta puste u narednom periodu jer nista nisu ni zapoceli.
 
Kako se bliže izbori svaki dan ćemo slušati o autoputevima, ali sad to na stranu. Munjino brdo je još dalje od Čačka nego što je tunel Laz. Ako je ovo taktika da se prvo uradi obilaznica oko Čačka, ja je onda ne razumem.
 
Pa jesu stavili u ugovor da se prvo radi obilaznica oko Cacka? Ako nisu, ja ne znam kako mali Perica zamislja biznis, da u ugovoru sa izvodjacem potpise jedno, a onda ga zivka i narucuje muzicke zelje?
 
To može samo biti dobra volja Kineza da rade užurbano do Pakovraća. Do Pakovraća je skoro polovina deonice i ako zapnu može brzo da se uradi. Mislim da bi ti Kinezi napali još prošle godine, ali kasni ekspropijacija i ima da se izmešta postojeća infrastruktura. Tu sad kreće prava birokratija jer sad državna preduzeća treba da raspisuju tendere za izmeštanje tih instalacija. Treba ljudi da ih puste da prođu kroz parcele. To je prava igranka sa propisima, pravilima, molbama, žalbama, itd.
 
Ne znam što svi zanemarujete mogućnost da se stvarno prvo pusti do Pakovraća, za 3-4 godine, a tuneli i ostalo za 5-6. Nije nerealan scenario s obzirom kako se sve odvija. Pogotovo jer je sve dalje od Požege u ovom momentu "na dalekom štapu", tako da nije žurba :grand:
 
Vrh