Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688995#p688995:m7h08txu je napisao(la):
Earthmoving » Ned Dec 15, 2019 9:53 am[/url]":m7h08txu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688830#p688830:m7h08txu je napisao(la):
branik » Sub Dec 14, 2019 6:09 pm[/url]":m7h08txu]
I, Earth, izvini, radi preciznosti: taj kop kod Kosjerića je na Bukovima, dok su Divčibare na Maljenu. Jeste da je to tek nekih desetak km, ali su ipak dve planine.
Branik, mislim da si ti mislio na drugi kamenolom (ovaj što ti misliš Bukovi, je na Trialinovoj slici dole levi ugao kod naziva Drenovci, a ovaj o kome ja govorim na Divčibarama je obeležen ispod njega oko 5km). Kamenolom "Divčibare" je tik ispod vrha brda i gleda ka Kosjericu. To je jedan od Interkopovih kamenoloma (ali ne mogu da se setim da li su ga dali u zakup ili prodali) i proizvodi upravo vuklanski, eruptivni kamen za završne slojeve puteva(videti link i sliku iz linka ispod http://www.inter-kop.com/sample-page/pr ... amenolomi/). Dodao sam ga crvenom strelicom na dobroj Trialinovoj mapi kamenoloma Valjevskog kraja, nalazi se u donjem levom uglu.
Što se tiče rudnika/kamenoloma na Kaopaoniku, ukratko rečeno, meni je ružno da na vrhu planine koja je jedna od najviših u Srbiji, i gde je turistički kompleks, nacionalni park, bude kamenolom (jezero je stoga dobra ideja). Malo sam istraživao i dobra stvar je da je on izgleda pre par decenija upao u probleme i prestao sa radom, a ja sam pogrešno mislio da se i sada koristi. Po obliku stepenica površinske jame rudnika, koje prave rudarske mašine, jasno je da je to nastalo u drugoj polovini 20. veka, ne pre 1.000 godina. Ne znam baš dal je na vrhu Kopa tada bila moguća tako masovna proizvodnja i prevoz kamena. Ali ovo me podseti na rudnik Žrnov na Avali, i pitanje kakav je oblik Avale bio pre tog rudnika, da li je moguće da je bio piramidastog oblika slično Rtnju i Visočici, a da je kopanjem promenio oblik...
file.php

file.php
Upravo sam mislio na taj označen velikom strelicom. On se možda formalno zove Divčibare, ali je na Bukovima (Drenovački Kik - tako se zove i najduži tunel na pruzi Užice - Bg). Sa druge strane, kad se prođu sepertine ka Valjevu, u blizini železničkog tunela Zavojnica, između mesta Podbukovi i Lastra, sa desne strane ima kamenolom.
Ali, nije toliko bitno kako se zovu, da ne opterećujemo temu. Izvinjavam se.
 
Dobro, da rezimiram, verovatno ce on davati dobar deo kamena za habajuci sloj za ovaj deo autoputa kada za par srecnih godina dodje do te faze izgradnje, a pre toga ce se ugradjivati ovaj iz Jelen Dola (ali verovatno i jos neki) u nize slojeve. Doduse, sve ovo sa kamenom je jos prilicno daleko, neka prvo krenu da trasiraju autoput (krce zemlju i rastinje na trasi) buldozerima, bagerima, busilicama u tunelima... pa kad trasiraju, iskopaju i sklone neadekvatnu zemlju (sto ce nadam se krenuti sledece godine) onda ce je krenuti zamenjivati ovim kamenjem. A to je ona faza izgradnje koju svi najvise volimo, jer tada se vec nazire konacan izgled i zavrsetak autoputa...
 
Da li neko zna kako napreduju radovi na deonici Preljina-Požega??
 
Dozvolite mi da se na ovoj temi u jednom postu osvrnem i na krak od ovog autoputa, od Cacka ka Pojatama, tj Moravskom koridoru koji je danas poceo da se gradi uz prisustvo predsednika Srbije, američkog, britanskog ambasadora i sl. Jedna kratka rekapitulacija. Do 90ih čini mi se da su uglavnom domaće firme gradile autoputeve, posle 2000-e preko tendera Svetske Banke, Evropske Investicione Banke i sl, su posao izvođača dobijale uglavnom strane, evropske (uz izuzetak Integrala malo u Grdeličkoj i malo na Istočnom kraku pri kraju), a nakon 2010-ih imamo i direktno finansiranje stranih zemalja u izgradnji autoputeva, poput Azerbejdžana gde je izvođač njihova firma Azvirt, zatim Kine gde su izvođači CRBC, Shangdong, i sada Amerike (i ne znam kakvu, ali neku vezu imaju i Britanci) gde je izvođač njihova firma Behtel. Što je meni i logično ako neka zemlja daje pare da traži da i njena firma bude glavni izvođač. Međutim, mislim da se ovde prvi put dešava da sem izvođača iz tih zemalja, pored predsednika se propagiraju i proizvođači građevinske opreme iz tih zemalja, pa na slici pored samog predsednika možete videti zvanice sa jaknama američkog CAT-a i britanskog JCB-a. Zapravo, meni je ovo pokazatelj da ona britansko-američka priča o slobodnom tržištu, slobodnoj konkurenciji itd, kod njih samih ne pije vodu, te da oni ovde imaju jedan patriotski pristup gde njhove izvođače prate i njihovi proizvođači opreme. Ovo prvi put primećujem, jer ranije u slučaju Azernejdžanaca i Kineza nisam primetio takav patriotizam, ili sa druge bi strane rekli protekcionizam. Čak i kada sam bio u Kini, koja se uveliko gradila, viđao sam velikim delom Zapadne proizvođe mašina, kojima su Kinezi slobodno i otvoreno dozvolili da prodaju opremu i uživaju prihode od ekonomskog rasta Kine. Takođe, primetio sam da i kineske kompanije koje kod nas grade zadnju deceniju, kupuju veoma tržišno, a ne patriotski, opremu koja im je najpovoljnija. S obzirom da je moj deda jedno vreme bio direktor velikih rudnika uglja oko Tuzle u Bosni, i da znam priču da je uz američke kredite za rudnike, dal 60-ih, ili 70ih išla i obaveza da se kupi američka oprema za te rudnike, znatiželjno sam pitao Kineze zašto oni nemaju istu strategiju da za njihove kredite je obaveza da se kupuje njihova oprema (koja je sada u klasi kvaliteta sa američkom i drugima, te to nije razlog), tj zašto se njihovim parama kreditira proizvodnja američke opreme, ali odgovor nisam dobio. Tako sam bio svedok situacije da je Kina zapravo otvorenija nego Amerika, koja je mnogo više pričala o otvorenosti tržišta i sl, nego što to vidimo da praktikuje. Sem toga na snimku, predsednik Srbije kaže "znaš ti Drobnkak da je ovaj JCB bager pre neki dan vozio Džonson (koji je sada pobedio na britanskim izborima)". I to je vrlo logično da britanski premijer promoviše britanski proizvod JCB, tu takođe vidimo jedan patriotski čin britanskog premijera, slično kao što je Trampova deviza: America on the first place. E sad, ja sam razmišljao, zašto se Amerikanci sa prvim finansiranjem autoputa u Srbiji pojavljuju sa svojim CAT jaknama, a Kinezi nisu forsirali svoje proizvođače (ok, Azeri ih nemaju) ne samo ovako prilikom ceremonija, već su i kupovali razne kineske, američke, evropske... mašine, tj nije bilo uniformnosti u njihovoj politici opremanja ovde (iako sami proizvode sve moguće vrste opreme).
E sad malo o pomenutim proizvođačima, u kojima sam detaljno istraživao i pisao u svom master radu:
1. britanski JCB (skraćenica od imena osnivača Joseph Cyril Bamford) je prvi u Evropi proizveo 1953-e mašinu - kombinirku (traktor koji ima napred utovarnu kašiku, a nazad bagersku ruku), ali je bila prototip pa se spore sa američkim CASE-om čija je kombinirka bila prva (jer CASE je prvi počeo da fabrički sa garancijom proizvodi 1957-e). I JCB je u svetu do danas ostao poznat po tome. Međutim JCB bageri, koje Vučić u videu pominje da vozi Džonson na 15:35 https://www.youtube.com/watch?v=ioXHi09fdP0, sam iz više izvora čuo (čak i samih engleskih) da su nižeg kvaliteta. Za druge proizvode, JCB je takođe nižeg ranga ili ih ne proizvodi poput buldozera, znači oni su fokusirani na srednje ili male gradske mašinice.
2. američki CAT je druga priča, Holt je pre više od 100 godina počeo da proizvodi poljoprivredne traktore sa gusenicama za močvarno zemljište, a onda je posle njegove smrti postao Wall Street bankara priča, pa je kupovinom na desetine drugih proizvođača doša danas u poziciju da u ponudi ima sve vrste rudarsko-građevinskih mašina. Ali buldozer nije izmislio CAT vec njihov jedan izvođač Le Tourneau, koji je na njihove traktore guseničare stavljao napred nož i nazad ripere, kako je nastao buldozer. Zatim 1920ih kupuju jednog američkog proizvođača grejdera, pa 1947-e ulazi na tržište skrejpera, pa utovarivača itd, dok za većinu drugih proizvoda kaskaju, te na tržište bagera ulaze tek 1972-e, ali ne baš previše uspešno, pa prave zajedničku firmu sa japanskim Micubišijem da bi naučili bolju tejnologiju hidraulike, a zanimljivo je da je Jugoslavije pre njih pravila kombinirke, naime prva CAT-ova kombinirka izašla je tek 1985-e. Tako da su oni kupovinom preko 30 proizvođača danas jedan od najvećih proizvođača, ali kičma su im buldozeri, u drugim proizvodima (bageri, kombinirke, utovarivači, mini mašine, valjci...) nisu tako dominantni, prisutni su i na tržištu energetike, generatora, i zadnjih decenija imaju najveće prihode, mada je to teško reći jer nije uporediv proizvodni program svih proizvođača u svetu
 
Ima nova deonica Surcin -Obrenovac u emisiji i katastrofalni put od Pozege do Zlatibora

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S276NSU72wY[/youtube]
 
Au, od skretanja sa Obilaznice do ukljucenja,na novi autoput presao je skoro 2 km. Predugacka petlja...
Jel ovo na 09:30 laze (nesto kreno da zamuckuje :D ) da su krenuli radovi ka Pozegi, ili su stvarno krenuli da li zna neko sa terena?
Dobro, ova Surcin-Obrenovac je sto se tice rokova za svaku pohvalu, ovaj kaze da je i 15tak dana pre roka, Kinezi, tj CRBC su odradili za pohvalu, nadam se da ce to sad biti motiv Amerima da ne ispadnu gori od Kineza, da se ne blamiraju tj ne kasne na Moravskom koridoru :) S druge strane, prica oko nastavku ka Pozege, mislim da ce kasniti, skoro sam cuo da nisu bili dobili jos sve dozvole pa nisu mogli da pocnu da rade, ali tu mi se cini da je kocnicar nasa drzava, a ne kineski izvodjac.
 
Surcin - Novi Beograd treba da se radi od marta 2020 god.duzine 7,9 km plan trase..
 
Na 10:35, Alvirović je trebao da bude fer i da uporedi vreme putovanja od Ostružnice novim autoputem preko Surčina sa vremenom starim putem preko Umke, pa da kaže kolika je razlika u vremenu, dakle da dokaže da nije kraće, kad je već to tvrdi...
 
Nisam video početak reportaže i šokirah se kad na Zl reče da je stigao za dva i po sata. Posle vratih i videh da je krenuo sa naplatne rampe.
Neko ko je na istočnoj strani Bg definitivno nema račun da prolazi ceo grad da bi izašao na ap. Ili da se uključi kod Lajkovca, ili da ide na Mladenovac i Topolu.
 
Da, reče da im je pre kad su snimali od Beograda do Zlatibora bilo potrebno 3,5-4 sata, a sada 2,5h, znaci oko 30% ustede vremena. Kada zavrse do Pozege (i Bg obilaznicu do Bubanj Potoka, nastavak Surcin-Novi Beograd) bice oko 50% ustede vremena, a ako se zaista nastavi krak ka Užicu i Višegradu, preko Mačakata, biće i 60-70% uštede vremena nego pre postojanja autoputa.
 
Malo slika iz Pakovraća:
Pomoćni most preko Z. Morave je završen
0b82cffbae630c44665d59719d9b8e7e.jpg


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Prilaz pontonskom mostu iz kampa
56dee813b130a2bdb0aabec831e36743.jpg


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Pogled ka Ovčaru od pontonskog mosta
6176594d19c82007482341d144a32a43.jpg


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Ovde će biti naplatna rampa i kružni tok, i nastavak AP
276c8d3eb2a59ce0962a490dda573954.jpg


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Bager i kamion kod mesta gde će AP preći preko magistrale
bb745bc45d98f2f6b46402958aa50090.jpg


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Pogled sa obronaka Jelice ka Pakovraću
97d82eafa249580944e69492c4acbb2f.jpg


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Mesto gde AP prelazi magistralni put. Vidimo koliko je blizu Ovčar. Tabla pokazuje koliko je udaljeno (vidi se u daljini) mesto gde je predviđen početak tunela Laz
b5f80dda7fa2a58c7e03fb8980d93261.jpg
90503f2f60106e913ee51fd428caa916.jpg
57f37f7d09d2370a2ef0ec4d1a8c6de5.jpg


Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Nisam mogao do mesta gde treba da bude ulazak u tunel. Možda ću uspeti sledeći put.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Браво GavSa...кренуло је некако, па ћемо пратити!

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=689145#p689145:1xyqzknw je napisao(la):
Earthmoving » Ned Dec 15, 2019 2:57 pm[/url]":1xyqzknw]Na 10:35, Alvirović je trebao da bude fer i da uporedi vreme putovanja od Ostružnice novim autoputem preko Surčina sa vremenom starim putem preko Umke, pa da kaže kolika je razlika u vremenu, dakle da dokaže da nije kraće, kad je već to tvrdi...


I Alvirko pcelica pametnica napravio brljotinu reko je da se ne meri prosecna na ovom AP. I dobro ne meri se al zasto je to morao javno da kaze?! Primetio sam relativno oko da svi voze 130 i nije bilo previse divljanja. E sad nakon ovoga ce svi Tatini Sinovi, Direktori, Privatnici Gazde i Funkcioneri da divljaju i opet imamo rizik da se skucaju na rampi i sl. E alvirko bas si partibrejker! :evil:
 
Hvala GavSa svaka cast!

Da nije AV pomemuo kada se otvara deo do surcina? Znam 18og ali vreme? Izvinite ako je neko napisao.
 
@branik Потпуно си у праву. Колико људи живи на левој обали, највише једна трећина Бг-а. Нека крене са кружног тока на Аутокоманди, у време шпица и једном и другом трасом до Обреновца, а онда и ван шпица исто. Па да видимо, утрошено време и гориво, као и пређени пут. Тек тада би се могло упоређивати.

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Meni sa Karaburme pokazuje da je najbolje da na ulaz na AP u Surčinu idem preko Ostružnice i to bi mi uzelo 35 minuta. Preko Arene i auto-puta ka Zagrebu je 39 minuta i duže je nekih 12 km. Videćemo...

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
Vrh