[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=631816#p631816:21poxr99 je napisao(la):
paradox polje » 20 Јун 2019, 13:00[/url]":21poxr99]Словачка је скоро дупло мања од Србије а има приближно исто аутопутева, тако да они вероватно немају толику потребу за новим путевима, али претпостављам да и они као и већина источноевропских земаља који су прошли кроз пљачкашку транзицију имају сличних проблема као и ми.
Још једна ствар, нисам упознао још ни једног Словака који је дошао да ради у Србији.
Naravno. I porazna je cinjenica da Srbija moze da posluje u budzetskom suficitu, a tu je trebalo ove godine da budzet bude na +/- nuli, al corak. Sad vec bivsi ministar finansija je ispao potpuna dileja i neznalica. I zato deficit za ovu godinu ce da bude minimum na 0,3 posto, ako ne i vise, sto bi vec bilo krsenje EU regulative. Lopovi i razbojnici, kojima bi i naprednjaci pozavideli, kolike milijarde evra su strpali u dzepove. Ej, drzava ni jednu vecu bolnicu nije sposobna da izgradi, sve sluzi jos od vremena komunizma, prakticno bez nekih vecih investicija. A da ne pricam da je ovde tolika potreba za autoputevima, da ljudi blokiraju puteve, salju hiljade "razglednica" vlastima da ih poslusaju, pa opet duplo golo. Ova zemlja ima 5 i kusur miliona stanovnika, a vozacku dozvolu poseduje vise od 3 miliona ljudi, ako ne 3 i po. Stepen automobilizacije je neverovatan i svuda su nesnosne guzve, problemi sa parkiranjem i sve sto ide uz to. Pa recimo Bratislava je vec u ovome kao Beograd, kola parkiraju po trotoarima i skoro na svakoj slobodnoj povrsini. Autoputevi i rekonstrukcije putne mreze nam trebaju kao nikad, a upravo sada kada automobilski boom ne staje i u celoj zemlji se za jednu godinu proda oko 100 hiljada novih automobila, nema nicega.
Jedina stvar sto donekle "vadi" Slovacku u poredjenju sa Srbijom su zarade ponajvise u zapadnom regionu zemlje (mada i tu dosta stvari moze da vara, jer su tu registrovane najvece i najbogatije firme sa svim tim direktorima i menaDJerima direktora) i stopa zaposlenosti kao takva, mada na istoku zemlje imas puno regiona, gde ide stopa nezaposlenosti na oko 20%. Dobro, cinjenica jeste da sve vise Srba dolazi da radi ovde, al to je mahom sve za automobilsku industriju ili dobavljace tih fabrika. I to po ko zna kakvim uslovima, jer se zna kakvi su prevaranti u agencijama a la Largo i Eurotrade.
Inace, sto se tice infrastrukture, vi daleko brze napredujete. Zamisli, da autoput izmedju dveju najvecih gradova u zemlji (Bratislava-Kosice) se gradi od sedamdesetih godina proslog veka (1972) i nema trika da bude zavrsen u dogledno vreme. Prvo je bila procena 2010., pa 2014., pa 2020-21., a sada izgleda da to nece biti mozda ni 2027., pa vi vidite. A tu jos ne pricam o produzetku tog autoputa D1 na Ukrajinu, koji sada nije pa skoro ni u planovima, resp. tu ce gradnja poceti oko 2030. U Slovackoj postoji samo jedan jedini autoput, koji je komplet zavrsen, a to je D2, dugacak 80,5 kilometara, od granice sa Madjarskom preko glavnog grada pa do granice sa Ceskom. Poceo da se gradi 1969., zavrsen komplet tek 2007. sa tunelom Sitina. Sve ostalo je ili nekompletno, ili u procesu "gradnje" ili u "tenderima" ili "projektima".
Tu nema trika da obidjes celu "sirinu" zemlje autoputem, kao sto imas recimo u Srbiji, gde mozes sada da ides po celoj duzini od Horgosa/Batrovaca pa sve do granice sa Makedonijom.
Tako da o stvarima tipa standard, stopa nezaposlenosti itd itd. moze da se polemise, ali sto se tice infrastrukture yock, jer tu ja dajem ljudima ovde Srbiju sada prakticno kao primer, jer zaista pre nekih 10-15-20 godina ne bih ni rekao da ce biti realnog zavrsetka Koridora 10, da ce se graditi neki Koridor 11 itd. Zaista sam prijatno iznenadjen, kada uzmem u obzir ko je u Srbiji na vlasti, da necega opipljivog ipak ima izgradjenog. Ima svakakvih stvari za kritiku, kasnjenja, aljkavosti, ali bitno je da se nesto konkretno radi. Ovde nema nista od toga, sem par deonica sve stoji i prosle 2018. godine, verovali ili ne, nije otvoren niti jedan jedini novi kilometar autoputa u celoj Slovackoj. A da ne pricam da smo jedina zemlja u celoj EU, a mozda i sire, gde najveci gradovi (Bratislava i Kosice) nisu povezani kompletnim autoputem. Tako da puno ljudi putuje iz Bratislave u Kosice pa nazad kroz Madjarsku (M1+M0+M3+M30), a uopste im se ne cudim.
A da ne zaboravim, ko zna kako ce da izgleda obilaznica Bratislave (D4) i put za motorna vozila R7, samo da to ne bude total epic fail na kraju.
P.S., kada se prica o autosovinizmu, kod vas postoji rec koju ste vec napisali gore, kod nas je to Slovakistan...
Donekle mogu da razumem Perkana sto ga to ogorcava, al nesto ne vidim da manje ljudi ovde pljuje svoju zemlju, a mozda ih ima i vise nego kod vas.
A sto kaze Steva, o stravicnom odnosu Srbije kao drzave i njenim institucijama prema sopstvenom stanovnistvu, to isto moze da se aplicira i u pitanju moje zemlje. Covek placa gigantske poreze od zarada i vidi kako te poreze mnogi "biznismeni" ne placaju, vec je Bratislava puna Audi, Mercedes i BMW SUV-ova, a u mnogim selima na istoku zemlje ljudi nemaju prakticno sta da jedu. Da ne pricam kako je drzavni zdravstveni sektor pred potpunim kolapsom, a u ovom gradu nikad vise skupih automobila po ulicama nego u zadnjih 6-7 godina. Krade se svuda i krade ko god moze i ima uz to taj pravi "polozaj". Nacija je jedna od najzaduzenijih u celoj Uniji, nikad vise raznih kredita i hipoteka, sta da kazem... Mozda samo jedno. Ne mogu i ne smem ni da zamislim, kako bi ovde izgledale stvari da smo ne daj Boze imali ovde 90tih rat i sankcije... Ovako da se molimo da ne dodje do neke nove krize kao pre 10-11 godina.