Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Rekao je do Svetog Nikole od Surcina, a od Vidovdana od Obrenovca. Na 2:10 https://www.youtube.com/watch?v=gEBoqN6x7uY
Inace, zanimljivo na mapi je da su petlje Lučani i Požega jako blizu, svega par km jedna od druge, to nemamo često, možda ona kod Smederav i Požarevca i ne znam dal još koja ima tako blizu petlje.
 
Moram reći da sa takvim optimizmom priča parafraziracu- kako je ubedjivao " nekog coveka" kako ce taj put zaista biti i da nije politički marketing, da će u Grčku preko AP ići,od Vidovdana do Obrenovca AP ,od Nikoljdana do Surcina AP...-da ja stvarno nemam reci... toliko je uveren u to što prica da ili dobro laze,ili će se debelo iznenaditi za mesec dana.
 
Nasi politicari daju obecanja kao da prognoziraju vreme. Sto je obecanje dugorocnije, to je veca sansa da omase. Najtacniji su kad obecavaju da ce nesto biti za 7 dana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623093#p623093:1czmattw je napisao(la):
Earthmoving » Pet Maj 17, 2019 6:32 pm[/url]":1czmattw]Rekao je do Svetog Nikole od Surcina, a od Vidovdana od Obrenovca. Na 2:10 https://www.youtube.com/watch?v=gEBoqN6x7uY
Inace, zanimljivo na mapi je da su petlje Lučani i Požega jako blizu, svega par km jedna od druge, to nemamo često, možda ona kod Smederav i Požarevca i ne znam dal još koja ima tako blizu petlje.
file.php

Ko je autor ove slike? Na osnovu kog projekta je zasnovana trasa na slici?
 
Evo, mislim da je ovde iz pomenutog dokumenta najbolje opisana trasa autoputa Cacak-Pozega.
 
Cekajte ljudi otkud sad da su oba tunela ovoliko dugacka, o tome pre nije bilo reci. Sada su duzine 2700-2800 m. Ako se dobro secam totalno se ove duzine razlikuju od nekih pre samo nekoliko meseci kada je duzina bila oko 2 km. O cemu se ovde radi ??????
 
Desilo se očigledno preprojektovanje.
Govorio je onaj čovek iz Prilipca da su na prvobitnom "položaju" tunela Munjino brdo pronašli "neke gejzire" ako se dobro sećam i da je zbog toga pomeren malo da ne bi bilo poteškoća pri probijanju i daljoj gradnji, pa je ispao 700m duži. Što se tiče tunela Laz, na osnovu ovog dokumenta bih rekao da je on produžen za oko 1km da bi se izbegli jači usponi ("postavljen" je na nižu nadmorsku visinu, pa je automatski ispao duži).
 
Verovatno je projekat promenjen nešto ranije u odnosu na vreme kad smo saznali da će deonica koštati 450 miliona.
 
Ajmo malo i Azere da kritikujemi :sesir:

Novo ulegnuce koje se sve vise i vise produbljuje na delu Ljig Preljina! Ne znam sad tacno gde je ali to je ona uzbrdica, pre Takova. Iz pravca Takova ka Ljigu je posebno izrazena. Auto bas poskoci! Dok nije toliko izrazena u traci iz pravca Ljiga. Da li su Azeri i nasi to isfuserili ili je kesnostavno tlo tu bas nezgodno?
 
Ukratko o Cacak-Pozega ono sto je interesantno , a nije pominjano u medijima, tj bar kako sam ja ovaj dokument shvatio > Tunel Trbušani je u stvari iskop, usek u brdu sa krovom i u njemu ima 6 traka sa zaustavnim. Deo gde autoput prelazi Zapadnu Moravu je u stvari dosta zahtevan jer autoput prvo prelazi preko pruge, pa zatim jedne manje reke blizu njenog ušća u Zapadnu Moravu, pa odmah posle i preko Zapadne Morave (slično kao što most preko Save prelazi i preko Kolubare kod njenog ušća), pa zatim petlja Pakovraće i prelaz preko sadašnjeg puta za Požegu, pa zatim uspon ka Jelici sa smanjenjem max brzine sa 120 na 100 km/h. Visinska razlika odatle do ulaza u tunel Laz na vrhu planine je 220 metara. Do tunela postoji i traka za spora vozila (brzine 50 km/h). Pre tunela trake su odvojene kao i cevi tunela da ne bi gradnja jedne uticala na drugu cev. Imaju dva parkirališta. Jedno u smeru ka Požegi je kod Trbušana, a drugo će verovatno biti veoma lepo i prijatno jer je na planini posle tunela Laz ali sa suprotne strane (smer od Požege ka Čačku). Spuštanje ka Lučanima ima jedan deo gde je usko korito rečice pa jedna traka ide s jedne a druga sa fruge strane reke, tj razdvojeno. U Lučanima prolazi pored Namenske fabrike Milan Blagojević izbombardovane 99-e i kaže se da se ti objekti moraju izmestiti dalje od mesta i autoputa. Zatim ide tunel Munjon brdo i završetak kod sela Prilipac. Petlja Požega izgoleda da će biti u nastavku kraka autoputa ka Užicu.
 
Nisam čitala ova dokumenta ,pod kojim nagibom je AP kad krene uspon? Jel veći nego na Rudnik kad se ide od Ljiga ka Čačku? Mislim da je tu strmije nego kad se je smer suprotan.
 
Ako sam dobro razumeo, najveći nagib je 5% pre ulaska u tunel Laz ka Jelici. Visnska razlika od Pakovraća pored Zapadne Morave do ulaska u taj tunel gore na planini je oko 220 metara. Ne pise na koju dužinu, ali uspon je najvećim delom manji od maksimalnih 5%. pa je onda uspon od Z. Morave tj Pakovraća do tunela oko 3-4km.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623143#p623143:3qomcce5 je napisao(la):
Earthmoving » Pet Maj 17, 2019 11:01 pm[/url]":3qomcce5]Ako sam dobro razumeo, najveći nagib je 5% pre ulaska u tunel Laz ka Jelici. Visnska razlika od Pakovraća pored Zapadne Morave do ulaska u taj tunel gore na planini je oko 220 metara. Ne pise na koju dužinu, ali uspon je najvećim delom manji od maksimalnih 5%. pa je onda uspon od Z. Morave tj Pakovraća do tunela oko 3-4km.
Hvala Earth, znam da se komentarisalo ovde pa zato pitam.
 
Mozda gresim, ali evo procene potrebnog vremena za probijanje tunela (ne racunajuci pripremu gradilista, stabilizaciju i betoniranje ulaza u tunele, dovlacenja i organizacije masina):
1. Trbusani - 90 dana
2. Munjino Brdo i Laz - 400 dana.

Pod uslovom da u srcu planine ne naidju na patuljke koji su kopali preduboko...
 
Jel zna neko da li je danas stvarno pocelo da se radi na autoputu,ili je ono juce bilo otvaranje radova samo za medije?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623174#p623174:2z9jjqtz je napisao(la):
Acoo » Sub Maj 18, 2019 9:45 am[/url]":2z9jjqtz]Jel zna neko da li je danas stvarno pocelo da se radi na autoputu,ili je ono juce bilo otvaranje radova samo za medije?
Danas sigurno nisu poceli da rade ali ovo je gotova prica i iz dosadasnjeg iskustva sa CRBS nema potrebe za nikakvim pesimizmom.
 
Ja sam dosao do slicnih zakljucka za duzinu kopanja ovih duzih tunela Munjino Brdo i Laz. Posao sam od informacije da CCCC (ali Darko ne gresi ime jer su uvezani sa CRBC-om) radi ova dva tunela, da prvo to pocinju, i da ce deo opreme premestiti iz Crne Gore. Pa je onda logicno da ce upravo opremu za rad na tunelima doneti iz Crne Gore, a ta oprema je dole smo videli takozvane krtice za tunele. E sad te tzv krtice iz ranijih reportaza iz Crne Gore smo culi da mogu da kopaju i do 10 metara dnevno. (inace zato i mislim da je bila greska podeliti ovaj autoput na ovu temu i temu "Crna Gora" jer bi onda tamo trebalo pratiti za ove povezane informacije, umesto o celom autoputu ovde na jednom mestu bez obzira sto su to danas dve drzave, juce su bile jedna, sutra ko zna kakve ce ponovo biti, ali autoput je jedan). E sad, nek iz raznih ogranicenja ne kopa 10 metara na dan, nego recimo 5 metara. E sad da bi se dalje racunalo vreme busenja tunela, trebalo bi znati koliko ce biti krtica jer u ova dva tunela imamo 4 cevi. Pa bi najbrze bilo da imaju 4 krtice. Ali ako predpostavimo da ce sve 4 cevi busiti istovremeno, a prosecna duzina ove 4 cevi je oko 2.500 metara po jednoj cevi, i to podelimo sa brzinom 5 metara na dan, dobijamo oko 500 dana. To bi znacilo da bi odokativno ovi tuneli mogli biti probijeni za oko 17 meseci, plus ajde nek krenu da ga kopaju tek za dva meseca dok se pripreme, znaci oko 19 meseci, tj krajem 2020-e/pocetkom 21-e. I onda opremanje oko godinu dana, znaci 2,5-3 godine. I naravno ovo sve pod dobrim uslovima da nema nepredvidjenih neprijatnih iznenadjenja, sto svetskih sto domacih, da ne nabrajam sta sve moze da iskrsne.
Sto se tice tunela Trbusani, mozda gresim ali njega izgleda da ce raditi neki nasi izvodjaci, jos ne znam koji, a ni kad ce oni poceti gradnju, A takodje ako je iskop u pitanju onda je drugacija tehnika gradnje, pa tu treba znati koja je dubina iskopa, tj kolko kubika zemlje treba da se odnese, da bi se mogla doneti neka preciznija prognoza.

Inace, vesti se danas putem interneta brzo sire, pa ja tako dobih slike od radnika CCCC-a juce sa ceremnomije otavranja, i to preko Kine pa nazad meni u Srbiju :D Ali da ih ne postavljam, sve ste juce uglavnom videli na Youtubeu.
 
Ma zemljani sve je to isto hvale se juce da su prvi posao uradili a to je most Zemun - Borca a nosilac posla bio CRBS .A sad ovu deonicu i Surcin - Obrenovac radi CCCC.
A deo od Pozege do Boljara opet se pojavljuje CRBS ...
 
Izgleda da je kljucno to da li će doneti te krtice koje buse brze. To je jedan od faktora na koji se može uticati,. Nadam se da će priroda saradjivati, ipak je reč o planini( tunel kroz Jelicu/ Ovcar) Jedino podzemne vode mogu biti jedan od problema. A i ovamo kod Pz mislim da je sve to kamenitije kao sastav kroz koji buse. Iskreno,gora su im plavna podrucja mimo tunela i tu da ne bude nekad nova glinena, već da podloga bude dobra
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623196#p623196:yp1gt4k5 je napisao(la):
Earthmoving » Sub Maj 18, 2019 11:16 am[/url]":yp1gt4k5]Da Dare. Izgleda da CRBC gradi i Peljesacki most na Jadranu, Hravtska, cija je izgradnja upravo pocela ovih meseci.
http://www.poslovni.hr/poduzetnik/radov ... nju-346857
Rade tako da Hrvati ne veruju svojim ocima i vec sad se vidi da ce pristupne saobracajnice kasnit najmanje godinu dana a njih ne rade Kinezi .Deo je dobio Integral na tenderu ali mu ne daju da radi .Tako da nismo jedini sto se tice kasnjenja isto kao sa mostom Zemun - Borca Kinezi zavrsili a mi kasnili prilaz.
 
Vrh