Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Info za Preljina - Požega: bar na nekim delovima izgleda da eksproprijacija još nije počela, a kamo li okončana. Koleginicin otac ima plac sa vikendicom u Pakovraću preko kog bi trebalo da pređe most/nadvožnjak/natputnjak. Trebalo bi da mu plac bude eksproprisan, ali za sada se ništa ne događa. Javljam kad bude krenulo, pošto ću se verovatno uključiti u taj postupak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614114#p614114:2gs0ta8u je napisao(la):
KrCan » Pet Apr 05, 2019 10:01 am[/url]":2gs0ta8u]
Jos i kad sam ja bio tamo krajem Avgusta nisam mogao skoro dva meseca izbaciti slike da im ne pravim probleme
Krcane, druze, ako i sada imas neke info/slike koje ne mozes objaviti jos koji mesec, samo reci da ili ne ;) A sto se tice glinene, nek uvek budu na oprezu, nikada ne znaju kada cemo ih sledeci put snimiti. Pa nek slobodno lazu datume koje hoce, a snimke na Yt pregleda par desetina hiljada ljudi, pa nek izvole sta im draze da cute, lazu (i slikama budu demnatovani) ili da govore istinu. Ja mislim da je vreme da shvate da u vremenu nove tehnologije im je najpametnije da rade ovo trece.
 
Bože sačuvaj,pa zar za svo ovo vreme nisu mogli ispitati sve i saznati gde šta fali i kraj. Nemaju 100km puta?!
Kao i do sad,sva naša predviđanja i termini su se pokazali kao pogrešni ,ostaje samo da cekamo....
 
... a ako im se pokvari jedna od onih silnih šest masina, onda se možda oduži sa jeseni i na zimu :lool:
 
U tekstu tunel Laz 1.750 metara, a u videu ispod kaže 2.500 m. Ograničenje na usponu ka Jelici 100 km/h sto deluje logično.
 
možemo da nagadjamo oko rokova ali uzimajući u obzir dosadašnju dinamiku izvedenih radova, predvidjeni rok se množi sa 1.5 i dobija se približno vreme
 
@Earth, sećam se tog podatka da je tunel Laz dugačak 1750m, a da ima još neki od 2040m, ona je od pre ovog snimka, koji je bio u "Koridorima" kada je potpisan komercijalni ugovor krajem 2017, što je sve starije od dokumenta kojeg smo skoro videli, tako da ja mislim da su u njemu najtačniji podaci tj da su oba oko 2700-2800m, ne mogu sada da se setim tačnih brojeva.
 
Da, izgleda da su to neki brojevi otprilike, mada sada nije ni bitan precizan broj jer smo videli da se to nekada do kraja izmeni kao sto je bio slucaj u tunelu Šarani kada je na kraju dogradjena ona nadstresnica. Moguce I da je Brancic malo menjan u odnosu na početne informacije. Mada, necu im nasesti na te price promene narativa sa glinene, moj fokus ostaje na njoj.
 
Earth pali masinu mi videsmo Pleckove slike ali sto rece veliki broj ljudi pogleda snimak .I neka prenesu još nekom i dodjosmo do zaista ozbiljnog broja .
 
Nek prođe malo vremena Dare, mesec dana vidimo po Plećkovim slikama da nije ništa.
 
U pravu si zemljani .Sad ce biti nova obecanja kad budu zvanicno otvarali radove Preljina - Požega pa cemo da vidimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614330#p614330:jrldi29b je napisao(la):
KrCan » Sub Apr 06, 2019 12:05 am[/url]":jrldi29b]Tuneli: Trbusani 360m,
Laz 2562m,
Munjino brdo 2861m.
Kad procitam ove cifrice, zavrti mi se u glavi kad znamo koliko im je trebalo i jos uvek treba da ove postojece zavrse. Realno ova dva ogromna ne mogu da zavrse pre moje penzijice a imam 50 leta. Nadam se da cu "moj" moravski koridar da docekam, on je, cini mi se, bez tunela. Pozdrav legendo, uvek te je zanimljivo procitati, mnogo bi voleo da te jednom upoznam, posto za mene kazu svi koji me znaju da nema coveka koji vise voli nasu Srbijicu. Ti opasno pretis da me prevazidjes. :wink: :wink:
Dragan Kraljevo, na zalost, na"privremenom" radu u Minhenu
 
Dragane, meni Kinezi rekose da ce doneti deo opreme iz Crne Gore gde su gradili autoput, pa ako donesu I krtice, a verovatno hoce, sto ne bi, onda ce kopanje tunela njima ici 5-10 puta brze, jer krtice kopaju I do 10 metara na dan, dok su ovi rucni tuneli do sad ovde isli oko 1m/dan ili priblizno, zaboravih tacno, racunali smo to ovde pre par godina.
 
Earthmoving":yupcv1o9 je napisao(la):
Dragane, meni Kinezi rekose da ce doneti deo opreme iz Crne Gore gde su gradili autoput, pa ako donesu I krtice, a verovatno hoce, sto ne bi, onda ce kopanje tunela njima ici 5-10 puta brze, jer krtice kopaju I do 10 metara na dan, dok su ovi rucni tuneli do sad ovde isli oko 1m/dan ili priblizno, zaboravih tacno, racunali smo to ovde pre par godina.
Na National Geographic tv bila je emisija o probijanju tunela sa "krticom". Rekli su da se sa njom probija 7-8 metara dnevno. Tako da ovih 5-10 metara je u zavisnosti od sastava tla.

Poslato sa SNE-LX1 uz pomoć Tapatoka
 
Da. Ja ne gledam tv godinama ali ovo do 10m dnevno mi ostalo od pre koju godinu iz neke emisije kineskog kopanja tunela krticama autoputa u CG. E sad, posto se iz vecne sadasnjosti menja I buducnost, ali I proslost, nije nemoguce da sam ja malo izmenio proslost I da u toj emisiji nisu rekli bas 10m, a ne mogu sad da nadjem u kojoj su taj podatak davali, pa iz iskustva menjanja proslosti, sam stavio I manje, tj. 5-10m da se unapred ogradim :D U svakom slucaju, bar 5 puta brze od kopanja dosadasnjih tunela na "K11".
 
Postoje i krtice u vidu TBM mašina. Doduše one i postavljaju betonske elemente.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614533#p614533:3ng17q2r je napisao(la):
Earthmoving » Ned Apr 07, 2019 7:58 am[/url]":3ng17q2r]Da. Ja ne gledam tv godinama ali ovo do 10m dnevno mi ostalo od pre koju godinu iz neke emisije kineskog kopanja tunela krticama autoputa u CG. E sad, posto se iz vecne sadasnjosti menja I buducnost, ali I proslost, nije nemoguce da sam ja malo izmenio proslost I da u toj emisiji nisu rekli bas 10m, a ne mogu sad da nadjem u kojoj su taj podatak davali, pa iz iskustva menjanja proslosti, sam stavio I manje, tj. 5-10m da se unapred ogradim :D U svakom slucaju, bar 5 puta brze od kopanja dosadasnjih tunela na "K11".
Trenutno se probija druga cev Karavanke tunela, ne rade ga kinezi naravno, a predvidjena brzina je do 7m/dan. Posto su u pitanju dva veca tunela ukupne duzine 5400m x dve cevi=10800, pa na to "nepredvidjene okolnosti", tesko je biti optimista. Realno, s obzirom kakav je krajolik od Pakovrace, da pocnem od nje, pa do CG i u drugom smeru do RS, trajace to doooosta dugo.
 
Ja baš mislim da je krajolik mnogo bolji za stabilnost tunela nego Brancic "brdo ". Kamenitije je. A i Brancic tunel bi možda drugačije odradjen da nije bilo neuskaldjenosti projektnog rešenja i stvarnog stanja ( sami su rekli). Neko je jednom rekao ,možda @geovuk ili @ pancevac da se u Brancicu napredak merio u cm po danu. Mene kao laika više fasciniraju ti mostovi/ nadvoznjaci kad je uspon pa napraviti da je stabilno premostiti velike visine...kao u CG što imaju
 
Ok Karavanke, ali ovde mozemo uporediti sa blizim, slicne duzine I slicnim izvodjacem tunela kao u Crnoj Gori. A vidimo da su tamo I vise tunela, I duzi od ovih tuneli probijeni za manje od 3 godine, pa ako ih ovde ima manje, I kraci su, istom opremom ovde moze I za oko 2 godine od pocetka kopanja.
Da Miro, secam se perioda kada se kopanje merilo u centrimetrima na dan, ali to je bilo u periodu problema sa vodama, dok su u ostalom periodu brze kopali, oko 1 metar na dan, tj 1000m za oko 3 godine ili sl.
 
Jeste da je Nemacka u pitanju, zivim ovde pa citam njihove portale, ali cisto da uporedimo cenu izgradnje autoputeva. U planu je prosirenje autoputa Inntal-granica sa Austrijom (Minhen-Salcburg), bez tunela ali sa mostovima i vijaduktima, 70km bi trebalo da kosta 1,2mlrd evra.
 
Pa to je normalno. Tuneli, mostovi, vijadukti, petlje poskupljuju dosta radove. I satnica radne snage i rad mašina je veća.
 
Vrh