@miki_ns
Pa upravo na pravac preko Lipovičke šume sam i mislio kad sam rekao šumadijski pravac. Ne vidim zašto je bolje 2 puta prelaziti reku od toga da direktno od Orlovače preko Lipovičke šume, i dalje pravcem paralelnim sa sadašnjom trasom Ibarske magistrale, ide autoput za Čačak i Požegu.
Jedino što mi pada na pamet, jeste da je ovaj pravac sa mostom preko Save skuplji za izgradnju, pa samim tim je i veća mogućnost za ugradnju partijskih parazita. Kinezi ne moraju da prave tendere za podizvođače, pa je i mogućnost za korupciju beskonačna.
Samo kad uporedim cenu koju su dogovorili sa Kinezima na pravcu od Čačka do Požege ( 450 miliona za 30,9 km) sa cenom koju su Crnogorci ugovorili za prvu deonicu Bar-Boljare (640 miliona evra za 43,5 km, od čega polovina u tunelima i vijaduktima) vidim da su cene izgradnje autoputa u Srbiji mnogo veće nego u Crnoj Gori, gde se gradi u mnogo težim uslovima na mnogo nepristupačnijem terenu.
Pa upravo na pravac preko Lipovičke šume sam i mislio kad sam rekao šumadijski pravac. Ne vidim zašto je bolje 2 puta prelaziti reku od toga da direktno od Orlovače preko Lipovičke šume, i dalje pravcem paralelnim sa sadašnjom trasom Ibarske magistrale, ide autoput za Čačak i Požegu.
Jedino što mi pada na pamet, jeste da je ovaj pravac sa mostom preko Save skuplji za izgradnju, pa samim tim je i veća mogućnost za ugradnju partijskih parazita. Kinezi ne moraju da prave tendere za podizvođače, pa je i mogućnost za korupciju beskonačna.
Samo kad uporedim cenu koju su dogovorili sa Kinezima na pravcu od Čačka do Požege ( 450 miliona za 30,9 km) sa cenom koju su Crnogorci ugovorili za prvu deonicu Bar-Boljare (640 miliona evra za 43,5 km, od čega polovina u tunelima i vijaduktima) vidim da su cene izgradnje autoputa u Srbiji mnogo veće nego u Crnoj Gori, gde se gradi u mnogo težim uslovima na mnogo nepristupačnijem terenu.