Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Meni je priča zvana petlja-čvor Prilipac i dalje konfuzna. Pohvalih MGSI što su to uvrstili u Ugovor sa kinezima, ali sa kiselim ukusom u ustima jer ne znam šta je ustvari ugovoreno.

PP Opštine Požega ima dve petlje, PP infrastrukturnog koridora ima samo jednu petlju. PP infrastrukturnog koridora predviđa da put prelazi Zap Moravicu i dalje ka CG. PP Opštine Požega kaže put ne prelazi reku i ide desnom obalom Zap Moravice ka CG.
Na onom snimku od pre neki dan što je aleksandar.oy okačio, gde gospođa iz CIP-a pokazuje trasu, ta petlja-čvor je tako sitno ucrtana u nekoj sivoj boji da se jedva vidi na snimku (pogledajte i zaustavite na 4:44). Sve ostale petlje su jasno označene i "vide se iz aviona".
Takođe, u ovom delu AP ispred Prilipca, gde je tunel, trasa AP dotačinje granicu plana, i njegovo sitno pomeranje zbog geologije ili bilo čega drugog može da napravi haos. Na svim ostalim mestima AP je daleko od granica plana.

Šta god, kako god, plaši me ova konfuzija zbog rokova odnosno zbog početka izgradnje. Da bi se pokrenula eksproprijacija neophodni su projekti, a projekti ne mogu bez planskih dokumenata. Ako se budu morali raditi planski dokumenti ponovo, to će da odloži ceo proces za min nekoliko meseci. U normalnoj proceduri to ide i na godinu dana.
 
Jedan od mogućih scenarija za Prilipac je i ono što je sada Preljina.
I kod Preljine je planiran veliki čvor autoputeva A2 i Moravskog koridora (a pravi izlaz za Čačak je trebao biti u Konjevićima/Preljinskoj Baluzi), pa toga nema, nego ima onaj izvedeni put do Ibarske.
Screenshot_2017-10-05_19.13.40.png


Slično i za Prilipac.
Npr,autoput se završava tu gde je i samo selo, desna obala Moravice, a do magistrale Požega-Ivanjica se izvede izlazni put.
Jedino, ukoliko se u doglednom roku dogovori i nastavak ka Kotromanu, možda bude i puna prava petlja
 
Djunis, može da bude isto kao i Preljina ali mislim da nije slučaj. Pogledaj sliku, ova petlja je komplikovanija od Preljine.
Za Čačak je planirana druga petlja u Konjevićima gde će se uključivati/isključivati sa AP na lokal. U konačnici, petlja Preljina ostaje samo čvor, neće moći da se ulazi/izlazi sa lokala. Pitanje je gde se uključuje u Požegi sa lokala? Jesu li dve petlje jedna za drugom, jedna petlja koja je i čvor AP i izlaz na lokal, ili nešto treće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501966#p501966:275y3w99 je napisao(la):
Branko_UE » Uto Dec 19, 2017 3:33 pm[/url]":275y3w99]Djunis, može da bude isto kao i Preljina ali mislim da nije slučaj. Pogledaj sliku, ova petlja je komplikovanija od Preljine.
Za Čačak je planirana druga petlja u Konjevićima gde će se uključivati/isključivati sa AP na lokal. U konačnici, petlja Preljina ostaje samo čvor, neće moći da se ulazi/izlazi sa lokala. Pitanje je gde se uključuje u Požegi sa lokala? Jesu li dve petlje jedna za drugom, jedna petlja koja je i čvor AP i izlaz na lokal, ili nešto treće.

Da, da, isto mislimo.
Rekoh i ja da je za Cacak planirana druga petlja, na potezu Konjevici-Preljinska Baluga, a ne ona trenutna izvedenica koja sada postoji.
Evo te planirane petlje "Preljina", pravog izlaza za Cacak
http://195.222.96.93//rapp_mape/174/Den ... na_D12.pdf
Untitled.png


Sto se tice Prilipca, ja tu ne bih gajio velike nade.
Realan scenario (dok ne vidimo stvarni projekat) jeste da ce se autoput verovatno zavrsiti u samom Prilipcu, a do magistrale Pozega-Ivanjica bice izveden nekakav put slico kao i sada u Preljini.
Jedino, ako sa Behtelom bude izdogovaran i projekat Pojate-Preljina i/ili nastavak od Pozega-Kotroman, mozda se dobije prava autoputska petlja
 
Nadovezujem se na prethodnu poruku.

U slucaju da se ubrzo krene i sa izgradnjom puta ka Visegradu, onda ce ova prva crvena tacka Br. 1, biti verovatno cvoriste autoputeva ka Boljarama i VIsegradu, dok ce ova druga crvena tacka br. 2 na magistrali, biti izlaz za Pozegu i Arilje. Jer, na ruzicastoj liniji, koja predstavlja planirani autoput ka Visegradu u ovoj oblasti (pretpostavljam da bi sledeca petlja na toj trasi bila Sevojno), nema oznacenih drugih crvenih tacaka, sem pomenute dve


Untitled.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501957#p501957:2jery9rk je napisao(la):
Branko_UE » Uto Dec 19, 2017 3:11 pm[/url]":2jery9rk]Meni je priča zvana petlja-čvor Prilipac i dalje konfuzna. Pohvalih MGSI što su to uvrstili u Ugovor sa kinezima, ali sa kiselim ukusom u ustima jer ne znam šta je ustvari ugovoreno.

PP Opštine Požega ima dve petlje, PP infrastrukturnog koridora ima samo jednu petlju. PP infrastrukturnog koridora predviđa da put prelazi Zap Moravicu i dalje ka CG. PP Opštine Požega kaže put ne prelazi reku i ide desnom obalom Zap Moravice ka CG.
Na onom snimku od pre neki dan što je aleksandar.oy okačio, gde gospođa iz CIP-a pokazuje trasu, ta petlja-čvor je tako sitno ucrtana u nekoj sivoj boji da se jedva vidi na snimku (pogledajte i zaustavite na 4:44). Sve ostale petlje su jasno označene i "vide se iz aviona".
Takođe, u ovom delu AP ispred Prilipca, gde je tunel, trasa AP dotačinje granicu plana, i njegovo sitno pomeranje zbog geologije ili bilo čega drugog može da napravi haos. Na svim ostalim mestima AP je daleko od granica plana.

Šta god, kako god, plaši me ova konfuzija zbog rokova odnosno zbog početka izgradnje. Da bi se pokrenula eksproprijacija neophodni su projekti, a projekti ne mogu bez planskih dokumenata. Ako se budu morali raditi planski dokumenti ponovo, to će da odloži ceo proces za min nekoliko meseci. U normalnoj proceduri to ide i na godinu dana.
file.php

Osvrt na dva oznacena dela:

1) Ni u projektu CIP, autoput za Boljare ne prelazi odmah Moravicu, vec nakon te velike krivine, ostaje sa njene desne obale, sto je u skladu sa mapom PP Pozege
2) Petlja je sivo ucrtana bas zato sto nije deo projekta (moja procena)

Tako da, ukoliko ne bude nekog velikog pozitivnog iznenadjenja (u vidu ugovaranja novih deonica i brzog prianjanja na rad), nece biti velike petlje u Prilipcu, vec neko prirucno iskljucenje
 
Па како су уговорили са кинезима, а ни руту не знају? Па није то мравља стаза да може да се мења како се ком мраву свиди!
 
И даље мислим да се дефинитифна рута још увек са сигурношћу не зна због експропријације земљишта. Што мање људи зна то ће се више обогатити ови што знају.
Ђунис добродошао, одлично проназазиш ова документа и ако си Гребић :)
 
Nije još gotova projektna dokumentacija, pa nije još sve definisano. Zato se i ne zna tačno kad će početi gradnja Preljina-Požega, jer se ne zna tačno kad će se završiti projektna dokumentacija. Ranije smo ovde komentarisali, kako je moguće da se zna da je cena 450 miliona evra, a da nije gotova projektna dokumentacija, deluje kao paradoks, znate cenu al ne znate tačno za šta je ta cena :) Ako dobro shvatam, različite projektne dokumentacije mogu značiti i recimo kolko će biti ugrađeno betona negde, recimo neka galerija u zavisnosti dal autoput prolazi 5 metara levo ili 5 metara desno. E sad, ako u jednom slučaju treba, recimo, 500m2 galerija, a u drugom 600m2, onda ni cena nije ista u zavisnosti od toga dal se usvoji projekat A ili projekat B. Dakle, ako projekat nije gotov, onda se ne zna ni konačna cena. A konačna cena se zna i ona je 450 miliona evra :) Paradoks polje.
Nagoveštaji su da će projektna dokumentacija biti gotova u narednih par meseci-pola godine, pa da posle toga mogu početi i radovi na terenu. A kad počnu ti radovi, tek onda će početi da teče rok od 36 meseci i tek onda će se znati konačan ugovoreni datum završetka deonice. Još jedan pardoks - zna se rok završetka - 36 meseci ali se ne zna tačan datum završetka :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502075#p502075:39fw2iw5 je napisao(la):
paradox polje » Sre Dec 20, 2017 8:28 am[/url]":39fw2iw5]И даље мислим да се дефинитифна рута још увек са сигурношћу не зна због експропријације земљишта. Што мање људи зна то ће се више обогатити ови што знају.
Ђунис добродошао, одлично проназазиш ова документа и ако си Гребић :)

Mali off, radi pojašnjenja.
Elem, u Čačku se "Grebić" koristi za imenovanje Ljubičana, tj ljudi koji žive u Ljubiću, tj. delu grada na levoj obali Morave.
Nekim čudnim sticajem okolnosti, ova oznaka je iscurela van Čačka i ljudi počeli da je koriste kao opštu oznaku za Čačane.
Što mu dođe kao kad bi Beograđane zvali Zemunci :D
Čačani i Kraljevčani nemaju neke svoje opšte nadimke, za razliku od kolega Era iz Užica i Čarapana iz Kruševca :D

Svakako, hvala na dobrodošlici :)
Kada krene gradnja Požega-Preljina, od mene ćete imati i foto reportaže svaki put kad dođem u Čačak
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502091#p502091:139t0kqm je napisao(la):
Earthmoving » Sre Dec 20, 2017 10:06 am[/url]":139t0kqm]Nije još gotova projektna dokumentacija, pa nije još sve definisano. Zato se i ne zna tačno kad će početi gradnja Preljina-Požega, jer se ne zna tačno kad će se završiti projektna dokumentacija. Ranije smo ovde komentarisali, kako je moguće da se zna da je cena 450 miliona evra, a da nije gotova projektna dokumentacija, deluje kao paradoks, znate cenu al ne znate tačno za šta je ta cena :) Ako dobro shvatam, različite projektne dokumentacije mogu značiti i recimo kolko će biti ugrađeno betona negde, recimo neka galerija u zavisnosti dal autoput prolazi 5 metara levo ili 5 metara desno. E sad, ako u jednom slučaju treba, recimo, 500m2 galerija, a u drugom 600m2, onda ni cena nije ista u zavisnosti od toga dal se usvoji projekat A ili projekat B. Dakle, ako projekat nije gotov, onda se ne zna ni konačna cena. A konačna cena se zna i ona je 450 miliona evra :) Paradoks polje.
Nagoveštaji su da će projektna dokumentacija biti gotova u narednih par meseci-pola godine, pa da posle toga mogu početi i radovi na terenu. A kad počnu ti radovi, tek onda će početi da teče rok od 36 meseci i tek onda će se znati konačan ugovoreni datum završetka deonice. Još jedan pardoks - zna se rok završetka - 36 meseci ali se ne zna tačan datum završetka :)

Bilo bi zanimljivo videti zašto se odustalo od varijante autoputa dolinom Morave, u delu između Lučana i Požege.
Kao i da li će i kolikih odstupanja biti u odnosu na ono što sad znamo kao trenutnu trasu
 
Iz CIP-a kažu da je razlog premeštanja planirane trase dolinom Morave između Lučana i Požege ka trasi kroz Munjino brdo (znači umesto da od Lučana ide ka sadašnjem putu Čačak-Požega, odlučeno je da autoput ipak ide pravo kroz brdo do Prilipca ispod Požege gde se završava ova trasa Čačak-Požega) to što je na javnom uvidu bilo dosta primedbi ljudi koji žive od poljoprivrede na prvobitnoj trasi dolinom Morave. Zato i jeste skuplja trasa kroz brdo ali je kraća i zauzima manje plodnog zemljišta (e jbg ipak ide preko nečijih zasada, na primer onog čoveka koji snimio emisiju gde se žalio pre par meseci).
https://www.youtube.com/watch?v=tVTgn3huNFw
 
Elem, u Čačku se "Grebić" koristi za imenovanje Ljubičana, tj ljudi koji žive u Ljubiću, tj. delu grada na levoj obali Morave.

Знам за то, али још из младих дана које сам провеу у Ужицу, док је био велики ривалитет Слободе и Борца, и вазда била препуцавање између наших градова, за нас су сви Чачани били Гребићи.
Ја сам то, као и већина, увек сматрао шалом, и увек сам имао добрих пријатеља из Чачка, али има и оних дебила који су су примали на ова препуцавања.
Али увек кад помислим на Чачак, прва асоцијација ми је оних пет семавора на обилазници од којих ме барем четири зауставе. Надам се да ће овоме ускоро доћи крај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502098#p502098:2h1x7p2l je napisao(la):
Earthmoving » Sre Dec 20, 2017 10:47 am[/url]":2h1x7p2l]Iz CIP-a kažu da je razlog premeštanja planirane trase dolinom Morave između Lučana i Požege ka trasi kroz Munjino brdo (znači umesto da od Lučana ide ka sadašnjem putu Čačak-Požega, odlučeno je da autoput ipak ide pravo kroz brdo do Prilipca ispod Požege gde se završava ova trasa Čačak-Požega) to što je na javnom uvidu bilo dosta primedbi ljudi koji žive od poljoprivrede na prvobitnoj trasi dolinom Morave. Zato i jeste skuplja trasa kroz brdo ali je kraća i zauzima manje plodnog zemljišta (e jbg ipak ide preko nečijih zasada, na primer onog čoveka koji snimio emisiju gde se žalio pre par meseci).

Hm....
Ok, ako je takvo zvanicno obrazlozenje.
Steta sto nema neke cost-benefit analize obe opcije.
Ono sto ja znam, to je da se primedba za poljoprivredu donekle i moze uvaziti sa deonicu u dolini Bjelice prema Z.Moravi.
Ali, u dolini Z.Morave u delu Kratovska Stena - Pozega, tesko.
To je ste dolina, ali plavna. Oko 1-1.5km siroka. Ilovaca.
Korito MOrave je neuredjeno, cesto menja tok, obale se krune.
Cim krenu kise i otapanja snega, tamo se dizu i podzemne vode, Morava se izliva i nastaju jezera.
Plus, kad se MOrava podigne, onda i Bjelica blokira (jer Morava ne prima nadolazecu vodu) i krene da plavi uzvodno
Evo pogledajte kako je izgledala ta dolina u vreme poplava iz 2014.
maxresdefault.jpg

Ovo je fotkano ili sa pruge ili sa magistrale Ca-Pz.
Ovo je pravac pogleda
Untitled.png

Prvobitna trasa autoputa se poklapala sa lokalnim putem Pilatovici-Lucani, uz dosta (uslovno "dosta") kuca duz puta.
Tako da to, a dodatno i cinjenica plavne doline, mozda bila dodatni faktor izmestanja trase.
Moguce da je to bio jos jaci razlog
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502120#p502120:1b31n5po je napisao(la):
paradox polje » Sre Dec 20, 2017 12:27 pm[/url]":1b31n5po]
Elem, u Čačku se "Grebić" koristi za imenovanje Ljubičana, tj ljudi koji žive u Ljubiću, tj. delu grada na levoj obali Morave.

Знам за то, али још из младих дана које сам провеу у Ужицу, док је био велики ривалитет Слободе и Борца, и вазда била препуцавање између наших градова, за нас су сви Чачани били Гребићи.
Ја сам то, као и већина, увек сматрао шалом, и увек сам имао добрих пријатеља из Чачка, али има и оних дебила који су су примали на ова препуцавања.
Али увек кад помислим на Чачак, прва асоцијација ми је оних пет семавора на обилазници од којих ме барем четири зауставе. Надам се да ће овоме ускоро доћи крај.

Ma, sve jasno. Zezam se ;)
Nego, i meni su ti semafori asocijacija :)
Kad se vracam iz Beograda, sad uglavnom odmah u Konjevicima ulazim u Cacak, a ranije sam isao sve do pretposlednjeg semafora na obilaznici, pa onda ulazio u grad. U poslednjih par godina to vise nema smisla.
Manje vremena izgubim KROZ grad, nego OKO grada
 
Djunis nije puno bolje i kad nisu velike poplave kao 2014. Valjda ce biti neke analize pre konačne trase da ne bude i ovde problema zbog "neuskladjenosti projekatnog rešenja sa geološkim sastavom tla". Kao sto neko rece, jako je tesko išta reci bez kompletnog projekta, svih geoloških analiza... Glupo je sto su i u javnost izneli samo cenu, umesto da pre svega podnesu spisak troskova detaljnih, pa cena dolazi na kraju. Earthmoving rece i da je cudno sto znamo rok od 36mes ali ne i datum završetka... Meni iskreno (kao laiku) taj datum nista ne znaci jer oni to pomeraju u nedogled kao na ovom delu Ljig - Obrenovac .
I ponovicu da neko ne kaze da ne razumem po meni ok je odlaganje zbog tunela u Ljigu, jer to je vanredno, ali ostalo mi "ne pije vodu".
Evo ja nisam znala da se "grebici" odnose samo na deo Cacana, a i ne brini znas kako se kaze "Odakle si? Odakle mi žena" (ako sam shvatila tazbina ti je iz Pz- znaci nema brige hihihi).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502120#p502120:3rycso7n je napisao(la):
paradox polje » Sre Dec 20, 2017 1:27 pm[/url]":3rycso7n]
Elem, u Čačku se "Grebić" koristi za imenovanje Ljubičana, tj ljudi koji žive u Ljubiću, tj. delu grada na levoj obali Morave.

Знам за то, али још из младих дана које сам провеу у Ужицу, док је био велики ривалитет Слободе и Борца, и вазда била препуцавање између наших градова, за нас су сви Чачани били Гребићи.
Ја сам то, као и већина, увек сматрао шалом, и увек сам имао добрих пријатеља из Чачка, али има и оних дебила који су су примали на ова препуцавања.
Али увек кад помислим на Чачак, прва асоцијација ми је оних пет семавора на обилазници од којих ме барем четири зауставе. Надам се да ће овоме ускоро доћи крај.
Brate,
ja se secam kao klinac,uvek je bio rivalitet po vozu pogotovo je bila jurnjava nas Lazarevcana i vas Uzicana....e to su bili dani...... :D :) :D :D :D :D :D :D
 
Brate,
ja se secam kao klinac,uvek je bio rivalitet po vozu pogotovo je bila jurnjava nas Lazarevcana i vas Uzicana....e to su bili dani....
То зато што Чачана није било у возу.
А два аутомобила кад се сретну са регистрацијама ТУ (стара за Ужице, никад ми се није свиђала) и ЧА одмах знаш до чега ће доћи ТУ-ЧА :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502093#p502093:3nq1epda je napisao(la):
djunis82 » Sre Dec 20, 2017 11:20 am[/url]":3nq1epda]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502075#p502075:3nq1epda je napisao(la):
paradox polje » Sre Dec 20, 2017 8:28 am[/url]":3nq1epda]И даље мислим да се дефинитифна рута још увек са сигурношћу не зна због експропријације земљишта. Што мање људи зна то ће се више обогатити ови што знају.
Ђунис добродошао, одлично проназазиш ова документа и ако си Гребић :)

Mali off, radi pojašnjenja.
Elem, u Čačku se "Grebić" koristi za imenovanje Ljubičana, tj ljudi koji žive u Ljubiću, tj. delu grada na levoj obali Morave.
Nekim čudnim sticajem okolnosti, ova oznaka je iscurela van Čačka i ljudi počeli da je koriste kao opštu oznaku za Čačane.
Što mu dođe kao kad bi Beograđane zvali Zemunci :D
Čačani i Kraljevčani nemaju neke svoje opšte nadimke, za razliku od kolega Era iz Užica i Čarapana iz Kruševca :D

Svakako, hvala na dobrodošlici :)
Kada krene gradnja Požega-Preljina, od mene ćete imati i foto reportaže svaki put kad dođem u Čačak

Ipak, iako greše, dobar deo sa strane nas zovu Grebići, ali to nije tako. Pored toga što su ljudi iz Ljubića Grebići, ni Čačak nije u Šumadiji, jer je južno od Zapadne Morave. :D
 
Da, sličnu sliku ovoj Djunisovoj sam i ja video čini mi se 2006-e godine u proleće. Mada kolko je voda visoka, deluje kao da ni autoput ne bi baš bio bezbedan da je u toj dolini, jer čak i da je iznad vode za vreme poplava opet bi voda vremenom i posle par poplava prodirala a možda i spirala podlogu autoputa i moglo bi lako brzo doći do sleganja autoputa i deformiteta. A to bi značilo relativno često zatvaranje autoputa, kao i temeljnije, obimnije i skuplje popravke. Ja mislim da je bolja ova varijanta što ide ispod Munjinog brda, prvenstveno jer je kraća, ne kruži oko brda "na Terazije preko Male Azije", nego ide direktno tunelom kroz brdo.
Slične slike ovim i poplave su bile i u dolini reke Ljig od Ljiga ka Lajkovcu. U tom slučaju autoput prolazi dolinom, pa me interesuje kako će se tu pokazati autoput nakon poplava, da li će voda tada podrivati i deformisati podlogu i da li će doći do sleganja asfalta vremenom.
U suštini puteve i autoputeve treba graditi pored, a ne u plodnim dolinama reka jer se tako prvenstveno efikasno odnosi prema svojim izvorima hrane. Najbpolje je autoput, ali i ostale komericjalne objekte graditi na neplodnom ili lošijem zemljištu, umesto u plodnim dolinama reka. Sećam se kad je pre 10tak godina jedan čiča iz Preljine pričao kako su ovi novi mladi oko Preljine ludi jer su digli poslovne objekte na plodnoj zemlji, valjda je to u njegovo vreme bilo nezamislivo da se tako bacaju resursi. Dobar primer efikasnog odnosa prema zemlji kao resursu izvora hrane je put od Ljubinja ka Trebinju gde u sredini imamo plodnu dolinu reke Trebišnjice, a put ide iznad, kosinom kršovitog brda. Time su ljudi sačuvali više plodnog zemljišta nego da su lupili put usred doline.
 
Koje će ludilo nastati kada se pusti put do Obrenovca.
Na 11.000 prosečnih vozila na deonici Barič-Umka, stićiće još bar 5.000 sa autoputa.
Uz toliki saobraćaj i zastoje, pitanje je da li ćemo prilikom svakog novog prolaska zateći put na istom mestu, u delu klizišta. :)
Imaće smisla ići kroz Obrenocac i na onaj uski most prema Sremu,
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502371#p502371:3uhpkymc je napisao(la):
djunis82 » Čet Dec 21, 2017 1:14 pm[/url]":3uhpkymc]Koje će ludilo nastati kada se pusti put do Obrenovca.
Na 11.000 prosečnih vozila na deonici Barič-Umka, stićiće još bar 5.000 sa autoputa.
Uz toliki saobraćaj i zastoje, pitanje je da li ćemo prilikom svakog novog prolaska zateći put na istom mestu, u delu klizišta. :)
Imaće smisla ići kroz Obrenocac i na onaj uski most prema Sremu,
Ako ,ako....samo idite svi tuda,izbegavajte Ibarsku magistralu sto vise ( da bih ja konacno vozio bez guzve :D :) :D :D :D :D :D ) :sesir:
 
Vrh