Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Dobra vest Joe, ostaje pitanje kružnog toka na drugoj strani, tj. šta se dešava na ulasku na autoput ispred Obrenovca?
 
Baš šteta sto nemamo mogućnosti da bolje ispratimo izgradnju ove deonice(u slici i reči sto bi se reklo). Da je 30% od onoga kao na istočnom kraku K10 gde bi nam bio kraj:)
Obećavam fotke radova kod Ljiga ako u petak ranije krenem iz LO ka mom KG-u, pošto tu prolazim. Samo da bude "zadana":)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491929#p491929:3reys5lu je napisao(la):
MiraC » Pon Nov 13, 2017 2:53 pm[/url]":3reys5lu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491927#p491927:3reys5lu je napisao(la):
JoeBG » Pon Nov 13, 2017 1:49 pm[/url]":3reys5lu]Sinoc sam prosao kroz Ljig. Koliko sam video kruzni tok je skoro zavrsen. Ako se dobro secam, u Preljini je kruzni tok bio zavrsen tek mesec dana pred otvaranje autoputa. Evo razloga za optimizam :mrgreen:
A onaj nadvoznjak sto ispod njega ide autoput? Radi li se tu nešto?

Ma nista nisam uspeo da vidim po mraku. Uglavnom privremeni semafor na kruznom toku je i dalje u funkciji (naizmenicno se propustaju vozila). Ali vidi se da je ceo kruzni tok asfaltiran i samo sto nije pusten u promet.
 
:-( bilo je to i 7og kad sam ja isla. (ako mislimo na isto od semafora smer iz Ljiga ka Bg onaj kruzni tok pa ima pravac pored brda (nije jos u upotrebi) a mi idemo levo obilazimo). Reko da nema jos neki. Cekamo ovog drugog člana, valjda ce po danu krenuti za Kg. A i Niko mozda nesto uslika :)
 
Da, mislimo na isto. Meni sami nije jasno kako će pravo da se nastavi put na Ibarskom ako taj put posle ide ka nadvožnjaku? Odnosno, kad se kasnije bude završavao nadvožnjak, moraće da se prekida saobraćaj na Ibarskoj? Ništa mi tu nije jasno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492031#p492031:k41bmbfc je napisao(la):
JoeBG » Pon Nov 13, 2017 7:25 pm[/url]":k41bmbfc]Da, mislimo na isto. Meni sami nije jasno kako će pravo da se nastavi put na Ibarskom ako taj put posle ide ka nadvožnjaku? Odnosno, kad se kasnije bude završavao nadvožnjak, moraće da se prekida saobraćaj na Ibarskoj? Ništa mi tu nije jasno.
Ne umem da nacrtam., ali crtali su skoro to, pored brda i onaj nadvoznjak most sta vec je ibarska a onaj nadvoznjak levo (gde je ispod autoput) se savija u polukrug ja mislim to kad iz Ljiga krenu tuda preko nadvožnjaka se spuštaju na autoput, u stvari ne znam te smerove ali znam da je on deo petlje, a ibarska ide pravo preko brda(tu prave put, pa na nadvoznjak i pravo... Ako earthmoving ima nek ponovi stavi onu sliku. Stavrno nista jasno nije jer jos nije uradjeno, kad bude vise odradjeno bice jasnije
 
Evo Joe, imaš na strani 260 Brankovo objašnjenje, ili moje sa 261 strane koje ponavljam ispod. Petlja Ljig vs Ibarska
 
E ovi kinezi se ne sale .Jeli i kod njih ima nasih podizvodjaca ili sami sve rade?
 
Ja sam pre par meseci od jedne firme sa kojom radimo (da ih ne reklamiram sad) čuo da su dobili posao za isporuku betona za most Kinezima. Tako da oni nisu baš podizvođačai ali su dobavljači. Ako misliš na naše podizvođale tipa Mostogradnja ili tako neko, mislim da Kinezi sami rade konkretnu izgradnju. Na slici gore prepozajem viljuškar koji su od nas uzeli :) Tako da je to oprema Kineza, a i verujem da su ovi radnici na mostu Kinezi. Verovatno će naši biti podizvođači na delu Surčin-Obrenovac (bez mosta) koji još nije krenuo da se radi.
E sad ovi dobavljači su mi tačno rekli i kolko kubika betona bi im trebali isporučiti za most ali sam sad zaboravio, a i nešto sam tad računao kolko to po tržišnim cenama košta jer me je interesovalo kolka je stavka beton u ukupnoj ugovorenoj ceni mosta, tj cele deonice Surčin-Obrenovac. Ali ne bi sad da lupam jer sam zaboravio , a i ne znam dal je bilo samo za most ili i za pristupne saobraćajnice okolo. Nešto mi u glavi se javljaju cifre da sam izračunao oko 10 ili tako nešto miliona evra da bi isporuka cene betona samo za most po tržišnim cenama. Ali stvarno se ne sećam dobro, pa ovu cifru uzmite sa velikom rezervom. Naravno ima i drugih troškova koje ulaze u cenu mosta, nije samo beton...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492048#p492048:3s44k7vt je napisao(la):
Earthmoving » Pon Nov 13, 2017 9:57 pm[/url]":3s44k7vt]Evo Joe, imaš na strani 260 Brankovo objašnjenje, ili moje sa 261 strane koje ponavljam ispod. Petlja Ljig vs Ibarska
file.php

Ma znam sve to. Ali to je finalna verzija. Ja pričam o privremenom rešenju pre završetka tunela, petlje I nadvožnjaka. Kako će se biti rešeno razdvajanje za autoput i Ibarsku?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491952#p491952:1p6210q1 je napisao(la):
Darko78 » 13 Nov 2017, 14:44[/url]":1p6210q1]Sta je sa Pleckom ? Nika cekamo....
A mene čekate, tu sam ja svaki dan čitam ovu temu, uglavnom se radi pripreme za početak rada, dovlače mašine i krče teren sve do mosta, a biće slika ovih dana samo da krenu sa nekim konkretnim zadatkom pa da to može i slikovito da se opiše...
 
Bio sam danas kod Bogovadje na AP. Imam i par fotkica ali stvarno nemam cime da vas obradujem niti ista novo da pokazem. Stanje je kao da vlada kuga, nigde nikoga u pola 3. Nema progresa na nadvoznjaku, to se ne dohvata jos od poslednjih slika pre mesec dana. Ispod nadvoznjaka ima malo progresa, doterali su agregat i poredjali gomile-jos nije razastirato nista, uradili su i dobar deo odvodnjavanja-betonirani sahtovi, postavljene cevi itd.

Utisak je da ovo sa dobrom voljom moze biti gotovo za dve nedelje udarnickog rada ali ovim tempom ce zavrsiti nikad. Sto nije novina, jelte, jer su jos pre 6 meseci, osim onih par spornih tacaka, bili udaljeni ne vise od mesec dana ozbiljnog rada od zavrsetka. Ne znam sta je u pitanju ali prateci radove sto na ovoj temi sto uzivo postaje vrlo jasno da nisu zeleli da ovo odrade na vreme.
 
Divno je sto vas ima koji ste videli radove izbiiza. Slazem se Aleksandre, kao da nisu hteli da zavrse, jedino ako im nisu tas ni isli penali, pa ih briga, postavlja se pitanje (to je earthmoving objasnio lepo) kada ce im zaracunavati ikakve penale, ali slazem se sa tobom - toliko su kilavili sa tim delom, ma duž cele trase, da je strasno
Joe mislim da su ovde pominjali alternativu ali kod Bogovadje, a to nisu jos ni dohvatili. Licno mislim da ako puštaju od Ljiga moraju bezbedno uraditi i moraju celu petlju, ne nzm kako bi drugačije
 
Hvala Earthmoving mislio sam na odnos 51,\49 kao na delu do Ljiga,nisam se dobro izrazio .Nasi i ako budu radili rade otvorenu dionicu onda se petlja Surcin mora pod hitno pocet jer je to i prelaz preko A1 ozbiljan projekat .Plecko ako moze i prema ubu malo taj deo da vidimo dokle je i koji sloj asfalta jer sa satelita nije bas merodavno dosta mutno poz.
 
Ovo što reče Aleksandar zapravo je i za očekivati da se ne asfaltira ovih dana kada je vlažno, te da posle kiše treba još neko vreme da se teren osuši, tako da nemaju šta posebno ni da rade sad dok je vreme loše. Ono gde bi i sada mogle biti aktivnosti, i što bi bilo zanimljivo i videti na slikama, su stari tok Kolubare, oko mosta preko pruge (gde se nabacuje zemlja, ili što bi reko moj nik - earthmoving poslovi) i oko tunela, jer mislim da se tamo dobar deo radova može odvijati i po ovakvom vremenu.

Joe, prvo pitanje je da li će se odlučiti da puste Obrenovac-Ljig pre završetka tunela Brančić. Mi se nadamo da hoće. Tek ako hoće, onda je pitanje gde će biti privremeno uključenje na autoput kod Ljiga. Po meni, to bi moglo biti gore slici oko petlje Ljig, tj. na sličnom mestu gde se sada privremeno ulazi na autoput dok se opet ne vrati ka Ibarskoj i Dva brata. Prosto je moguće da na tom mestu ne stave barijere između traka i da se privremeno, ako hoćeš da ideš za Bg, tu prelazi preko suprotne strane autoputa kako bi ušao na desnu stranu autoputa koja vodi za Bg. Slično kao što sad ima u Dićima gde u jednom trenutku kada dolaziš iz Čačka prelaziš preko suprotne trake gde je suženje i onda se spuštaš dole ka kružnom toku. Dakle privremeno rešenje može biti oko petlje Ljig, gde će vozila koja idu ka Beogradu preći preko suprotne trake autoputa da bi ušla na autoput i krenula ka Beogradu. Tu bi zapravo bio privremeni kraj autoputa sa znacima i barijerama, dok se pusti tunel Brančić.

Dare, da, tako su rekli da je podeljen posao pola Kinezi-pola naši, pa ja verujem da će naši svoju polovinu raditi od mosta do petlje Surčin na Bg obilaznici, a da je kineski deo most preko Save. Ja pre mislim da kad se kaže 49%:51% se misli cenovno, a ne dužinski. To bi značilo da naši mogu da rade i 15km, a da Kinezi urade samo most ako on vredi 51% ukupne cene. Ako je tako onda opet ispada da naši kasne sa radovima, kao što sad kasne na Brančiću. Malo je paradoksalno da ako je ugovoreno "ključ u ruke" ispada da su Kinezima ipak vezane ruke jer imaju obavezu da uzmu određene naše podizvođače, pa ako je tako onda nije jasno kako mogu biti odgovorni da autoput bude gotov na vreme? Znači on mora da uzme recimo podizvođača za tunel Brančić jer je tako u ugovoru, kao i druge podizvođače koji mogu kasniti, a da ispada da Kinezi kasne jer oni su kao izvođači. Kada bi Kinezi bili slobodni da sami biraju domaće podizvođače, verovatno bi bila drugačija priča i što se tiče kašnjenja ali mislim da to nije do njih jer se puno podizvođača politički namešta da dobiju poslove. Tako da mislim da ni Kinezima ovde nije baš lako da urade ono što bi hteli.
 
U pravu si ,normalno da kasne ma gde im je lako .Pa i Pupina su zavrsili pre nego vezu pancevackog i zrenjaniskog puta a jedini ozbiljniji deo su imali nadvoznjak preko pruge .
 
Dal ja to cujem reci razumevanja za Kineze?!
Oh, ta ljubav, kako nam promeni percepciju!
;)

E ja nemam razumevanja za kineze ni najmanje!

Moja (nasa) zemlja je ovo ugovorila sa kineskim izvodjacem.
Moja (nasa) zemlja ce platiti ovo kroz kredit.
Takodje ce platiti kamate, tako da nije rec o uslugama, vec o komercijalnom aranzmanu.
Moja (nasa) zemlja je pristala naizmenu trase na zahtev kineza (sami predstavnici vlasti su javno pricali o tome).

Zasto bi ja (ili bilo ko od nas) trebao da ima razumevanja za Kineze?

Zbog podizvodjaca?
Ma nije valjda? Zasto. Ko paca poduzvodjace? Ko gleda dinamiku radova koje podizvodjaci obavljaju?

Kod nas kinezi postadose neka vrsta "svete krave".
Azere je vlast godinama ignorisala, pa cak im pravila i konkretne probleme sa kasnjenjem eksproprijacije, sa dopustanjem gluposti "slucaj stari hrast"...
I za kasnjenje od mesec dana razapinjala ih na medijski stub srama!
Al za kineze... a ne, jadni nasi 'dobrotvori', pa necemo o njima.

Ok, za tunel ih verovatno uvalise nasi.
Ali pobogu, STA JE SA PETLJOM LJIG?
NEMA JE!
a otvaranje (bi trebalo biti) maltene sutra.
Pri tom, cuj petlja. Jad i beda od objekta, ako gledamo realno.
Mene samo zanima kada bi radili ovavom dinamikom, koliko bi ovim genijalcima trebalo decenija da naprave samo mostarsku petlju?
Bez gazele, bez iceg ostalog, samo objekat mostarske petlje???
Dal bi im bilo dovoljno 50 godina?
;) verovatno ne...



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Iz svega sto si napisao Laki dao si i sam odgovor Moja zemlja ,za sve propust je i kriva Moja zemlja a ne izvodjac ma ko bio ,ako dozvoljava da se radove izvode mimo procedura opet je kriva Moja zemlja a ne kinezi koji rade u interesu svoje zemlje.
 
hehe, moja zemlja ĆE (buduće vreme, možda će tako biti a možda i neće ko još može da predviđa budućnost?) a oni DANAS grade (sadašnje vreme, realnost). To što ti obećavaš da ĆEMO uraditi izjednačavaš sa nečim što neko VEĆ DANAS radi. Ali za to je potrebno veeeliko poverenje u našu zemlju da će ona to zaista u budućnosti i uraditi. Daj mi DANAS 100.000 evra , a ja ĆU ti za 20 godina vratiti. Časna pionirska reč :) Mi zaboravljamo da su nama otpisivani dugovi pariskog i londosnkog kluba ako se dobro sećam, pa ako se nekome dugovi otpisuju to znači da on nije vratio taj deo ugovorenog duga. Samo što za razliku od Amera koji su štampali dolare pa ih nije mnogo ni koštalo da nam pozajme kolko treba, Kinezi te dolare i evre koje nam pozajmljuju moraju pre toga da ZARADE (jer oni nemaju štampariju dolara ili evra). Priča se da će do kraja ove godine početi da kupuju naftu po svetu u juanima ali će ti juani biti ZAMENJIVI u zlato. Što je poštenije od dolara koji je do danas bio svetska valuta jer se nafta pod prisilom morala kupovati u dolarima. I dolar je bio zamenjiv za zlato do Niksonovog šoka 1971-e kada su obustavili zamenu dolara za zlato.
Druga stvar zašto su mi Kinezi ovde dragi je što mi grade autoput koji će zameniti Ibarsku kojom sam se desetinama godina mučio. Meni je žao što proteklih decenija i decenija to nismo izgradili ili isfinansirali MI sami ili neko treći , a ne Kinezi. Ali oni su se jedini (pored Azera na jednom delu) do sad se pokazali kadri da to realizuju. Realnost i sadašnjost. Ne obećana budućnost i eventualna mogućnost. Te priče: mogli smo, te što nismo, evo samo što nismo, da smo... i ostali paralelni svetovi me manje interesuju. Živim u sadašnjosti.

Petlja Ljig Laki. Deo od Lajkovca do Ljiga su radili NAŠI. Tu je i petlja Ljig. Ne zaboravi da je i Obrenovac-Ljig (sem starog dela Ub-Lajkovac) ugovoren 49%:51%, znači deo posla radimo i "mi". Istina, Shangdong je takođe sporo radio na Obrenovac-Ub ali nikada nismo imali priliku od njih lično da čujemo ZAŠTO i koje su probleme imali, da li su imali neke probleme i razloge... nego samo izjave naših poltičara. Pa kako onda izvoditi zaključke, samo na osnovu naših iskrenih političara?

I na kraju, ja sam lično bio vrlo tolerantan prema Azerima kad su zakasnili 2 meseca. To je skoro ništa u odnosu na kolko se kasni na drugim autoputevima u Srbiji, i prilično je bila zahtevna deonica. Iskreno mislim da su Azeri uradili odličan posao. Čak i na njihovim deonicama mislim da je kašnjenje bilo zbog naših firmi koje su radile tunele, pa se zbog tunela kasnilo. A što se kašnjenja Kineza tiče, ako je zaista prihvaćeno da im se rok iz nekih razloga pomeri na 01. novembar, onda za mene oni do sad kasne 14 dana. Videćemo kolko će biti do kraja. Brančić će sigurno biti mnogo više ali ako naš Energoprojekt to radi jer je takav ugovor (49% naši :51% Kinezi) onda ja ne mogu Kriviti Kineze za kašnjenje tog dela.
 
Opet pokazujes FANTASTICNO razumevanje za kineze!
Samo ne vidim razlog zasto?
Zato sto su zaradili $ , a kako ti kazes Ameri su ih nastampali?!
Sta ti mene, tebe, nas, briga?!
Nama je ti nebitno, dal je i kako je neko dosao do novca.

Mi dizemo kredit, dakle uzimamo tudji novac. Za taj novac koji vracamo u ratama, placamo kamatu.
Dakle, ta kamata je cena koju placamo za to sto nemamo novac, pa koristimo tudji.

Dalje, Taj kredit smo ugovorili sa kinezima koji sa 100% finansiraju svoju kompaniju koja je preuzela obaveze na sebe. Podizvodjace iz Srbije smo dogovorili u pregovorima, OK.
Ali svako ko misi da bi kinezi pristali na tako nesto a da im se ne uklapa u interes izuzetno je naivan.
Mogu da garantujem da im je jeftinije da angazuju podizvodjace, nego da sami rade vecinu posla.
Jer ni jedan kinez koji radi u srbiji nece danas u 2017 raditi za 600-700€, a gde su troskovi prevoza, smestaja i sl.
No drzavljanin Srbije ce se udarati nogama u dupe kad radi 'toliko placen' posao.

Dakle, manimo se idiotske teorije o prijateljstvu u medjunarodnim odnosima, bili oni politicki, bilo ekonomski.
Jednako za nas zabole Rusa, Amera, Kineza ili bilo koga drugog.
Svako od njih nam je "prijatelj" dok ima interes.

A kad vec spominjes otpis dela kredita, bilo bi lepo da spomenes i dal su nam ti isti kinezi mozda otpisali neki deo duga? ;)
Ili o tome 'slucajno' ne znas nista :D

Tek, da spomenem i to da je uzimanje kredita u juanima omca oko vrata gora od gradjanstva koje je uzimalo kredite u CHF.

Dakle, da se vratimo na temu.
OK, imamo kineskog izvodjaca koji kasni. Nas koji to (sad ili kasnije) placamo ne treba da zanima dal su kinezi imali problema sa podizvodjacima, jer mi nemamo UGOVOR sa podizvodjacima koje angazijemo od novca od kineskih kredita, vec imamo ugovor sa kineskom kompanijom. Koja sta ?
Kasni.
Prethodni posao? Isto kasnili znacajno.
Sledeci posao koji su pogodili (Obrenovac-Surcin)?
Opet kasnjenje u najavi...
Opsti utisak o kineskom poslovanju u Srbiji? NEGATIVAN!


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Čekaj Laki ne razumem te (iako ti dajem pluseve jer si aktivan na ovoj temi ;)). Na ovoj planeti ima skoro 200 zemalja i NI JEDNA (uključujući i našu koja će ove godine od putarina prihodovati oko 200 miliona evra) NEĆE da finansira ovaj autoput. A meni je lično ovaj autoput jedna od najvažnijih stvari koje trebaju Srbiji. Jedino Kinezu hoće i ti ih sad još zbog toga napadaš? Ja tebe ne razumem, trebali bi da se kažu je*******...te se, mi odosmo ako vam nismo po volji, pa lepo sami sve to izgradite. Za jedno 50 godina ako do tad svi ne pomrete. I sad ja treba da biram dal će Kinezi da mi grade autoput i da bude gotov recimo za 5-6 godina ili da se i dalje ne gradi, čeka neko, nešto, da sami gradimo 5 godina ko ovih 12km Ub-lajkovac i da tim tempom to završimo za 50 godina. Taman kad umrem. Pa normalno da ću biti za varijantu da mi Kinezi to izgrade za 5-6 godina nego da ga nikad ne dočekam, šta tu nije jasno?
Moj predlog da sami to finansiramo štampanjem dinara u vrednosti 2-3% godišnje inflacije, tj količine novca kojim bi mogli graditi 50tak km autoputa godišnje se godinama ne prihvata, niko ne želi ni da raspravlja o toj ideji, pa šta nam onda drugo ostaje nego kredit od Kineza ako hoćemo da izgradimo ovaj autoput? Niko drugi neće da ga kreditira, mi nemamo pare iz budžeta, a nećemo da štampamo pare za njega, ne vidim drugu mogućnost kako doći do tolkog novca. A kad bi štampali novca u visini 2-3% godišnje inflacije i time plaćali izgradnju, mogli bi: i ne plaćati strancima kamate, i ne zavisiti od kursa stranih valuta kad treba kredit da se vraća, i zaposliti sve domaće izvođače, i pogurati domaću industriju mašina, i ne trpeti troškove kredita 20 i kusur godina, nego svega tih par godina kolko se grade autoputevi i štampa novac, jer kad bi se završili prestalo bi štampanje, a time i ta inflacija i posle toga bi samo imali prihode od putarina i troškove rekonstrukcije na svakih 10-15 godina.
Laki, mislim da znam na šta ciljaš ali grešiš. Od nas uzimaju mašine i ovi što će dole graditi autoput ka Prištini ali ja sem eto recimo protiv tog autoputa, tako da ako misliš da je to razlog zašto branim Kineze, to nije razlog, desetine putarskih firmi kupuje opremu od nas, a ja sam ovde iz hobija ne iz posla, niko garant ovde ni ne zna koju marku mašina ja prodajem jer ja to ovde nikada ne spominjem, tako da je to najbolji dokaz da ovo ne pričam zbog posla, nego zbog iskrene vere u ovaj autoput.
 
Da budem iskren ,cena, njihove kombinacije, dogovori ,procenti ma licno me ne interesuje .Valjda u ovoj zemlji ima neko da o tome brine kome je to posao.Interesuje me da sto pre vidim kraj ovome projektu da malo olaksam sebi i da put od 250km koliko prolazim kroz Srbiju ne traje 5 sati.
 
Vrh