Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

novine i novinarsto pa i mediji kakve znami su postale prevaziđene delatnosti.
ovo su poslednji pokušaji da sami sebi daju na značaju.
od sedme sile su postali sedma rupa na svirali da ne kažem deveta.
kod nas jos nije razvijen alternativni nacin izvestavanja jer jos uvek ne postoji puno informaticki pismenih ljudi pa se ljudi informišu preko novina ili TV-a.
malo ljudi koristi twitere blogove i youtube za informisanje, ali to je svakako budućnost.
npr Nole posle meča može da da izjavu i da je stavi na svoj twiter ili svoj sajt i svi da je vidimo, originalnu i neproenjenu, neskraćivanu.
odgovori na neka pitanja koje su mu postavljali direktno navijači.
zašto bi tu bilo brdo novinara, snimatelja koji ce potrošiti silne novce da bi tu bili i postavljati neka pitanja koja cesto i maliciozna i nekulturna koja nikoga osim njih ne zanimaju.
npr u basketu, novine su pune dezinformacija koji igrač gde prelazi, a vrlo je lako ući na npr twitter miška ražnjatovića i imate proveren info.
zašto bi nama ovde bilo bitno šta je snimio na koridoru 11 neki novinar, neke novine ili tabloida koji sigurno nije čovek od integriteta ili struke, kad imamo ovaj forum gde više nas može da objevi slike i potvrdi ili demantuje nečiju tvrdnju.
pa i da se kroz sukob mišljenja dođe do nekog ispravnog stava i neke "istine", a toga u novinarstvu nema.
slično je i sa TV komentatoria.
svakome bi bilo bolje da sluša kako sport prenosi bivši sportista koji se bavio tim sportom kako npr u americi se radi, a ne da slušamo npr kovinjala, dobrosava gajića i takve likove...
i onda se u gubitak uticaja, pažnje, pa i novca pokušava kompenzovati skandalima i bombastičnim naslovima, a u stvari se samo ubrzava propast jer svako ko iole sebe poštuje odbija da čita takve gluposti...
i naravno, svuda u svetu, pa i kod nas, mediji postaju glasila partija ili krupnih kapitalista jer se od nekog standarda pre 30 godina da novinar treba da ima objektivan stav, bez ličnih stavova ili emocija, došlo do toga da svaki mediji treba da imaju neki stav i da budu nekom naklonjeni tj nemaju obavezu prema istini ili objektivnosti.
 
Dobro, jesam malo preterao, u pravu je Vučko, ovakvi tekstovi se verovatno ne bi mogli videti u navedenim novinama. Ali da su svi mediji u nečijoj funkciji, bojim se da nisam. Nažalost.
Inače, mislim da Beobuild od svih medija najbolje prati ovu temu, kao i mnoge druge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410126#p410126:345rvua6 je napisao(la):
dobri_samaricanin » 11 Oct 2016 11:42 pm[/url]":345rvua6]novine i novinarsto pa i mediji kakve znami su postale prevaziđene delatnosti.


Због тога што су "новине и новинарство какве знамо" постали превазиђени, постоје "нове тенденције" попут Информера (то су новине какве баш и нисмо знали), или попут популарних домаћих интернет-портала (рецимо b92.net) који негују све "савременије" форме извештавања и образованости новинара, па СССР зову "Совјетском Унијом" и не мењају ред речи у реченици када својим неуким ручицама преводе текстиће са енглеског на српски.



Елем, да се вратимо на тему - Милови нам се пред изборе приближише аутоцестом и ударише кинескијем јатаганом у бирачко тело најсрпскијег града доље, Андријевице:



Kinezi: Što pre da gradimo još auto-puta

Podgorica -- Kinezi ne žele da grade samo 40 kilometara prve deonice budućeg crnogorskog autoputa od Smokovca do Mateševa, već žele da ga izgrade svog do Andrijevice.

"Nadam se da ćemo graditi i deonicu od Mateševa do Andrijevice kao i most Verige", rekao je izvršni direktor kineske građevinske kompanije CCCC Li Ćingvei.

On je to saopštio na konferenciji za novinare nakon obilaska gradilišta sa premijerom Milom Đukanovićem.

Premijer kaže da država želi da izgradnja autoputa od Mateševa do Andrijevice počne što pre.

"Zanimljivo je da oni sada nude da sledeće deonice gradimo kroz privatno-javno partnerstvo", potvrdio je Đukanović.

Šta se zna o mostu Moračica i tunelu Vjeternik?

U tri smene, 24 sata dnevno, gradi se most Moračica i tunel Vjeternik - dve najzahtevnije konstrukcije na prvoj deonici autoputa Podgorica - Mateševo.

U to su se danas uverili premijer Milo Đukanović, ministar saobraćaja Ivan Brajović i izvršni direktor kineske građevinske kompanije CCCC Li Ćingvei, čija kćerka kompanija gradi prvu deonicu autoputa.

Vjeternik je jedan od 16 tunela koji će biti izgrađeni. Kinezi su za sad probili 52, 5 metra od ukupno oko tri kilometra. Tunel se gradi na visini od oko 880 metara nadmorske visine.

S druge strane, most Moračica biće dugačak 980 metara i spaja dva brda.

Prva deonica autoputa trebalo bi da bude završena u maju 2019. godine.

Izgradnja 40 km autoputa košta nas 809 miliona evra.

"Sada je na gradnji angažovano 1200 radnika, od čega je trećina iz Crne Gore. S obzirom na ukupnu investiciju, preko 250 miliona ostaće u Crnoj Gori", rekao je Đukanović.


Извор: поменути b92.net

Линк/веза: http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1187010




Дакле, ако ово није само предизборни спин, могли бисмо извести закључак да би Кинези и у Србији могли да буду заинтересовани за јавно-приватно партнерство за наставак аутопута јужно од Прељине. Можда је то оно што је ономад на РТС-у хтео да нам каже и премијер Вучић, кад га мој друг Горислав онако неспретно прекиде?
 
Lepa vest. Brine me samo što je predizborna, kao i to što kod Crnogoraca, kao i kod nas uostalom, nisu zaživela privatno-javna partnerstva. Po meni to znači da Crnogorci posle ovih 809 mil evra, nemaju snage za novi veliki kredit, tj da su za njega prezaduženi pa se traže drugi modaliteti finansiranja gde bi oni imali veće učešće u finansiranju nego što sada imaju u aranžmanu Smokovac-Mateševo gde je gro, tj 85% (687 mil evra) finansira od strane kineskog kredita, a ostatak 15% (120 mil evra) daje Crna Gora.
Deonica Mateševo-Andrijevica bi bila duga oko 20 km, a ako bi cena bila ista kao na Smokovac-Mateševo, tj oko 20 mil evra za 1 km (a moguće da bi ili nešto malo manje jer teren je takođe težak ), onda bi ova deonica koštala 200-400 mil evra. Možda Kinezi traže da se finansira 50:50 ili da CG ima neki veći procenat od sadašnjih 15:85 na Smokovac-Mateševo. Problem je što CG veliki deo budžeta već mora da daje za vraćanje postojećih kredita pa ostaje malo prostora za ova nova izdvajanja. Sem možda ako povećaju prihode budžeta tj dignu poreze, akcize i druge namete, čime bi građani CG i njeni posetici, tj turisti ovo platili tako što bi im bili skuplji nego sada dobra i usluge koje kupuju. Međutim, mislim da se za ovo vredi zadužiti, a i dobra je stvar što za masu kredita koje duguju verovatno kao ni mi ne znaju ni gde su potrošeni. Ovde bi bar znali.
Politički gledano, Milo ovde pokušava da zaplaši građane da bi njegovim gubitkom vlasti ovaj projekat bio obusatvljen, tj da je samo on sposoban da ga sprovede. Međutim Crnogorci toga ne treba da se plaše jer ni u Srbiji nije stopirana gradnja autoputeva odlaskom Tadića i dolaskom Vučića, plus Milu Kinezi grade autoput, a on ulazi u NATO. Stoga je vojno-politički mnogo više Rusko-Kineski savez zainteresovan za ceo autoput Bg-Bar nego njegovi Zapadni mentori. S te strane, ne vidim kako bi Milov odlazak s vlasti štetio nastavku ovog autoputa iako on to tako pokušava da sad prikaže. Ako pri tome ulazak u NATO podrazumeva neke dodatne troškove poput kupovine američke vojne opreme, onda tek to ne ide u prilog ovom autoputu jer dodatno povećava izdvajanja za te druge obaveze.
 
Meni su uzeli parće njive uz autoput u izgradnji u godišnju rentu "da bi ugradili elektroinstalacije".

Čudno je što je u pitanju lokacija koja je daleko od bilo kakvog objekta koji zahteva struju, kako na autoputu tako i u široj okolini. Tu su samo njive, potesi, nema dalekovoda, TT instalacija ni bilo čega sličnog. Dakle šta može to da bude?
 
WW87 sa SSC
Crvena boja su autoputevi koji se trenutno grade. Za razliku od pre par godina ili deceniju-dve, vidimo da je sada mnogo veća aktivnost u istočnom delu ex Yu. Da je ovakva situacija u Yu pretpostavljam da bi sad Hrvati i Slovenci kukali kako se kod drugih ulaže i gradi a kod njih ništa (čak i kada je kod njih bilo nešto već izgrađeno a kod drugih nije), kako pare od njihovog turizma i industrije idu nekom drugom, oni rade a neko drugi se gradi i sl. Bolje čist račun duga ljubav, ovako niko ne može na drugoga da kuka.
 
Zaista po ovoj karti Kosovo i Makedonija rame uz rame sa Slovenijom i Hrvatskom, bukvalno postali lideri a za vreme SFRJ bili najsiromasniji.
Za nepoverovati.
 
I sad su najsiromašniji. Kad bi dužina autoputeva bila mera razvoja, Srbija bi bila tu negde, rame uz rame sa Danskom.
 
Dzabe Kosovu taj autoput kad tamo niko ne zeli da investira pare.
Makedonija je vec druga prica,ali su skorasnje demonstracije prepolovile rast BDP-a za ovu godinu sto je znak da stranci imaju dozu straha od investiranja u Makedoniji.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja se samo nadam da Srbi više nikada neće biti glupi i da će svoje pare ulagati u imovinu i budućnost svoje dece (kao što i rade danas gradeći ovaj K11), umesto što su ranije bacali pare: odvajanjem za nerazvijene (uglavnom Albance) na Kosovu 65-89, 15 godina posle zemljotresa 1963-e za Skoplje, 10 godina posle zemljotresa 1979-e za CG primorje... Sa tom pomoći, kao i pomoći cele SFRJ, čudo je da pomenuto Kosovo i MKD nemaju odavno par stotina km autoputeva. Ali kako me Albanci koji trenutno žive na Kosovu, kao ni oni Makedonci i Crnogorci koji sebe ne smatraju Srbima ne interesuju, ja se samo nadam i želim nam da od sad pa zauvek Srbi svoje resurse koristiti za jačanje sebe, svoje zemlje i imovine, i svojih sunarodnika u trenutno okolnim zemljama, a ne tuđince.
 
Pozdrav Garfild, dobrodošao :sesir:
Zvanično 31. Oktobra, mada je u nekim novinama pominjan i 25—i. Znaći još 2—3 nedelje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410319#p410319:2g98wleh je napisao(la):
Earthmoving » Čet Okt 13, 2016 8:56 am[/url]":2g98wleh]WW87 sa SSC
Crvena boja su autoputevi koji se trenutno grade. Za razliku od pre par godina ili deceniju-dve, vidimo da je sada mnogo veća aktivnost u istočnom delu ex Yu. Da je ovakva situacija u Yu pretpostavljam da bi sad Hrvati i Slovenci kukali kako se kod drugih ulaže i gradi a kod njih ništa (čak i kada je kod njih bilo nešto već izgrađeno a kod drugih nije), kako pare od njihovog turizma i industrije idu nekom drugom, oni rade a neko drugi se gradi i sl. Bolje čist račun duga ljubav, ovako niko ne može na drugoga da kuka.
file.php


KAKO SU KINEZI ODUSTALI SA MORAVSKOG KORIDORA?!

izvor:
http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/kine ... na/j92hng3
https://www.facebook.com/AERODROMMORAVA ... =3&theater
 
Nije se odustalo, samo kolko vidim po vestima trenutno su prvi sledeći kandidati za autoputeve: Ns—Ru, Ča—Pž, završetak Bg obilaznice do Pa i možda Pa—Vš.
 
Ма, ко зна шта је то било. У принципу, кад неко од наших политичара објави да су "Кинези заинтересовани" за неки пројекат, то не значи ништа - далек је пут до реализације.

Панчево - Вршац стварно не би смео да има приоритет над Појате - Прељина (- Ужице).
 
Na zalost, bojim se da je 'moravski autoput' na tankom ledu.
Obrazlozicu i zasto.
Realno prioritet broj jedan je BGD obilaznica i to ce eventeualno negirati samo neki ostrasceni i zaludjeni lik koji razmislja po sistemu "trepca radi, beograd se gradi"
E sad tu ima jedna kvaka.
Bojim se da ce tu prilicno tesku deonicu oko beograda raditi 'neko' ko ce kao 'poklon' dobiti i trenutno poslednji prioritet - autoput kroz banat.
Tu ce se 'opariti' napumpanom cenom i niskim troskovima izgradnje, ali to mu je 'poklon' za prihvatanje rada na obilaznici.
Ako mislite da je takva trgovina 'nemoguca' pogledajte naprasno seljenje A2 (Bg-Ca) na levu obalu Save, sto je konttra od svih dosadasnjih planova.

Nakon toga dodajte i bahanalisanje na projektu Šabac - Novi sad, sa probijanjem tunela kroz jedinu planinu u Vojvodini, izgradnju jos jednog mosta preko Dunava i prolazak kroz grad NS ( skuplje zemljiste - skuplja eksproprijacija)...

Ne sumnjam ni da ce kinezi forsirati izgradnju (povezivanje) crnogorskog i srpskog dela autoputa ka juznom jadranu i to upravo u profilu punog autoputa uz verovatno davanja u koncesiju celog putnog pravca od BG do Bara.
Tako cemo im otplacivati deo autoputa koji smo izgradili kroz kreditni aranzman sa njima i azerima dok ce istovremeno oni biti i koncesionari na tim istim deonicama i ubirati prihode na tom po saobracaju isplativijem delu.
Mi cemo zauzvrat imati...
Pa, ceo autoput i dugove do guse jer vec sad nemamo privredu koja ce generisati novac za vracanje kredita...

Epilog na zalost...
Moravski autoput, bojim se bice na duzem cekanju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Znamo li okvirno, priblizno cifru koji je realan , ponavljam, realan broj vozila koji bi se kretao godisnje auto-putem Beograd-Boljare?
 
Gygy, i da znamo bojim se da bi to sve samo bila nagađanja jer, što bi reko Hegel "kvantitet u jednom momentu počinje da menja i sam kvalitet", tj sama izgradnja puta ili autoputa totalno menja budućnost, a taj efekat se prostim sabiranjem trenutnih prometa na postojećim i alternativnim saobraćajnicama ne može izračunati. Uzimi kao primer gradnju bilo koje važnije saobraćajnice u Srbiji: da li se pre postojanja Ibarske mogla predvideti sadašnja gustina gradnje i naseljenosti, a time i promet; isto važi i za Bg-Ni; ali i za Bg-Ns ali u negativnom kontekstu jer je stari put i dalje krcat a neki su mogli predviđati da će se sav promet sa starog Ns puta izgradnjom autoputa preseliti na njega... itd itd. dakle ko to sad može predvideti u kom smeru će se kretati. Dalje, svaka tražnja zavisi i od cene, a cena putarine do Boljara je sada nepoznanica pa kako onda odrediti tražnju za autoputem? Ja sam spreman da platim recimo 1000 din, ali ako bude, lupam, 2000 možda ću ipak izabrati da idem duže starim putem. Sa druge strane, možda će približavanje lepih krajeva uzrokovati veću gradnju na Zlatiboru, Tari, Divčibarama i slično, a time i veći promet, možda u tom smislu i veći nego što je uzrokovala gradnja drugih autoputeva poput Bg-Ni ili Bg-Ns... Kakva će biti ekonomska situacija, kako će se kretati migracije, da li i dalje ka Bg-u ili možda promeni smer ako dođe do neke globalne krize... ko će sad sve to predvideti, pa sabrati i oduzeti kako bi dobio i približnu cifru za 10-20 godina jer do Boljara ne verujem da će autoput biti završen ni za 10 godina, a tek posle kreću promene i trendovi prometa koje izaziva gradnja autoputa.

Panto, pre neki dan, 08. oktobra, bila je vest na temi "Autoput Beograd-Temišvar":
"Odobrena sredstva za Studiju izvodljivosti autoputa Pančevo - Temišvar
Strateški projekat izrade Studije izvodljivosti i projektovanja autoputa Pančevo - Alibunar - Vršac - Temišvar, odobren je na drugom sastanku Zajedničkog odbora za praćenje INTERREG programa IPA CBC Rumunija - Srbija, objavio je rumunski portal Tion.ro, a preneo BRCT Temišvar. Projekat je vredan 9.3 miliona evra, većim delom će se finansirati iz IPA programa prekogranične saradnje Rumunija - Srbija, uz obavezno učešće država, a period implementacije je 42 meseca. Putevi Srbije i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i predstavnici resornog ministarstva i institucija u Rumuniji, trebalo bi uskoro da potpišu ugovor o sprovođenju ovog strateškog projekta. Autoput Pančevo - Alibunar - Vršac - Temišvar, dužine 130 kilometara, trebalo bi da bude deo Koridora 11, što je velika šansa za razvoj južnobanatskog okruga i privlačenje stranih investicija..."
http://evrsac.rs/index.php/vesti/item/1 ... o-temisvar
 
Gygy, optimisticne cifre iz glave-do uzickog kraja oko 12000, ka Boljarama najoptimisticnije oko 7.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410597#p410597:35uzkirz je napisao(la):
Earthmoving » 14 Oct 2016 07:35 am[/url]":35uzkirz]
Panto, pre neki dan, 08. oktobra, bila je vest na temi "Autoput Beograd-Temišvar":
"Odobrena sredstva za Studiju izvodljivosti autoputa Pančevo - Temišvar
Strateški projekat izrade Studije izvodljivosti i projektovanja autoputa Pančevo - Alibunar - Vršac - Temišvar, odobren je na drugom sastanku Zajedničkog odbora za praćenje INTERREG programa IPA CBC Rumunija - Srbija, objavio je rumunski portal Tion.ro, a preneo BRCT Temišvar. Projekat je vredan 9.3 miliona evra, većim delom će se finansirati iz IPA programa prekogranične saradnje Rumunija - Srbija, uz obavezno učešće država, a period implementacije je 42 meseca. Putevi Srbije i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i predstavnici resornog ministarstva i institucija u Rumuniji, trebalo bi uskoro da potpišu ugovor o sprovođenju ovog strateškog projekta. Autoput Pančevo - Alibunar - Vršac - Temišvar, dužine 130 kilometara, trebalo bi da bude deo Koridora 11, što je velika šansa za razvoj južnobanatskog okruga i privlačenje stranih investicija..."
http://evrsac.rs/index.php/vesti/item/1 ... o-temisvar

U originalnom rumunskom tekstu nema pomena koridora 11 jer on ne postoji.

http://www.tion.ro/s-a-aprobat-finantar ... vo/1709895
 
Pa dobro, K11 je kod nas u zemlji uobičajen naziv za autoput Bar—Temišvar. Možda bi taj naziv teme bio ispravniji. Verovatno su naši i Mrka želeli da izvrše pritisak kako bi se ovaj pravac uvrstio u evropske koridore i time dobiju evropska sredstva finansiranja. Ali pošto od EU mrka kapa, drugi ga finansiraju, to više izgleda i nije važno, ostao samo naziv. Ne mogu im zameriti na pokušaju :)
 
Trenutno ovaj autoput uma ime i ono je A2

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=410629#p410629:eqhqm42r je napisao(la):
AleksandarGrf » 14 Oct 2016 10:42 am[/url]":eqhqm42r]Gygy, optimisticne cifre iz glave-do uzickog kraja oko 12000, ka Boljarama najoptimisticnije oko 7.
Ako je kredit od Azera po 4% kamate, od kineza 2,5% , u prvih 5 godina grejsa ovih kredita , rate ,odnosno kamate su oko 19,5 miliona evra.
U periodu punih otplata prve godine , ukupne godisnje otplate za ovih 600 miliona evra su oko 44 miliona evra.

Ako bi kinezi dali 1,2 milijarde evra kredit po 2% kamate za deonicu Pozega-Boljare ,period grejsa bi rate bile 24miliona evra godisnje.
U prvoj godini pune otplate ovog kredita bi bile oko 104 miliona evra.
Deonica Surcin-Obrenovac 230 miliona evra u punoj godini otplate oko 21 milin evra
Deonica Preljina-Pozega , oko 300 miliona evra , ,ako i to daju po 2%, u punoj godini otplate oko 26 miliona evra.

ukupno ako sve dodatne deonice kinezi daju po 2% kamate, u punoj godini otplate Srbiju bi ovaj put kostao oko 195 miliona evra s tim sto bi se ovaj iznos godinama smanjivao u skladu sa prolaskom perioda otplate.
E sad, ako bi gustina saobracaja bila kao sto si rekao 12.000 do Pozege i ko 7.000 od Pozege, a da cena po km bude 5 centi, godisnji prihod od putrine bi bio oko 100 miliona evra.

Dakle, Srbiju bi prvih nekoliko godina pue otplate ovih kredita ovaj auto-put kostao neto oko 95 miliona evra , s tim da bi se taj iznos smanjivao kako period otplate odmice, plus odrzavanje ovog puta godisnje sto ne znam koliko moze da kosta u prvih 10ak godina eksploatacije.

Ne znam sta vi mislite , ali ja mislim da Srbija apsolutno ne bi imala nikakav problem sa tom cifrom. Neko ce reci to je mnogo, ja mislim apsolutnonije jer u ovu racunicu nisu uracunate ni jedni znacajniji sekundarni benefiti od ovog auto-puta , a to je bezbednost, privredni razvjoj, usteda goriva , vremena itd,itd.
Mala napomena , RTB Bor je u poslednjih samo 2 godine poslovanja imao kumulativni cist gubitak od preko 230 miliona evra,sto se pokriva iz budzeta Srbije,pa vi vidite sta je isplativije.
 
Gygy ja se suštinski slažem s tobom ali mislim da je 100 mil evra godišnje preterano. Posebno ako je tačan podatak da je Drobnjak rekao da od svih putarina u 2016—oj (a to je oko 600km) očekujemo prihod 19 mlrd dinara tj oko 160 mil evra.
Za 100 mil evra trebao bi ti dnevni prihod od 275.000 evra, od pomenutih 5centi/km x 270km=13,5evra. To znači da bi po toj ceni celom dužinom autoputa moralo da prođe 275.000:13,5=20.370 vozila, a to je preoptimistično.
Mislim da si sabro promet do i od Požege ali trebao si računati sa prosečnim prometom na celom autoputu. E sad tu treba naći i prosečnu putarinu jer ne plaćaju isto kola i kamioni. Za njeno računanje bilo bi potrebno znati odnos kola i kamiona kao i cenu za kamione. Za kola su već rekli da će cena na Ljig—Preljina biti 150 din tj oko 0,03 centa/km.
Godišnji prihod od putarine na ovom celom autoputu = 270km x prosečna cena putarine po 1km (kola,kamiona,buseva...) x prosečan dnevni br vozila na celoj dužini autoputa x 365 dana
Ako u 2016oj na 600km autoputeva prihodujemo 160mil evra onda bi otprilike na 270km ovog autoputa prihodovali oko 70 mil evra.
 
Vrh