Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ono sto je zanimljivo je da je na OpenStreetMap mapama dobar deo deonice do Pozege (otprilike do mesta Negrisori) obelezen kao "zavrsen".

1743426153987.png
 
Zadovoljni smo, svi radovi na deonici izvode se planiranom dinamikom. Svake nedelje smo ovde, pratimo svaki segment radova i naš prioritet je da ovaj deo auto-puta bude završen uz najviši nivo kvaliteta i bezbednosti – rekao je Drobnjak za agenciju RINA.

Kojom crnom dinamikom...
 
rekao je Drobnjak za agenciju RINA
Dobra stvar u celoj ovoj priči je da za 20 godina niko neće znati za Drobnjaka, ali će većina ljudi znati za autoput od Pakovraća do Požege.
U tom svetlu, meni je veoma milo da se ova, po milion parametara, problematična deonica, konačno završava, te da možemo sa pravom da svoju frustraciju iskalimo na nedostatku napretka u sledećim deonicama prema Zlatiboru.

Spremite se na poprilično mrtvilo na polju infrastrukture - većina tekućih projekata biće relativno brzo završena, a novih izgleda nema. Počeće to mnogo da žulja. :(
Dunavski koridor, Moravski koridor, Ruma-NS i ova patrljak do Požege - kumulativno, sve je to gotovo za 18-24 meseci, gore dole koji mesec... i šta preostaje? Autoput do Zrenjanina eventualno... onaj ipsilon od Sombora do Kikinde i ne smatram ozbiljnom pričom, kao i Karađorđe... dakle, biće vrlo tmurno...
 
... dakle, biće vrlo tmurno...
Neće, jer ovi novi putevi nisu loše odrađeni, osim možda ovog za Požarevac.
Ono što je tužno da čitava se država zarobljava velikim kreditima jer svi projekti koštaju neumereno mnogo.
Na kraju nije ni bitno da li su skupi zbog loših projekata, lošeg menadžmenta ili ne daj Bože zbog korupcije, ali je cena koju će naša deca da plaćaju prevelika.

Drugo, i postojeća mreža autoputeva traži redovno i investiciono održavanje, a i to košta.

Sve u svemu, kada ode ova vlast, ostaće putevi i dugovi. Neko sledeći će možda bolje ili štedljivije. Ili će mu prioritet biti gradske ulice i lokalni putevi, ili magistrale, ko zna, živi bili pa videli.
 
Na pinku od 10h jutros je bio neki bas prica o AP do Pz, ali slusala sam malo i nisma mogla dalje pa javite ako je nesto rekao pametno.
Ne unam da li je rekao nesto konkretno za EM opremanje, to hvaljenje asfaltiranja je prasina u oci
 
Ono što je tužno da čitava se država zarobljava velikim kreditima jer svi projekti koštaju neumereno mnogo
Ne ulazim u analizu da li je nešto umereno ili neumereno u smislu cene koštanja autoputa. Ima ko će o tome da brine.
Tekući nivo zaduženja merenom DBPom nije veliki i to Srbija može bez problema da finansira do konačne otplate.
Ali - ima to hebeno "ali" - pod uslovom da se svet oko nas ekononski ne uruši, jer zavisimo od njega.
Naša ekonomija zavisi od stanja u EU, jer je EU naš najveći kupac. Pogoršanjem stanja u EU, ali i globalno, malo me čini nervoznim.
Može da ispadne da taj umereni dug koji imamo postane problematičan, ne zbog iznosa, nego zbog VALUTE u kojoj smo zaduženi.

Naši krediti denominovani su u EUR i USD uglavnom.
Da bi ih otplaćivao, moraš da imaš prilive tih valuta. Prilivi valuta u Srbiji su uglavnom od izvoza i doznaka.
Doznake su mali deo cele priče, dakle izvoz - ukoliko on stane, jer nam glavni kupac (EU) ekonomski trokira, bićemo izloženi riziku nelikvidnosti u stranoj valuti, potrebnoj za otplatu duga. I tu je caka i opasnost. Ne u nivou kredita, nego u valuti kredita.
 
Na pinku od 10h jutros je bio neki bas prica o AP do Pz, ali slusala sam malo i nisma mogla dalje pa javite ako je nesto rekao pametno.
Ne unam da li je rekao nesto konkretno za EM opremanje, to hvaljenje asfaltiranja je prasina u oci
Bio je jutros gdin Poledica iz Puteva Srbije na RTS-u, nesto oko 9. Sustinski nije nista rekao. Najveca vest je to da su poceli asfaltiranje u Munji i to duzine 800m (znaci malo manje od trecine duzine tunela). Na pitanje sta dalje, kad se bude zavrsila deonica, odgovorio je diplomatski da se radi na izradi dokumentacije za nastavak ka Ivanjici i od Pozege ka Mackatu...
Naravno pomenuo je par puta tesku geologiju, skriljce itd itd.
 
Dobra stvar u celoj ovoj priči je da za 20 godina niko neće znati za Drobnjaka, ali će većina ljudi znati za autoput od Pakovraća do Požege.
U tom svetlu, meni je veoma milo da se ova, po milion parametara, problematična deonica, konačno završava, te da možemo sa pravom da svoju frustraciju iskalimo na nedostatku napretka u sledećim deonicama prema Zlatiboru.

Spremite se na poprilično mrtvilo na polju infrastrukture - većina tekućih projekata biće relativno brzo završena, a novih izgleda nema. Počeće to mnogo da žulja. :(
Dunavski koridor, Moravski koridor, Ruma-NS i ova patrljak do Požege - kumulativno, sve je to gotovo za 18-24 meseci, gore dole koji mesec... i šta preostaje? Autoput do Zrenjanina eventualno... onaj ipsilon od Sombora do Kikinde i ne smatram ozbiljnom pričom, kao i Karađorđe... dakle, biće vrlo tmurno...
Ja se nadam da ce za 20 godina svi znati za Drobnjaka. Da ce on i slicni biti primer kako ne treba da se radi.
 
Vrh