Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

To je sad postalo opravdanje za sve. Zna se koliko procenata budžeta treba da se uloži za valjano ispiitivanje.

Sranje uvek može da se dogodi a na nama je da smanjimo verovatnoću za to a ne da se pomirimo da to tako mora i treba. Potporni zid 3 puta padao....
 
Naravno da se ne može predvideti svaki metar. Zamisli, imaš planinu ispod koje ide tunel od 2800m. Pošto je u pitanju uspon ta dužina će preko planine biti veća. Treba na svakih par metara praviti bušotine velike dubine da bi se dobio uzorak zemljišta. Onda moraš praviti prilazne puteve prema mestima gde će se vršiti bušotine... Iseći nekoliko hektara šume da bi napravio prostor za bušotine...
 
Da su normalna, nisu.


Dešavaju se tamo gde je ispitivanje zanemareno ili minimalno izvedeno zbog uštede što se ovde pokazalo kao slučaj.

Što će reći svaki građevinac, " ne postoji nepredviđena situacija, samo nedostatak ispitivanja".

Kad je već pokrenuto to pitanje, recimo da su i izvršena najbolja moguća ispitivanja koliko bi ona realno pomogla? Ti moraš da probušiš pa moraš, trasa ne može mnogo da vrda pa ne vidim koliko bi to pomoglo znao/ne znao na svakih 10 metara koji materijal te čeka. Moguće je da i grešim, laik sam, ali ne vidim neki benefit spoznaje od čega je brdo kad bušiti se mora, uzmi u startu da je najgori mogući materijal i prilagodi se tehnikom i tempom na tu varijantu.
 
Pa mogli su i kasikom da kopaju, cak bi bilo i sugurnije sto se odrona tice, i manje bi materijala potrosili, samo nek se radi.
zavrsili bi nekad (ne puno kasnije nego sto se sad planira)
mi u 2024 filozofiramo kako je tesko probiti tunel kroz brdo i opravdavamo dilentatizam uz sve primere koje je covecanstvo napavilo u poslednjih 2000 godina
mora da je do mene i da ja ne volim da me dunsteri kradu i zavlace i da sam ih zato u vise navrata najurivao sa mojih projekata bez da sam ih platio do kraja (jer poslove nisu zavrsavali u dogovorenim rokovima ili po specifikacijama koje su bile dogovorene)
 
Hajde da se podsetimo samo Brančića i dve istražne bušotine za taj tunel...
 
kako rece ovaj jedan forumas
nema veze kakav je sastav materijala u tunelu ti moras da ga izbusis pa moras
i moras da prevladas probleme na koje naidjes,ne mozes reci ovdje nije dobar sastav necemo praviti tunel nego cemo preko planine
 
Ne bih se baš složio s konstatacijom. Valjda se istraživanja i rade da bi znali gde da grade.

Ovo se ne razlikuje mnogo od rudarstva - kako znaš gde ti je ležište koje rude? Uradiš istražne radove. E ovde je gotovo isto, utvrđuješ geologiju da bi znao da li, kako i čime da kopaš.
 
Jos jednom samo da podsetim da su ovo 2 najveca tunela trenutno u Srbiji (bice duzi samo onaj kroz Frusku Goru), grubo receno ukupno oko 11 km samo tunelskih cevi.
Kad na to sve dodamo da smo imali koronu (koja je zakljucala bukvalno ceo svet a samim tim i Kinu kao glavnom izvodjaca radova) skoro 3 godine, plus ovaj rat koji je izbio u Ukrajini (uticao je sigurno na cene repromaterijala, nabavku i isporuku), takodje i na blokade mestana koji su blokirali ulaze/izlaze u tunele ~ 6 meseci onda imamo situaciju kakvu imamo trenutno.
Ne, ovo nisu nikakva opravdanja, ovo su cinjenice.
Kasnjenja niko ne voli ali i zeleznicka stanica u NS-u bolje da je kasnila nego sto je pustena po hitnom postupku. Ne opravdavam uopste niti kasnjenja, niti javasluk, nepotizam, mito i korupciju ali mogu da razumem kasnjenja koja su opravdana. Uostalom, i sam @inzenjer10 je potvrdio da su jedno rokovi koji postave politicari a sasvim drugo efektivno vreme koje su radnici i masine proveli na terenu.

Geologiju uopste nisam ni spomenuo ali je takodje cinjenica je da su Munjino Brdo busili brzinom puza od 80 cm (mozda i manje) dnevno sto obicnom coveku valjda dovoljno govori kakav je teren u pitanju.
 
Geologiju uopste nisam ni spomenuo ali je takodje cinjenica je da su Munjino Brdo busili brzinom puza od 80 cm (mozda i manje) dnevno sto obicnom coveku valjda dovoljno govori kakav je teren u pitanju.
izvini, ali ovo mi zvuci kao ono cuveno "a djilasa spomeni ako hoces" :grand: 🤣🤣
e bas o tih 80cm dnevno pricamo i kakva ih je vanzemaljska geologija strefila, pa ne buse asteroid u niskoj orbiti sunca, kako su se spremili mogla je i nafta i dijamanti i litijum i ko zna sta jos da ih iznenadi, ko putare sneg u januaru
navodjenje najduzih tunela... 11000 / 4, to je ispod 3000m po cevi, ili 2x3000 istom terenu. isti ti kinezi, to buse za godinu dana kod kuce, verovatno i krace, a nije da CIP nikad nije radio takve projekte
a za exproprijaciju znam da ima elemenata za krivicne prijave, kako vlasnika tako i nadleznih organa!
pustite te price, cist javasluk
 
e bas to sto ti mislis da ja cujem ce da resi problem geologije, projektovanja, izvodjenja i finasiranja tunela
ako treba jos da pojednostavim jer ocigledno ne razumes ili vozis labudju pricu: Geologiju uopste nisam ni spomenuo ali da je spomenem malo
jos jedna najteza deonica za lose djake i ponavljace
 
Sasvim je ok da budes maliciozan i zlonameran, niko ti to ne moze zabraniti...

P. S. Oprosti sto spomenuh gore pomenutu geologiju, nisam znao da je to zabranjena rec na forumu :LOL:
 
Геофизичка испитивања су катастрофално урађена, због тога су и одрони и проблеми са водом. Да су урађена како треба тунели би били готови пре годину и по! Неко је мазнуо неколико милиона еура, па ће сада све коштати преко 100 милиона више, не рачунајући губитке од путарине, туризма, првиредних и транспортних услова! 4 јахача апокалипсе у Србији: " Непотизам, страначко запошљавање, корупција и незнање "! Коштају нас све више а могуће је и будућности!
 
Геофизичка испитивања су катастрофално урађена, због тога су и одрони и проблеми са водом. Да су урађена како треба тунели би били готови пре годину и по! Неко је мазнуо неколико милиона еура, па ће сада све коштати преко 100 милиона више, не рачунајући губитке од путарине, туризма, првиредних и транспортних услова! 4 јахача апокалипсе у Србији: " Непотизам, страначко запошљавање, корупција и незнање "! Коштају нас све више а могуће је
Eh, kad bismo učili iz iskustava, gde bi nam kraj bio.
Evo, podsetio bih i na priču iz prve ruke (imao sam priliku da učestvujem u sporu Sever-jug autoput i da izvršavam arbitražnu odluku protiv države pre 10-ak godina), kada je država morala da otkupi svu projektnu dokumentaciju od Alpine i Porr-a za par miliona evra. Nije bila potpuna u tom momentu, ali je bila plaćena nekoliko miliona evra. Znate gde je završila? U nekom magacinu, a država je ponovo platila kinezima da odrade ponovo isti projekat (iako su imali gotovo sve već urađeno). Pri tom ih je inženjer iz Porr-a prilikom primopredaje dokumentacije upoznao sa onim što je zaista najvažnije. Šta reći, od tada su institucije postale još nesposobnije.
 
Naravno da se ne može predvideti svaki metar. Zamisli, imaš planinu ispod koje ide tunel od 2800m. Pošto je u pitanju uspon ta dužina će preko planine biti veća. Treba na svakih par metara praviti bušotine velike dubine da bi se dobio uzorak zemljišta. Onda moraš praviti prilazne puteve prema mestima gde će se vršiti bušotine... Iseći nekoliko hektara šume da bi napravio prostor za bušotine...

Bravo !
Bolje nisi mogao da objasniš ali nekima ni to ne vredi.
 
Treba razdvojiti dve stvari. Ili, tri.

Jedna je sta i kako treba da se radi pri upravljanju velikim investicionim projektom.

Druga je koji se izazovi desavaju u praksi u izvodjenju tog projekta.

Treca je sto nam, nama bas, na ovim prostorima, gase cigarete na ledjima vec 100 godina pa duvamo i na hladno.


Apropo ovog prvog-najveci problem gradjevinarstva u Srbiji je apsolutno i krajnje nepostovanje struke, POSEBNO u fazi planiranja i projektovanja. Strucnjaci su skrajnuti, maltretiraju se, preti im se i naredjuje im se kako da rade. Od strane investitora, a cesto i raznih drugih sumnjivih aktera. Nema te greske ili lopovluka u izvodjenju koji je poguban kao los projekat, iznudjena resenja. Nerealno i nepotrebno komforna ili suludo i (tehnicki)neobjasnjivo i neopravdano skromna resenja su na sve strane, i kostaju daleko vise od kajmaka koji se dodatno skida.

Sto se tice drugog, kratko i jasno-ne moze sve da se predvidi i nije sve prevara. Uostalom, tehnicki je nepismeno reci da se deonica primarne podgrade obrusila zbog losih ispitivanja. Cinjenica da primarna podgrada postoji znaci da se kroz materijal vec proslo i da je to poznat entitet, daleko poznatiji nego sto bi jedna busotina precnika par desetina centimetara mogla da pokaze.

Sto se tice treceg, iako mi je zao da negiram tako lep i zdrav narodni bunt, ovo je ipak gradjevinski deo gradjevinskog foruma i treba da drzimo bar neki nivo.
 
za sve vas kojima je ovo i ovako izvodjenje radova OK, ajde dajte mi neki rok za deo do Mackata? koliko tamo ide tunela i mostova?
gotovo identicna kilometraza
 
Da ima dugme "Ne sviđa mi se" gomila ljudi bi ga dobilo. Kao prvo, iz koje ste struke vi ljudi? Geotehnički elaborat je krucijalna stvar i postoje norme koje kažu kako treba da se buši. Očigledno je da su ovdje urađena ispitivanja ispod svakih normi. Tunel La Manš probijen prije 30 godina i gomila dužih tunela za proporcionalno manje vremena. Znamo li mi da li je rađen Generalni projekat, da li je rađen IDP i sa kojim NIVOOM dokumentacije se uopšte krenulo u izvođenje radova? Takođe, radova na tunelima nije bilo jedno vrijeme i zbog jedne stvari, ljute guje srpskih vlasti zvane EKSPROPRIJACIJA. Država nije "u stanju", ne zna ili neće da riješi otkup zemljišta ljudima po realnoj cijeni.
 
Jedna od osnovnih ideja foruma je da se nauči nešto novo.

Ja prvi priznajem da nemam pojma bilo šta vezano za bušenje tunela, ali me ta tema zanima. Zato molim druge učesnike foruma koji su iz struke da objasne detaljnije koliko imaju vremena zašto/šta/kako vezano za ovu temu geo ispitivanja.

Nema mi logike ovo štu su neki drugi članovi pisali, rudarske firme vrše probna bušenja/istraživanja, pa normalno da vrše jer jure rudu, mogu da promene ne plac nego kontinet ako negde pronađu bolji uzorak, to ima logike. Još jedan član je napisao nisu vršena istraživanja pa ih je iznenadila voda, a da su vršena šta bi rekao ej gosn. vodo ajd sad malo zaobiđi zakone gravitacije i fizike, uzbrdo da ideš pošto smo izvršili probna ispitivanja i na drugi deo brda da se slivaš a ne ovde gde mi bušimo. Nema logike meni nikakve, možda grešim, molim obrazloženje. Pravac je poznat, ulazni i izlazni portali ne mogu mnogo da se pomeraju, pa samim tim ni tunel, šta se tačno dobija detaljnim geo bušenjem u smislu pripreme pre izvođenja radova.
 
Samo da dodam, da se ne stvori slika da branim izvođače Beograd-Požega-Boljare. Projekat je katastrofalan ako gledamo vreme završetka, jer će kasniti nekih 15-tak godina! To je sumanuto probijanje roka. To nije ni za osudu, ni za zatvor, već pravac odgovorne koji su to izjavili u ludnicu. Pogotovo što smo ovih dana svedoci da može i u roku kao npr. brza Šabac-Loznica ili sa nekim razumnim kašnjenjem kao npr. Moravski koridor.
 
Vrh