Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Iako ni najmanje ne mirisem aktuelno vodjstvo Srbije mora se biti iskren i reci sledece:
Ugovorio je sa kinezima od Obrenovca do Ljiga (osim dela Ub-Lajkovac). Ugovorio je i zavrsio drugu polovinu Dobanovci-Sava na Bg obilaznici.
Moguce da ima jos neka deonica na jugu na K10...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
CG ugovorila vađenje nafte iz jadranskog mora.
sad će pored mora zagađenog fekalijama okolnih gradova imati i zagađenje naftom.
nikakav put ka tamo ne treba graditi.
to ej ekstremno neisplativa deonica.
uvesti naplatu postojećeg puta ka CG kao što i oni naplaćuju trebinje-H.Novi
od tog novca graditi požega-višegrad 2+2.
tu nema ostrašćenosti već racionalnog pristupa.
kao što ne bih svoj novac uložio u nešto što je tako neprofitabilno kao taj put, zašto bih ulagao i državni novac tj novac svih nas.
za tih 1.5-2Milijarde koliko bi koštalo Preljina-Boljare, može se sagraditi ceo moravički koridor od višegrada do pojata.
taj put ima bar duplo veći promet nego požega-boljare.
srbiji put ka CG ne treba, za promet koji imamo ka moru, postojeći put je više nego dooljan.
kome se žuri da bude na moru za par sati ima avion koji mu to i sada omogućava.
dole nema mesta da nagrnu Srbi, mađari, rumuni i to svi automobilima.
jedino da parkiraju kod podgorice pa peške do obale.
 
dobri_samaricanin, u potpunosti se slazem, jednostavno nije isplativo...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406021#p406021:3refiicm je napisao(la):
dobri_samaricanin » Пет Сеп 16, 2016 6:34 am[/url]":3refiicm]CG ugovorila vađenje nafte iz jadranskog mora.
sad će pored mora zagađenog fekalijama okolnih gradova imati i zagađenje naftom.
nikakav put ka tamo ne treba graditi.
to ej ekstremno neisplativa deonica.
uvesti naplatu postojećeg puta ka CG kao što i oni naplaćuju trebinje-H.Novi
od tog novca graditi požega-višegrad 2+2.
tu nema ostrašćenosti već racionalnog pristupa.
kao što ne bih svoj novac uložio u nešto što je tako neprofitabilno kao taj put, zašto bih ulagao i državni novac tj novac svih nas.
za tih 1.5-2Milijarde koliko bi koštalo Preljina-Boljare, može se sagraditi ceo moravički koridor od višegrada do pojata.
taj put ima bar duplo veći promet nego požega-boljare.
srbiji put ka CG ne treba, za promet koji imamo ka moru, postojeći put je više nego dooljan.
kome se žuri da bude na moru za par sati ima avion koji mu to i sada omogućava.
dole nema mesta da nagrnu Srbi, mađari, rumuni i to svi automobilima.
jedino da parkiraju kod podgorice pa peške do obale.

Bravo! Izgleda da na ovoj temi ima i racionalnih Srba!
 
dobri_samaricanin":2zdqzczc je napisao(la):
CG ugovorila vađenje nafte iz jadranskog mora.
sad će pored mora zagađenog fekalijama okolnih gradova imati i zagađenje naftom.
nikakav put ka tamo ne treba graditi.
to ej ekstremno neisplativa deonica.
uvesti naplatu postojećeg puta ka CG kao što i oni naplaćuju trebinje-H.Novi
od tog novca graditi požega-višegrad 2+2.
tu nema ostrašćenosti već racionalnog pristupa.
kao što ne bih svoj novac uložio u nešto što je tako neprofitabilno kao taj put, zašto bih ulagao i državni novac tj novac svih nas.
za tih 1.5-2Milijarde koliko bi koštalo Preljina-Boljare, može se sagraditi ceo moravički koridor od višegrada do pojata.
taj put ima bar duplo veći promet nego požega-boljare.
srbiji put ka CG ne treba, za promet koji imamo ka moru, postojeći put je više nego dooljan.
kome se žuri da bude na moru za par sati ima avion koji mu to i sada omogućava.
dole nema mesta da nagrnu Srbi, mađari, rumuni i to svi automobilima.
jedino da parkiraju kod podgorice pa peške do obale.
Ovo oko mora, nafte i sl su po meni stavovi koji nikakve veze nemaju sa temom, pa bili tacni, ili ne.

Ostalo se uglavnom slazem, osim jedne bitne stavke.
Posle veze Cacak - Pozega i po meni treba raditi moto put, ali samo do iza Uzica (ukljucujuci obilaznicu), a akcenat prebaciti na izgradnju "moravskog koridora" dakle od Cacka preko Kraljeva na vezu sa K10.
Mislim da je tu znacajno veci saobracaj, koji pri tom nije sezonskog karakteta, vec je prisutan cele godine.
Takodje, to je pravac koji bi povezao veca mesta u ovom delu srbije, olaksao putovanje, te ubrzao privredne aktivnosti.
Takodje, sa gledista turizma taj autoput bi fakticki spojio 2 nase planine sa jakim turizmom, kao i nekoliko dobrih banja, pa bi se povecao i broj nocenja u njima.
Sto se Visegrada tice, da, ali isto kao i prema CG, kasnije.
Jednostavno, broj vozila po meni to jos uvek ne uvrstava u prioritete.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Gornji post brisati
Evo još nešto Gygy vezano za cene deonica i procene kolko bi mogle koštati preostale.
Ako se ne varam, do sada ugovorenih 120km Surčin-Preljina je koštalo oko 900 miliona evra (Kina 534 mil dolara (233 Surčin-Obrenovac i 301 Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig), Azerbejdžan 300 mil evra, Srbija oko 103 mil evra bez učešća u Surčin-Obrenovac (65 mil evra Ub-Lajkovac, 33 mil dolara učešće u Ob-UB i Lajk-Ljig, 8 mil evra učešće u azerskoj deonici). Ako se pretpostavi da je i u Su-Obr učešće 10% tj 20 mil evra ,znači da je 1km prosečno koštao oko 7,5 miliona evra.

Ako su Kinezi dali 534 mil $ (tj oko 475 mil evra) i grade 3 deonice dužine 70km (Su-Ob, Ob-Ub, Lajk-Ljig) plus Srbija 10% (50 mil evra) prosečna cena 1 km im je 7,5 mil evra (cenu diže veliki most preko Save).
Ako su Azeri dali 300 mil evra i grade deonicu Ljig-Preljina dužine oko 40km, plus Srbija 8 mil evra prosečna cena 1 km im je oko 7,7 mil evra.
Ako je Srbija 12km Ub-Lajkovac platila 65 mil evra, prosečna cena 1 km je oko 5,5 mil evra.
Kinezi su Crnogorcima za 41km Smokovac-Mateševo dali 809 mil evra (687 Kinezi plus 122 Crnogorci), pa im tamo 1 km košta čak 20 mil evra !

To bi bili reperi kolko bi moglo koštati preostalih 140km Preljina-Boljare. Znači usled težeg terena od Surč-Preljina cena bi bila viša od njenih prosečnih 7,5 mil evra po km, a usled lakšeg terena od Smokovac-Mateševo bi bila niža od njenih prosečnih 20 mil evra po km. Po konfiguarciji terena ja sam računao da bi prosečna cena 1 km Preljina-Boljare bila 10-11 mil evra i tako dolazim da bi tih preostalih 140km autoputa koštalo oko 1,5 milijardu evra.
Gornje cene sam nalazio na netu pa moguće da je neka cifra drugačija ili da neki podatak fali ali u principu to je to.
 
Ljudi kakav Visegrad, do tamo se ide 110 na sat kao na autoputu, nema nigde nicega, samo fali onaj balon slame da prodje kao u kaubojcima. Kad bi se uradilo ovo sto svi pricamo do Zlatibora i samim tim raskrsnice Uzice-Zlatibor-Mokra gora, do granice u Mokroj Gori bi se stizalo sa maltene nesmanjenim prosekom od Surcina. Ko da daje pare na takvu deonicu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406019#p406019:1h9kblfp je napisao(la):
laki72 » 16 Sep 2016 03:30 am[/url]":1h9kblfp]Iako ni najmanje ne mirisem aktuelno vodjstvo Srbije mora se biti iskren i reci sledece:
Ugovorio je sa kinezima od Obrenovca do Ljiga (osim dela Ub-Lajkovac). Ugovorio je i zavrsio drugu polovinu Dobanovci-Sava na Bg obilaznici.
Moguce da ima jos neka deonica na jugu na K10...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Oh yes, mislim da je "njegova" i deonica Srpska Kuća-Levosoje, nešto čime se ne bih hvalio da sam na njegovom mestu. Rok završetka je 14 nedelja od danas, a radovi stoje od proletos. Ako završe za 14 MESECI biće dobro.
 
potpuno se slažem sa Earthmoving-om oko cene Požega-Boljare. mislim da je oko 10M-12/km realno, tu uključujem i svo pumpanje cene, provizije, partijski reket i sl kao što je slučaj i sa surčin-obrenovac gde je cena podignuta 30% u odnosu na planiranu da bi se sve to namirilo.
isto tako mislim da je deonica zlatibor-pojate (neki prošireni moravički koridor ispod 7M/km All inclusive, 2+2 verovatno 5-6M/km) a ima daleko veći godišnji promet koji nije sezonskog karaktera, povezuje nekoliko većih gradova i nekoliko naših većih turističkih centara.
i još jedna bitna stavka o kojoj se malo priča a to je održavanje.
mislim da moravički koridor ima bar 50% nižu cenu održavanja od puta preko peštera.
tu mislim i na čišćenje snega ali i na brže propadanje mostovskih konstrukcija pa i asvalta usled niskih temperatura, bacanja soli...
takođe postoji i faktor indirektnih ušteda, kao što su ušteđeni radni sati, ušteđeno gorivo, manje zagađenje i sl, što takođe je daleko više na strani moravičkog koridora u odnosu na AP ka CG.
tako da ako imamo negde dokonu milijardu € ili 2 bolje je da je uložimo u moravički koridor, i obnovimo puteve koje sam već spominjao, a ovo ka CG ostavimo nekim novim generacijama.
pokušavam da govorim racionalno jer nisam upućen ni na jedan od ova dva koridora pa nisam pristrasan.
ako bih išao ka CG na more, češće bih išao avionom a moravički koridor bih eventualno koristio kada bih posećivao neku banju ili planinu. svakako u proseku max jednom godišnje.
 
Човече, шта си запео за Црну Горе и одлазак на море?
Постоји доста Србије јужно и југозападно од Пожеге. И народа и индустрије и туризма.
Лепо вам laki72 написао. Овде се мислило да је Газела и Мостарска петља превише за Београд јер има мало саобраћаја.
Ишао сам пре пар дана до Златибора. И у одласку и повратку су оба правца оптерећена саобраћајем. Никада више камиона нисам видео.
 
Tačno, svaki put kad izadjem na Ibarsku shvatam koliko je zatrpana kamionima, prošle decenije nije bilo ni približno tako, autoput je zaista neophodan, siguran sam da kamiona ima neuporedivo više nego na južnom kraku K10 i ne mnogo manje nego na severnom kraku od NS do SU.
 
Sama izgradnja autoputa povećava budući promet u odnosu na današnji jer ljudi i ekonomija se doseljavaju oko njega. Pogledajte primer Ibarske pre 40 god i danas kad je maltene sve od Bg do Zlatibora jedno naselje, kuca do kuce pored puta. Ja bi prvi kupio neku zemljicu negde od Ljiga do Zlatara, koji km dalje od autoputa, jer ako ima autoputa onda sam na sat—dva od Bg—a, sto mi je prihvatljivo, a opet imam svoj prostor, mir, zdravu hranu, prirodno okruzenje za odrastanje dece, prostor da imam više dece, internet... pa čak i mogući prihodi od turizma (Zaovinsko jez,Rovni jez, Ribnicko jez, Tara, Zlatibor, Zlatar, Divčibare...). Plus meni je Zapadna Srbija mozda i najlepsi deo Srbije, a ako je tako ne treba se brinuti da će ljudi želeti da koriste autoput kroz nju. Naravno, koncentracija oko autoputa se neće desiti odma, za godinu dana, ali dugoročno sigurno hoće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=406021#p406021:ps4nchpx je napisao(la):
dobri_samaricanin » 16 Sep 2016 05:34 am[/url]":ps4nchpx]CG ugovorila vađenje nafte iz jadranskog mora.
sad će pored mora zagađenog fekalijama okolnih gradova imati i zagađenje naftom.
nikakav put ka tamo ne treba graditi.
to ej ekstremno neisplativa deonica.
uvesti naplatu postojećeg puta ka CG kao što i oni naplaćuju trebinje-H.Novi
od tog novca graditi požega-višegrad 2+2.
tu nema ostrašćenosti već racionalnog pristupa.
kao što ne bih svoj novac uložio u nešto što je tako neprofitabilno kao taj put, zašto bih ulagao i državni novac tj novac svih nas.
za tih 1.5-2Milijarde koliko bi koštalo Preljina-Boljare, može se sagraditi ceo moravički koridor od višegrada do pojata.
taj put ima bar duplo veći promet nego požega-boljare.
srbiji put ka CG ne treba, za promet koji imamo ka moru, postojeći put je više nego dooljan.
kome se žuri da bude na moru za par sati ima avion koji mu to i sada omogućava.
dole nema mesta da nagrnu Srbi, mađari, rumuni i to svi automobilima.
jedino da parkiraju kod podgorice pa peške do obale.

Ma nije ostrascenost, naravno, cisti racionalizam izbija.

Crna Gora je ugovorila istrazivanje nafte a to je vec napravila jednom, pre 102 godine. Racionalno si zakljucio da pomorska eksploataciaja nafte znači zagađenje i smrt za turizam, isto kao što vadjenje nafte u vojvodini znači zagadjenu hranu i smrt za poljoprivredu, vjerovatno strogo paziš da ne kupis neki artikal koji sadrži vojvođansko zito ili meso, ipak je to hrana, to jedes unosis u svoj organizam. Inace i Grcka istrazuje podmorska nalazista nafte, kao i Kipar i mnoge ako ne i sve mediteranske države, naravno tu zaluđenost imaju i druge ne samo mediteranske države koje imaju tu srecu da imaju more, od kojih su mnoge turistički giganti. Hvala bogu sto Srbija nema more..... Nista, znam bas zato ti ni ne ides na more nego ljetuješ na Homolju. I putujes biciklom do tamo. Racionalno.

Takođe si racionalo izneo da je more zagadjeno fekalijama jer svake godine ides tamo i uvjek se kupas medju govnima. Ja eto kao neko ko takodje svake godine ide u Crnu Goru na ljetovanje i po 2x godišnje nikako da naletim na takav problem. Molim te podjeli samnom na kojoj se to plaži kupaš?

Naplata putarine na magistralnom putu koji ide gle bas ka Crnoj Gori. Cist racionalizam.
Bilo bi npr potpuno neracionalo naplaćivati putarinu ka recimo Bugarskoj ili Makedoniji, ka Madjarskoj ili nedaj bože Bosni, ali dobro i racionalno si ocjenio da je savršeno racionalno da se magistralni put naplaćuje samo ka Crnoj Gori, nema tu ostrasćenosti mrve jedne.

A i ti gradjani koji zele na more svojim kolima, koji mozda ne mogu ili ne zele ili se boje ili im je skupo da idu avionom, ma koga bre briga za njih, kao da su oni nedaj boze tvoje komsije rodjaci sugradjani. Ako idu kolima na more a ne avionom neka se pate i muće, neka ginu na putevima to je ionako st*** jedna a ne ljudi. Racionalno nema šta. Treba da putuju danima pa neka vide da li ce na more ili na Homolj kao ti.
 
Jesu ovo izažle nove mape na Google maps—u Lajkovac—Bogovađa i gore iznad Uba ili mi se čini... Deluje da Kinezi mogu da završe svoje 2 deonice na vreme, za godinu dana.
 
@earthmoving

A šta te sad sprečava da kupiš zemlju?

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Pare :D Nije mi cilj da kupim 10 ari za vikendicu, nego više hektara kako bi imao dovoljno resursa za život. Od par desetina ari možda možeš da gajiš hranu i meso za svoje potrebe, ali za troškove: struje, grejanja, kupovine i održavanja kola, goriva, poreza, odeće... moraš imati više kako bi ih unovčio i platio. Skoro sam gledo zanimljivu reportažu o penzionisanom fratru koji živi na nekom hrvatskom ostrvu i skroz je nezavistan: sem svoje hrane ima i solarne ploce na krovu kuće iz kojih dobija struju, a kola su mu mali Sevrolet koja idu na struju tj u koji je ugradio baterije autonomije 120km što mi je dovoljno za to ostrvo :) I meni je san da isto tako budem što nezavisniji, a u gradu se osećam malo ranjivo po tom pitanju jer se sećam krize 92,93 kad ljudi u gradu nisu imali šta da jedu. A kriza će se kad—tad ponoviti to nam istorija garantuje, pa treba imati plan B, a ne biti kolateralna šteta. Ovoliki gradovi su ipak novija istorijska pojava, možda vek—dva i vrlo su zavisni i osetljivi, a to je u istorijkim pojmovima tek 0,000001% vremena, pa ko zna kako će taj eksperiment da prođe.
 
Meni drug radi na autoputu u CG, trenutno tunel Vjetrenik al zna i za ostalo, pa ako iko ima kakva tehnicka pitanja... Pokazivao mi slike, ja sam ocekivao to da ce ici mnogo brze ali veli radi se koliko se moze.
 
u CG-u sam bio poslednju put u maju, službeno, avionom.
u budvi.
to ne liči na letovalište nego na grad.
fekalije se izlivaju direktno u more bez ikakvog pečišćavanja.
tokom devedesetih sam puno puta bio na CG primorju, moralo se, takva je bila situacija.
od tada se mnogo toga na bolje promenilo u infrastrukturi, putevima ali i usluzi pa i kvalitetu smeštaja.
međutim u čistoći mora ne da se nije promenilo na bolje već je samo gore.
verujem da ima nekih manjih plaža kao npr žanjice na kojima je čisto ali tamo gde se kupa većina turista voda je neopisivo prljava.
meni su crnogorci dragi, ja ih smatram braćom, i verovatno svi i potičemo od istih korena ali to ne znači da treba da bacamo pare na neracionalne projekte.
oni i bez AP imaju dosta turista posebno ruskih i imaće ih uveka ko ne bude nekog terorizma, rata i sl.
što se mora tiče, grčkoj tu dajem prednost uz sve njihove mane i slabosti, prosto imaju mnogo više i manje naseljene obale, samim tim i čistije more i puno ostrva. kao što ako možete da priuštite idete na alpe da skijate a ne na karpate, tako se i na more ide u grčku a ne u CG. nema tu emocija,
zapadnoj srbiji neće mnogo značiti AP preko peštera.
zapadna srbija je lepa, ali i istočna takođe i nažalost ljudi se iseljavaju sa oba područja i promet vozila samo opada.
ne treba mešati porast prometa od 1961-1991 npr sa budućim rastom/padom prometa.
krajem 20tog veka broj stanovništva ali i industrijska proizvodnja su rasli pa samim time i saobraćaj.
sada imamo nepovratno gubitak stanovništva ali i pad industrijske proizvodnje.
do sada je taj pad bio manji jer su stizale izbeglice iz bivših republika i pokrajina.
sada nas čeka nagli pad jer nema odakle da stigne "sveža krv".
to nažalost ne možemo promeniti ni ozbiljnijim merama a AP sigurno to neće ni taći.
a zemlju kupiti možemo dok je jeftina a jeftina je.
ali problem su onda druge stvari na selu, pljačkaju se kuće, seče tuđa šuma, opustele seoske škole... nije samo put problem.
problem je i kolubara koja puno zagađuje pa maltene morate do rudnika/divčibara ili barem rajca doći u potrazi za koliko toliko zdravom prirodom.
sve manja srednja klasa sve više radi i sve teže zarađuje novac i sve manje vremena ima za klasična letovanja. zbog toga će sve popularnija biti izletišta bliže gradovima, banje, akva parkovi i sl. avionski prevoz je sve jeftiniji i dominiraće u prevozu ljudi na more.
a niža klasa jedva sastvalja kraj sa krajem i nema novca da plati i automobil i putarinu i letovanje i parking na moru i suncobran i ležaljku. oni će uskoro letovati sa vaučerima u Srbiji kao ove godine.
 
Pa Budva i jeste grad sta si ocekivao bungalove od bambusa i havajke?

Od devedesetih se jako puno promjenilo i oko izgradnje kanalizacionih sistema, makar u Boki. I morska voda je uglavnom vrlo cista. Naravno izuzeci postoje, ali to su izuzeci a ne pravila. Sam kazes da ne ides na ljetovanje u Cg a znas odlicno kakva je voda tamo...
Da se razumemo nema ja nista protiv toga da ti ides u Grcku, sam si rekao CG ima vise nego dovoljno turista i bez tebe, i ja licno zelim da se broj turista smanji a kvalitet poveca. Ali nema nikave potrebe za pljuvanjem, ides tamo gdje ti je bolje. Tebi je bolje u Grckoj stotinama hiljada drugih je bolje u CG, ove sezone je Tivat u nekoliko navrata bio najprodavanije avio destinacija iz Moskve.
 
Ako je smisao AP brzi dolazak do mora onda definitivno treba ici ka Mokroj Gori, Republika Srpska da pravi kroz Hercegovinu do Boke (gde je i dalje vecinski srpski narod) i Dubrovnika. Red je da ponovo ozivi taj pravac uz naravno ukidanje zelenog kartona. Savrsena turisticka ruta a i naplata putarine bi bila daleko bolja, sto je najvaznija stavka za svaki ap. To nam je milijardu puta bolje (i jeftinije) nego kroz onu katastrofu i ruznocu PP-Br-Pg itd... to je besmisao za izbegavanje. O Budvi da ne pricam, albansko blakanski narko kapital pere pare, sve ima cenu i sve je na prodaju, o dziberluku nema potrebe ni govoriti, po tome je nadaleko poznata. Sve su ovo suve cinjenice.

Bajdvej EPS-ov hotel na Slovenskoj je zatvoren pretprosle vec zarastao a imaju plac samo takav... Spemaju se nasi politicari da ga "rashoduju", ono je mozda i jedini slobodan prostor u Budvi.

Zamislite turisticku rutu autom Takovo, Ovcar banja, Zlatibor (sa iskljucenja 10ak min), Mokra Gora, Visegrad, Trebinje, Dubrovnik. E to je za prave turiste, jer ima da se obilazi i u dolasku i u povratku a ne prevoz od tacke a do tacke b i cvarenje 10ak dana na suncu i onda povratak u tacku a. Mada i bez usputnih stajanja citav krajolik je daleko prijatniji za voznju...
 
Zaboravio si Tjentište i Čemerno, po meni vrhunac te ture. A taj autoput treba kako bi se bolje integrisale srpske teritorije. Što se tiče politike, treba Rusima dati baze u Trebinju i u jednom trenutku sa njima pripojiti južni Jadran do Neuma Srbiji kako bi Srbija i Rusija imale izlaz na Mediteran. Rusima je to bio san još posle II sv rata ali im je Zapad blokirao izlazak preko Yu, Gr i Tur. Zatim tu pozvati da se nasele naši ljudi, prvenstveno proterani iz Hr i izvršiti premeštaj stanovništva slično ko što su Hrvati u Dalmaciji, Baniji, Kordunu... Rusi naprave bazu na Mediteranu, a stanovništvo da bude srpsko i rusko koje dođe kao što je deo došao u Cg. Našim ljudima podeliti zemlju da žive od turizma. Srbija bi bila mnogo bogatija, smanjla bi se nezaposlenost i siromaštvo. Rata ne bi bilo jer EU je u haosu, a i Ameri počinju da gube po svetu. Stoga isto kao što su Srbima oduzimane teritorije kad su oni vladali, sada treba obrnut proces kad dolaze neki drugi da vladaju poput Kine i Rusije, da bi se uspostavila pravda. U toj funkciji treba biti i spomenuti autoput.
 
Aman ljudi!
Jos jednom vas molim.
Niti se put (pa ni autoput) pravi zbog lepota krajolika, niti se pravi samo zbog necijeg odlaska na more, planinu i slicno.
Pravi se da sluzi svim zainteresovanima za prevoz na toj relaciji.
Prvi preduslov je da ima dovoljno zainteresovanih, tacnije da ima saobracaja ili da se ocekuje da ga bude vise.
Stim u vezi, pomirimo se da je ovaj put sargarepa na dugackom stapu.

Crnogorci rade jednu izuzetno tesku deonicu. Zasto? Pa zato sto ce na taj nacin povezati sever i jug svoje zemlje.
Skupo jeste, ali oni smatraju da je to ulaganje opravdano, jer je sansa da se unutrasnjost ozivi i pokrene. Sa Jadransko-jonskim autoputem koji ce se svakako graditi i kroz CG (iz drugih izvora finansiranja) CG ce imati znacajno unapredjenu putnu mrezu, koja ce omoguciti brze, ali i bezbednije putovanje gotovo svim njenim ziteljima.
E tek onda dolazi na red interes turista, onih koji drumskim putem dolaze na more i kojih ce nakon izgradnje autoputa biti svakako vise.

Gde smo mi tu?
Pa u svojoj zemlji... mi gradimo svoju zemlju, svojim novcem (ili kreditom, ali opet ga mi vracamo) i po sopstvenim potrebama i interesu.
Tranzitni turizam je samo jedna dlaka na glavi u toj slagalici.
Imamo i mi svojih turistickih potencijala koje smo totalno zapostavili, tako da nemamo potrebe da mislimo o BiH i CG.
Koji god pravac da bude isao, broj nocenja ce se znacajno povecati u jugozapadnoj Srbiji.
Olaksace se transport ljudi i robe. Povecati atraktivnost.
Sa druge strane, sve to dosta kosta.
Posebno nakon Ivanjice ka jugu i nakon uzica ka zapadu.
Onda se (ponavljam po 100-ti put) uporede troskovi i direktna i indirektna korist, pa se donese racionalna odluka.
Ko to ne razume? Sta ne razume?

GRADI SE ONO STO NAM JE NEOPHODNO I ONO STO SE OTPLACUJE, direktno ili indirektno!
Sve ostalo je utopija.

@Sreda
Sta sa onima koji idu u Petrovac?
Sta sa onima koji idu na Adu Bojanu?
:D
Zasti je bitno dal je vecinski ovaj ili onaj narod, ako ides zbog letovanja do te destinacije? Placas ono sto moras i dobijes odredjenu uslugu za taj novac.
:D

O tome koji je krajolik ruzan, lep, ili najlepsi je glupo raspravljati, jer su ukusi i afiniteti razliciti, ali za kanjon Lima, Morace, za Goliju, banje ... ja to ne bih nazivao ruznim.
I svakako mi je i ovako pomalo zapusteno lepse od nekakvih kulisa i parkiranih Volgi i moskvich-a pored koje glume turisticku destinaciju ;)

Moram te razocarati, ali autoput trasom koju si ti naveo nemoj da ocekujes... Nikad...
Okolnosti su se promenile...
Nema vise jedne drzave, pa kompromisa da svima jednako sluzi i svima bude jednako daleko.
Danas bi taj autoput odgovarao samo ljudima koji idu na letovanje u Boku i Dubrovnik.
Entiteti u BiH nece se odluciti za taj pravac u narednih 30 godina...
Pogledaj na njihovim sajtovima i forumima koji su sve pravci aktuelniji, pa razmisli kada bi taj pravac kroz Hercegovinu (tacnije po obodu Hercegovine) dosao na red na listi prioriteta? Pred njima je jos uvek izgradnja gotovo celog medjunarodnog koridora 5C, i to prilicno zahtevnog i skupog...
A situacija politicka i ekonomska... nazalost jos gora nego kod nas...




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Naravno da se taj autoput ne pravi da bi se lakse stizalo do Crne Gore i slično, nego da bi se Šumadija i Zapadna Srbija povezale sa Beogradom i Vojvodinom, modernom i bezbednijom saobraćajnicom. Pa kome se za kakvo putovanje uklopi. Isto kao što se autoputni pravac od Pojata do Preljine planira da bi se isto tako povezao Zapad i Istok Srbije.
 
Laki, izvini ali nije tačno da je preduslov gradnje autoputa količina saobraćaja. Navešću samo jedan primer: SAD 1942—e zbog straha od invazije Japana počinje gradnju 2700km dugog Aljaskog autoputa. Tokom 1943. gradi ga čak 81 izvođač koji zapošljava 14.100 radnika i više od 11.000 komada opreme. Znači protok saobraćaja nije preduslov gradje nekog autoputa već to mogu biti i drugi razlozi, u ovom slučaju stateški. Mi isto tako možemo neki pravac proglasiti strateškim od nacionalnog interesa i graditi ga.
 
Vrh