Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Hvala ti na iskrenosti.
Daleko od toga da sam iskusan skijas kao ti, ali sam skijao na Kopaoniku i mogu laicki da kazem da je nas najbolji ski centar, kako za pocetnike, tako i za one napredne skijase. Dosta se ulaze u planinu i svake godine je usluga na sve visem nivou.
Ako negde iskopas na netu, pogledaj taj master plan, zanimljiv dokument...
Šta tačno smatraš pod naš? Ako misliš na Srbiju bez Kosova onda je to jedini skijaški centar, ostalo je bukvalno šaka jada sa jednom ili dve žičare i nekoliko staza.
Za nekoliko godina će Bjelasica da bude najbolje skijalište u ex yu. Ako se ostvare svi planovi koje imaju biće to 100km staza.
 
Ubedljivo najveći potencijal ima Brezovica, zatim Bjelasica. Kopaonik je dostigao vrhunac i tu je kraj. Dotakli smo se teme da je nazalost mnogo malo ljudi posetilo Goliju jer nisu imali dobre puteve, ali polako, videćete o čemu pričaju ovde ljudi kada spomenu Goliju.
 
Šta tačno smatraš pod naš? Ako misliš na Srbiju bez Kosova onda je to jedini skijaški centar, ostalo je bukvalno šaka jada sa jednom ili dve žičare i nekoliko staza.
Za nekoliko godina će Bjelasica da bude najbolje skijalište u ex yu. Ako se ostvare svi planovi koje imaju biće to 100km staza.
Ako je neko slusao pokojnoj Duska Koraca, mogao je da cuje emisije u kojima je pricao o Staroj Planini. Potencijal jako veliki, plan prosirenja do Midzora, ali nekome nije u korist bilo da naprave konkurenciju Kopaoniku, a sad dobro znamo da je nekomo u korist da je upravo naprave. Sve u svemu jako mi je drago da se gradi deonica Ivanjica Duga Poljana. Bice jedna od najlepsih i najtezih.
 
Eto sad, opet se čudim... gde širenje na Staroj od postojećeg ski centra ka MIdžoru? U pogledu alpskog skijanja bar, od postojećeg ski kafea na stazi KOnjarnik (inače trening staza reprezentacije) do Midžora teren je "ravan". Uzgred, znaš da je Midžor sama granica sa Bugarskom? Jedna strana naša, druga Bugarska? E, na tu drugu, mogla bi O-DLI-ČNA staza, ali to možda jednog lepog dana kada im se pridružimo u bezgraničnom režimu (čitaj, u toku naših života ne). Možda od platoa ispod Midžora ka Toplom dolu, tu ima potencijala, mada su to južno orijentisane padine. Sve severne generalno tu imaju Bugari.

No, da se sa skijanja vratim na temu... AP preko Peštera je nesumnjiva šansa za modernizaciju celog trougla Ivanjica-Sjeniuca-Tutin, no ta šansa ujedno je i veliki rizik. Nikako ne smemo dozvoliti da se Goliji dogodi ono što se dogodilo Zlatiboru i Kopaoniku. I Goliju i Pešter i Staru Planinu treba čuvati. Tamo divlja gradnja NE SME da pobedi.
 
Ja koliko sam ispratio jedan od glavnih argumenata za izgradnju ovog autoputa kroz nedođiju je razvoj Golije kao turističkog centra. Sad pričamo o tome da treba da očuvamo Goliju takvom kakva jeste. Nisam protiv izgradnje autoputeva ali ovo je prvi autoput koji se NE gradi kao alternativa drugoj saobraćajnici koja je preopterećena. Deonica do Čačka je alternativa Ibarskoj, Moravski koridor je alternativa magistrali do Kruševca. Čemu je ovaj autoput alternativa?

Postojeći magistralini put od Ivanjice do Sjenice ima manji PGDS od većine seoskih puteva u Vojvodini. Deonica preko Golije kako sam razumeo teža je za izvođenje i više će koštati od deonice kroz Grdeličku klisuru koja je još od starih Rimljana glavna veza zapadne Evrope sa Grčkom i sredozemljem. Šta tačno spaja deonica preko Golije?

Jasno je da se pravi kao deo veze Beograda sa južnim Jadranom ali dovoljno je pogledati obim saobraćaja posle Zlatibora ka NV i dalje ka primorju i biće jasno da jako mali broj vozila nastavlja ka Crnoj Gori pogotovu ako izuzmemo vozila koja put završavaju u NV, PP ili PB. Mislim da je najviše što je potrebno na ovom potezu dobar magistralni put sa ispravljenim krivinama za početak, kasnije se može govoriti i o brzoj saobraćajnici ali autoput sa tunelima od po 3,5km po meni nema nikakvu opravdanost.
 
Z
Ja koliko sam ispratio jedan od glavnih argumenata za izgradnju ovog autoputa kroz nedođiju je razvoj Golije kao turističkog centra. Sad pričamo o tome da treba da očuvamo Goliju takvom kakva jeste. Nisam protiv izgradnje autoputeva ali ovo je prvi autoput koji se NE gradi kao alternativa drugoj saobraćajnici koja je preopterećena. Deonica do Čačka je alternativa Ibarskoj, Moravski koridor je alternativa magistrali do Kruševca. Čemu je ovaj autoput alternativa?

Postojeći magistralini put od Ivanjice do Sjenice ima manji PGDS od većine seoskih puteva u Vojvodini. Deonica preko Golije kako sam razumeo teža je za izvođenje i više će koštati od deonice kroz Grdeličku klisuru koja je još od starih Rimljana glavna veza zapadne Evrope sa Grčkom i sredozemljem. Šta tačno spaja deonica preko Golije?

Jasno je da se pravi kao deo veze Beograda sa južnim Jadranom ali dovoljno je pogledati obim saobraćaja posle Zlatibora ka NV i dalje ka primorju i biće jasno da jako mali broj vozila nastavlja ka Crnoj Gori pogotovu ako izuzmemo vozila koja put završavaju u NV, PP ili PB. Mislim da je najviše što je potrebno na ovom potezu dobar magistralni put sa ispravljenim krivinama za početak, kasnije se može govoriti i o brzoj saobraćajnici ali autoput sa tunelima od po 3,5km po meni nema nikakvu opravdanost.
Slazem se delimicno.
Zar zaista mislis da ce PGDS na tom putu (Ivanjica - Sjenica) ostati na istom nivou kada se izgradi deonica preko Duge Poljane? Pa ova tek pustena poddeonica Preljina Pakovrace je pokazala koliko se generise saobracaja juzno od Cacka. Nije u pitanju samo Zlatibor (mada jeste dobar deo), nego i Pozega, Uzice, Arilje, Ivanjica, NV, Sjenica.
Moje misljenje je da ce svaka sledeca otvorena deonica generisati sve veci broj vozila. Kao sto neko rece, CG ce postati vikend destinacija, kao i gore pomenuta Golija, Zlatar, Uvac itd itd...

Ta deonica ne spaja samo Beograd i Podgoricu, Srb i CG nego i Srbiju sa lukom Bar, pa ako cemo iskreno i sa Italijom (Bari). To je tzv. transferzala koja pre svega povezuje Rumuniju i Italiju u sirem smislu (otuda su ga i krstili u K11).
1648036548117.png
 
Z

Slazem se delimicno.
Zar zaista mislis da ce PGDS na tom putu (Ivanjica - Sjenica) ostati na istom nivou kada se izgradi deonica preko Duge Poljane? Pa ova tek pustena poddeonica Preljina Pakovrace je pokazala koliko se generise saobracaja juzno od Cacka. Nije u pitanju samo Zlatibor (mada jeste dobar deo), nego i Pozega, Uzice, Arilje, Ivanjica, NV, Sjenica.
Moje misljenje je da ce svaka sledeca otvorena deonica generisati sve veci broj vozila. Kao sto neko rece, CG ce postati vikend destinacija, kao i gore pomenuta Golija, Zlatar, Uvac itd itd...

Ta deonica ne spaja samo Beograd i Podgoricu, Srb i CG nego i Srbiju sa lukom Bar, pa ako cemo iskreno i sa Italijom (Bari). To je tzv. transferzala koja pre svega povezuje Rumuniju i Italiju u sirem smislu (otuda su ga i krstili u K11).
Pogledajte prilog 131496
Ova mapa nije dobra jer do Vršca nije planiran a posebno ne projektovan autoput.
 
Kao što smo ranije pisali, promet pre i posle izgradnje autoputa ne može da se poredi. Uporedite promet Ibarake pre 5 godina i sada zajedno Ibarsku i autoput do Čačka, pa nađite ko je predvideo današnji promet? Ili uporedite promet u Beogradu preko Save kad je imao 1 milion stanovnika (pre oko 60 godina) i danas kada ima 5 mostova, dal je samo dva puta veći ili višestruko. Jel bila priča kad se Gazela gradila da je 6 traka luksuz, a sada se čeka i pola sata da se taj most u špicu pređe. Ljudi su dobrim delom otišli iz nekih krajeva upravo jer nisu imali ravnomerne uslove infrastrukture, puteva, struje, vode... u odnosu na druge, a sada je neko protiv da se ta nepravda ispravi. To je deo Srbije i svaki deo zaslužuje najbolje uslove za život i autoput bar u radijusu od 30-50km. Moja dva drugara su kupila skoro plac na Goliji i sigurno da bi išli bar 5x više da autoputem stižu za 2 sata nego sad 5 sati. Ja sam isto zahvaljujući ovom autoputu uzeo imanje i pre sam išao Ibarskom 3x godišnje, a sada idem autoputem istim pravcem 20x godišnje. To niko nije mogao da predvidi, kao što ne može ni kolki će promer biti ka Goliji 5 godina nakon izgradnje autoputa.
 
Ok, možda ta deonica nije trebalo da bude prioritet u odnosu na onu prema Kotromanu (do Mačkata), ali da nema smisla je graditi, ne bih se složio. Zaista se ljudi više odlučuju na putovanja kada imaju dobar put, tj. auto-put.
 
A šta se može meriti na AP? Zar to nije sve zavrseno, ucrtano i upisano u Katastru? Verovatno je i digitalizovano kao plan.
Ima li neko ideju?
 
@Pendolino evo glupu me prosvetli.
Ne pitam za vojnu tajnu ako znas napisi i ne pravi se pametan " idi i nađi odgovor" ...
Podsetite me kad bude od njega pitanje vezano za AP do Pž da mu napišem " sedneš u kola pa dođes da vidis sam".
 
Koliko je asfalta za zamenu i krpljenje
Ne treba krpljenje, nista, sve je super, nek ne zatvaraju AP, super nam je i ovako....
Neko je pisao da popravke nece biti kozmeticke i da se tu radi i trup puta,a to znaci oba pravca zatvorena, a to znaci Ibarska.... Naopako
 
Uh ne ljuti se odmah.
Nisu objedinjene parcele, a kada sam detaljno gledao prošle godine, neke parcele nisu bile ni prebačene.
 
I jel to bilo toliko tesko?
Niko ne voli pametovanje!
Mogao si mi ustedeti ovih 15min ulaska na Geo i gledanja u crveno i zeleno i opet mi nista nije bilo jasno.
Meni je bilo logicno kad je ekspr.da geometri snime i ucrtaju trasu i to je to,a ne da posle " vise" po AP, ali ajde mozda tako mora.
 
Evo obecanja iz mog predhodnog posta.
U pitanju je 800ti m u level cevi Munjinog brda proslog Ponedeljka. Posle rasciscavanja, vrsi se busenje za miniranje, pa prskanje i postavljanje primarne obloge.
Screenshot_20220324-165026_Messenger.jpg
Screenshot_20220324-165002_Messenger.jpg
Screenshot_20220324-164452_Messenger.jpg


Screenshot_20220324-164531_Messenger.jpg
Screenshot_20220324-164627_Messenger.jpg
Screenshot_20220324-164643_Messenger.jpg
Screenshot_20220324-164601_Messenger.jpg

A zemlju bi trebalo oterati na grob Olbrajtove da trune sto dublje. Ne zelim smrt nikom, ali neke smrtovnice me bas obraduju!
Ajte malo I vi lokalci po koju fotku da ne moram bas ja sa kraja sveta😀
 

Prilozi

  • Screenshot_20220324-164601_Messenger.jpg
    Screenshot_20220324-164601_Messenger.jpg
    68,1 KB · Pregleda: 189
  • Screenshot_20220324-164643_Messenger.jpg
    Screenshot_20220324-164643_Messenger.jpg
    58,2 KB · Pregleda: 185
Hvala Krcane, sad jedno mozda glupo pitanje al se ne razumem bas pa da itam :) , ako se radi miniranje znaci da je u pitanju stena a ne ono blato koje su imali, zar nije lakse da su dovukli onu masinu za kopanje tunela nego miniranje?

Ja cu dole za 15tak dana pa stize i moj snimak iz vazduha ;)
 
Ne treba krpljenje, nista, sve je super, nek ne zatvaraju AP, super nam je i ovako....

Bogami, pre neki dan sam iza isključenja za Ub izuzetno jako udario u ulegnuće na putu. Bio sam iznenađen, jer se radilo o smeru OD Obrenovca, u kom ranije nisam primetio oštećenja velika kao u smeru ka Obrenovcu.

Rekao bih, onako laički, da se propadanje te deonice primetno ubrzava.
 
Hvala Krcane, sad jedno mozda glupo pitanje al se ne razumem bas pa da itam :) , ako se radi miniranje znaci da je u pitanju stena a ne ono blato koje su imali, zar nije lakse da su dovukli onu masinu za kopanje tunela nego miniranje?

Ja cu dole za 15tak dana pa stize i moj snimak iz vazduha ;)
O ovome sam i ja razmišljao zašto ne koriste TBR (tunnel boring machine) obzirom da su tuneli preko 2 km ali treba imati u vidu i cenu same mašine obzirom da za dva tunela koje sada buše potrebno je bar 4 "krtice". Kada je pravljen euro tunel ispod Lamanša kopali su sa 2 u isto vreme sa obe strane i kada su se približile jednu su sahranili na dno kanala. U svakom slučaju impozantna mašina ali mislim da je cena najveća prepreka kupovine/rentiranja.

 
Vrh