:lool:...
Treće, ne sećam se kada smo dobili neku arbitražu. Ne zato što nismo bili u pravu, već zato što smo aljkavi.
...
Sjajno Mrki!
:lool:...
Treće, ne sećam se kada smo dobili neku arbitražu. Ne zato što nismo bili u pravu, već zato što smo aljkavi.
...
Nije. Kad sabereš doznake, investicije, kredite - to je to!!!!shmeksi":32layyxl je napisao(la):55 milijardi evra, neko se ovde zesce zeznuo
Izvor: Tanjug16:35 BEOGRAD, 16. decembra - Koncesionar za autoput Horgoš-Požega, "Sever Jug Autoput" raskinuo je danas ugovor o izgradnji auto-puta, saopšteno je danas iz tog konzorcijuma. Koncesionar, zajedničko preduzeće Vlade i austrijske firme "Alpina por", je predložio formalnu medijaciju, odnosno da se započne proces posredovanja koji će trajati 60 dana.
Izvor: B92Beograd -- "Alpina" i "Por” zahtevaju međunarodnu arbitražu u Parizu protiv Vlade Srbije i traže 71 milion evra odšetete zbog koncesije za izgradnju autoputa.
Kompanija “Sever-Jug autoput” koju su osnovale austrijske "Alpina" i "Por", objavila je danas da je pred Međunarodnom trgovinskom komorom u Parizu podnela zahtev za arbitražu protiv Vlade Srbije, u vezi sa izgradnjom autoputa Horgoš-Požega, u kome traži obeštećenje od 71 milion evra.
"Konzorcijum je povukao ovaj potez sa žaljenjem, ali ga vidi kao neizbežan, pošto je pristup za koji se koncesionar oduvek zalagao bio da se nađe fer i adekvatno rešenje", navedeno je u saopštenju.
Zahtev je zasnovan na troškovima preliminarno procenjenim na najmanje 71 milion evra i sastoji se iz dva osnovna dela: kompenzacije za pripremne radove, koji su već sprovedeni sa dobrom voljom, i gubitak profita, navedeno je u saopštenju.
Pokretanje procesa arbitraže ne bi trebalo da se sagledava u suprotnosti sa spremnošću koncesionara da doprinese razvoju infrastrukture u Srbiji, koja je uvek bila u skladu sa najvišim svetskim građevinskim i poslovnim standardima, naveo je u saopštenju.
Koncesionar takođe navodi da vidi Srbiju kao jedno od najznačajnijih tržišta u jugoistočnoj Evropi i spreman je da da doprinos daljem unapređenju infrastrukture Srbije.
Koncesionar za autoput Horgoš-Požega, austrijske firme "Alpina" i "Por" 16. decembra prošle godine jednostrano je raskinuo ugovor o koncesiji. Predložena je i formalna medijacija, odnosno započinjanje procesa posredovanja i dogovoranja, podseća se u saopštenju.
Kako je navedeno u saopštenju , "tokom leta 2008, postalo je očigledno da nema spremnosti srpske vlade da se dođe do rešenja, pa se koncesionar fokusirao na pregovore i pokušao da osigura najbolji ishod".
Pre nego što je pristupio arbitraži, konzorcijum je započeo medijaciju u decembru 2008, i ti "pregovori su vodili konzorcijum i Vladu do nekoliko razgovora, a poslednji su održani krajem februara", navedeno je u saopštenju.
Od februara, koncesionar nije primio nijedan pisani odgovor, zahtev ili komentar od Vlade Srbije, povodom nekoliko predloga koje je "Sever-Jug Autoput" podneo, navodi se.
"Jedina aktivnost koju je Vlada Srbije preuzela je bio pokušaj da se povuku sredstva bankarske garancije vredne 10 miliona evra, bez bilo kakvog objašnjenja. Sud u Beču odbio je pokušaj povlačenja sredstava", kaže se u saopštenju.
"Kako je garancija izdata i pregovarana u Beču, sud u Beču je nadležan za pregovore o garanciji. Srpska vlada je sad dovela koncesionara u neželjeni položaj, da započne arbitražu po pravilima Međunarodne trgovinske komore", piše u saopštenju.
"Sada je na arbitrima da odluče o ovom pitanju i ustanove na koji način će se proces arbitraže odvijati u Parizu", zaključio je koncesionar.
Bez zvanične reakcije Vlade
Iz Vlade Srbije za sada nije bilo reakcija na ovu vest, a stručnjak za strana ulaganja Milan Kovačević kaže za B92 da Vlada ima šansu da dobije spor ako se za njega dobro pripremi.
Kovačević je ocenio da bi zahtev koncesionara za izgradnju autoputa Horgoš-Požega za međunarodnom arbitražom trebalo da bude odbijen jer Ugovor o koncesiji nije ni stupio na snagu.
"Ako smo dobro obavešteni i ako je ugovor o koncesiji koji je vlada objavila važeći, onda mislim da će biti odbijen zahtev za arbitražom jer u tom ugovoru piše da kada se ne daju garancije koje su bile potrebne, smatra se da ugovor nije ni stupio na snagu", rekao je Kovačević.
"Može se dogoditi da ima nešto što mi ne znamo, ali ako je ugovor koji je vlada objavila važeći, onda nemaju izgleda da dobiju na arbitraži", naveo je on.
"Ako se, naravno, dogodilo da je menjan taj ugovor, a nije objavljeno kako je menjan i ako je došlo do nečeg drugog, onda presuda može biti drugačija", kazao je Kovačević.
Komentarišući visinu zahteva za obeštećenjem od 71 milion evra, on je ukazao da se "obično kod sudova i arbitraže stvara psihološki pritisak uvećavanjem zahteva".
Ja sam samo nacrtao mapu po planu i projektu Alpine (mapa + tekst projekta). Za sve ostalo ces morati njih da pitas.dragan44":324nynpf je napisao(la):Картограф, свака част за твој труд и прављење карте ал ме интересује део до обреновца неколико питања:
1. како си замислио део од фабрике Зеленгоре на Умци.
2. Сам пролазак кроз Умку.
3. Клизижте на Дубокој.
4. Барич део око Прве Искре.
5. Прелаз преко обреновачког пута код села Мислођин
6. Мост на Колубари код Обреновца.
то је само део питања у вези овог дела пута. Тај пут добро познајем јер ми је тазбина тамо па сам добро упознат са стањем на лицу места. Ја сам имао предлог да се код Ресторана Лав између Остружнице и Умке пређе на другу обалу Саве па да се поново врати код села Мислођин. По мом мишљењу јефтиније је саградити два моста преко Саве него само санирати клизиште јет оно је покретно. Што кажу на Умци кад продају кућу ,, ПРОДАЈЕМ КУЋУ МАЛО ПРЕШЛА,,