Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Ima li neko mapu cele trase planirane od Bg-do Temisvara?
 
Banat2.jpg


Ovo nece biti ,ali cisto kao predlog.

Plave linije - ono sto se najavljuje Ap BG-PA -TEM,motoput BG - ZR,motoput NS-TEM (ban.deo)
Moja ideja:
Zeleno - SMT
Crveno - AP BG -Temisvar
Ostalo - motoputevi.

Rezime : Altern.trase u zbiru daju slican broj km kao i plave ali povezuju sva tri ban.sedista okruga,cime se u mnogome podize kvalitet zivota .
Prostorni plan RS kaze da je "koridor razvoja" (bela linija) u Banatu ,pravac Ki-ZR-Pa-Kovin.Ovim je on u mnogome ispracen.
"Ulaz" u Bg je tamo gde se najprirodnije i namece.
Tesko da je vincanski most najsretnije resenje ulaza u grad iz pravca severa.Kroz PA sa sve deset semafora do Pan.most takodje.
 
Prenebregao si par stvari. Najpre GP Vatin, koji je, iako smešan u poređenju sa Horgošem, Gradinom, Preševom i Batrovcima najveći GP sa Rumunijom, jedini koliko-toliko osposobljen za teški tranzit, a tvoj plavi AP ga "maši" bar za 10-15km, a o tvom crvenom da i ne govorimo. Drugo, AP se prave mahom na evropskim putnim koridorima, koji su nisu slučajno to što jesu E70, 80, 65 itd, ka moru, ako ga odnosna zemlja ima, spajaju se veliki regionalni i strateški centri unutar zemlje ili sa istim takvim u susednim zemljama. Treće, u ovom slučaju je dozvoljeno viriti u komšijsko dvorište - Rumuni, mada na samom dnu svojih nekih budućih prioriteta, jedinu AP vezu sa Srbijom imaju u planu na GP Moravita/Vatin uz neku jugozapadnu obilaznicu Temišvara, kojom bi se spajao sa njihovim A1. Sigurno nemaju nameru da razvijaju bogznakakvu putnu mrežu ka ovim novim prelazima koji rade od 7-14.
Tako da u principu ne treba mešati babe i žabe, već treba napraviti normalne puteve ka Zrenjaninu i Kikindi, u najmanju ruku bar učiniti da ne prolazi kroz sva sela od Čente, Perleza pa nadalje, već oko njih. Ovaj tvoj predlog izlazi neđe oko Srpske Crnje ili Jaše Tomić u Rumuniju, a odatle bi do Temišvara morao "kroz šljivike i livade". A idealno bi bilo i zatvoriti obilaznicu BG sa severa još jednim mostom na Dunavu između Bataje i Banovaca i napraviti pravi ring road.
 
Ako govorite o spajanju Srbije i Rumunije auto-putem, najbolje je praviti auto-put od Paraćina do Zaječara, pa kroz Bugarsku i na novi most kod Vidin - Calafat to je najbrža veza za Beograd - Bukurešt. U Rumuniji su već napravili auto-put do pola trase ka novom mostu na Dunavu Vidin - Calafat, inače je taj deo Rumunije ravan u odnosu na trasu preko Temišvara i planina Karpata.
Rumunija je velika zemlja, pa ni spajanje sa Temišvarom kao drugim po veličini gradom nije loše rešenje.
 
Mair":33irgctr je napisao(la):
Ako govorite o spajanju Srbije i Rumunije auto-putem, najbolje je od Paraćina do Zaječara, pa kroz Bugarsku i na novi most kod Vidin - Calafat to je najbrža veza za Beograd - Bukurešt. U rumuniji su već napravili auto-put do pola trase ka novom mostu na Dunavu Vidin - Calafat, inače je taj deo Rumunije ravan u odnosu na trasu preko Temišvara i planina Karpata.
Rumunija je velika zemlja, pa ni spajanje sa Temišvarom kao drugim po veličini gradom nije loše rešenje.

Potpuno neizvodljivo!
1. Autoput Paraćin-Zaječar (80km) preko Čestobrodice, koja je tokom zime bar nekoliko dana neprohodna!? Pa onda još 12 km na Vršku Čuku (ne zove se tako slučajno) na granici, odakle imaš preko Kule i Vidina još 50 km do Dunav mosta kroz, u svakom, pa i saobraćajnom pogledu najnerazvijeniji deo Bugarske. Mora da se šališ!?
2. Gde su to molim te Rumuni napravili pola autoputa??? Autoput je do Piteštija, a odatle do Kalafata i mosta ima 209 kilometara, gde niti grade, niti im pada napamet u skorije vreme. Možda do Krajove nekad. Tu postoji kakav-takav put kroz Slatinu i Krajovu, koji verovatno u narednih 50 godina neće postati AP.
3. Rumuni nemaju nijedan AP kroz Karpate i to im je glavna preokupacija. Prvi je A1, koji je stigao od Bukurešta do Piteštija i treba da izađe kod grada Sibiu, odakle je autoput do Temišvara, delimično završen. Drugi im je trenutno prioritetniji iz političkih i turističkih razloga - A3, koji će spojiti Bukurešt i Brašov i dalje ići ka Klužu. Tu im "fali" 110 km autoputa kroz Karpate od Ploeštija do Brašova. Osim toga i deonica po Transilvaniji i Banatu koje se odavno rade, ništa ih ne zanima na jugozapadu.
4. Temišvar nije 2, po veličini grad u Rumuniji, nego 3. Drugi je Kluž, mada je razlika minimalna.
 
Tačno je da nije do pola, ali do Pitesti je velika stvar i znam da im je prioritet pravac ka severu jer ujedno povezuju i svoju zemlju. Do "juče" nisu imali auto-put na svojoj teritoriji, ali pravac koji sam naveo je pitanje dana, a lokacija mosta je nova i za Rumune, a kamoli za nas. Tako da budi siguran da ćemo imati veći interes da napravimo auto-put Paraćin - Zaječar nego danas, a Bugarski deo je zanemarljiv za finansiranje dok je na deonici u Rumuniji sve ravnica, pa će Rumuni taj deo mnogo lakše platiti nego kroz Karpate. Dobor je za njih da su prvo krenuli na tvrdo (Karpate) jer će im posle ova deonica na ravnom biti lakša iz ugla finansija.
Ako se ne ljutiš ne bi da komentarišem sneg na Čestobrodici.
 
Do Piteštija je AP izgrađen 1972. Od tada nije mrdnuo ni metar ka Krajovi, a ka Sibiju je za 32 godine napravljena je 2007. obilaznica oko Piteštija (13,6km) i to je to. Ka Krajovi su raspisali koncesiju, za koju logično niko nije bio zainteresovan, jer je to najzaostaliji deo Rumunije. Kalafat ih uopšte ne zanima. Oni uopšte nisu ni hteli taj most ka Bugarskoj, već 100-ak km istočnije, nizvodno. Sa Bugarskom će da se vezuju AP Bukurešt-Đurđu, mostom na Ruse i dalje ka jugu. I preko mora, gde već imaju autoput i produžavaju ga do granice ka Varni.
Kroz Karpate će brzo od Ploeštija do Komarnika (50km), gde je blagi uspon, ali posle do Brašova pored Sinaje i Predeala sam Bog zna kako će. Ako si prolazio zamo znaš o čemu pričam. To su već dali na koncesiju od 29 god. francuskom Vinciju, austrijskom Štrabagu i grčkom Aktoru (a kako ova 2 potonja kilave kod nas, nek im je svevišnji u pomoći), koji treba da prokopaju 19,6 km duplih tunela kroz Karpate. A od Brašova do Sibijua će praviti vezu dalje za Temišvar i Arad.
Mi ni za 20 godina nećemo imati ni brzi put PN/ZA, a kamoli nešto ozbiljnije. Ako ćeš tako da vezuješ Bukurešt sa Beogradom, onda možeš na Niš, Sofiju, pa bugarskim Hemusom na Bukurešt, gde će pod AP biti sve za max 5 god. Ali ni taj, ni tvoj zaječarski AP realno nemaju nikakvu opravdanost, jer ko će taj tranzitni pravac masovno koristi???
Tako da je Beograd-Temišvar jedino smisleno vezivanje autoputem za bilo koji deo Rumunije, ako uopšte i za to ima neke veće potrebe!
 
је л' знате да Србија има више километара ауто-пута од Румуније? 651:632 км
 
Rumunija zato ima odličnu mrežu magistralnih puteva sa sve obilaznicama oko naselja i prepuno kružnih tokova. Saobraćajna signalizacija perfektna, i saobraćajna policija je primetna često ali preventivno (ne represivno).

Nažalost, velika je putna mreža a sredstva nisu neograničena, pa nisu svi putevi baš u najboljem stanju, ali se puno radi na tome.
 
Ja nisam imao priliku da putujem po rumuniji, ali ono sto sam cuo, nije bas pohvalno
 
Loše si čuo. Rumunska putna infrastruktura, sređeni deo, je odlična! Baš kako je čovek gore i napisao. Glavne magistrale, novi AP do mora, Arad-Temišvar i putevi prvog reda su sjajni (vert. i hor. signalizacija savršeni, dosta obilaznica mesta, kružni tokovi...). Ono što je staro, tj. još nije sređeno, je očajno (no, toga je sve manje i manje). Ali sređeno je i dosta puteva drugog reda (naročito po Karpatima, između ostalih čuveni Transalpina i Tranfagarašan, i u Transilvaniji).

PS: celu Rumuniju sam prevezao, i vozim, lično, pa je ovo iz prve ruke.
 
па када имају приступ ЕУ фондовима за инфраструктуру. ваљда ћемо и ми једног дана добити приступ тим фондовима
 
severian":yuwjh856 je napisao(la):
Loše si čuo. Rumunska putna infrastruktura, sređeni deo, je odlična! Baš kako je čovek gore i napisao. Glavne magistrale, novi AP do mora, Arad-Temišvar i putevi prvog reda su sjajni (vert. i hor. signalizacija savršeni, dosta obilaznica mesta, kružni tokovi...). Ono što je staro, tj. još nije sređeno, je očajno (no, toga je sve manje i manje). Ali sređeno je i dosta puteva drugog reda (naročito po Karpatima, između ostalih čuveni Transalpina i Tranfagarašan, i u Transilvaniji).

PS: celu Rumuniju sam prevezao, i vozim, lično, pa je ovo iz prve ruke.


Hvala na ovoj informaciji.
Ili je moj `izvor` namerno stvarao pogresnu sliku, ili niste putovali istim putevima :)
U oba slucaja ispada da stanje puteva nije lose. :kk:
 
Пре две године сам био у Румунији, у Темишвару... Границу је требало да пређемо у Ватину, тј. Старој Моравици, али је Румунима пао електронски систем "очитавања" пасоша, па смо након вишесатног чекања на крају отишли на гранични прелаз Калуђерово-Најдаш код Беле Цркве.

Уски пут који од Најдаша и касније Оравице води ка Темишвару је благо речено ужасан, кратери и рупе на све стране, запрежна кола која вуку липсали соло коњи су честа појава, а и насељена места кроз која смо пролазили успут изгледају језиво, Чернобиљ... И у Србији и осталим балканским земљама има доста беде, али оно што сам тамо видео је нешто невероватно.

Ипак, након труцкања по тим забитима и обронцима Јужних Карпата, изашли смо на магистрални пут, којим је првобитно требало да путујемо из правца Вршца, тј. Ватина... сасвим друга прича, добар и широк пут до самог Темишвара. Утисак се дакле поприлично поправио, као и у повратку, Темишвар је занимљив и леп град, Румуни љубазни, добре комшије... ма све ок. :) Ето, да нисам (силом прилика) отишао на тај "периферни" гранични прелаз, не бих видео и доживео ту тужнију страну Румуније.
 
PARACIN -ZAJECAR skoro neće imati autoput,a kamoli da bude najbrža veza za Rumuniju.
preko Vrsca je mislim najprirodniji put,a pored Pančeva treba da ide sa severne a ne juzne strane... Most kod Vince i spajanje sa Pa opet nece skoro.....ima puno uslova da se do Temisvara trasa autoputa brzo napravi...ali
 
Most kod Vince i spajanje panceva ce morati skoro, ako su za prioritet odredili uklanjanje sina iz Savskog amfiteatra.
U toku je samit Kineza i (prosirenog)regiona, pa ce mnoge stvari biti jasnije za par dana, ali se uveliko spekulise da se kinezi sa Pupinovog mosta sele, posle dovrsetka trase ka pancevackom putu, pravo u Vincu.
 
nema potrebe za nikakvim spajanjem sa rumunijom u skorije vreme. ovo što sad imamo dovoljno je za duži vremenski period.
 
MilisaV":1w5skzm9 je napisao(la):
nema potrebe za nikakvim spajanjem sa rumunijom u skorije vreme. ovo što sad imamo dovoljno je za duži vremenski period.

Tako je! Nek zive tih 20 miliona ljudi tu odmah pored nas (koji su u Evropskoj uniji i imaju BDP po osobi koji je za 50% ili vise veci od naseg) bez ijedne ozbiljne saobracajnice ka njima. Ko ih j***!
 
Ajde manite se reakcija primerenih detetu od 5 godina!
Posto je analize ili treba da postoje, koliko ce neki putni pravac privuci putnika, sto domacih, sto stranih tranzitnih.
Budimpesta nikada nebi pravila obilaznicu sa 5 traka da je racunala samo lokalni saobracaj.
Ali isto tako, nisu prioritetno pokrivali pravac ka HR, RO ili SR, vec ka A i SL , jer je pored tranzita bitan i njihovoj privredi i gradjanima.
Ja se nisam preterano interesovao oko opterecenosti pravca ka Temisvaru ili nekom drugom u RO, ali nesto mi nema puno vozila sa rumunskim tablicama na nasim putevima, pa nesto sumnjam da je ovaj pravac 'prioritetna veza sa svetom' za 20miliona rumunskih drzavljana kako 'ink' pokusava da predstavi.
 
Upravo tako.
Tu vezu treba ostvariti, sto niko ne spori, ali je na listi prioriteta prilicno nisko. Taj deo bi dao kao koncesiju bez problema nekome, pa ako hoce da gradi i odmah.
 
[quote
caribrod":36cvk07k je napisao(la):
Prenebregao si par stvari. Najpre GP Vatin,
Sto se tice plave prema Vatinu ( to je zvanicna verzija) u pitanju je moja nepreciznost,izvinjavam se.
Crvena je "moja opcija" .
Po njoj se ne bi gradila dva puta vec jedan .Ulaz u rumuniju na prelazu Jasa Tomic.Bilo koji prelaz da uzmes ,sve moras da izgradis ispocetka.
Ukupna trasa do Temisvara bi bila iste duzine stim sto bi veci deo isao kroz Srbiju.Ne znam da li bi to "naljutilo "Rumune .
Motoput BG-Zrenjanin je i danas najavljen ,saberi AP BG -Vrsac i Motop. BG - ZR ,kostace vise.
Pojedinacno mozes svuda da nesto poboljsas u pitanju je cela slika (moje vidjenje naravno).
 
Drugo, AP se prave mahom na evropskim putnim koridorima, koji su nisu slučajno to što jesu E70, 80, 65 itd, ka moru, ako ga odnosna zemlja ima, spajaju se veliki regionalni i strateški centri unutar zemlje ili sa istim takvim u susednim zemljama.
A idealno bi bilo i zatvoriti obilaznicu BG sa severa još jednim mostom na Dunavu između Bataje i Banovaca i napraviti pravi ring road.
Pa to i pokusavam ,jedan put za Zrenjanin,i Temisvar sa dobrom vezom ( uz 8 km dogradnje ) za Pancevo i sa druge strane veza za NS.
Nisam strucnjak,pitam ,hoce li E70 ici i dadlje kroz grad ili ce pravac biti prebacen na novi most i dalje?
Cisto hipoteticki,ako bi se izgradio ovaj pravac koji sam predlozio(crveno) da li bi on mogao da postane E 70 i kako se uopste trasiraju ( i menjaju ) koridori?
Pitanje nije licno ,cisto sam iskoristio post.
 
Vrh