Пронађох пре неки дан ову вест, па да је поделим са вама, чак сам и мали кометар написао на сајту Дневника:
Аутопутем кроз Банат око 2027. године :o
За изградњу аутопута од Београда до Вршца, односно Темишвара, највише су заинтересовани Италијани, који у Румунији имају 50.000 предузећа. Још пре пет година потписан је протокол о сарадњи путара Србије и Италије ради изградње аутопута.
Новац за комплетан завршетак саобраћајног Коридора 10 је обезбеђен и он би, како је планирано, требало да буде комплетиран до краја следеће године. Кренула је и изградња такозваног Коридора 11 према Црној Гори, односно јужном Јадрану, за затварање комплетне финансијске конструкције се тражи решење, међутим, остаје отворено питање везе с БиХ и Румунијом.
За изградњу аутопута од Београда до Вршца, односно Темишвара, највише су заинтересовани Италијани, који у Румунији имају 50.000 предузећа. Још пре пет година потписан је протокол о сарадњи путара Србије и Италије ради изградње аутопута. Потписивање меморандума о сарадњи тада се тумачило као постављање камена темељца за будући аутопут, међутим, даље од тога се није одмакло. На овогодишњем мартовском самиту Србије и Италије, одржаном у Београду, Италијани су потврдили интересовање за учешће у изградњу аутопута Београд – јужни Јадран. Вредност деонице до Пожеге износи око 850 милиона евра, а до Бољара две милијарде!
Изградња аутопута Београд–Вршац предвиђена је Стратегијом развоја железничког, друмског, водног, ваздушног и интермодалног саобраћаја од 2008. до 2015. Нашла се и на листи пројеката који су ушли у усвојени Генерални мастер-план развоја саобраћаја у Србији. Инвестиционим програмом за саобраћајни сектор у периоду од 2009. до 2027. процењена вредност изградње 92 километра аутопута Београд–Панчево–Вршац је 570 милиона евра. Али, цене се мењају на тако дуге стазе.
Деоница Београд–Панчево изграђена је као аутопутни профил још до 2002, од 2004. до 2006. уз помоћ кредита европских банака вредног око 15 милиона евра рехабилитоване су деонице пута од Панчева до Вршца у магистрални правац ширине седам метара. Обилазнице око Вршца дуга осам километара је саставни део будућег аутопута.
Државни пут М-1.9 од Београда преко Панчева и Вршца до Ватина, односно југословенско-румунске државне границе, проглашен је још 1975. године Европским споразумом о главним међународним саобраћајним правцима за деоницу евопске саобраћајнице Е-70, која се протеже од Италије преко Словеније и Хрватске иде кроз Србију преко Вршца за Темишвар, Крајову и Букурешт, све до Варне и Птија.
Због саобраћајне везе неколико држава и споја два велика европска коридора, деоница од Београда до Ватина, односно српско-румунске границе, унета је Студијом инфраструктуре региона Балкана у приоритете, које је 2003. финансирала Европска комисија у оквиру заједничке помоћи у реконструкцији, развоју и стабилности региона. Постојећа магистрала добро служи, али питање је у каквом ће стању бити до 2027, до када би требао да се изгради пун профил аутопута.
Р. Даутовић
Жеље без покрића
Друга варијанта аутопутске везе с Темишваром је попречна војвођанска магистрала која би ишла од граничног прелаза Међа преко Банатског Двора, Зрењанина, Новог Сада, тунелом кроз Фрушку гору, Руму и излазила на аутопут Београд–Загреб. Још пре две године тадашњи потпредседник Републичке владе и министар економије Млађан Динкић обећао је да ће бити изграђена новцем добијеним од продаје Телекома. Покрајински секретар за привреду и потпредседник војвођанске владе Иштван Пастор каже да су то „жеље без покрића” јер ни Србија ни Европа немају унутрашњег потенцијала за толике пројекте. Чак се и Кина залетела обећањем о изградњи тунела кроз Фрушку гору.
http://www.dnevnik.rs/ekonomija/autoputem-kroz-banat-oko-2027-godine