shumar":2we7mrgf je napisao(la):
šta će nam NS-Temišvar ako većina robe ide za BG tu ne treba razmišljati srcem nego glavom
Ne kapiram šta si tačno mislio sa
tu ne treba razmišljati srcem nego glavom
Upravo glava kaže da je autoput BG-Vršac tj. deo od Pančeva do Vršca neracionalan
1.) Tu neće biti saobraćaja za autoput ni za n godina.
2.) Deo između Pančeva i VŠ je relativno slabo naseljen.
Još bitnije, na delu od Šabca prema E70 i NS imaš osetno jači saobraćaj nego na PA-VŠ, isto važi i za NS-ZR.
Deo uz trasu od Šabca preko NS i ZR je mnogo gušće naseljen nego između Pančeva i Vršca (Deliblatska peščara ograničava razvoj, a zbog nje je i put prilično valovit)
Šumare i šta je od ovoga srcem, a ne glavom?
medjutim":2we7mrgf je napisao(la):
Bitna stvar je što i pored tog puta ima dosta fabrika, što je realno Beograd-Temišvar preko Zrenjanina 20 km duže nego preko Vršca ali se tako skraćuje put od Temišvara do Novog Sada,
Tačno!
Možda i najvažnija razlika koja skroz ide protiv trase BG-VŠ je što preko Vršca dobijamo samo još oko 85km puta kroz Srbiju, a ovom drugom opcijom preko 150km puta kroz Srbiju.
I to baš kako je Međutim primetio, ta trasa bi išla kroz deo gde ima dosta industrije. Kad se pogleda korist druge trase, to što je 20km više do Temišvara je skroz ne bitno. Cilj nije da se što pre stigne do Temišvara iz BG, već da se podstakne razvoj i infrastruktura u što većem delu naše zemlje
Važno je što u tom delu postoji sva infrastruktura za razvoj industrije, energetski priključci od industrije koja je propala (el. energija, gasovodi), plovni Begej, Tisa i DTD.
Mi bi u drugim delovima morali da ulažemo u izgradnju iste, a ovde imamo odličnu infrastrukturu koja propada.
treba nam još dobar put i železnica i to je to.
Zaista šta mislite što su opštinske vlasti u Inđiji i Pazovama uspešne, a u Zrenjaninu i Kikindi nisu? Mislim da je zbog saobraćajne infrastrukture tj. samo što su između BG i NS pa koliko god da brljaju investitori ulažu
medjutim":2we7mrgf je napisao(la):
dok je put Beograd-Zrenjanin vrlo opterećen (isti put služi i za najveći deo severnog Banata)
Ono što bi mogla da bude solidna prepreka autoputu Beograd-Zrenjanin je što bi on preuzeo dobar deo saobraćaja sa Novosadskog autoputa. Kada bi imali autoput do Zrenjanina i sređenu magistralu Zrenjanin-Kikinda, bilo bi brže iz Beograda ići za Mađarsku preko Horgoša tuda nego preko Novog Sada.. ustvari, nije to prepreka, ali nisam siguran da država želi autoputeve koji bi bili konkurencija jedni drugima..
Slažem se. kamiondžije inače i često idu od SU preko KI i ZR pa na Kovin i Smederevo kako bi izbegli putarine, a put je kraći. Realno oni ni ne mogu da voze brže auto-putem nego što mogu magistralnim putevima kroz Vojvodinu.
*******************************************************************************************************************************************************************
http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?nav_id=423315
9. april 2010.
"Poluautoput" Novi Sad - Temišvar?
Deo sredstava od sada već sve izvesnije prodaje “Telekoma” biće usmeren u izgradnju poluautoputa Novi Sad - Ruma - Temišvar - potvrđeno je za “Novosti” u vrhu vojvođanske vlasti.
Reč je, naime, o poluautoputu dugačkom 165 km, čija vrednost doseže 280 miliona evra.
Pošto je nedavno najavljena prodaja “Telekoma”, o izdvajanju dela tih sredstava za “banatsku magistralu” ovih dana su, kako nezvanično saznajemo, razgovarali ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i predsednik vojvođanske vlade Bojan Pajtić.
- Očekujemo da bismo mogli da dobijemo veći deo sredstava potrebnih za izgradnju poluautoputa, a ostatak ćemo obezbediti koncesijom za izgradnju tunela kroz Frušku goru - kaže prof.Dragoslav Petrović, pokrajinski sekretar za nauku i tehnologiju, iznevši istovremeno i procenu da bi, pošto do naredne jeseni bude raspisan tender za novi, detaljniji projekat, gradnja mogla da bude otpočeta naredne godine, a trajala bi oko tri godine.
Prema predviđenom planu, poluautoput bi bio započet iz pravca Temišvara, od međe na srpsko-rumunskoj granici, prolazio bi kroz srednji Banat kraj Zrenjanina, ka Novom Sadu. Odatle bi tunelom kroz Frušku goru izašao na sremsku ravnicu i u četiri trake pružio se do autoputa Beograd - Zagreb.
Budući projekat će podrazumevati i izgradnju još jednog mosta na Tisi. Preusmeravanjem saobraćaja kroz tunel, kroz Frušku goru bi bio potpuno ukinut transport kamionima, što bi doprinelo očuvanju turističkih potencijala jedine vojvođanske planine.