Šta je novo?

Autoput Beograd - Temišvar

Ako se izlobira u Briselu koridor 11 u šta sumnjam da će se desiti, onda je jedina realna opcija PA-VŠ. Ostale opcije uključujući i ovu smatram da su ekonomski neisplative pogotovu ZR-Rumunija jer bi se gradilo budžetskim sredstvima kojih nema ili komercijalnim kreditima koji su preskupi. Nije trenutno vreme za gradnju AP koji su ekonomski neisplativi ali ako bih morao da biram izabrao bih PA-VŠ jer bi bila kraća i jeftinija a postoji i eventualna šansa za kreditima EIB-a i EBRD-a ukoliko se izlobira koridor 11 u šta kao što rekoh sumnjam.

Što se tiče obilaznice oko BG-a ona je planirana do Pančeva uključujući i drumsko-železnički most u Vinči i nema veze da li će se ikad praviti AP PA-VŠ.
 
Kroz koji granični prelaz sa Romunijom ide autoput Beograd- Temišvar ?

harta1.jpg
 
Тешко да ће то скоро бити. Све анализе показују да се не исплати профил аутопута. Кад би барем направили обилазнице око свих насељених места и повезали на обилазницу око Београда у скорије време, била би пуна капа.
 
Juče sam se tim putem vratio iz Temišvara.

Pet do šest obilaznica oko naseljenih mesta, izvlačenje još jedne trake za isključenja, više odmorista (nisam video niti jedno) i dobijamo jedan od najprijatnijih magistralnih puteva u Srbiji, gde se ograničenje brzine sa 80 može pomeriti na 110.

Ostaje pitanje šta sa potrebama stanovništva? Bilo je očigledno da je (kao i na Ibarskoj) za bicikliste, poljoprivrednike i uopšte sve koji žele da stignu negde, bilo gde, izlazak na put BG-VŠ jedina opcija.

Identičnu situaciju (60 km puta do Temišvara) Rumuni nisu rešili mnogo bolje, mada je za pohvalu način na koji je put do Temišvara obeležen - ne možete pogrešiti. Za pohvalu je i njihovo insistiranje na tome da kroz čitav centar ne malog grada (priblizno 400,000 stanovnika) imate jasno istaknute table na kojima je označen pravac kretanja za Moravitu, kao poslednje naselje sa rumunske strane, odnosno Beograd.

Inače, kupite vinjetu, ja se nisam raspitao i malo je nedostajalo da platim 130 evra kazne. Moja greška, problem rešen sa 10 evra za "pivo i kafu", što opet nije za pohvalu.

E da, Temišvar jako lep :)
 
Hm,

Rumuni dosta rade na svojim magistralnim putevima u poslednje vreme i tendencija je da se oko svih mesta grade obilaznice, takođe svi magistralni putevi imaju opšte ograničenje od 100kmh, a kada magistralni put prolazi kroz naselje onda je 70kmh, i na jako retkim mestima 50kmh (obično kroz sam centar, ili gde je put uzak). Vertikalna i horizontalna signalizacija plus kružni tokove su među najboljima u Evropi (naravno, tamo gde je sve obnovljeno, mada ni to nije tako malo).
 
Verujem da je tako,

kružni tokovi su izvanredno rešenje. Možda nije pristojno porediti našu situaciju sa hrvatskom, s obzirom na obim investicija u toj zemlji, ali sam se tokom boravka u Istri u maju ove godine uverio šta znači razvijena putna infrastruktura. Naime, pored "ipsilona", magistralnog-poluautoputa a sada već i autoputa punog profila (http://www.bina-istra.com/FlashInteractiveMap.aspx) kojim sam bio vrlo prijatno iznenađen, sva mesta na obali (potez Pula-Rovinj-Poreč-Umag) povezana su magistralnim putem koji ne ulazi u centar, a uključenja i isključenja su rešena kružnim tokom.

Koliko znam, kod nas na Ibarskoj postoje dva kružna toka, i kako jedan tako i drugi su značajno unapredili bezbednost saobraćaja.
 
marko iz rakovice":1zkj54w8 je napisao(la):
Koliko znam, kod nas na Ibarskoj postoje dva kružna toka, i kako jedan tako i drugi su značajno unapredili bezbednost saobraćaja.
Kružni tokovi su najbolji, ali neće to zaživeti u Serbiji :notok:
 
Зашто да не? У све више градова широм Србије раскрснице се мењају кружним токовима. Иначе, земља у којој сам их видео највише је Португалија. Невероватно, али готово свако укрштање је заправо кружни ток.
 
ја сам их видео доста у Шпанији. иста фора, скоро свако укрштање је кружни ток
 
Zadnja magistrala koja je projektovana ove godine je ona od obrenovackog mosta do NBG i sva ukrstanja su kruzni tokovi.Zato verujem da ce to postati standard od sada.
 
marko iz rakovice":57vp9jk2 je napisao(la):
Juče sam se tim putem vratio iz Temišvara.

Pet do šest obilaznica oko naseljenih mesta, izvlačenje još jedne trake za isključenja, više odmorista (nisam video niti jedno) i dobijamo jedan od najprijatnijih magistralnih puteva u Srbiji, gde se ograničenje brzine sa 80 može pomeriti na 110.

E da, Temišvar jako lep :)
Bravo! Vrlo lep i koristan post. Nisu ni to tako mala ulaganja (te obilaznice pogotovo) ali daleeeko jeftinije nego autoput. Ja bih samo dodao i konačno uklanjanje semafora na putu BG - Pančevo (bilo gradnjom sporednih puteva bilo denivelacijama i kružnim tokovima). Nije jeftino, ali opet daleko jeftinije od pravljenja novog autoputa, a od ove situacije semafor + 60kmh se ježim...
 
Pozdrav svima,

Uživam čitajući postove na forumu i gledajući sadržaje na Beobuild-u.
Uglavnom sam posmatrač bez dovoljno znanja da bilo šta kvalitetno doprinesem, ali dozvolite mi malu digresiju u kružnim tokovima.

Imate jedan jaaaako dobar primer mnogo bliže Beogradu - dođite u Bijeljinu i videćete ih nekoliko. Raniji saobraćajni haos na saobraćanicama koje samo lokalcima imaju smisla, rešen je preko noći. Planira se izgradnja još nekoliko na kritičnim tačkama u gradu. Dakle, kružni tok je zakon! Verujte mi na reč! Samoregulišuće čudo od saobraćane infrastrukture....
 
@perkov
Да ли возачи пропуштају пешаке на кружним токовима у граду? У Бг је то највећи проблем, јер возачи углавном не стају. Кад прелазим улицу на Славији осећам се као леминг - када се скупи довољно пешака сви крену да прелазе, па шта буде. :)
 
Ja se u Srbiji nigde ne bi igrao sa magistralama koje imaju ogranicenje iznad 90 km/h, narocito uzimajuci u obzir obicaj da se juri 30-40 km/h iznad ogranicenja. Napravite magistralu sa ogranicenjem 110, i dobar deo ljudi ce juriti 150 na tom pravcu. Na autoputu to nije toliki problem, jer je on i iskontruisan da izdrzi tu brzinu.
 
hazard":3w3u09t8 je napisao(la):
Ja se u Srbiji nigde ne bi igrao sa magistralama koje imaju ogranicenje iznad 90 km/h, narocito uzimajuci u obzir obicaj da se juri 30-40 km/h iznad ogranicenja. Napravite magistralu sa ogranicenjem 110, i dobar deo ljudi ce juriti 150 na tom pravcu. Na autoputu to nije toliki problem, jer je on i iskontruisan da izdrzi tu brzinu.

Ljudi ne određuju brzinu kojom se voze po ograničenju, nego po svojim mogućnostima. Oni koji na magistalnom putu voze 100 (kad je ograničenje 60 ili 80), voziće 100 i ako ograničenje bude 120. Zato bi trebalo prilagoditi ograničenja realnim uslovima.
 
Pa mislim da to nije bas tacno. Da, postoje ljudi koji voze po svom nahodjenju i ne obaziru se na ogranicenje, ali cesto ljudi odredjuju koliko ce prekoraciti brzinu na osnovu bas tog ogranicenja. Mislim da to nije samo slucaj u Srbiji, vec i na mnogim drugim mestima.
 
И ја се слажем да возачи углавном прекорачују брзину у складу са ограничењем и да би у складу са тим требало постављати саобраћајне знаке. Нпр ако је ограничење 80 разуман возач неће прелазити 100 јер га после тога чека драстично већа казна у односу на ону који би попио да вози нпр 95.
 
To je samo zato što su znakovi nerealni. Ali da li biste na ibarskoj vozili 120, ako bi ograničenje bilo 100? Ne razumem zašto bi neko to radio?
 
Verujem da bi broj onih koji su spremni da voze brzinom većom od 100-110 km na čas ipak bio manji.

Zavisi od tipa automobila, naravno, ali verujem da najveći broj vozača u Srbiji raspolaže vozilima koja najmanje troše upravo kada se kreću brzinom 80-120 km/čas, bili benzin (1,2-1,6) ili dizel (1,3-1,9). Dakle, jedan razlog je ekonomija vožnje (peta brzina, do 3,000 obrtaja). Istina, nisam vozio dizela, bolje da se ovde ogradim.

Zatim, 110 km/čas, a možda čak i 100 km/čas na putu koji ima po jednu traku sa svake strane, bez zaustavne verovatno je maksimalna brzina kojom se automobil može voziti sigurno. Na motornom putu koji poznaje i zaustavne trake sa strane (uzmite za primer motorni put Evzoni-Halkidona, sve do isključenja za Solun) može se voziti i brže.

Normalnom čoveku ne treba objašnjavati, ali sve je u brzini reakcije. Pogledajte link http://www.visualexpert.com/Resources/reactiontime.html. Vama koji možete brže, svaka čast.

Slažem se da će uvek biti onih koji su spremni da prekorače brzinu i ugroze živote drugih. Ne znam kako rešiti taj problem. Ali znam da sam se jednom prilikom vozio na mestu suvozača u audiju A6 koji se kretao 150 km/čas magistralnim putem sa po jednom trakom u svakom smeru. Vozilo je bilo državno, VIP putnik na zadnjem sedištu. Osećao sam se grozno i bio ubeđen da ćemo nekog pregaziti.

Elem, ako su kružni tokovi rešenje, verujem da su dobro rešenje. Radi u Bijeljini, Podgorici, radi u Hrvatskoj, radi širom Evrope - zašto ne bi radilo u Srbiji?
 
GOJE":9kxalew7 je napisao(la):
To je samo zato što su znakovi nerealni. Ali da li biste na ibarskoj vozili 120, ako bi ograničenje bilo 100? Ne razumem zašto bi neko to radio?

Iz istog razloga zbog kojeg kroz Beograd voze 100, 110.
 
Sallex":3snqux3n je napisao(la):
GOJE":3snqux3n je napisao(la):
To je samo zato što su znakovi nerealni. Ali da li biste na ibarskoj vozili 120, ako bi ograničenje bilo 100? Ne razumem zašto bi neko to radio?

Iz istog razloga zbog kojeg kroz Beograd voze 100, 110.

Opet ne razumem, jer za takve saobraćajni znakovi ne predstavalju ništa.

Moj stav je da treba UKINUTI SVE saobraćajne znakove uopšte, osim:

- Informativno turističkih (naziv mesta (ujedno i oznaka za ulazak/izlazak iz naselja), reke,...)
- Znak uzvika (da se obrati pažnja/smanji brzina)
- (Znakovi obaveznog smera i stop/trougao)

I da postoje opšta ograničenja:

140 (autoput)
100 (magistralni put)
60 (naselje)
Zone 30 (npr. unutar kvartova)

Sve ostalo samo doprinosi zbunjivanju i smanjenju bezbednosti.
 
varicak":2kqk8n5m je napisao(la):
I kakve sad sve ovo veze ima sa autoputem BG-TM ??
Јер се појавила идеја да он није толико потребан, и да постојећи магистрални пут, уз мање модификације, може да служи сврси.
 
Vrh