Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Od Požege preko Užica do Mačkata tj. ispod Zlatibora gde je skretanje za Taru i Višegrad, dužine 30tak km, sigurno treba pun profil autoputa, saobraćaj je i sada preintenzivan i sa trendom daljeg rasta usled gradnje turizma Zlatibora, Zlatara i Tare (kao i najavaljeni projekti, žičara do Tornika, Zlatni grad na Ribničkom jezeru itd).
Za dalje, trenutno nema toliko saobraćaja ali će sama izgradnja autoputa proizvesti nov saobraćaj. Ja sam za dalju gradnju sve do Trebinja. Taj potez ima ogroman turistički i svaki drugi potencijal. A saobraćaja nema jer od većih gradova, tipa Beograd, Novi Sad itd... vam do tamo treba sad 6,7 sati pa niko nema nameru da se tolko trucka. Po meni bi jedna od najboljih svetskih turističkih tura 10-15 dana mogla biti:
Budva 1 dan - Kotor, Boka 1 dan - Herceg Novi 1 dan - Dubrovnik 1 dan - Trebinje 1 dan - Tjentište (ili Volujak, Čemerno, Maglić) 1 dan - Andrićgrad 1 dan - Drvengrad 1 dan - Tara 1 dan - Zlatibor 1 dan - Beograd 1 dan. A možda i dalje - Novi Sad 1 dan - Budimpešta 1 dan. Sa autoputem do Trebinja ovo bi postala mnogo lakša atrakcija, gde bi se od Trebinja do Beograda za oko 380 km stizalo za 3 sata. Ko god je prolazio tim krajem zna kolki potencijal on ima, samo mu treba dati priliku i napraviti mu dobar put i vezu, i on će sam procvetati.
 
Earthmoving,

ako pogledaš na prošloj strani videćeš kartu planiranih puteva u Republici Srpskoj i plan je da se gradi brzi put Višegrad - Foča - Gacko - Trebinje.
 
Pa da, ja sam pitao i ljude iz Integrala, pošto su oni iz Zapadnog dela R Srpske, jel im nije malo nelogično da se oko Banja Luke grade 4 autoputa (ka severu (Hr) završen, ka Doboju (istok) završen, potpisan ka Prijedoru (zapad) i pregovori za jug, tj da su tolko skoncentrisali u toj regiji a nista na istoku Srpske. Kažu nema mnogo stanovništva. Pa logično je da nema jer će ljudi pre da odu tamo gde ima infrastrukture, tako da je to posledica a ne uzrok. Tako, da potrebna je jedna veća investicija i na istok BH da unese život i tom kraju.
Inače, mislim da je preciznija ona trasa koju si zadnju na donjoj strani postavio nego ona od Novosti pre toga jer na njoj mi se čini da su pogrešno nacrtali da put od Sarajeva ka Tuzli ide preko Olova i Kladnja, a mislim da to nije ideja nego preko Zenice i Žepče, tj iskoristiće sadašnji Vc autoput dotle, a od Žeple če graditi novi ka Tuzli. Poz
 
Od Trebinja do granice iznad Visegrada ( Vardiste ) je 220 km i stigne se za nekih 3,5 h ili malo brze .
Istocni deo je baš zapostavljen i jedino sto se uradilo je tunel Čemerno 2050 metara koji je dosta skratio put.A predeo je bas lep.
A ovu deonicu (sa ovim velikim tunelom i jednim manjim)koja je oko 9 km je radio Integral.
 
Da, u istočnoj Bosni nedostaje iole dobar brzi put. Predeo je prelep, ali put baš, baš traje.
Novi Sad - Dubrovnik proletos, po dobrom vremenu, 8.5 sati efektivne vožnje, sa pauzama na Tjentištu i Romaniji, bilo je i 10,5 - 11.
Pri tome je put kroz Hercegovinu zapravo odličan (najbolji deo cele trase), najkritičniji deo (ali priroda prelepa) je oko Tjentišta do Foče, put uzak sa mnogo krivina - potpuno isti kao i pre 30 godina.
Od Dubrovnika do Tjentišta se stigne bez problema za nekih 2 sata i 15 min (uz uslov da ne zaglavite na granici), ali ovo posle baš baš traje. Čak i uz (iz Novog Sada gledano) obilazni, ali auto put preko Beograda, Čačka, Užica na Višegrad, put na ovoj trasi bi imao šansu da se realno svede na nešto više od pola sadašnjeg trajanja.
Auto put "južni Jadran" od milošte zvani Koridor XI, sa odvojkom na granicu kod Višegrada, zapravo bi i nedovršen (do Crne Gore, i bez nastavka u BiH) značajno olakšao pristup Sarrajevo, Crnoj Gori, tako i posredno pristup Dubrovniku i obali oko njega. Iako ovo poslednje naravno nije uopšte primarni cilj.
Ali u istočnoj Bosni će put biti žestoko skup. Ali potreban je zbog svih gradova u Hercegovini. Pri tome naravno mi treba da se bavimo finansiranjem svog dela (dakle do granice sa Višegradom). Nama, naravno potpuno nevezano za ove predložene trase puta, svakako treba brzi put od Rume barem do Loznice, još bolje do Malog Zvornika, dalje je teren nezgodan, ali bi dobar put i zapadni deo Srbije u kanjonu Drine značajno unapredio. No za početak neka bude bar nešto.
 
pa ka trebinju ne treba autoput.... dovoljno je nesto maksimalno tipa 2+2... to bi zadovoljilo taj deo hercegovine... predeo prelep, ali pretezak za gradnju...
 
Ovaj autoput, prema Al Jazeiri, bi trebao da pocne da se gradi 2020-e (mada ja sam I za taj datum skeptican). I ako bi se izgradilo do iza Visegrada, onda bi I ovaj deo ka Trebinju velikim delom bio izgradjen, tj ostalo bi problematicnih 100njak km oko Gorazda, Foce do Čemernog, dok odatle (od onog jezera iznad Gackog) je relativno lako praviti put na cvrstoj kamenoj podlozi, tako da to od Gackog, Bilece, Trebinja nije nikakav problem. Najtezi je onaj I najlepsi deo of Foce do Cemerna.
 

Preduslov da se radi put od Foce prema Trebinju je izgradnja puta Foca - Scepan Polje granica sa CG na slici je oznaceno Vučevo.Svi projekti su zavrseni i ocekuje se gradja 2019 ima 22km i cena oko 80 mil eura , rade se i dodatne trake na uzvisenjima .Ovde imamo 2 magistralna puta jedan prema Hercegovini drugi prema CG deli ih reka Drina .Odluceno je da sa Tjentista pravi nova trasa prema mestu Bastasi sa druge strane Drine i da se tu kači na put Foča -Scepan Polje (Vucevo).Izrada projekta je u toku i planiraju da i ovo pocnu u 2019.Ovo je bolja varijanta nego da rehabilituju dva magistralna puta kao do sad i dosta jeftinije. I sa zavrsetkom ovog projekta ce konacno Hercegovina da dobije normalnu vezu prvenstveno sa Srbijom.A i Srbija je vec uplatila deo novca za ovaj projekat i obecala je jos.Ovaj se novac odnosi na deonicu Tjentiste -Bastaci ( nova trasa).crvena linija ide pored stare trase.
 
Uz svo dužno poštovanje prema Krcanu i Zemljanom, legendama ovoga foruma, mislim da je autoput do Trebinja apsolutna fantazija. Sa svog ličnog stanovišta ja bih mu se najviše radovao ako bih gledao svoj uski interes. Ali nama kao državi, ili šire kao Srpskim državama, treba da bude bitnije ukupni efekat i interes kompletnog naroda. Zemljani je apsolutno u pravu da auto put generiše dodatni saobraćaj, a ja ovo govorim kao totalni laik, ali sam siguran da ako bi se uradila analiza, da cenu koštanja toga autoputa ne bi pokrio ni višestruko povećani saobraćaj. Iz tog razloga, ako govorimo samo o deonici Sarajevo - Užice takođe ne vidim interes ni Turaka ni bilo koga drugog da uđe u tu koncesiju bez ozbiljnih garancija države da im gubici budu nadoknađeni u slučaju nedovoljnog prometa.
Meni se čini da je za sada ono čemu bi mi trebali težiti (na trasi prema Trebinju):
- Autoput do Užica ili kao što reče Zemljani do skretanja za Višegrad na Zlatiboru,
- Od tamo do granice ozbiljno rekonstruisati postojeću magistralu ili eventualno brzi put u sklopu dogovora sa Turcima (samo uz izuzetno povoljne finansijske uslove)
- Od Višegrada do Foče opet samo rekonstruisati magistralu, idealno bi bilo nekako izbjeći Goražde ako je moguće
- Dio od Foče do Gacka je najviše problematičan, to su potrebna ozbiljna ulaganja da bi se to dovelo na nivo pristojne magistrale (zanimljivo mi zvuči ovo što je Darko napisao, nadam se da bi se tako nešto moglo srednjeročno realizovati).
- Dalje od Gacka do Trebinja opet samo srediti postojeću magistralu koja je u solidnom stanju (i hronično gotovo pusta).

Čak i ovo gore je za naše trenutne ekonomije izazov i ja bih bio prezadovoljan kada bi imali ovako nešto u nekom srednjoročnom periodu od 5-7 godina. Ja sam veliki entuzijasta kada je riječ o autoputevima ali treba i biti realan, graditi tamo gdje će povraćaj biti najveći i iz toga finansirati dalje dionice koje su manje isplative.
 
Slazem se potpuno sa filozofom.
Ovaj plan od Foce do granice sa Cg je ustvari plan evropske mreze puteva oni su i finansirali projektnu dokumentaciju i ona je zavrsena ove god.
Znaci da evropske banke podrzavaju ovaj plan i novac nije problem i daju grant sredstva oko 20 mil eura.A sve ovo rade jer je ovo glavna veza Sarajevo-Podgorica i dalje Albanija.Samo su nasi iskoristili ovu povoljnu pricu i put za Trebinje nakačili na ovaj pravac i vanredno je ubačena izrada dokumentacije ove god a radovi planirani sledece2019.
 
@filozof, mislim da izgradnja auto puta uz Drinu prema Hercegovini je u domenu naucne fantastike.
Dok ovaj deo kroz Srbiju, pogotovo do Uzica i gore do razdvajanja puta iznad Bele zemlje, prema Tari i Zlatiboru je uz ovu saradnju sa Turcima vrlo izgledno! A koliko pznajem neke stavove u vladi trenutno, Srbija ce definitivno nastojati ici na varijantu kompletne trase do samog Kotromana u profilu auto puta.
Dalje kroz RS do Sarajeva je samo pitanje da li ce brzi put u formi 4 trake biti projektovan za maxsimalnu brzinu na 80km sto je vrlo izgledno ili na mnogo skuplju opciju sa maximalnom brzinom od 100km. I taj brzi put bi bio pod rezimom naplate, jos uvek se ne zna dali kroz naplatu tunela ili cele trase, koncesija ili neka druga kombinacija, to su stvari buducih pregovora! Jos ranije se izlazilo sa nekim idejnim projektima i cenama koliko bi koja varijanta kostala! Bile su neke tri trase i naravno tri cene. Tamo je najveci problem taj animozitet medju etnosima i kontriranje jednih prema drugima, ali valjda ce to Turska usaglasiti na kraju!
 
CIP je uradio generalni projekat 1996 a direktor je bio Mrkonjic od Visegrada do Trebinja .Duzina trase 190km.
Moze se nac na internetu izvadili ga politicari iz naftalina sad pred izbore.
 
Ja lično mislim da ovde (Kotroman/Višegrad-Foča-Trebinje) možda ne bi bilo loše sada izgraditi možda neki poluprofil autoputa ili brzog puta, šta je isplativije, i ostavi mogućnost da se jednog dana dopuni na pun profil kada se poveća promet.
 
Drago mi je da ovde svi zvuce razumni. Ja moram priznati da sam ovde krajnje subjektivan. Na osnovu prometa saobracaja ja nikako ne mogu dokazati da je krak autoputa ka Trebinju isplativ. Medjutim nekada su neke vizije ispale dugorocno isplativije nego najbolje kalkulacije. Ja zaista verujem u taj kraj, da on ima zlatni potencijal. Posebno deo od Tjentista do Gacka. Meni se cini da je to centar sveta. Jer ovako kad pricam o njemu, sve ok, lepo. Ali kada prodjem tuda, ja sam uvek ali uvek koliko god puta to video, pod prosto magijskim utiskom danima. To mesto ima tako jaku energiju da je to neverovatno, jer retko koji kraj ostavi tako snazan utisak. To je cudo jedno. Da imam para, ja bi tamo napravio beli grad uklesan u kamenu, negde na Volujku, na padini sa tim velicanstvenim pogledom na Maglic. Svajcarski Alpi mu ne bi bili do kolena. Pa da vidite kako bi porastao promet :) Protiv toga sam da delove nase zemlje gledamo kao trosak I da je ulaganje u njega bacanje para. E onda kad je neko drugi hoce, onda se setimo da nam je vazna... Amerikanci su gradili oko II sv rata, totalno neprofitabilan I predugacak autoput u nedodjiji Aljaske. Zato jer im je povezanost njihove zemlje bila vaznija od profitabilnosti. Nase zemlje su pre 100,200,300... god bile ravnomerno naseljene. Dosta smo se unistili time sto su neki prvi dobili:put, fabriku, asfalt, vodovod, struju, skolu... sto je dovelo do poremecaja ravnomernosti I prelivanja u ta privilegovana mesta. Necemo valjda da sami nad svojim drugim teritorijama parazitiramo na isti, los nacin? Taj kraj, Hercegovina je puno dao I Srbiji I srpstvu. Ostali su najcvrsci dok su se Srbi okolo katolicili, poislamljivali, crnogorcili, albanizovali. Zar da ih nagradimo da ostanu najnerazvijeniji? Bez kilometra autoputa stotinama km okolo... Da se razumemo, ja volim sve nase ljude, makojih religija, ali po meni je cinjenica da su Hercegovci ostali najcvrsci pod pritiscima.
I samo da se nadovezem na Krcana I 80km/h posle Visegrada. Vecina nas ovde je isla tim putem, I ja zar nije utisak da se I sad bez problema tuda moze ici 80? (doduse imaju ogranicenja). Kada je gradjena brana, put je odlicno odradjen, dosta je prav, kroz ceo onaj kanjon. Tako da, ne vidim sta bi se sad dobilo da pored puta koji moze 80 sada napravimo novi put koji moze 80? Zar ne mislite da bi to bilo bacanje para?
 
Zemljani i danas taj put gradjen kasnih osamdesetih pored Drine zbog brane Visegrad je jedan vrlo moderan sirok i vrlo kvalitetno izgradjen put sa brojnim tunelima kroz predivan deo kanjona, posebno onaj gde se spaja Lim i Drina. Drugi paralelni pravac koji bi bilo neophodno izgraditi doslovno bi bio jedan malte ne neprekidni tunel. Zelim reci da je i ovo parce izgradjeno prvenstveno zbog investicija za branu Visegrad i da je bilo extremno skupo! Jos jedan paralelni takav deo i pored toga sto bih svim srcem zelio Hercegovini i te predele gledam identicno, a i sam sam genetski starohercegovac, gde su moja Pljevlja pripadala vekovima, hocu reci u danasnjim vremenima bilo bi preskupo i za mene prosto ne zamislivo, bar dok se ne izgrade svi ovi drugi pravci koji se pominju. Taj pravac je paralelan ipak izmedju dva pravca sa daleko vecim potencijalom 5c i AP Juzni Jadran iza kojih su stale citava i Bih i CG, pa i pored toga evo prolaze decenije i decenije a ni blizu se ne nazire kraj izgradnje! Tek onda mozes zamisliti sta bi tek bilo sa pravcem prema Trebinju, tj Dubrovniku! Svakako to ce doci jednog dana na red, ali ce mo se po prilicno nacekati, a posto sam i malo stariji, tesko da cu ja to docekati!
Situacija sa pravcem Kotroman Sarajevo je daleko izvesnija, ali samo projektovanje i izgradnja sa ogranicenjem 80km je drasticno jeftinije, a 4 trake je drasticna prednost, pogotovo u brdsko planinskim predelima! To uopste ne znaci da se na vecini deonice nece moci voziti i 100 ili 12/h, ali ce biti projektom dozvoljeni malo veci radijusi krivina, kao i usponi, cime se drasticno spusta cena izgradnje! Slozi ce te se nadam se ipak svi da za taj pravac bi to ipak bilo sasvim zadovoljavajuce!

I jos samo jedna konstatacija i sam Njegos i njegovi Petrovici su skoro svi poreklom iz stare Hercegovine, a danas ovi po Cetinju ispisuju "srbe na vrbe", sto se tice brace muslimana skoro 98% iz tih krajeva zna ne samo tacno svoju lozu i srpski koren, nego zna i tacnu godinu kad su presli na islam. Licno imam izuzetnih prijatelja muslimana i odrastao sam sa njima, u cijim kucama se i dan danas cuva ikona slave koju su slavili! Ali pod tadasnjom Turskom, a pogotovo kasnije pod Austro Ugarskom i komunistickom vlascu doslo se do ovoga danas! Mogao bih satima ovde pisati o tome kako su gotovo svi nadgrobni spomenici u srednjovekovnim crkvama po zapadnoj Hercegovini, ispisani cirilicom, o Pavelicevom pradedi srbinu itd, ali ovde nije mesto za to ovo je ipak gradjevinski forum! A ni ja nisam sovinista vec samo igrom slucaja znam dosta cinjenica iz mojih krajeva!
Da sto brze docekamo da se Srbija spoji AP sa svima okolo, pa posle...
 
Kad spomenu mesto spajanja Drine I Lima, pitam se da li planirana brza cesta ka Trebinju skrece upravo na tom mestu? Jer time bi prosao na par km pored Gorazda a ne kroz centar grada, a i ono bi moglo biti dobro povezano, plus mislim da bi pravoslavni zeleli imati put u kontinuitetu na svom delu da ne zavise od brace druge religije.
Dva primecivanja:
Dubrovik je zapravo najblize more Beogradu jer je pod pravim, najkracim uglom na Jadranskoj obali. Imamo ovde I Dubrovacku ulicu I druge veze koje su vremenom izgradnjom puteva zadnjih pola veka ili kolko, prebacene ka moru ka Budvi i drugde. I zato sto rece K11 jeste veci prioritet, ali da se gleda cisto geometrijski I da nema uticaja sadasnjih magistrala, zapravo bi autoput ka Trebinju I Dubrovniku bio najlogicniji I najkraci.
Vezano za konkurenciju K11 I Vc sa ovim pravcem pogledajmo I sledece pravce ka Jadranu I videcemo da bi zapravo I ovaj pravac trebao biti auto put: Ljubljana-Koper, Zagreb-Rijeka, planirana Banja Luka-kaSplitu, Vc tj Budimpesta-Sarajevo-Ploce, Pester-Podgorica-Bar, Tirana-Drac... Ako povucete ove linije na mapi videcete da su prilicno ravnomerno paralelne I da se to narusava jedino ako fali ovaj autoput Visegrad-Trebinje. Jedino bi na njemu bila velika razdaljina izmedju dva autoputa, bez njega.
 
Da, ta nova trasa Tjentište - Bastasi, bi išla skroz dolinom Sutjeske do Drine i onda bi tu bio most, i izbegao bi se uspon na prevoj između Tjentišta i Foče. Ta deonica je istovremeno i najuži put, već od Foče ka severu je i sadašnja magistrala OK, ali ide stalno kroz sela. Realno dobar brzi put (ne auto put), kroz istočnu Bosnu bi odlično rešio sve probleme.
@Earthmoving u pravu si za ove paralalne trase za pristup moru, s tim što sve pobrojane, osim upravo trase za Dubrovnik, završavaju u velikim ili potencijalno velikim trgovačkim lukama. Iako Dubrovnik opet ima najveću trgovačku mornaricu na Jadranu, sama luka više nije toliko bitna (faktički je njena uloga dokusurena ukidanjem uskotračne pruge), a i nisam siguran da Dubrovčani imaju nameru negde ponovno graditi velike terminale. U dogledno vreme je teško da ima smisla, Dubrovnik iza sebe ima vrlo malo teritorije matične zemlje, a pri tome granica je spoljna granica EU - što donosi svakakve komplikacije za transport robe. Dubrovčani su ozbiljno oslonjeni na turizam i usluge, i sadašnja luka zadovoljava njihove potrebe, ne verujem da imaju nameru pokušavati ponovno postati trgovačko središte, a bez zaleđa u unutrašnjosti. Iz tih razloga ova trasa, nema iste potencijale da se gradi auto put kao ostale, ali svakako unapređenje na kritičnom delu Foča - Tjentište je neophodno, a kroz Hercegovinu je i sad put odličan.
 
Earth na uscu Lima u Drinu je put za Rudo , a po planu RS brzi put ide malo dalje prema Gorazdu i u mestu Ustipraca ga zaobilazi teritorijom RS i ide pored Čajniča prema Foči.
Ali je kao sto kaze Miki ns sve to je ok samo da reše deo od Foče prema Tjentistu a izabrali su dobro resenje samo da krenu radovi.
 
Zar nije bilo vec utvrdjeno (i logicnije) da autoput ide od sarajeva, preko visegrada, pa da ulazi u kotroman i da se spaja sa K11???
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604788#p604788:1viai144 je napisao(la):
BalkanRoyale » Uto Feb 26, 2019 6:58 pm[/url]":1viai144]Zar nije bilo vec utvrdjeno (i logicnije) da autoput ide od sarajeva, preko visegrada, pa da ulazi u kotroman i da se spaja sa K11???

Zemljače, pa upravo na tom pravcu, Pale - Rogatica -Višegrad - Vardište (Kotroman), prema usaglašenom predlogu ide u profilu brze ceste, te dalje u profilu autoputa ide pored Užica do Požege gde se spaja sa K11
 
Ovo je po zvanicnoj strategiji puteva Republike Srpske. Brzi put Sarajevo -Višegrad i auto put Banjaluka-Beograd.A federacija gradi po svom onako kako su i hteli Sarajevo - Tuzla i spoj kod Brckog sa Republikom Srpskom.
I mirna Bosna svak radi ono što hoce.
 
Mislim da Srpski entitet treba da insistira na autoputu ili brzom putu Bijeljina-Doboj, jer Federacija već uveliko gradi SA-ZE-Maglaj pa onda preko Doboja ka Odžaku i Hrvartskoj gde je već gotov krak i čeka povezivanje.
 
Svaka logika i ekonomska racunica ovde ustuknu pred politikom! To je realnost u izrazito komplikovanim odnosima unutar BiH! Dakle ovde se doslo do ulaska u realizaciju ova dva pravca ka Beogradu u obliku kruznice, prvenstveno zbog zelje da Turska finansira ove pravce. Odnosno prvobitne zelje da podigne na mnogo veci nivo tranzit iz Turske ka BiH i obrnuto! Pogotovo sto je u medjuvremenu doslo do izgradnje istocnog kraka na k x, a uveliko se priprema Zapadno Moravski pravac i produzetak do Pozege. Tako se prvo pocelo pricati o spajanju "koridora XI" /al bas ne volim ovaj naziv/ sa Sarajevom. E onda ispalo je da ta veza ide gotovo kompletno kroz RS i to se automatski nije dopalo drugoj strani, odnosno Bosnjacima u Federaciji! Onda su oni predlozili pravac preko Tuzle ka Bijeljini i BG. E sad ova trasa gotovo kompletno ide kroz Federaciju i naravno to nikako ne odgovara tamosnjim Srbima ili ti RS! Dakle sve cista politika ili jos preciznije politikanstvo! Posle svih tenzija i iskljucivosti, dolaskom Erdogana u posetu Vucicu i Sandzaku, doslo se do kompromisa, odnosno izgradnje oba pravca, odnosno kruznice! I vuci siti i koze na broju!
E sad o samim detaljima trase i o projektu zadnju rec ce imati finansijer, u ovom slucaju Turski investitori! Sto je ako ce mo realno i jeste posteno!
Koliko sam upoznat kroz BiH ce se praviti brzi put u formi 4 trake, ali je u toku razmatranje projekata sa maksimalnim brzinama od 80km/h i 100km/h! Znate i sami oba ova limita imaju svoje ogromne i prednosti i nedostatke, akonacnu rec ce ipak reci Turci!
Ono sto je za svaku pohvalu je upravo to sto je tamosnji predsednik tj Dodik juce najavijo preciznije ove pravce i sto je najvaznije pohvalio rad oba ministarstva za saobracaj /RS i federalno/ da su u potpunosti koordinisali stavove zelje i da sad u potpunosti usaglaseno izlaze ka drugoj strani u ovom slucaju ka Turcima! :sesir: prosto za ne verovati, al ajd da vidimo :kk:
Koga interesuje juce su dosta informacija o ovom putu objavili mediji preko Drine, pa googlajte... :p
 

Nije ucrtan pravac prema Visegradu ali ide skroz kroz Republiku Srpsku.
 
Vrh