Svaka cast na detaljnom postu.nikicakica":2p6z2h8e je napisao(la):Gde si video da sam to napisao, ja sam samo preneo šta je rekla i konstantovao da se na primeru Kuzmin-Rača vidi da gde ima volje ima i načina. Ja ne verujem da počinju radovi dok ne vidim Azerbejdžance ili koga god ko će raditi to između Ruma i Šapca.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622744#p622744 je napisao(la):miki_ns » Čet Maj 16, 2019 7:57 am[/url]":2p6z2h8e]A ti baš veruješ u sve što ministarka najavi? Po njihovim najavama, ja bih ovu poruku pisao iz tunela kroz Frušku Goru, al eto ne pišem.
Mogu da zamislim koliko će da traje izgradnja do Šapca, a tek koliko od Šapca. Ovde Kuzmin - Rača je najkkraće, verovatno trasa ide uz prugu (ne znam - nagađam), mogu da pretpostavim koliko će da košta samo otkup zemljišta na trasi Šabac - obala Drine, jer je to značajno duži komad nego Kuzmin - Rača i koliko će to da traje.
Dve su zahtevne stvari (objekta) na trasi od Rume (pa možeš i Irig da uzmeš, ali, na žalost nema se para za Vojvodinu da Novi Sad - Ruma bude autoput, ali ima se za svašta drugo) preko Šapca do negde kod Badovinaca - mostovi preko Save i Drine, a vidimo da je moguće izgraditi ih u razumnom roku (Surčin-Obrenovac). Ako je 10km dramatično duže ok i ako je ekspropriacija toliki problem onda nigde ne treba da pravimo nikakve puteve, nego da kukamo ko će to ekpriprisati, koliko će koštati ekspropriacija itd. Trasu Kuzmin-Rača si mogao veoma lako da pronađeš - ovaj print screen je iz priloga RTS-a:
Ne zaboravi da dobra infrastruktura sama generiše saobraćaj, i da postoje obe trase verovanto će do tog momenta obim saobraćaja već biti dovoljna za obe. Volimo potpuno nerealne planove, i onda godinama nemamo ama baš ništa.
Koji će se saobraćaj generisati na Kuzmin-Rača? Cela Vojvodina će ići svaki dan u Bosnu? Ljudi iz Šapca će se lomatati po onim selima da bi do granice stigli autoputem, kao i ljudi iz Loznice (oni tek imaju da se lomataju)? Postojeći put Kuzmin-Rača ima PGDS 3887. Treba više nego duplo, skoro trostruko da se uveća PGDS da bi taj autoput bio isplatljiv. Kad će se to postići? Toliko o tome da će nekada biti dovoljno za oba pravca, trenutno se jedva skupi za jedan (za dva će biti za jedno 50 godina), a evo i kako:
Važno je naglasiti da od tih bar 3000 dolaze iz pravca Beograda i Novog Sada, dakle ne iz Mitrovice, Šida, Kuzmina itd, jer je njima najbliža Rača i oni će uvek ići tu, baš kao što će ljudi iz Šapca uvek ići na Badovince i ljudi iz Loznice na Trbušnicu. Tih 3000 ljudi koji idu iz pravca Beograda i Novog Sada idu sada na Raču iz veoma jednostavnog razloga - ima više autoputa i manje sela na tom pravcu nego preko Šapca, a i isto košta, jer mostarina za Pavlovića most košta koliko i putarina od Rume do Kuzmina. Iz toga se može zaključiti da bi enormna većina išla preko Šapca kada bi se izgradio autoput, isto iz jednostavnih razloga - sve je autoput, a put nije duži od onog preko Kuzmina, a vremenski kraći zbog autoputa. Još kada bi napravili lep veliki integrisani granični prelaz na kome se ne bi čekalo 3 sata kada je smena, pa to bi bilo idealno.
Sa druge strane, put Ruma Šabac ima PGDS 9191 od A3 do Jarka i 8755 od Jarka do Šapca (odmah iza Save), tu kada dodaš ovih oko 3000 već imaš PGDS koji opravdava autoput. Dalje, od Šapca do Loznice PGDS ide od 5704 kod skretanja za ulaz u Loznicu do 8923 kod ulaska u Šabac, a do GP Trbušnica padne na 4999. Takođe, put Šabac-Bogatić ima PGDS 3412, a Bogatić-Badovinci 3831, dok je do granice 2122. Dakle, kada bi se napravio autoput tako da ide što je bliže moguće Bogatiću i da se brzi put za Loznicu odvaja negde kod Badovinaca, moglo bi po mom mišljenju da se očekuje PGDS od Šapca do Badovinaca od bar 9000 (4500 do Loznice, 3000 sa Rače i 1500 Šabac-Bogatić-Badovinci), a verovatno i više (u prošloj zagradi prvi i treći broj sam gledao što pesimističkije da izaberem). Čisto radi poređenja, put kroz Grdelicu ima PGDS od 9367 do 9631.
Eto, to su moji argumenti zašto mislim da je bolje izgraditi varijantu preko Šapca. Lično smatram da je PGDS od 3887 dovoljan argument da se ne gradi autoput Kuzmin-Rača, a tek kada se tu ubaci i njegova cena...
Izvinjavam se na malo opširnijem postu.
Ne znam odakle si ali ja sam iz Sapca i mogu ti garantovati da sve i da se izgradi autoput Sabac-Bijeljina opet bi se svi iz Macve koji idu za Bosnu lomatali preko verovatno najgoreg puta u Srbiji Sabac-Bogatic-Badovinci samo da izbegnu putarinu. I sad ce radije ici tim putem nego preko Sabac-M. Prnjavor-Badovinci iako je neuporedivo bolji put sa izuzetkom deonice M. Prnjavor-Badovinci i samo nekoliko km duzi.
Kuzmin-Raca u ovom trenutku je jednostavno logicniji izbor. Kad se zavrsi Sabac-Loznica taj put ce prolaziti blizu Badovinaca. Odatle nece biti daleko doci do Pavlovica mosta. A prica se i da ce izgraditi put koji ce u potpunosti zaobici Badovince i povezati autoput i Pavlovica most.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk