Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Ta teranja kontre...
"bosanski lonac" ....
Mogli bi prosiriti, pa da bude i Balkanski lonac...

I HR je zadnju deonicu njihovog A3 ka GP Batrovci (SR) odradio tek kada su ih pritisli iz inostranstva.
Al zato sad vec godinama uspesno opstruiraju most ka Republici Srpskoj i Banjaluci, te autoput od Gradiske do BL prilicno gubi smisao.

Ovde na ovim prostorima je izgleda i dalje glavno "da komsiji crkne krava"

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570004#p570004:3v40nm8r je napisao(la):
laki72 » 25 Сеп 2018 09:08 pm[/url]":3v40nm8r]Ta teranja kontre...
"bosanski lonac" ....
Mogli bi prosiriti, pa da bude i Balkanski lonac...

I HR je zadnju deonicu njihovog A3 ka GP Batrovci (SR) odradio tek kada su ih pritisli iz inostranstva.
Al zato sad vec godinama uspesno opstruiraju most ka Republici Srpskoj i Banjaluci, te autoput od Gradiske do BL prilicno gubi smisao.

Ovde na ovim prostorima je izgleda i dalje glavno "da komsiji crkne krava"

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

Baš ovde konkretno važi pravilo: "Neću nahraniti svoju kravu, daću komšijinoj, moja deca nek budu gladna". Umesto da se radi NS-Ruma, Pojate-Čačak, most Neštin-B.Palanka, neka smislena investicija u istočnoj Srbiji, najlepši među nama pravi put Šiptarima i AP Užice-Sarajevo, koji apsolutno nije potreban.

Ako je nešto i potrebno u RS, potrebno je proširiti put Foča-Tjentište, omogućiti bolju i bržu vezu Hercegovine sa Srbijom ( ne mora AP ), kad već ne mogu da se povežu sa Banjalukom, ( babi tj. meni, bi bilo milo da ta veza ide od Ustiprače preko MIljena kod Čajniča do Foče ).

Da ima imalo pameti u RS kao što nema, drmnuli bi porez ( dažbinu,taksu, šta god ) Konzumu i ostalim kockastim firmama na svojoj teritoriji, od toga finansirali preko potrebne radove ( škole, vrtiće i sl. ), kad već neće da urade taj pišljivi most.
 
Проблеме мостова у Братунцу и Градишки треба подићи на међународни ниво. Тврдоглавост федералних политичара иде на штету свих грђана БиХ, не само грађана РС.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=570004#p570004:2o2qk4vi je napisao(la):
laki72 » 25 Sep 2018 21:08[/url]":2o2qk4vi]Ta teranja kontre...
"bosanski lonac" ....
Mogli bi prosiriti, pa da bude i Balkanski lonac...

I HR je zadnju deonicu njihovog A3 ka GP Batrovci (SR) odradio tek kada su ih pritisli iz inostranstva.
Al zato sad vec godinama uspesno opstruiraju most ka Republici Srpskoj i Banjaluci, te autoput od Gradiske do BL prilicno gubi smisao.

Ovde na ovim prostorima je izgleda i dalje glavno "da komsiji crkne krava"

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

Нека, нека, нек се опамете тако. Ионако је аксиомално да ће бити мира тек када само један остане жив
 
Da li neko zna koji autoputevi se tacno grade u ovom trenutku? Koje su to deonice i koliko km su dugacke ? I sta je u planu da se izgradi u narednih 3-4 u Bosni i Hercegovini, tacnije u Federaciji jer je za Republiku Srpsku vec bilo reci u odeljku Banjaluka - Beograd. Naravno , mislim na sve druge autoputeve osim Bg-Sarajevo jer o tome se zna nesto. Hvala.
 
Najveći prioritet FBiH je koridor Vc koji ide od granice sa Hrvatskom kod Svilaja do granice sa Hrvatskom kod Bijače. Njegova dužina je oko 330km, od čega oko 45km ide kroz RS. Tu se trenutno izdvajaju tri velike celine: na severu je izgrađena deonica Svilaj-Odžak dužine 10,6km, a gradi se i most preko Save. Na jugu su izgrađene deonice Zvirovići-Kravice i Kravice-Bijača ukupne dužine 9,1km. Najveći deo je od Zenice(Drivuša) pa preko Sarajeva do Tarčina ukupne dužine 81,2km. Takođe je izgrađen i autoput dužine 4,6km koji povezuje koridor Vc sa samim Sarajevom. U prethodno vreme su se uglavnom raspisivali tenderi, a ne baš i birali izvođači. Trenutno se pored mosta na Savi gradi i 7,7km obilaznice oko Zenice, međutim i kad se izgrade neće moći da se koriste, jer su to samo 2 od 3 lota. Tenderi su raspisani za veći deo deonica od Poprikuša do Zenice (uključujući lot3), tunel "Ivan" (oko 2km) južno od Tarčina i deonice južno od Mostara, dok je za deonicu Buna-Počitelj u Hercegovini dodeljen ugovor, ali ne znam da li su radovi počeli. Treba napomenuti i da je skoro potpisan ugovor za izgradnju tunela "Hranjen" u poluprofilu na budućem brzom putu Sarajevo-Goražde.
 
Evo vesti sa obilaznice oko Zenice (deo pravca Sarajevo-Zenica-Žepče-Tuzla-Brčko-Bijeljina-Beograd)
Pre par dana su završeni radovi na LOT-u 1 (Drivuša-Klopče) dužine 2,23 kilometara. Nažalost, on se ne može koristiti dok se ne završe LOT 2 (Klopče - Donja Gračanica) dužine 5,8 kilometara koji je u izgradnji, kao i LOT 3 (Donja Gračanica - Zenica sever), za koju je skoro sklopljen ugovor sa turskom kompanijom Cengiz. S obzirom da na LOT-u 3 još nisu krenuli radovi, a rok je 30 meseci, verovatno će se zenička obilaznica koristiti 2021-2022. Evo i par slika sa LOT-a 1 (objavilo ih JP "Autoceste FBIH"):
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
B92, 18.12.2018.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1483632

Potpis za novi auto-put: Turci grade BG-Sarajevo, ali i stanove

Komercijalni ugovor za projektovanje i izgradnju deonica auto-puta između Beograda i Sarajeva, biće potpisan u sredu.

Paraf na dokument staviće potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, predsednik kompanije "Tašjapi" Emrulah Turanli i v. d. direktora JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak.

Kada se pre tri meseca sa turskom kompanijom potpisao Dokument o saradnji u oblasti infrastrukturnih projekata, ministarka Mihajlović je najavila da će se kroz Srbiju graditi dve rute ka Bosni i Hercegovini. Tom prilikom je izjavila da se vrednost izgradnje procenjuje na milijardu i 50 miliona evra.

Podsećamo, prva planirana ruta je od Požege do Kotromana, čija je vrednost procenjena na 830 miliona evra. Druga trasa je između Kuzmina i Sremske Rače, procenjenje vrednosti 210 miliona evra i dužine 17,5 kilometara.

Potpisivanju ugovora prisustvovaće ministar transporta i trgovine Turske Mehmet Turhan, potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić i ambasador Turske u Srbiji Tanžu Bilgič.

U najavi se navodi da će osim ugovora za izgradnju auto-puta Beograd-Sarajevo sutra biti potpisani i ugovori o izgradnji 376 stanova za pripadnike snaga bezbednosti u Nišu i Vranju.
 
RTS, 19.12.2018.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... -race.html

Потписан уговор за изградњу деонице ауто–пута oд Кузмина до Сремске Раче

Министарка саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је са министром транспорта Турске Мехметом Турханом потписала уговор за пројектовање и изградњу деонице ауто-пута Београд-Сарајево.

Зорана Михајловић рекла је да се уговор односи на изградњу деонице од Кузмина до Сремске Раче, заједно са мостом.

Минстарка сматра да је повезивање кључ успеха развоја и повезивања земаља нашег региона.

"То је почетак великог пројекта повезивања Србије и БиХ, нема стабилности целог региона без повезивања", напомиње Михајловићева.

Ауто-пут ће се градити у две трасе које се на територоији Србије односе на деоницу Сремска Рача-Кузмин и Пожега-Ужице-Котроман.

Вредност изградње обе деонице је око 1,05 милијарди евра.

То ће бити први ауто-пут који ће директно повезивати Србију и Босну и Херцеговину, односно Србију са Републиком Српском.
 
B92, 19.12.2018.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1483942

Potpisano: BG-Sarajevo u dve trase, Turci "napadaju" 2020.

Sa turskom kompanijom "Tašjapi" potpisan je komercijalni ugovor za projektovanje i izgradnju dela auto-puta Beograd-Sarajevo u vrednosti od 250 miliona evra.

Strateški dokument su potpisali potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, v.d. direktora "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i predsednik turske kompanije "Tašjapi" Emrualh Turanli.

Mihajlovićeva je rekla da se sledeće godine očekuje potpisivanje finansijskog ugovora, a početkom 2020. godine izgradnja autoputa.

Autoput Beograd-Sarajevo gradiće se u dve trase koje na teritoriji Srbije obuhvataju deonice Sremska Rača - Kuzmin, dužine oko 17 kilometara, i Požega-Užice-Kotroman, dužine oko 60 kilometara.

Ukupna vrednost izgradnje obe deonice na teritoriji Srbije je oko 1,05 milijardi evra, od čega je oko 220 miliona evra vrednost deonice Sremska Rača - Kuzmin, a oko 830 miliona evra deonica Požega-Kotroman.

Vrednost komercijalnog ugovora za projektovanje i izgradnju deonica autoputa Beograd-Sarajevo je 250 miliona evra, a obuhvata izradu plana detaljne regulacije, projekata i izvođenja radova na izgradnji autoputa Sremska Rača - Kuzmin (sa mostom preko Save) i izradu projekta za deonicu Požega-Kotroman.

Ministarka je novinarima u Vladi Srbije rekla da Turska i Srbija imaju dobre ekonomske i bilateralne odnose i da je zajednički interes obe zemlje da se razvijaju, pre svega, u cilju stabilnosti regiona. Kako je navela, dobri odnosi između dvojice predsednika Aleksandra Vučića i Redžepa Tajipa Erdgoana rezultirali su različitim projektima i sporazumima.

Mihajlovićeva je ukazala da trgovinski odnosi Srbije i Turske beleže značajan rast i da je obim trgovine iznosio u 2017.godini blizu milijardu evra, što je četiri puta više nego 2009.

Potpredsednica Vlade Srbije i resorna ministarka kaže da je za prvih deset meseci ove godine razmena iznosila 850 miliona evra i da je plan da se ona poveća na preko dve milijarde evra.

Autoput Beograd-Sarajevo je prvi autoput koji će direktno povezati Srbiju i BiH, kao i Srbiju sa Republikom Srpskom, a od velikog je značaja i za povezivanje u regionu.
 
Ok je ovaj krak od 17km od Kuzmina, ali kao spoj sa budućim putem za Banja Luku. Ne znam koja je svrha puta za Sarajevu preko Tuzle. Pa negde kod Brčkog će svi moci da se uključe na budući koridor Vc koji ide ka Sarajevu preko Zenice. A biće valjda i ovaj put preko Kotromana.
 
Ukrštanje sa koridorom Vc je tek kod Modriče, tj. Vukosavlja, a kod Brčkog je planirano odvajanje za Tuzlu (i Orašje i dalje HR), ovo drugo je svakako kraće ako se ide za Sarajevo. Mislim da bi bilo bolje da smo progurali varijantu preko Šapca, jer bismo ga tako povezali sa Bijeljinom i autoputem, a ovako samo povezujemo Bijeljinu sa Kuzminom, a imam osećaj da niko ne bi koristio Kuzmin-Bijeljina kada bi postojalo Šabac-Bijeljina.
 
Ovaj krak od Užica do Kotromana je veliko bacanje para. Da se razumijemo, meni lično ovo odlično odgovara jer sam Hercegovac i imam kuću u Trebinju, ali po mom mišljenju saobraćaj na ovoj dionici ni približno ne opravdava pravljenje autoputa. Bilo bi dovoljno da se postojeća magistrala ispegla na pojedinim dionicama, doda treća traka gdje je potrebno (na usponima) i ja bih bio prezadovoljan. Ovako je ovo bacanje para pored toliko hitnijih projekata (i ekonomski isplativijih).
 
Поздрав, да ли има негде план, који тачно показује тачке куда би требао да прође ауто-пут?
 
Novosti, 19.12.2018.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... prestonice

07put.jpg
 
filozof":3d7c8mxd je napisao(la):
Ovaj krak od Užica do Kotromana je veliko bacanje para. Da se razumijemo, meni lično ovo odlično odgovara jer sam Hercegovac i imam kuću u Trebinju, ali po mom mišljenju saobraćaj na ovoj dionici ni približno ne opravdava pravljenje autoputa. Bilo bi dovoljno da se postojeća magistrala ispegla na pojedinim dionicama, doda treća traka gdje je potrebno (na usponima) i ja bih bio prezadovoljan. Ovako je ovo bacanje para pored toliko hitnijih projekata (i ekonomski isplativijih).
Logika kojom se u ovom slucaju vodi vlast u Srbiji je spajanje auto putem krajnje istocne sa krajnjom zapadnom tackom drzavei time omogucavanje Turskim kamiondzijama puni tranzit do BiH, odnosno do federacije i Sarajeva pre svega! Taj interes se poklapa i sa Turskim interesom, a i sa interesom, prvenstveno Bosnjackog naroda u BiH, kao tradicionalno dva naroda istorijski vec znamo kako povezana! To je definitivno najbliza trasa, a i daleko povoljnija nego ona varijanta preko Cg, Albanije, Grcke ili Makedonije i Bugarske! E sad u samoj Bih su suprostavljeni interesi jer Muslimani zele iskoristiti ovu priliku i povezati Tuzlu i Sarajeva kao dva najveca urbana i industrijska centra u Federaciji, a suprotno njima Srbi idu na varijantu da put prodje prostorima istocnog dela RS i poveze prostore koji su do sada bili u dalekom zaostatku po razvijenosti u odnosu na druge delove RS a i Bih gledano u celini!
Srbija i onako namerava praviti auto put do Uzicai povezati i Taru i Zlatibor. Jeste da se moglo tamo dalje graditi i neki drugi profil, ali pare se ubiraju od putarina na auto putevima iskljucivo. /ne racunajuci neke dodatne naplate tunela ili vinjetama/. Ocigledno je da Srbija tranzitno zeli izaci do svakog pojedinacnog komsije u profilu auto puta, a i iskoristiti priliku da Turska i isfinansira i verovatno i izgrade ove deonice, pa da se verovatno kasnije ustupe concesije na odredjeni niz godina! Sto i jeste najbezbolnija varijanta!
Sa druge strane i Muslimani u Sandzaku bi bili mnogo bolje povezani po izgradni planiranog ap preko Pestera i Ivanjice do Pozege i dalje ovom trasom do Sarajeva! Bez obzira sto je blizi put dolinom Lima, taj put je vrlo krivudav i opasan kao i vecina puteva u tim planinskim predelima. Trenutno se oni solidarisu sa Sarajevom prvenstveno iz politickih razloga, a manje iz ekonomskih! Isto kao sto rade i Srbi preko Drine sa Beogradom!
Znam da se u mnogim situacijama sukobljava ekonomska racunica sa velikim, posebno putnim, infrastrukturnim objektima, kao i u ovom konkretno slucaju, ali i ranije sam ovde pisao o tome, pa cu ponoviti i sad.
Ako se gleda striktno izgradnja Auto puteva/cesti u Hrvatskoj onda je to finansijski usko gledano bila skoro katastrofa, tokom gradnje i neposredno po zavrsetku, pa i skoro do danasnjih dana! To su bile stotine miliona eura dospelih na naplatu, grcali su od muke, od prevelikog zalogaja!
Sa druge strane Hrvatska danas ubira preko 15 milijardi eura od turizma! Niko me nemoze ubediti da bi mogli ostvariti i polovinu od tog novca bez ovakve putne povezanosti, bez obzira na sve aerodrome, luke i prethodne magistralne puteva kojim je Hrvatska raspolagala! Sav taj dodatni masovni razvoj je prvenstveno omogucen izgradnjom, pre svega Dalmatine!
Znam da ce te sad svi reci da je potencijal Tare, Zlatibora i podrinja neuporedivo manji nego Jadranske obale, znam i da ce i tranzit biti nuporedivo manji, ali znam i da je i Hitler pravio ap kad gotovo i nije bilo auta, pa je preporodio Nemacku, bar u tom smislu.
Putevi su bukvalno krvotok i to je preduslov svakog drugog napretka, svestan sam da se tri puta mora meriti pre nego se osece da ne bude po onoj narodnoj"skuplja pita nego tepsija" ali ako se nekada ne pogura i malo rizikuje, nikad se nece nista ni uraditi, a i Srbi i Muslimani ce tuda voziti sa debelim zadovoljstvom, a da im nece ni pasti na pamet danasnji stavovi! :sesir:
 
Slažem se da bismo trebali da proteramo autoput do svakog suseda, naplaćujemo putarine i krenemo da ostvarujemo benefit od geografske pozicije koju imamo.

Elem, jel će put od Požege do Višegrada nositi oznaku A5, kao nastavak moravskog koridora ili imati novu numeraciju?
 
KrCan,

potpuno si upravu da treba izgraditi deonicu Požega - Užice - Kotroman - Višegrad ali mislim da bi prijoritetna deonica autoputa ka BiH trebala biti Ruma - Šabac - Prnjavor - Bijeljina. Ova varijanta Kuzmin - Bijeljina mislim da nema tako veliki potencijal kao što bi imala deonica preko Šapca.

Po meni najbolji predlog je sledeći:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576235#p576235:15rnsoy3 je napisao(la):
Дрински » 22 Okt 2018 18:31[/url]":15rnsoy3]
file.php
 
Превентивно гледано, што краће то боље, деоница преко Шапца би имала знатно више улагања и км. Мислим да ће та деоница преко Шапца морати да сачека одређени временски период, сигуран сам да га имају у плану...
 
Još više ulaganja će biti ako prave autoput Kuzmin - Sremska Rača i brzi put Ruma - Šabac - Loznica. A kada se izgradi taj planirani brzi put preko Šapca niko neće ni koristiti autoput preko Kuzmina zato što će put preko Šapca biti nešto kraci a i upotreba brzih puteva je besplatna.
 
Stomatolog":12r2dy8p je napisao(la):
KrCan,

potpuno si upravu da treba izgraditi deonicu Požega - Užice - Kotroman - Višegrad ali mislim da bi prijoritetna deonica autoputa ka BiH trebala biti Ruma - Šabac - Prnjavor - Bijeljina. Ova varijanta Kuzmin - Bijeljina mislim da nema tako veliki potencijal, kao sto bi imala preko Sapca.

@Stomatolog istog sam misljenja, u potpunosti se slazem! Na zalost to su nase zelje, ali ovde je presudila cena izgradnje sto jeftinije deonice i to za sad ostaje realnost!
 
Hmmm, bojim se da ovde vlada pogrešno mišljenje da brzi put ne sme pod naplatu. Brzi putevi (dakle 2+2 trake, bez zaustvne, ali sa svim denivelisanim ukrštanjima, i nešto užim putnim pojasom nego kod autoputa), baš kao i autoputevi mogu i dosta često jesu u sistemu naplate, ali je putarina po njima ako se plaća po km (naplatne rampe) nešto malo niža nego za autoput, a u Sloveniji su one prosto u sistemu vinjeta i ćao.
 
Ali opet zašto graditi dva puta (autoput i brzi put) na udaljenosti jedan od drugog 30 km kada bi u tom delu za sada bio dovoljan jedan put. Pa nismo mi baš tako bogata država da možemo da imamo takav luksuz.

Kod nas se brzi putevi za sada ne naplaćuju tako da ako ostane takva politika mnogo više vozila će ići preko Šapca brzim putem iz BiH ka BG i NS nego preko Kuzmina autoputem. A i nešto malo kraći je put preko Šapca. A da ne govorim o kamionima i autobusima koji će uvek ići jeftinijom varijantom.
 
Vrh