Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Ako mene pitaš, najveći promašaj im je što nisu lupili par ludačkih lakat krivina u Laktašima :D


EDIT: Znam, znam, prijaviću samog sebe moderatoru zbog glupe fore.
 
Meni ove trase osim plave nemaju nikakve logike.
Kruzi se bez veze, kao da su namerno hteli da se putuje duplo duze do Beograda.
 
Pre će biti da je to autoput Sarajevo- Novi Pazar.

Hoće li Turska ovo da finansira ili ćemo mi uzeti kredit?
 
Ova zelena ( svetla i tamno zelena ) je koridor5c( Budimpesta - luka Ploče izlaz na jadran) koji se preklapa u jednom delu sa autoputem prema Bg.
Crvena je pravac koji je trazila federacija a plava je zahtjev Republike Srpske i dobra stvar je sto nisu pristali na zahtev federacije da istocna trasa ( plava ) ide preko Gorazda .Jer ovako. ide skroz kroz Republiku Srpsku a Gorazde pravi zasebnu konekciju.
A deo crvene trase od Brckog do granice sa Srbijom opet je u Republici Srpskoj .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605065#p605065:zuqjbwn3 je napisao(la):
spatiotecte » 27 Feb 2019 20:55[/url]":zuqjbwn3]Meni ove trase osim plave nemaju nikakve logike.
Kruzi se bez veze, kao da su namerno hteli da se putuje duplo duze do Beograda.

Велике су то брдине, ово је једино географски допустиво решење а да не буде иживљавање са ценом, за пут кроз ништа
 
spatiotecte":3sql347r je napisao(la):
Meni ove trase osim plave nemaju nikakve logike.
Kruzi se bez veze, kao da su namerno hteli da se putuje duplo duze do Beograda.
Logika u Bosni ne postoji.
Država, koja to nije.
Država u kojoj se navija za reprezentacije Hrvatske, Srbije i Turske, a najmanje za rep. BiH.
Država, gde se putevi trasiraju po entitetskim granicama, koje su vučene u vojnoj bazi u Dejtonu...
Država kojom su svi nezadovoljni.
Bošnjaci, jer nije unitarna "njihova" , Srbi jer je R.Srpska uopšte deo BiH i Hrvati jer su zahvaljujući Tudjamanu ostali bez entiteta i prevladavaju u federaciji.u takvoj državi, koja je uz to siromašna, ja ne očekujem realizaciju ni pola od ovih nacrtanih "linija"...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Crvena trasa za BiH i te kako ima smisla, ta trasa odvaja se od auto puta u dolini Bosne - koji je prirodna veze Panonske nizije sa centralnom bosnom, a zatim koristi vrlo povoljan teren od Žepča, ka Zavidovićima, pa zatim dolinu reke Krivaje, i preko relativno malih uspona se spušta u dolinu oko jezera Modrac i pored Lukavca/Tuzle produžava u dolinu reke Tinje ka Brčkom. Nigde nema velikih uspona, izbegavaju se svi glavni planinski masivi. Tako da konsturkciono ovo će biti najjednostavniji i najjeftiniji deo trase. Osim toga regija Tuzle je najgušće naseljeni deo FBiH, a možda i cele BiH, i začudo i dalje industrijski veoma aktivna (dan danas velika količina kamiona s našim registracijama se može videti na putu ka Tuzli, a teretne železničke kompozicije i njihov veliki broj, koje preko Loznice idu ka Tuzli i Lukavcu su i glavni razlog zašto je ta pruga obnavljana - da je pameti uveli bi i putnički voz BG-BL(SA) sa razdvajanjem u Doboju, ali mi ukidamo i unutrašnji saobraćaj, pa je o takvim idejama potpuno iluzorno razmišljati).
 
Evo jedne mape koja bi mogla mnogo da pomogne pri izvođenju zaključaka o trasama autoputa.

Svaka tačkica predstavlja 100 ljudi, boje predstavljaju narode.

Bosnia_dot_map_100_people_per_dot.png
 
Pa to ti je bolan Bosna.
Muslimani svojom trasom Sarajevo-Gorazde-Visegrad
Srbi svojom Srpsko Sarajevo - Srpsko Gorazde (Ustiprača) -Visegrad.
 
Da, gledao sam sada malo mape, koliko shvatam ovo je trasa koju zeli FBIH, iako i ona najvecim delom ide kroz RS. Tunel je negde oko granice FBIH/RS.
 

Priblizna karta .
A sad muslimani (federacija) prave direktnu vezu Sarajevo - Gorazde pa opet kroz republiku Srpsku prema Visegradu.I ako je usvojena zvanicna verzija preko Rogatice.
Ali ova trasa Gorazde- Sarajevo u stvari vuce korene jos iz Dejtona jer je tamo obecana ova veza .
I
 

Crveno zvanicna verzija.
A zuto stari put pretvaraju u brzu saobracajnicu Pale Gorazde
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606285#p606285:jr70sbd2 je napisao(la):
Darko78 » Uto Mar 05, 2019 10:41 pm[/url]":jr70sbd2]
Crveno zvanicna verzija.
A zuto stari put pretvaraju u brzu saobracajnicu Pale Gorazde
file.php
Darko gresis ovde! Ova crvena je trenutno magistralni put izmedju Visegrada i Sarajeva, ovo nize dole zuto je stari put izmedju Gorazda i Sarajeva! Trasa buduce brze saobracajnice bi pocinjala iz Istocnog Sarajeva i kretala se izvan Sarajevske kotline sa druge strane iza Jahorine, pa pored Pala i negde na sredini ovog puta starog ka Gorazdu skretala severnije ka Rogatici i nanize ka Visegradu, zaobilazeci Ustipracu dosta severnije!
 

Da Krcane u pravu si nasao sam precizniju kartu.( zanemarite ovo zaokruzeno)
 
Baš je bezveze što prave autoput Kuzmin-Rača. Ako su birali na osnovu toga što je GP Sremska Rača najprometniji, loše su izabrali, jer je opšte poznato da je ogromnim delom to tranzitni saobraćaj, a minimalnim lokalni (od Kuzmina do Sr. Rače ili Bosne). Bolje bi bilo da su pravili autoput Šabac-Bijeljina, on bi povukao taj tranzit sa Rače, a još i sve one iz Šapca i okoline koji idu na Badovince, taj autoput bi imao dosta veći promet.
 
Počinje izgradnja u junu?!? Za dva ipo meseca će da reše eksproprijaciju? Svašta ćemo čuti, stvarno
 
Realno gledano, auto put Kuzmin - Rača je verovatno jedina racionalna odluka u ovom momentu, tu je postojeći auto put najbliži granici, a od granice do Bijeljine (koja jeste postala vrlo naseljeno i bitno mestu u RS, BiH) je nekih 28 km. Tako da je realno da će to moći da se izgradi i koristi u nekom kratkom vremenu. Sve bajke o Ruma - Šabac i dalje su zasad upravo to - bajke. Dok to dođe na red i bude izgrađeno proći će godine, za to vreme ovaj deo Kuzmin - Rača će se već poodavno isplatiti.
 
A kada se izgradi Ruma-Šabac i Šabac-Bijeljina onda ćemo da pitamo Turke da nam vrate ono što vratimo od kredita i ostatak da nam oproste, pošto Kuzmin-Rača nema šanse da se isplati.
Ja lično mislim da bi Šabac-Bijeljina i brzi put do Loznice koji bi trebalo da počinje što je moguće bliže granici imao (značajno) veći PGDS od Kuzmin-Rača, čak i bez autoputa Ruma-Šabac, a evo, gospođa ministarka kaže samo da se dogovori finansiranje i kreću Azerbejdžanci da grade Ruma-Šabac i Šabac-Loznica, a na primeru Kuzmin-Rača smo videli da ako ima političke volje sve je moguće.

P.S. Gde bi nam bio kraj kada bismo nešto radili dugoročno, a ne kako nam sad odgovara...
 
A ti baš veruješ u sve što ministarka najavi? Po njihovim najavama, ja bih ovu poruku pisao iz tunela kroz Frušku Goru, al eto ne pišem.
Mogu da zamislim koliko će da traje izgradnja do Šapca, a tek koliko od Šapca. Ovde Kuzmin - Rača je najkkraće, verovatno trasa ide uz prugu (ne znam - nagađam), mogu da pretpostavim koliko će da košta samo otkup zemljišta na trasi Šabac - obala Drine, jer je to značajno duži komad nego Kuzmin - Rača i koliko će to da traje. Ne zaboravi da dobra infrastruktura sama generiše saobraćaj, i da postoje obe trase verovanto će do tog momenta obim saobraćaja već biti dovoljna za obe. Volimo potpuno nerealne planove, i onda godinama nemamo ama baš ništa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622744#p622744:1yonz80d je napisao(la):
miki_ns » Čet Maj 16, 2019 7:57 am[/url]":1yonz80d]A ti baš veruješ u sve što ministarka najavi? Po njihovim najavama, ja bih ovu poruku pisao iz tunela kroz Frušku Goru, al eto ne pišem.
Gde si video da sam to napisao, ja sam samo preneo šta je rekla i konstantovao da se na primeru Kuzmin-Rača vidi da gde ima volje ima i načina. Ja ne verujem da počinju radovi dok ne vidim Azerbejdžance ili koga god ko će raditi to između Ruma i Šapca.

Mogu da zamislim koliko će da traje izgradnja do Šapca, a tek koliko od Šapca. Ovde Kuzmin - Rača je najkkraće, verovatno trasa ide uz prugu (ne znam - nagađam), mogu da pretpostavim koliko će da košta samo otkup zemljišta na trasi Šabac - obala Drine, jer je to značajno duži komad nego Kuzmin - Rača i koliko će to da traje.

Dve su zahtevne stvari (objekta) na trasi od Rume (pa možeš i Irig da uzmeš, ali, na žalost nema se para za Vojvodinu da Novi Sad - Ruma bude autoput, ali ima se za svašta drugo) preko Šapca do negde kod Badovinaca - mostovi preko Save i Drine, a vidimo da je moguće izgraditi ih u razumnom roku (Surčin-Obrenovac). Ako je 10km dramatično duže ok i ako je ekspropriacija toliki problem onda nigde ne treba da pravimo nikakve puteve, nego da kukamo ko će to ekpriprisati, koliko će koštati ekspropriacija itd. Trasu Kuzmin-Rača si mogao veoma lako da pronađeš - ovaj print screen je iz priloga RTS-a:


Ne zaboravi da dobra infrastruktura sama generiše saobraćaj, i da postoje obe trase verovanto će do tog momenta obim saobraćaja već biti dovoljna za obe. Volimo potpuno nerealne planove, i onda godinama nemamo ama baš ništa.

Koji će se saobraćaj generisati na Kuzmin-Rača? Cela Vojvodina će ići svaki dan u Bosnu? Ljudi iz Šapca će se lomatati po onim selima da bi do granice stigli autoputem, kao i ljudi iz Loznice (oni tek imaju da se lomataju)? Postojeći put Kuzmin-Rača ima PGDS 3887. Treba više nego duplo, skoro trostruko da se uveća PGDS da bi taj autoput bio isplatljiv. Kad će se to postići? Toliko o tome da će nekada biti dovoljno za oba pravca, trenutno se jedva skupi za jedan (za dva će biti za jedno 50 godina), a evo i kako:
Važno je naglasiti da od tih bar 3000 dolaze iz pravca Beograda i Novog Sada, dakle ne iz Mitrovice, Šida, Kuzmina itd, jer je njima najbliža Rača i oni će uvek ići tu, baš kao što će ljudi iz Šapca uvek ići na Badovince i ljudi iz Loznice na Trbušnicu. Tih 3000 ljudi koji idu iz pravca Beograda i Novog Sada idu sada na Raču iz veoma jednostavnog razloga - ima više autoputa i manje sela na tom pravcu nego preko Šapca, a i isto košta, jer mostarina za Pavlovića most košta koliko i putarina od Rume do Kuzmina. Iz toga se može zaključiti da bi enormna većina išla preko Šapca kada bi se izgradio autoput, isto iz jednostavnih razloga - sve je autoput, a put nije duži od onog preko Kuzmina, a vremenski kraći zbog autoputa. Još kada bi napravili lep veliki integrisani granični prelaz na kome se ne bi čekalo 3 sata kada je smena, pa to bi bilo idealno.
Sa druge strane, put Ruma Šabac ima PGDS 9191 od A3 do Jarka i 8755 od Jarka do Šapca (odmah iza Save), tu kada dodaš ovih oko 3000 već imaš PGDS koji opravdava autoput. Dalje, od Šapca do Loznice PGDS ide od 5704 kod skretanja za ulaz u Loznicu do 8923 kod ulaska u Šabac, a do GP Trbušnica padne na 4999. Takođe, put Šabac-Bogatić ima PGDS 3412, a Bogatić-Badovinci 3831, dok je do granice 2122. Dakle, kada bi se napravio autoput tako da ide što je bliže moguće Bogatiću i da se brzi put za Loznicu odvaja negde kod Badovinaca, moglo bi po mom mišljenju da se očekuje PGDS od Šapca do Badovinaca od bar 9000 (4500 do Loznice, 3000 sa Rače i 1500 Šabac-Bogatić-Badovinci), a verovatno i više (u prošloj zagradi prvi i treći broj sam gledao što pesimističkije da izaberem). Čisto radi poređenja, put kroz Grdelicu ima PGDS od 9367 do 9631.

Eto, to su moji argumenti zašto mislim da je bolje izgraditi varijantu preko Šapca. Lično smatram da je PGDS od 3887 dovoljan argument da se ne gradi autoput Kuzmin-Rača, a tek kada se tu ubaci i njegova cena...

Izvinjavam se na malo opširnijem postu.
 
Vrh