Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Ma šalim se
U povratku idem autoputem do Zenice, jeste duze, ali nema planina. Jedino je magistrala do Doboja problematična jer je preopterećena (voznja 50-70 konstantno).
 
Pećinci - nikinci - platicevo 1 Šabac - mali zvornik - kalesija - sekovici - kladanj - olovo

U plejadi loših opcija, najmanje loša
Verovatno mislis Caparde - Sekovici - Kladanj. Tom opcijom nikad nisam isao. Kakav je taj put u odnosu na onaj preko Milica, jel vise seoski ili magistralni?
 
Vodi se kao regionalni put, i otprilike je tog kvaliteta na čitavoj dionici. Nije dobar kao magistrala preko Milića, ali nije baš ni seoski put. Problem je što na relaciji Caparde - Šekovići ima jedan uspon (i nakon toga silazak) sa dosta kratkih i oštrih krivina i zbog toga nije baš ugodan za vožnju. Iako je kraće tim putem (ko ide dalje na Kladanj i Olovo), ja ipak biram put preko Milića.
 
Има и опција преко Раче, обилазница Бијељине, па ка Тузли, и онда се пре Тузле скрене лево ка аеродрому и онда се поред аеродрома изађе на пут Тузла - Сарајево код Живиница и онда опет преко Кладња и Олова до Сарајева. Све је солидна магистрала. Док не отворе аутопут Рума - Шабац можда и најбоља опција. Има око 330 км. Преко Зворника и Сокоца је око 310 км (лош пут од Власенице до Сокоца), а преко Шамца око 390 км.
 
Petlja Kuzmin, slikano danas u smeru ka BG:
20230924_152439.jpg
20230924_152442.jpg
20230924_152447.jpg
20230924_152456.jpg
20230924_152501.jpg
20230924_152506.jpg
 
Ovom trasom idem ja, BG Sr. Mitrovica Bogatić Loznica Milići Olovo Kladanja Semizovac Sarajevo.
Brže nego preko Romanije koja je prelepa ali se sa te strane bar meni duže ulazi u Sarajevo pogotovo što ja idem dalje pa izbegavam grad. Izbegavam Šabac Hrtkovce jer tu ima dosta policije, kada otvore Ap onda ću tuda umesto Mitrovice.
Ko nije dugo išao treba da obrati pažnju na kamere kojih sada ima mnogo, pogotovo u Olovu i Kladnju i ja sam tu fasovao kaznu kada me je redovna patrola zaustavila i proverila u sistemu. Na tom delu ima i dosta kartonskih policajaca ali njihove pozicije znam napamet.
 
Na kraju sam otišao preko Šekovića (najbrža trasa po navigaciji). Jako je lep pejzaž, ali Milići su definitivno bolji izbor.

Moja preporuka je ipak autoput, mada je veliki minus što nema niti jedne pumpe ili odmorišta . Takođe trenutno je bolje izaći/ući na Zenica jug nego sever. Ta poslednja deonica im bas dobro odrađena, ali mislim da je magistralnom brže.
 
Juče sam prošao preko Sremske Rače i baš mnogo kamiona i radnika. Takođe, video sam dosta kamiona i sa strane BiH tako da radi se. Nisam fotografisao jer sam bio za volanom.
 
Ovo postaje malo dosadno, nakon svakog posta ide "opominjanje" kako ovo nije prava tema. E pa nije me mrzelo, pa sam proverio Zakon o budžetu Republike Srbije za 2023, u kome se u programskom delu taksativno navode projekti koje finansira Republika Srbija. Na strani 279. se nalazi projekat 5043. U budžetu ne postoji projekat auto puta za Banja Luku, mada je svima jasno da ovi radovi povezuju i Banja Luku (i to verovatno vremenski pre nego Sarajevo), pa niko na drugoj temi ne testeriše po živcima da se tema ukloni.
Tako da molim da se koncentrišemo na to da se ovo gradi, a nek ga zove ko kako hoće, a pravno gledano je ovako.

Screenshot 2023-11-23 at 07.40.16.png
 
И онда видиш да пут под бројем Е-761 нема везе са Београдом, већ је то правац Бихаћ - Јајце - Сарајево - Вишеград - Ужице - Крушевац - Параћин - Зајечар.
 
Da zato i stoji u opisu primarno navedena ta trasa, pa onda “kao i…” pa trasa preko Rače.
 
Jedno pitanje: Kada se zavrse sve deonice koje su trenutno u izgradnji u Srbiji (Sremska Raca, Loznica, Valjevo, Pozega) koji ce biti najbolji/najbrzi do Sarajeva? Uzmimo Beograd kao polaznu tacku.
 
Definitivno preko Loznice. Možda eventualno Sremska Rača kada se napravi autoput skroz do Bijeljine i ako bude brži prelazak preko integrisanog graničnog prelaza.

Požega može doći u obzir jedino kada se probije tunel Hranjen i prođe put od Pala do Goražda. To će skratiti putovanje između Višegrada i Sarajeva, a i time će se izbjeći Romanija i onaj ružni dio puta od Ustiprače, preko Rogatice, do Sokoca.

Edit: Put od Valjeva do Ljubovije, preko Pecke, je u baš lošem stanju na nekoliko mjesta, tako da ga ne bih uzeo u razmatranje, pogotovo ne kada su loši vremenski uslovi.
 
Najbolji će biti kao i do sada
: bg-ša-Loznica-kladanj-olovo-sarajevo

Od 4 varijante, ni jedna nije dobra, ova je ipak najmanje loša.
 
Зависи и у који део Сарајева се иде. Свакако кад буде готов мотопут до Лознице, најбоље је ићи на ГП Шепак или Каракај (прећи где је мања гужва) и онда преко Зворника ка Власеници. Ако се иде у западни део Сарајева онда од Власенице боље преко Олова и Кладња, а ако се иде у источни део Сарајева онда боље преко Хан Пијеска и Сокоца јер је град дугуљастог облика па се мора доста ићи кроз град ако идеш на један крај, а улазиш на други крај (под западни и источни део не мислим на ФБиХ/РС поделу него генерално географски).

Ако нису гужве на граничним прелазима, временски је слично и кроз ХР преко Батроваца, ГП Шамац или Свилај, па затим Добоја, Зенице, што може бити корисно зими да се не иде преко Романије по снегу. Али је скупље због веће киломтераже и плаћања аутопутева.
 

Danasnji snimak cele trase dobar za poredjenje napretka radova sa predhodnim snimkom od pre petnestak dana
 
Vrh