Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Do Sarajeva ce biti najpovoljniji pravac preko Tuzle , ali trebace im ovim tempom minimalno 20-30 godina.
 
Предлажем да се ова тема преименује у аутопут Кузмин-Сарајево.
 
ja ne znam odakle vi dobijate te informacije
ali ovaj dio autoputa kuzmin raca bijeljina ce svoj nastavak dobiti prema brckom i dalje modrici
gdje ce biti spojen na koridor 5c,odnosno autoput budimpesta osijek sarajevo mostar ploce
tu je vec spojen autoput 9 januar
i ja neznam u skorijoj buducnosti da ce ikakav autoput biti radjen prema tuzli
mozda da se tuzla spoji preko doboja opet sa koridorom 5c
ali tuzla sarajevo preko kladnja bez obzira na veliku opterecenost saobracaja se nece skoro raditi, barem dok ne zavrse ovo gore navedeno
 
Priča se već dugo o autoputu Tuzla-Orašje. Čak se i projekat radi za prvu deonicu do Čanića. Priča se i o brzoj cesti prema Doboju. Ali s obzirom koliko se malo ulaže u Tuzlanski kanton to je na dugom štapu. Dok se na jugu već priča o brzoj cesti Mostar-Široki Brijeg-HR granica. A Mostar već ima autoput maltene ispred nosa. I to je izvesnije nego bilo šta u Tuzli.
U BIH se mnogo toga radi tako što svako vuče na svoju stranu. Najbolji primer je tunel Hranjen koji je deo projekta brze ceste prema Goraždu.
 

Vesić: Sarajevo vrlo aktivno radi na svom dijelu autoputa prema Beogradu​


Vesić je podsjetio da na autoputu Beograd - Banjaluka, Srbija radi 18 kilometara prvog dijela autoputa Sremska Rača - Kuzmin, a Republika Srpska, uz pomoć Srbije, radi dionicu od Sremske Rače do Bijeljine.

On je istakao da će Srbija do kraja godine završiti projektovanje autoputa Požega - Kotroman, što je dionica prema Višegradu.

Vesić je istakao da će u budućnosti BiH i Srbija biti povezane i prugom Beograd - Sarajevo na kojoj će se vozovi kretati brzinom od 120 kilometara na sat.

"Zajednički smo se kandidovali mi i BiH uz podršku Republike Srpske koja je stala iza toga, za rekonstrukciju pruge Beograd - Sarajevo. Naš dio pruge je Ruma - Šabac - Zvornik, dug 141 kilometar, a oni nastavljaju sa rekonstrukcijom od Zvornika prema Sarajevu", rekao je Vesić.

Govoreći o autoputu od Rume do Šapca, Vesić je rekao da će do kraja oktobra biti završen 21 kilometar, a da će brza saobraćajnica duga 56 kilometara od Šapca do Loznice, gdje je granični prelaz Šepak, biti završena do kraja 2024. godine.

Vesić je podsjetio da će na brzoj saobraćajnici Šabac - Loznica biti izgrađen i odvojak – Slijepčević-Badovinci, tako da će i do graničnog prelaza Badovinci (Pavlovića most) doći brza saobraćajnica.


 
ja ne znam odakle vi dobijate te informacije
ali ovaj dio autoputa kuzmin raca bijeljina ce svoj nastavak dobiti prema brckom i dalje modrici
gdje ce biti spojen na koridor 5c,
Pa od prvog dana je planiran da ide preko Tuzle. Tj od Brckog ide ka Tuzli i kaci se na koridor 5c kod Žepča.
 

Vesić: Sarajevo vrlo aktivno radi na svom dijelu autoputa prema Beogradu​


On je istakao da će Srbija do kraja godine završiti projektovanje autoputa Požega - Kotroman, što je dionica prema Višegradu.

Kako sad do kraja godine zavrsiti projektovanje do Kotromana? Pa celu godinu prica da je projektovanje zavrseno 2022. Sad odjednom nije. Kako je moguce da ne postoji nikakva kazna za konstantno obmanjivanje i laganje gradjana.

Vesicu u maju 2023:

"Prema njegovim rečima (Gorana Vesića), završeno je i projektovanje puta Požega–Kotroman, dok se trenutno završava autoput do Požege."
 
Izgleda da se čeka da dođe Erdogan u posetu jer nije dogovoreno finansiranje deonice do kotromana, pa se kupuje na vremenu. Ja sam pogrešno mislio da tu deonicu radi Enka, a predviđeno je da radi Tašjapi. Mislim da dolazi u oktobru ako sam dobro ukačio. Ako im to propadne... Ko zna šta će biti od te deonice.

Što se tiče kraka preko Tuzle čini mi se da od toga nema ništa u dogledno vreme, biće ovako kako je @zmija rekao.
 
Mislim da je i samom Sarajevu trenutno bitnija veza za Istanbul preko Kotromana i Požege nego krak preko Tuzle, oni već imaju pravac ka Mađarskoj preko Zenice i gore ka Doboju.

U kontekstu toga, bitnije im je povezivanje sa Turskom i Istanbulom (sa sve putanjom kroz dolinu Morave, ironije li), te će preko toga Beograd i Sarajevo moliti tehno sultana Erdogana za finansiranje ili sufinansiranje izgradnje preko Požege i Kotromana.
 
Privredna saradnja Turske i BiH nije uopšte velika (Srbija im je daleko veći i značajniji partner).
Prvenstveni značaj tog pravca za Sarajevo je povezivanje sa Sandzakom. Oni žele da budu centar za sve muslimane sa Balkana (npr dobar deo Goranaca se danas izjasnjava kao Bošnjaci)
Sa druge strane Tuzla im je značajna na unutrašnjem planu posto je to najmnogoljudniji kanton i centar industrije.
 
Privredna saradnja Turske i BiH nije uopšte velika (Srbija im je daleko veći i značajniji partner).
Prvenstveni značaj tog pravca za Sarajevo je povezivanje sa Sandzakom. Oni žele da budu centar za sve muslimane sa Balkana (npr dobar deo Goranaca se danas izjasnjava kao Bošnjaci)
Sa druge strane Tuzla im je značajna na unutrašnjem planu posto je to najmnogoljudniji kanton i centar industrije.
Naravno da je njima Tuzla značajna, samo što nije sada prioritet krak od Tuzle ka Brčkom, već bolje spajanje sa Sandžakom (uz to i pravcem za Tursku), ujedno i zapadnom Srbijom jer će autoput ići prema Požegi ali s obzirom da ni Beograd ni Sarajevo nemaju novca za izgradnju tog kraka, moraju da traže od Erdogana.
 
A Erdoganu i turskoj ekonomiji kao cvetaju ruže?
Inače se Sarajevo tu mnogo ne pita , jer je to teritorija RS. Mada jeste bitno i za Republiku srpsku pošto se svi autoputevi grade na severu pa postoji nezadovoljstvo u ostatku zemlje.
Dakle muslimani ce zbog svojih glasača graditi krak preko Tuzle, a Srbi zbog svojih do Kotormana.
 
Mislim da je 0 šansa da Erdogan finansira/sufinansira deo do Kotromana. U najboljem slučaju može da da neki povoljan kredit. Da je pameti pa da od EU izmoljakamo da delom učestvuje u keširanju do Višegrada pa jedan krak do SA a drugi dole do Trebinja.
 
Kako god mi ovaj put zvali to su sve politički eufemizmi da bi lakše prošlo u nekim društvenim krugovima.

Ništa od toga ne može promeniti suštinu ovog putnog koridora gledajući iz državnog nteresa Srbije i Republike Srpske (politički korektniji ugao gledanja), odnosno kao interesa srpskog naroda (politički nešto manje korektno gledište).

Ovde mi govorimo o autoputu (putnom koridoru) Beograd - Prijedor i da se ja pitam tako bih nazvao i ovu temu.
Po deonicama: Beograd - Bijeljina - Brčko - Modriča - Doboj - Banjaluka - Prijedor
Između Banjaluke i Prijedora je valjda započela izgradnja autoputa, a to je prirodan produžetak koridora dalje od Banjaluke.

Jedino još treba pamet u glavu, pa sa putnim graditi i železnički koridor. Nedostaje između Modriče i Bijeljine paralelni železnički kolosek. Od Bijeljine do Srbije postoji sačuvana trasa i železnički most preko Save. Potrebne su korekcije trase na prostoru Srema do veze sa prugom Stara Pazva - Šid, eventualno i prugom Šabac - Loznica. Kroz sam grad Brčko postoji i trasa i Železnička pruga.
 
Ne znam koja od tema se sad najviše čita pa ću i ovde staviti...

Sada kad smo dobili EXPO 2027 trebalo bi to iskoristiti za brzu izgradnju kraka do Mačkata (Zlatibor). Vučić je rekao da Beogradu sada treba novih 130 hotela za Expo, s obzirom da trenutno ima svega oko 10.000 ležajeva. Međutim problem je jer su trenutno krediti za gradnju hotela izuzetno skupi kao i to što bi posle Expa ostali prazni odnosno sa malim procentom popunjenosti, odnosno neisplativi.
Nameće se Zlatibor sa 50.000 ležajeva i još neki centri van Beograda. Ako bi se izgradio krak do Mačkata za Expo onda bi gosti mogli da spavaju na Zlatiboru i šatl prevozom autoputem da budu za 90 min do Beograda. Takođe i Ponikve bi moglo da organizuje air šatl prevoz za 20 min do Beograda (brzi put 15-20min sa Zlatibora do aerodroma Ponikve je pri kraju)

130 hotela bi koštalo od 1,5 do 2,5 milijarde evra, što je dosta skuplje od celog autoputa Požega - Kotroman!

Trebalo bi da ova ideja nekako dođe do Vučića, Vesića i Malija...
 
Ne znam koja od tema se sad najviše čita pa ću i ovde staviti...

Sada kad smo dobili EXPO 2027 trebalo bi to iskoristiti za brzu izgradnju kraka do Mačkata (Zlatibor). Vučić je rekao da Beogradu sada treba novih 130 hotela za Expo, s obzirom da trenutno ima svega oko 10.000 ležajeva. Međutim problem je jer su trenutno krediti za gradnju hotela izuzetno skupi kao i to što bi posle Expa ostali prazni odnosno sa malim procentom popunjenosti, odnosno neisplativi.
Nameće se Zlatibor sa 50.000 ležajeva i još neki centri van Beograda. Ako bi se izgradio krak do Mačkata za Expo onda bi gosti mogli da spavaju na Zlatiboru i šatl prevozom autoputem da budu za 90 min do Beograda. Takođe i Ponikve bi moglo da organizuje air šatl prevoz za 20 min do Beograda (brzi put 15-20min sa Zlatibora do aerodroma Ponikve je pri kraju)

130 hotela bi koštalo od 1,5 do 2,5 milijarde evra, što je dosta skuplje od celog autoputa Požega - Kotroman!

Trebalo bi da ova ideja nekako dođe do Vučića, Vesića i Malija...


Sad da krenu da rade trebalo bi im 10 godina da završe do Kotromana
 
Нема од тога ништа, паре ће дати на стадион и ЕХПО комплекс, а мањак хотела ће надокнадити по моделу Белвил, направиће стамбене зграде за смештај гостију које ће после да продају.
Након ЕХПО неће бити пара за остале пројекте па ће ови аутопутеви широм Србије да успоре са изградњом.
 
Нема од тога ништа, паре ће дати на стадион и ЕХПО комплекс, а мањак хотела ће надокнадити по моделу Белвил, направиће стамбене зграде за смештај гостију које ће после да продају.
Након ЕХПО неће бити пара за остале пројекте па ће ови аутопутеви широм Србије да успоре са изградњом.

Autoputevi širom Srbije bi do tad trebalo da budu gotovi
 
Ma nema problema da se Bgd razvija (ako više uopšte ima gde a da bude eko i normalno!), ali stvarno nema nijednog razloga da zbog toga trpi unutrašnjost i infrastruktura
 
Па неће ЕХПО развијати би БГ. Остаће исти саобраћајни проблеми као и сада, исте занемарене општине и делови општина, а паре ће да оду на вашариште у Сурчину од ког ће грађани имати само путовање од десетак км ван града кад буду ишли на сајам књига или аутомобила 2028.
 
Dobro jasno je kako oni, ali ajde da malo ne razmišljamo kao oni već kao građani koji nešto traže, da li bi mi trebalo da tražimo da se Expo iskoristi i za infrastrukturu unutrašnjosti...
 
Kako god mi ovaj put zvali to su sve politički eufemizmi da bi lakše prošlo u nekim društvenim krugovima.

Ništa od toga ne može promeniti suštinu ovog putnog koridora gledajući iz državnog nteresa Srbije i Republike Srpske (politički korektniji ugao gledanja), odnosno kao interesa srpskog naroda (politički nešto manje korektno gledište).

Ovde mi govorimo o autoputu (putnom koridoru) Beograd - Prijedor i da se ja pitam tako bih nazvao i ovu temu.
Po deonicama: Beograd - Bijeljina - Brčko - Modriča - Doboj - Banjaluka - Prijedor
Između Banjaluke i Prijedora je valjda započela izgradnja autoputa, a to je prirodan produžetak koridora dalje od Banjaluke.

Jedino još treba pamet u glavu, pa sa putnim graditi i železnički koridor. Nedostaje između Modriče i Bijeljine paralelni železnički kolosek. Od Bijeljine do Srbije postoji sačuvana trasa i železnički most preko Save. Potrebne su korekcije trase na prostoru Srema do veze sa prugom Stara Pazva - Šid, eventualno i prugom Šabac - Loznica. Kroz sam grad Brčko postoji i trasa i Železnička pruga.

У праву си, то и јесте у суштини аутопут Београд - Приједор кроз северни део Републике Српске, само се у медијима форсира Београд - Сарајево да би лакше "прогутала" јавност у федерацији, знамо да Сарајево стално блокира, отежава и пролонгира било какве пројекте везане за Србију,
ако буде икада крак ка Тузли и Сарајеву, буде, ако не кога брига,
такође је битан и правац до Котромана да би се Вишеград и доле Херцговина повезали са Србијом, а наставак ка Сарајеву нека граде кад хоће или могу, а он би повезао и тај део Пале, Соколац итд са аутопутем.
 
Poslednja izmena:
Na strani Srbije ostalo jos samo da se "trasira" nekih 300 metara do nove petlje u Kuzminu. Ako nastave istim tempom to ce biti gotovo do ponedeljka-utorka. Stvarno sam iznenadjen koliko je ovo brzo zavrseno. Ocekivao sam da nece biti gotovo pre druge polovine oktobra. Pitanje je kada ce krenuti da asfaltiraju i koliko ce im trebati za to.
 
Vrh