Šta je novo?

Autoput Beograd - Sarajevo

Ovde mi govorimo o autoputu (putnom koridoru) Beograd - Prijedor i da se ja pitam tako bih nazvao i ovu temu.
Bar sam pet puta na više tema napisao da nema nikakvog "kružnog autoputa BG-SA", već da je to politička izmišljotina prilikom sastanka Erdogana i Vučića. A, ovde na forumu već postoji tema "Autoput BL-BG" i na njoj bi trebalo pisati o deonici Kuzmin - Bijeljina.
 
@Orko

Treba završiti i tu petlju a iz mog ugla gledanja nisam video da je u najnovijem tenderu Puteva Srbije uključena naplatna stanica na ovom autoputu a sam tender je već pravljen za duži vremenski period i ima dve faze i u njega je uključeno i privremeno naplatno mesto Koševi.

Podsećam da ovde puštanje autoputa bez naplatne stanice nije moguće kao do sada bez naplate jer je na postojeću mrežu zatvorenog sistema priključuje na novom izlazu pa bi njegovim puštanjem izbušili sistem.
 
@Orko Kada su krenuli sa radovima, teško bismo mogli reći da napreduje nekom velikom brzinom. Rade već bar 2 godine, još nisu ni trasirali celu deonicu.

Sa strane Republike Srpske je trasiranje skoro stiglo do mosta. Kada sam prolazio pre par nedelja video sam da je trasiran i deo od postojeće obilaznice oko Bijeljine do ulaska na autoput. Taj deo se vidi na slici ispod (snimak od juče) i nalazi se pred poslednji kružni tok na Bijeljinskoj obilaznici kada se ide ka BL.

Ono što se provlačilo ovde jeste da postoji problem sa izmeštanjem medjunarodnog dalekovoda što koči izgradnju graničnog prelaza. Sve u svemu dobro je da će izgleda sve odjednom i zajedno biti pušteno, od petlje Kuzim do Bijeljine, a loše je što će to teško biti tokom sledeće godine.

Inače, sramota je kako se odnose i ponašaju naši poloicajci na prelazima Pavlovića Most i Sremska Rača. Sramno je da imamo tolike gužve na tim prelazima. Svake godine početkom avgusta se vlasti Srbije i Srpske okupljaju, se*u o specijalnim vezama, bla bla bla. Umesto helikopterima kako se prevoze, poslao bih ih jednom da čekaju na tim prelazima kao običan narod da vide kako u realnosti funkcionišu specijalne veze Srbije i Srpske.

Ne može niko da me ubedi da kontrola ulaska u Srbiju ne može da malo olabavi i ubrza protok ljudi a ne da se čeka po 1h i više. To su uglavnom sve gradjani Srbije koji se vraćaju kućama. Pavlovića most je bio pun prošlog vikenda u smeru ka Srbiji. Sram da ih bude još jednom.

2023-08-17-00_00_2023-08-17-23_59_Sentinel-2_L2A_True_color.jpg
 
Nažalost, to nije granični prelaz između Srbije i R. Srpske. To je granični prelaz između Srbije i BIH. Sviđalo se to nama ili ne. A sve što se radi u BIH na jednoj strani ona druga strana koči. Svi znamo koliko se odugovlačilo sa Bratoljubom. A podsetiću i da je tek sada otvoren za teretni saobraćaj. To govori sve.
 
@milaki990
Sta znam, meni je ovo iznenadjujuce brzo u odnosu sta sam ocekivao. Sve se moze ispratiti na sentinelu. Sa strane Bosne radovi na trasiranju su poceli u avgustu prosle godine. Danas, nakon godinu dana je ostalo da se istrasira jos otprilike 5 km. Sto znaci da u proseku za ovih godinu dana trasiraju nesto vise od kilometar mesecno (u povoljim mesecima sto se tice vremenskih prilika brze, u nepovoljnim sporije, ali to je neki prosek). Ako ovako nastave do kraja godine ce trasa sa bosanske strane biti gotova.
Sto se dela sa strane Srbije tice, tacno je da su to poceli pre sto godina i u tom smislu moze se reci da ide sporo. Ali ono na sta sam ja mislio kada sam rekao da ide brzo je to da su oni od marta ove godine do danas (dakle za 5 meseci) zavrsili vise od 50% trase sa strane Srbije. Na sentinelu se vidi da su u martu 2023. bili na ispod 50% (otprilike nekih 40-45%), a danas je trasiranje prakticno zavrseno. Za poslednjih 5 meseci trasiraju skoro pa 2 km mesecno.

Sve to ne mora da znaci nista u pogledu datuma pustanja puta u rad, jer kao sto rece StaraMo ima tu jos gomila propratnih stvari da se pozavrsava (cak i ako ne racunamo asfaltiranje).
 
Druže, kad si već na Sentinelu onda se poigraj sa snimcima od prošle i pretprošle godine. Sve je to trasirano bilo već davno. Pa je u međuvremenu zaraslo. Trasiranje koje ti vidiš na Sentinelu je ništa drugo do skidanje površinskog sloja zemlje. Što je lagan deo posla. Najbolji primer je brzi put do Valjeva gde je trasiranje veoma brzo odrađeno a onda su počeli da kilave. Nakon trasiranja ide nasipanje za trup autoputa. A tu pričamo o ogromnoj količini materijala. Dodaj na to betonske radove. Propuste za kanale, pristup njivama, nadvožnjake. Deo Kuzmin-Rača baš kilavi, s obzirom kada su otvoreni radovi. Plus, na ovoj deonici gradilišni kamp je bio već izgrađen kada su otvoreni radovi. Što je plus jer već imaju spremne betonske baze, obezbeđen smeštaj radnika itd.
Što se tiče Bijeljina-Rača, da tu trasiranje ide solidno ali opet je rok za završetak 2025. Tako da i ako se završi Kuzmin-Rača ništa ne znači jer se put sa strane R. Srpske završava u njivi. Jedino što može da se pusti je do Bosuta ali to neće mnogo značiti. Još jedna bitna stvar je granični prelaz. Za njegovo projektovanje i izgradnju treba dosta vremena. Takođe, pošto će to biti zajednički granični prelaz BIH strana će sigurno zatezati sa raznoraznim peripetijama tako da je moguće gubljenje vremena i tu. Za sve to ima vremena do 2025. Ako se sve na vreme krene.
 
Avgust 2021:

avgust2021.png



Avgust 2022:

avgust2022.png



Avgust 2023:

avgust2023.png



Kompletna razlika izmedju avgusta 2022 i avgusta 2023 je odradjena od kraja marta ove godine do danas.
 
Razumem ja tvoj optimizam ali dinamika na ovoj trasi je jako, jako loša. I ne verujem da će radovi biti završeni pre leta sledeće godine. Samo što iz nekog razloga ta sporost prolazi ispod radara, za razliku od ostalih projekata. Izgradnja mosta je počela i ranije. Kao što napisah, Bijeljina-Rača je planirano da se završi 2025. Tek tada će ova deonica moći da bude potpuno upotrebljiva.
 
Ne znam o kakvom optimizmu pricas. Samo navodim cinjenice bez ikakvih predikcija o tome kada ce put biti otvoren za saobracaj.
A cinjenica je da poslednjih 5 meseci rade brze nego ranije. To opet ne mora nista da znaci i uvek se moze desiti da naprave pauzu gde pola godine ne urade skoro nista.
Pre nekih 2 meseca sam napisao da ocekujem (u skladu sa tadasnjom percepcijom brzine radova) da "trasiranje" na nasoj strani bude gotovo tokom jeseni, a zavrsice ga do kraja avgusta. I zato sam iznenadjen sto su sve to odradili pre nego sto sam ocekivao.
 
Granični prelaz je alfa i omega ove priče - sa njim priča ima smisla, bez nje nema smisla.
Sve dok ne vidite da je dogovoren objedinjen granični prelaz i da je počeo da se gradi, nemojte se mnogo radovati... znajući Sarajevo, može lako trava da počne da raste na autoputu koji se ne koristi jer Sarajevo oteže priču sa prelazom, kao i u Bratuncu.

A ne vidim neki smislen način da se sa autoputa saobraćaj preusmeri na postojeće granične prelaze pa nazad na autoput, niti za tim ima potrebe, jer ako čekaš u koloni sat na granici koja je poenta autoputa - sva ušteda vremena ti je u startu pojedena, možeš lepo ići i magistralom.
 
Koja je trenutno najbolja ruta do Sarajeva?
 
Iz Beograda.
Isao sam relativno skoro preko Hrvatske, ali zbog saputnika to sada nije opcija.
 
Poslednja izmena:
Ja stalno idem preko Užica i Mokre gore. Malo je duži nego preko Mačve ali je daleeeeko lakši za vožnju i put je u daleko boljem stanju. Staneš u Višegradu i domoriš se. Meni trreba oko 6 sati aktivne vožnje tim putem.
 
Poslednja izmena:
Najbolje je preko Mačve i dalje. Jeste da je opterećen put, pogotovo do Zvornika, ali sve ostale varijante su ili isto tako opterećene (npr. preko Sremske Rače) ili dosta duže (npr. preko Užica) ili je dosta lošiji put (npr. preko Valjeva). Ono što je dobro kad ideš preko Mačve, imaš 2 granična prelaza relativno blizu (Trbušnica i Mali Zvornik), pa možeš da uštediš nešto vremena ako je veća gužva na jednom od njih.

Još jedna bitna stvar, ako dolaziš od Zvornika, u Vlasenici imaš izbor da li da ideš preko Han Pijeska i Sokoca, ili da produžiš pravo pa preko Kladnja i Olova za Sarajevo. Ova druga varijanta je malo bolja jer je lakša za vožnju (prevoj Karaula između Kladnja i Olova je značajno poboljšan sa tunelima i vijaduktima i trećom trakom na usponima), za razliku od uspona od Vlasenice prema Han Pijesku. Takođe, varijanta preko Kladnja i Olova je zgodnija ako ideš u Vogošću, Nedžariće, Ilidžu, Alipašino polje, Dobrinju, Hrasno ili Lukavicu (tj. Istočno Sarajevo). Brže se uđe u grad jer ulaziš autoputem. Ako ideš u geografski istočni dio grada (Baščaršija, Skenderija...), onda je bolje ići preko Han Pijeska i Sokoca.
 
Generalno najviše se i dvoumim da li da idem preko Olova ili Han Pijeska. Takođe pošto rade Ruma Šabac, da li je pametnije ici na Pećince ili Sremsku Mitrovicu?
 
Pećinci - nikinci - platicevo 1 Šabac - mali zvornik - kalesija - sekovici - kladanj - olovo

U plejadi loših opcija, najmanje loša
 
Generalno najviše se i dvoumim da li da idem preko Olova ili Han Pijeska.
Kao što rekoh, najviše zavisi u koji dio grada ideš. Mada je sve to u 5 minuta razlike. Takođe, ono što nisam spomenuo, jeste da od Olova do Srednjeg sada proširuju prevoj Nišići, dodaju treću traku, pa tu može biti kraćih zastoja. Ja sam zadnji put prolazio sredinom avgusta, bio je jedan semafor, brzo sam prošao. Ne znam kakvo je sada stanje, da li ima dužih zastoja. Na sajtu piše samo uopšteno da se saobraćaj zbog radova odvija usporeno.
 
Nema trenutno zastoja tu. Zastoj bude još uvek skoro redovno na izlasku sa kružnog toka moto puta (veza sa ap) kod euro asfalta. I 100% si u pravu, dosta zavisi u koji se deo grada ide.

I da, sa te strane obavezno ap oko grada, nikako na vogoscu. Mnogo je brže
 
Pećinci - nikinci - platicevo 1 Šabac - mali zvornik - kalesija - sekovici - kladanj - olovo

U plejadi loših opcija, najmanje loša
Ja bih ipak išao na Loznicu, pa preko Zvornika i Vlasenice na Sokolac i Sarajevo.
Brda su svuda, ne možeš da ih izbegneš, ovako se voziš kroz Republiku Srpsku praktično do samog ulaza u grad Sarajevo.

Moguće da je preko Kladnja malo bolji put... možda i nije... ne znam, nisam odavno išao.
Ipak put kroz RS mi se čini najboljim, all things considered.
 
Kakve veze ima ideš li kroz rs ili federaciju? Mislim, pričamo čisto saobraćajno, tranzitno.

Čak kroz federaciju trenutno ima manje kamera i pandura.

Taj put preko kladnja stvarno ne može da se uporedi da putem preko romanije, višestruko je lakši za vožnju. Ovo sto sam naveo ima svega 10ak km krivina ispred Sekovica (i dalje rs :)).

Naravno, još lakše je ap, ali to he mnogo duže i ima 2 granice.
 
Lepši je osećaj kroz Srpsku Republiku 😀
Btw mislim da kamere nisu umrežene sa granicom, a u Srbiju ne stižu kazne za sada
 
Inicijalno pitanje nije ti onda bilo precizno :)
 
Vrh