Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Ovo je zanimljivo. Bilo je priče od Beograda do Kovačice do kraja 2026, a tamo nisu jos sa radovima na mostu preko Tamiša krenuli. Sada mi deluje da će se pre spojiti ZR sa A1 kod NS. Dobili smo i definitivni odgovor za svo ono dovlačenje kamena.
 
Ovo je zanimljivo. Bilo je priče od Beograda do Kovačice do kraja 2026, a tamo nisu jos sa radovima na mostu preko Tamiša krenuli. Sada mi deluje da će se pre spojiti ZR sa A1 kod NS.
Na geo Srbije vidim da je sve isparcelisano do negde malo iznad Kovacice i to u zadnjih par meseci... Znaci moze da se radi...
Neki problem ocigledno ima ili im jednostavno treba samo auto put do Novog Sada (trenutno) zbog brze distribucije guma do Madjarske tj taj im je prioritet... Mozda neko ima vise informacija...
 
Na geo Srbije vidim da je sve isparcelisano do negde malo iznad Kovacice i to u zadnjih par meseci... Znaci moze da se radi...
Neki problem ocigledno ima ili im jednostavno treba samo auto put do Novog Sada (trenutno) zbog brze distribucije guma do Madjarske tj taj im je prioritet... Mozda neko ima vise informacija...
Da, istina. A bilo bi dobro i da imamo nekoga iznutra na projektu.

Ima logike da se završi prvo prema NS, jer bi ZR dobio direktan izlaz na mrežu AP, takođe je veći intenzitet saobraćaja prema NS nego prema BG, pogotovo na deonici Žabalj-NS. Ali, put ZR-BG je u lošijem stanju i prolazi kroz naseljena mesta. Takođe, put ZR-BG smatram jednom velikom sramotom Srbije, jer je veći deo puta u lošem stanju, a dosta saobraćaja tu prođe. Bukvalno su mnogi putevi koji spajaju mala mesta presvučeni, a prema glavnom gradu se ništa nije uložilo.
 
Kod pravca ZR-NS postoji jedan "problem". Sadasnji put ZR-NS se dobrim delom pretvara u AP, pa ce se graditi "alternativni" put, koji ce ici do Zabaljske raskrsnice paralelno sa sadasnjim putem, a buducim AP. Onda ce ici desno ka Zablju, i dalje od Zablja ce ici na petlju na A1 kod Klise. To znaci da ce morati da se uradi jos jedan put, malo naokolo, gde ce oni koji nece da idu AP morati da progju kroz celu Klisu, nekih 4+ km kroz naselje, da bi dosli do sadasnjeg ulaza u NS.

Kako ljude naterati da idu duzim putem koji se placa, osim da im uskratis ono sto postoji. Zvanicno ce biti ponudjena alternativa, koja je mnogo losija.
Za one koji idu iz Zablja ovo mozda bude i prihvatljivo, ali za one iz Zrenjanina je pogorsanje postojeceg stanja.

Nesto ovakvo (crvena linija)
Izmestanje.jpg


Sto se tice saobracaja iz LL, njima je trenutno usko grlo obilaznica oko Zrenjanina. Petlja Jugoistok im je udaljavanje oko 4km od NS, tako da ce i dalje prolaziti kroz grad. Ranije su rekli da je petlja priblizena LL, ali se to nigde u planovima ne vidi. Nema planova da se uradi servisna saobracajnica pored AP izmedju Beogradskog Puta i Bagljasa, drugim recima juzna obilaznica.

Na sledecoj slici sam crvenom linijom oznacio postojecu (izgradjeno i neizgradjeno) obilaznicu oko grada, ukrstanjima / kruznim tokovima. Do sad, za oko 30 godina od pocetka gradnje, je izgradjeno nesto vise od pola. Plavom linijom sam oznacio potencijanu juznu obilaznicu (koja nije u planu). Ona bi imala samo ukrstalje sa putem za Lukino Selo. Zuta linija predstavlja buducu vezu petlje Zapad sa saobracajnicama - vidi se koliko je daleko od sadasnjeg puta.

Obilazak.jpg
 
Od plavog dela obilaznice mogu da se kladim da neće biti baš ništa u narednih 10 godina. Osim ako nešto drastično ne promenimo u našoj državi.

Poslednji deo obilaznice, od kružnog toka prema Mihajlovu do kružnog toka prema Kleku, je otvoren avgusta 2022. Tada je najavljeno da će se izgradnja nastaviti u proleće, ne sledeće koja nam predstoji, već one uveliko prošle 2023. godine.

Obilaznica se toliko dugo gradi, kako kaže Sunčani, 30 godina, da su morali da totalno presvuku sve ono što je ranije napravljeno... hahahha :cry: A to je od puta prema NS do kružnog prema Mihajlovu. Mada, i to što je popravljeno nije popravljeno do kraja, izostavljeni su svi kružni tokovi, nadvožnjak iznad pruge prema Elemiru nije dobro urađen.

Koga zanima, jedan dobar video o ZR obilaznici:
 
Plavi deo nije cak ni kao ideja u planovima, znaci 20-30 godina nece biti ni razmatrana.
 
Nema nikakve šanse da se nastavi od Tise ka NS. U najboljem slučaju počeće ove godine ili sledeće da rade most preko Tise. Jako sporo ide ovo nasipanje trase. Ne može se autoput od 105km graditi sa dvadeset kamiona. Vidte i po kreditu koji je uzet. Završiće se grubi radovi prvo od petlje ZR zapad do petlje Ečka i tamo na jugu, na početku od km 0+000 do km 7+100. Za očekivati je i da se te dve deonice prvo puste, vetovatno 2027. god. Ili nekim čudom 2026. ali to bi značilo da moraju ove godine započeti most preko Begeja i dole preko Tamiša.
 
Nema nikakve šanse da se nastavi od Tise ka NS. U najboljem slučaju počeće ove godine ili sledeće da rade most preko Tise. Jako sporo ide ovo nasipanje trase. Ne može se autoput od 105km graditi sa dvadeset kamiona. Vidte i po kreditu koji je uzet. Završiće se grubi radovi prvo od petlje ZR zapad do petlje Ečka i tamo na jugu, na početku od km 0+000 do km 7+100. Za očekivati je i da se te dve deonice prvo puste, vetovatno 2027. god. Ili nekim čudom 2026. ali to bi značilo da moraju ove godine započeti most preko Begeja i dole preko Tamiša.
Niko ovde ne zna ništa sa sigurnošću, pratimo situaciju na terenu, pretpostavljamo, diskutujemo, i pratimo vesti. Što se vesti tiče, tu postoji problem, mnogi (političari, mediji) pokušavaju da profitiraju na lažima, a mi nemamo informacije iz prve ruke kako bismo znali šta se tačno dešava. Jasno je da ide traljavo i sporo.
 
Niko ovde ne zna ništa sa sigurnošću, pratimo situaciju na terenu, pretpostavljamo, diskutujemo, i pratimo vesti. Što se vesti tiče, tu postoji problem, mnogi (političari, mediji) pokušavaju da profitiraju na lažima, a mi nemamo informacije iz prve ruke kako bismo znali šta se tačno dešava. Jasno je da ide traljavo i sporo.

Pre par dana su na nekoliko medija preneli netacne vesti u vezi ovog projekta, poput tvrdnje da ce Zrenjanin imati tri petlje za pristup AP, a uz to su pominjali i petlju Aradac kao dodatnu.
Neko je citao najave iz 2019. i nije shvatio da je projekat promenjen, a onda je dodao i sveze informacije, tako da se na kraju dobio lazni izvestaj sa terena.
 
U razgovoru sa nekim radnicima na autoputu, kažu sledeće: da se ovi grubi radovi kada se urade (trasiranje i nasipanje peska) do potrebne visine, ta trasa posipa sitnim kamenom preko peska da ga ne bi vetar raznosio, okolo zemlja se buldožerima navlači u bedem i tako treba da stoji 2 godine da se slegne...za to vreme tzv,, sleganja,, rade se mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci, petlje, prelazi i ostali objekti...E sada da li je to tako ne znam. Ima i jedna priča koja kruži da je put od Zrenjanina do Novog Sada trebalo da se počne sa radovima tek za oko pet godina i da je prioritet bila prva deonica Beograd - ZR, međutim, da se to naglo promenilo da bi mogle da se puste pare iz kredita u opticaj, jer vlast nema sigurna saznanja u svoj opstanak u narednom periodu pa da se tu ugrade, opajaju šta mogu i sl...to su takođe priče. Šta je tu sve istina videćemo verovatno
 
U razgovoru sa nekim radnicima na autoputu, kažu sledeće: da se ovi grubi radovi kada se urade (trasiranje i nasipanje peska) do potrebne visine, ta trasa posipa sitnim kamenom preko peska da ga ne bi vetar raznosio, okolo zemlja se buldožerima navlači u bedem i tako treba da stoji 2 godine da se slegne...za to vreme tzv,, sleganja,, rade se mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci, petlje, prelazi i ostali objekti...E sada da li je to tako ne znam. Ima i jedna priča koja kruži da je put od Zrenjanina do Novog Sada trebalo da se počne sa radovima tek za oko pet godina i da je prioritet bila prva deonica Beograd - ZR, međutim, da se to naglo promenilo da bi mogle da se puste pare iz kredita u opticaj, jer vlast nema sigurna saznanja u svoj opstanak u narednom periodu pa da se tu ugrade, opajaju šta mogu i sl...to su takođe priče. Šta je tu sve istina videćemo verovatno
Ovo za sleganje od 2 godine nije tačno. To smo videli na nekoliko primera, najbolji su na Milošu Velikom i Moravskom. Mada, ajde, možda po nekim standardima i treba, ali u praksi kod nas to do sada nije bio slučaj.
 
Jedino ako nisu sigurni u svoj rad / nabijanje materijala. Ako je materijal propisno nabijen, onda ne sme da bude sleganja.
Uostalom, kakav je to kvalitet radova na putu gde se put sam sleze.
 
Ovo što sam napisao je od radnika i rukovodilaca sa samog gradilišta auto-puta, ako se bolje pogleda samo malo nešto kod BG je urađeno i ovo oko Zrenjanina prema Tisi...ostalo ništa...po ovoj dinamici ovaj put neće biti gotov za narednih 30 godina
 
Levo od auta je plavna zona Tise, inonducijalno područje, Tu je trebao da ide most na stubovima, pošto je tu u proleće voda, nekada i do pola dolme a 2006 godine maltene do samog vrha nasipa...e to je promenjeno, tuda se nasipa sve ovo kamenje umesto mosta višlje od sadašnjeg odbrambenog nasipa i na vrhu će ići autoput...Inače ovo je rezervat prirode ,,ritovi donjeg potisja,, u I kategoriji zaštite, mrestilište autohtonih vrsta riba gde je zabranjen svaki vid ribolova...tu gde se mresti riba sada se nasipa kamenje, da je bio most, ne bi bilo uništeno prirodno mrestilište... takođe presečen je koridor za divljač (krupnu divljač) uz reku Tisu i ako se dobro ne ogradi tu će biti saobraćajnih udesa non stop...na ovim pozezima je prema planu lova odstrel 50 grla divljih svinja godišnje, e sad zamislite koliko ima divljači i vi im presecate prirodne koridore, kojima one prolaze tuda...vozilo koje naleti na vepra od 100+ kilograma pri brzini od 130km/h tu nema živih ljudi u vozilu...ako se to ne daj bože desi, morali bi mnogi da odgovaraju za to od projektanata i onih koji su doneli ovakve glupe i nadasve blesave odluke...
 
Ne mora da znaci da je doslo do takve promene. Moguce je da nasipaju preko nasipa da ne bi unistili nasip vozilima. Preko tog privremenog puta ce dovlaciti masine i materijal za stubove. Naravno, taj nasip treba da bude visok, da ne bi bio pod vodom kad se dolma poplavi. Na kraju se taj nasuti put ukloni.
 
To sam takodje i ja pomislio da je mozda neki privremni put vezan samo za radove ...
 
Ovo što sam napisao je od radnika i rukovodilaca sa samog gradilišta auto-puta, ako se bolje pogleda samo malo nešto kod BG je urađeno i ovo oko Zrenjanina prema Tisi...ostalo ništa...po ovoj dinamici ovaj put neće biti gotov za narednih 30 godina
Pa upravo to. To i mi pišemo ovde već neko vreme. S tim da je moja procena 15-20 godina :)

Bravo na fotografijama. Ovo je definitivno servisni put. Pratiće verovatno trasu mosta, ali ako ga ne podignu visoko biće pod vodom na proleće.
 
Samo se trava uklanja i onda postavlja kamenje, ne delije kao prava podloga za AP. Mada, jeste dovoljno siroko, bar po fotkama.
 
Vrh