Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Evo konačno malog napretka u trasiranju južno od grada ka Begeju. Posle nekoliko meseci pomak.

1738345532516.png
 
Prosao sam pre par dana tuda, nisam primetion. Ono sto je primetno je da se pravi dosta visok nasip za put, verovatno za prelaz preko lokalnog puta, ali verovatno i dalje, zbog mocvarnog tla.
 
Jel moguće da put izmedju Jabučkog i Glogonjskog Rita neće da povežu sa ovim putem, makar najprostijom petljom? Pa jbt, neka povežu bar sa nečim tu nedodjiju i taj mučeni narod.
 
Problrm je nasa vrsta naplate. Iskljucenja sa naplatnim objektima su dosta vece i komplikovanije od iskljucenja na putevima gde su vinjete. Uz to i same kucice, rampe i oprema kostaju, a mora i ljudstvo da bude stalno prisutno, sto je bar 5 ljudi stalno zaposlenih. Sve to puno kosta i ne isplati se za jedno vozilo na 5 ili 10 minuta.
 
Prva rampa, čeona, planirana je posle ukrstanja sa ovim putem i mosta preko Tamiša, tako da za ukrstanje sa ovim putem, bocna naplatna rampa ne treba.
 
Problrm je nasa vrsta naplate. Iskljucenja sa naplatnim objektima su dosta vece i komplikovanije od iskljucenja na putevima gde su vinjete. Uz to i same kucice, rampe i oprema kostaju, a mora i ljudstvo da bude stalno prisutno, sto je bar 5 ljudi stalno zaposlenih. Sve to puno kosta i ne isplati se za jedno vozilo na 5 ili 10 minuta.
На срећу (или на жалост), то је све топла вода и да се решити врло јефтино (нешто као банкомати за исплату и уплату који су "посејани" по мањим местима) и без потребе за великим бројем запослених (само дежурни а можда чак ни они):

 
Do 2030/31 kada je rok za završetak tog autoputa i Srbija će verovatno (bar po izjavama nadležnih) preuzeti model naplate slobodnog toka tako da će na portalima ili izlazima postojati samo kamere i tag antene.

Nažalost takve stvari se ne pripremaju strateški pa je i ovaj autoput projektovan kao da je 1983 godina a ne 2023 bila u trenutku projektovanja.

Na videu ispod je primer kako to trenutno rade Francuzi koji su od 2022 polako krenuli ka novom sistemu i dodaju portale a uklanjaju glomazne naplate rampe

 
Poslednja izmena:
Do 2030/31 kada je rok za završetak tog autoputa i Srbija će verovatno (bar po izjavama nadležnih) preuzeti model naplate slobodnog toka tako da će na portalima ili izlazima postojati samo kamere i tag antene.

Nažalost takve stvari se ne pripremaju strateški pa je i ovaj autoput projektovan kao da je 1983 godina a ne 2023 bila u trenutku projektovanja.

Na videu ispod je primer kako to trenutno rade Francuzi koji su od 2022 polako krenuli ka novom sistemu i dodaju portale a uklanjaju glomazne naplate rampe

Баш како како сте описали: у 2025 (у ери дигитализације, Г5 мрежа, ВИ...) код нас неко пројектује као да је 1983...
 
Poslednje nedelje imamo dobar tempo trasiranja ka NS, odnosno ka petlji ZR zapad. Ovom dinamikom bi za oko dve nedelje došli do same petlje (označio sam je otprilike na donjoj slici zvezdicom). Trebaće sigurno i par meseci da se naspe kompletno peskom. Pretpostavljam da će tu stati, tj neće ići dalje ka Tisi, već će raditi na petlji, naplatnoj rampi i putu koji vodi do ukrštanja sa ZR - NS.

1741555092769.png
 
Buduci da su isparcelisali sve do Tise, ne bi me cudilo da odrade kompletno trasiranje do mosta.
Cuo sam od nekih ljudi da se planiraju jos dve ili tri peskare u blizini. Za sad su uradili samo jednu, pored Begeja.
 
Vrh