На срећу (или на жалост), то је све топла вода и да се решити врло јефтино (нешто као банкомати за исплату и уплату који су "посејани" по мањим местима) и без потребе за великим бројем запослених (само дежурни а можда чак ни они):Problrm je nasa vrsta naplate. Iskljucenja sa naplatnim objektima su dosta vece i komplikovanije od iskljucenja na putevima gde su vinjete. Uz to i same kucice, rampe i oprema kostaju, a mora i ljudstvo da bude stalno prisutno, sto je bar 5 ljudi stalno zaposlenih. Sve to puno kosta i ne isplati se za jedno vozilo na 5 ili 10 minuta.
Do 2030/31 kada je rok za završetak tog autoputa i Srbija će verovatno (bar po izjavama nadležnih) preuzeti model naplate slobodnog toka tako da će na portalima ili izlazima postojati samo kamere i tag antene.
Баш како како сте описали: у 2025 (у ери дигитализације, Г5 мрежа, ВИ...) код нас неко пројектује као да је 1983...Do 2030/31 kada je rok za završetak tog autoputa i Srbija će verovatno (bar po izjavama nadležnih) preuzeti model naplate slobodnog toka tako da će na portalima ili izlazima postojati samo kamere i tag antene.
Nažalost takve stvari se ne pripremaju strateški pa je i ovaj autoput projektovan kao da je 1983 godina a ne 2023 bila u trenutku projektovanja.
Na videu ispod je primer kako to trenutno rade Francuzi koji su od 2022 polako krenuli ka novom sistemu i dodaju portale a uklanjaju glomazne naplate rampe