Moje misljenje je da ce AP BG-ZR dobiti pravo znacenje ako se uradi najavljeni BP ZR-Becej. To ce sznacajno kratiti put ka Subotici. Ne bi me cudilo da se rese da i to bude AP. Nekako ovako:
Pogledajte prilog 191587
Пошто ће се сасвим извесно градити АП ЗР - НС који је скоро праволинијски и тиме нешто краћи од садашње магистрале нисам оптимиста да ће у скорије време бити нешто од тог БП.
Све и да се направи најкраћом трасом планирани источни смајли се од Бечеја враћа југозападно према петљи Врбас тако да би километража ЗР - СУ била готово иста ишао ЗР - НС - А1 - СУ или ЗР - Бечеј - петља Врбас - А1 - СУ.
Исто важи и за везу Зрењанин - Врбас/Сомбор.
За очекивати је да ће на планираном АП ЗР - НС желети што више возила.
Веза Зрењанин - Бачки Брег - М6 - Будимпештанска нула није нарочито повољна за Банат јер је би износила око 370км док је аутопутска веза ЗР - НС - А1 - Хоргош око 330 а најкраћа веза путем преко Кикинде - 300 км.
Није ми до краја јасно шта су у ствари желели да постигну источним делом смајлија.
Повезати Сомбор и Кикинду?
И преко Суботице и преко Бачке Тополе је краће а између Сомбора и Кикинде готово да и нема саобраћаја.
Веза Наково - Бачки Брег нема превише смисла ни за нас ни за Румуне ни Мађаре.
Наково ће остати малогранични прелаз, много важнији је Црња.
И то за транзит Румунија - ХР - БиХ.
Не видим разлог да Румун који иде у Мађарску путује преко Србије.
Није ми до краја јасно ни да ли га планирамо више због нас или више због транзита.
За банатски смајли је најлогичније овако нешто.
Овим се остварује најкраћа веза Црња - Зрењанин - Нови Сад - Рума - А3/А8 или Црња - Врбас - Нови Сад - Рума - А3/А8 или Црња - Врбас - Кула - Богојево.
Овако се са Темишваром и севером Румуније много боље повезују и Сомбор и Зрењанин и Нови Сад и Београд до завршетка АП преко Вршца.
Боље се повезују Кикинда и Зрењанин јер најкраћа веза Кикинде са НС иде или преко Темерина или преко Зрењанина, не Врбаса, а веза са БГ иде преко Зрењанина.
Повезују се Зрењанин и Бечеј.