Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad


Moje misljenje je da ce AP BG-ZR dobiti pravo znacenje ako se uradi najavljeni BP ZR-Becej. To ce sznacajno kratiti put ka Subotici. Ne bi me cudilo da se rese da i to bude AP. Nekako ovako:
Pogledajte prilog 191587
Пошто ће се сасвим извесно градити АП ЗР - НС који је скоро праволинијски и тиме нешто краћи од садашње магистрале нисам оптимиста да ће у скорије време бити нешто од тог БП.
Све и да се направи најкраћом трасом планирани источни смајли се од Бечеја враћа југозападно према петљи Врбас тако да би километража ЗР - СУ била готово иста ишао ЗР - НС - А1 - СУ или ЗР - Бечеј - петља Врбас - А1 - СУ.
Исто важи и за везу Зрењанин - Врбас/Сомбор.
За очекивати је да ће на планираном АП ЗР - НС желети што више возила.
Веза Зрењанин - Бачки Брег - М6 - Будимпештанска нула није нарочито повољна за Банат јер је би износила око 370км док је аутопутска веза ЗР - НС - А1 - Хоргош око 330 а најкраћа веза путем преко Кикинде - 300 км.
Није ми до краја јасно шта су у ствари желели да постигну источним делом смајлија.
Повезати Сомбор и Кикинду?
И преко Суботице и преко Бачке Тополе је краће а између Сомбора и Кикинде готово да и нема саобраћаја.
Веза Наково - Бачки Брег нема превише смисла ни за нас ни за Румуне ни Мађаре.
Наково ће остати малогранични прелаз, много важнији је Црња.
И то за транзит Румунија - ХР - БиХ.
Не видим разлог да Румун који иде у Мађарску путује преко Србије.
Није ми до краја јасно ни да ли га планирамо више због нас или више због транзита.
За банатски смајли је најлогичније овако нешто.
Овим се остварује најкраћа веза Црња - Зрењанин - Нови Сад - Рума - А3/А8 или Црња - Врбас - Нови Сад - Рума - А3/А8 или Црња - Врбас - Кула - Богојево.
Овако се са Темишваром и севером Румуније много боље повезују и Сомбор и Зрењанин и Нови Сад и Београд до завршетка АП преко Вршца.
Боље се повезују Кикинда и Зрењанин јер најкраћа веза Кикинде са НС иде или преко Темерина или преко Зрењанина, не Врбаса, а веза са БГ иде преко Зрењанина.
Повезују се Зрењанин и Бечеј.
IMG_20240305_184351.jpg
 
Poslednja izmena:
Druze mozda tebi, kad naidje traktor ili kamion ispred tebe od iskljucenja (Borce) do Zr treba nekada i sat ipo vremena, sdruge strane od Zr ulazak u sam Beograd preko Pancevca putovao sam vise puta po 2 sata... Nije mi ni to normalno... Takodje vise puta u spicu sam od Zemuna (preko Pupina naravno) do Pionira putovao sat vremena... Ja ne znam dal vi svi imate predstavu kolko je Zrenjaninski put preopterecen i u narednim godinama koliko ce jos biti...
Ne vidim kako ovo moje loše utiče na tvoje. Sve bi ostalo otprilike isto do iznad Pančeva. Tu bi se krak odvojio ka Beogradu, a put nastavio ka Smederevu.
Tako bi put imao daleko veću upotrebnu vrednost.
Ili, ako sve uklopimo u postojeće planove, to bi izgledalo ovako:

zr-sd.jpg
 
Пошто ће се сасвим извесно градити АП ЗР - НС који је скоро праволинијски и тиме нешто краћи од садашње магистрале нисам оптимиста да ће у скорије време бити нешто од тог БП.
Све и да се направи најкраћом трасом планирани источни смајли се од Бечеја враћа југозападно према петљи Врбас тако да би километража ЗР - СУ била готово иста ишао ЗР - НС - А1 - СУ или ЗР - Бечеј - петља Врбас - А1 - СУ.

Sadasnji put je skoro pravolinijski, AP ce ici paralelno sa njim na nekih kilometar dva od Zrenjanina do Zabaljske raskrsnice, a onda ce ici postojecom trasom (sadasnji ut se pretvara u AP). Ono sto se eventualno dobije juznim obilaskom Aradca, gubi se vezom petlje Zrenjanin Istok i postojeceg puta.
Nista se ne dobija realno.

Све и да се направи најкраћом трасом планирани источни смајли се од Бечеја враћа југозападно према петљи Врбас тако да би километража ЗР - СУ била готово иста ишао ЗР - НС - А1 - СУ или ЗР - Бечеј - петља Врбас - А1 - СУ.

AP ZR-NS se mnogo vise vraca na jug od smajlija na potezu Becej- Vrbas. Tu se dobija, ne bas nesto mnogo, ali se dobija.

Веза Наково - Бачки Брег нема превише смисла ни за нас ни за Румуне ни Мађаре.
Наково ће остати малогранични прелаз, много важнији је Црња.

Ako nisi ispratio, plan je promenjen, BP ne ide do Nakova, vec Srpske Crne. U medijima i dalje uglavno pominju Nakovo, ali ne mislim da ce praviti dva kraka na zavrsetku puta.

Meni licno je mnogo logicnije da su radili put Zrenjanin - Kikinda (pored - S Crnje) - Horgos. Kikinda bi dobila kracu vezu sa Beogradom i Novim Sadom preko Zrenjanina, a dobio bi se jos jedan pravac od juga ka Budimpesti, alternativa A1 kroz Vojvodinu.
 
Ako nisi ispratio, plan je promenjen, BP ne ide do Nakova, vec Srpske Crne. U medijima i dalje uglavno pominju Nakovo, ali ne mislim da ce praviti dva kraka na zavrsetku puta
Нисам. Хвала.
Како сам разумео један крак би од Бечеја ишао према Зрењанину а други ка Српској Црњи?
Је л имаш можда неку скицу шта је нови план?

И јесте најлогичније повезати Зрењанин и Кикинду и унапрети најкраћу везу Зрењанина са Хоргошем, бар до Кикинде.
 
Nemam skicu, potrazicu da nadjem.
Vojvodjanski Smajli ide od Beceja do Srpske Crnje (umesto Nakova, to je nekih 16 km razlike, ali od Kikinde je nekih 7 km dalje).

Becej - Zrenjanin je posaban AP, koji za sad postoji samo u nekim najavama, nisam cuo da se za sad radi ikakav projekat. Vise je poprecna veza izmedju AP BG-ZR-NS i Vojvodjanskog Smajlija, nego krak Smajlija.
 
Nisam nigde nasao bilo kakav plan. Evo jos jednom otprilike kuda bi isao BP. Vidi se da bi ipak bilo krace nego preko NS. Ovde je ucrtan i zavrsetak u S Crnji. Po nekim planovima koje sam video, prikljucak sa AP bi bio istocno od Zrenjanina, tako sam i nacrtao, jedino sto bi verovatno bio blize samom gradu - i petlja na AP je u medjuvremenu pomerena blize.


12.jpg
 
Opcija ce vec sada pravi tj neces ici preko mosta nego letnji put Orlovat -Botos koji se trenutno asflatira i trebalo bi da bude nadam se do kraja nove godine. Iz prve ruke radovi napreduju... Tj vidljivi su...
Pogledajte prilog 178613
Ako nekoga i dalje zanima put je skroz asfaltiran i odlican za putovanje, ostalo jos da se urade bankine i neke sitnice koje ne uticu na samu voznju preko istog.
 
Ima li možda neko dokument ili link ka dokumentu sa tačnom trasom autoputa, sa konkretnim parcelama koje obuhvata? Pošto su u zadnje vreme sve više pominje da je trasa blago izmenjena ali niko nema dokument koji to potvrđuje.
 
Slucajno na wikipediji odoh I videh ovo moguce da je nesto kraceno i smanjivano... Sada ispada cela trasa oko 90 km...
Screenshot_2024-03-30-12-06-40-068_com.android.chrome.jpg
 
Ne znam koja je inicijalno najavljena duzina, ali je svakako skraceno za razliku u duzini severne i juzne verzije obi;aska oko grada. Moguce je i da su u duzinu AP na pocetku racunali i deo od Kaca do AP BG-NS-SU, sto nije AP, vec BP. Takodje su i taj BP skratili, ne povezuje se sa pomenutim AP tamo gde i Fruskogorski koridor, vac sada severnije, gde se put ZR-NS ukrsta (ovaj put ce biti pretvoren u AP/BP). Prvobitno je bilo planirano da se prakticno Fruskogorski koridor i ovaj AP/BP nastavljaju jedan na drugi, ali ce po novom biti smaknuti.
Time se se dobija manja cena (koristi se postojeci put i izbegava otkup oko 3.5km nove trase), teoretski od Kacke petlje do AP ne moraju nista ni da rade za sad i ne prekida se komunikacija izmedju dva dela kackog atara, te se pojednostavljuje i skracuje put onima koji idu za NS ili nastavljaju prema severu za oko 3.5km.
Sa druge strane, dosta se komplikuje (i produzava za oko 3.5km) onima koji bi da produze na Fruskogorski koridor ili sa njega nastavljaju na AP BG-ZR-NS.


Screenshot 2024-03-30 140217.png


Koridori-Srbije.jpg.jpg
 
Ne znam koja je inicijalno najavljena duzina, ali je svakako skraceno za razliku u duzini severne i juzne verzije obi;aska oko grada. Moguce je i da su u duzinu AP na pocetku racunali i deo od Kaca do AP BG-NS-SU, sto nije AP, vec BP. Takodje su i taj BP skratili, ne povezuje se sa pomenutim AP tamo gde i Fruskogorski koridor, vac sada severnije, gde se put ZR-NS ukrsta (ovaj put ce biti pretvoren u AP/BP). Prvobitno je bilo planirano da se prakticno Fruskogorski koridor i ovaj AP/BP nastavljaju jedan na drugi, ali ce po novom biti smaknuti.
Time se se dobija manja cena (koristi se postojeci put i izbegava otkup oko 3.5km nove trase), teoretski od Kacke petlje do AP ne moraju nista ni da rade za sad i ne prekida se komunikacija izmedju dva dela kackog atara, te se pojednostavljuje i skracuje put onima koji idu za NS ili nastavljaju prema severu za oko 3.5km.
Sa druge strane, dosta se komplikuje (i produzava za oko 3.5km) onima koji bi da produze na Fruskogorski koridor ili sa njega nastavljaju na AP BG-ZR-NS.


Pogledajte prilog 194121

Koridori-Srbije.jpg.jpg
Pa da ali ovaj put nema veze sa onim najavljenim... Ovako je i moguce da do kovacice ima samo 24 km od prvobitnih 33km. Sada maltene do Zr izgleda ko ravna linija (tj ravna kolko moze da bude...)
 
Pa samo tako, kao najkraci moguci put, ima buducnost i moze da preuzme poveci deo saobracaja, koji bi u suprotnom isao na A1.
Nekad i male finese cine razliku izmedju uspeha i fijaska.
Sto se tice najava, nikad nisu ni tacno najavili konacnu trasu. Kovacici mozda cak nije ni u interesu da ima AP preblizu naselju. To bi ih odseklo od pola atara, a svakako nemaju preveliku potrebu da ga koriste - mislim na veliki broj vozila.
 
"Za nekih mesec dana, zavisi od odobrenja za građevinsku dozvolu, počinje na trasi da se ispituje humus, ispituje se zemljište, a pesak koji se osuši počeće da se ugrađuje u trasu. Naša laboratorija je već uzela da ispituju uzorke tla za nasip. Rezultat je pozitivan i može da se ugradi. Mostovi će biti zahtevni jer ih mnogo ima. Za njih je u pripremi projektna dokumentacija i čim bude spremna poslaćemo mehanizaciju i ekipe da ih grade"

"Kineska kompanija planira da u jednom trenutku gradilište bude otvoreno i u blizini Zrenjanina, tj. da se radovi istovremeno izvode iz oba pravca. U planu je da se autoput u Beogradu spoji sa obilaznicom kod Ovče, a prvo će biti izgrađena deonica od petlje Ovča do petlje Glogonj Jabuka."

 
Ko će imati eksproprijaciju svog zemljišta neka pogleda u katastru, posto su na trasi do Kovacice već ljudima u katastru pocepali parcele na više delova, ono sto uzimaju i ono sto ostaje ako ostaje. Takođe na geo Srbiji je moguće videti taj deo trase do Kovacice, ucrtano je u delu infrastruktura.
 
Ko će imati eksproprijaciju svog zemljišta neka pogleda u katastru, posto su na trasi do Kovacice već ljudima u katastru pocepali parcele na više delova, ono sto uzimaju i ono sto ostaje ako ostaje. Takođe na geo Srbiji je moguće videti taj deo trase do Kovacice, ucrtano je u delu infrastruktura.
Mogu li neko screen shotovi uopste ne uspevam da se snadjem... Hvala
 
Koliko sam mogao da vidim ima od Ovce do polovine Glogonja, pa ceo Sefkerin i onda od kraja Sefkerima nema nista do Kovacice ili dalje...
Screenshot_2024-04-12-12-47-40-548_rs.geosrbija.geosrbija.jpg
Screenshot_2024-04-12-12-47-23-147_rs.geosrbija.geosrbija.jpg
 
Vrh