Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Da, i meni nije delovalo kao realno makar na osnovu stanja fabrike kada je poslednji put video početkom januara.

Ne samo to, nego nisu završili ni poslednji deo od 3-4 kilometra obilaznice 1+1 koja spaja put ka Kleku (Žitište, Temišvar) sa putem ka Beogradu. Najgora opcija je da kamioni kao i sada idu kroz centar grada.
 
Da, i meni nije delovalo kao realno makar na osnovu stanja fabrike kada je poslednji put video početkom januara.

Ne samo to, nego nisu završili ni poslednji deo od 3-4 kilometra obilaznice 1+1 koja spaja put ka Kleku (Žitište, Temišvar) sa putem ka Beogradu. Najgora opcija je da kamioni kao i sada idu kroz centar grada.

Nisam ulazio u fabriku, ali znam da je neka oprema vec odavno postavljena, ljudi su zaposleni i kao nesto rade. Cak je u nekim stanim medijima izvesteno da je proizvodnja zapocela krajem prosle godine, a prve probne gume negde oko avgusta.

Ono sto treba znati, prema projektu su u planu tri niza hala. Jedan niz hala je odavno gotov, verovatno je i unutra dosta uradjeno i spremljeno za pocetak proizvodnje. Ocekujem da ce ovde prvo poceti. Drugi niz hala spolja izgleda gotov, ne znam kakvo je stanje unutra. Treci niz hala nije ni zapocet da se gradi. Oo sto je mozda i bitnije od stanja samih hala je da li je spremna infrastruktura - gasni priljucak, trafo stanice i slicno.
Ja licno verujem da ce poceti proizvodnja do leta ili na leto, ne zbog najava, vec zato sto i Kinezima treba da se vrati ulozeni novac. Ovo nije investicija poput autoputeva, za koju kredit vraca Srbija.
 
Ranije su rekli da ove godine eventualno kreće oko Kg, i So-Ki, bez ovoga.
 
Jasno mi je da je ovo jos jedan od izgovora za odlaganje projekta.
Da li iko zna sta je tacno zamerka postojecem projektu? Da li polazna tacka kod Beograda (daleko od Pupinovog mosta, tehnoloskog parka i buduce luke), sto ide dosta obilazno (oko AlDahre), sto ne ide severno od Zrenjanina (los prikljucak prema Temisvaru, Kikindi,...)? Ili cisto da se nekome sredi posao za podizanje novca? Mozda preprojektovanje da se radi za sad jedna traka ili samo BP?
 
Ne bi me cudilo da proterajuju autoput kroz Linglong fabriku ovaj put da bi joj bio sto blizi 😂 (malo sarkazma i sale ali ko zna...)
 
Verovatno sto je duza od sadasnje trase i ide naokolo. Ako je za spajanje Smedereva ili Panceva sa ZR, a e Beograda, onda je OK.
A sa severne strane ide juzno od Zrenjanin, sto je mnogo jeftinije i jednostavnije (nema puno ukrstanja, zemljiste je uglavnom neplodno drzavno). Postoje mnogi zahtevi da ide severno, da bi se priblizio Kikindi, Temisvaru, ali bi ga to produzilo za nekih 15-20km i znatno poskupelo.
 
Receno je vise puta da ce nova trasa biti kraca 5km. Promena prostornog plana koji obuhvata od BG do ZR bi trebalo da znaci bitnu promenu trase a ne samo dela Zrenjanin - jug.

Antic rece pre neki dan da je pitanje trenutka kad ce poceti gradnja autoputa. A drzava tek raspisala tender za ovu dokumentaciju koja ce da se radi meeeesecima. Voleo bi da jednog dana zestoko odgovaraju za sve lazi i svesne obmane.
 
Izvinjavam se na greskama i nejasnocama u komentaru. Trenutno planirana trasa je Zrenjanin jug, neke grupe traze da se radi obilazenje grada sa severa, sto bi, po meni produzilo trasu za 10-20km. Ne znam gde bi mogli da ustede tih 5 km, osim ako trasa bude potpuno drugacija od trenutne, skoro prava linija od Pupina do Zrenjanina.
Moje misljenje je da niko nece koristiti taj AP da bi isao od BG ka NS ili SU, ako bude duzi od postojeceg AP za 20km, cak ni oni koji dolaze iz pravca Nisa. Ako bude ruta podjednake duzine, onda ce se isplatiti izbeci BG obilaznicu i ici ovim AP, sto ga onda cini isplativim. I, da, treba da bude spojen kod NS na AP BG-NS, a ne da se staje radi placanja putarine, pa malo BP i onda uklucenje za, na primer Suboticu ili Budimpestu.
 
Izvinjavam se na greskama i nejasnocama u komentaru. Trenutno planirana trasa je Zrenjanin jug, neke grupe traze da se radi obilazenje grada sa severa, sto bi, po meni produzilo trasu za 10-20km. Ne znam gde bi mogli da ustede tih 5 km, osim ako trasa bude potpuno drugacija od trenutne, skoro prava linija od Pupina do Zrenjanina.
Moje misljenje je da niko nece koristiti taj AP da bi isao od BG ka NS ili SU, ako bude duzi od postojeceg AP za 20km, cak ni oni koji dolaze iz pravca Nisa. Ako bude ruta podjednake duzine, onda ce se isplatiti izbeci BG obilaznicu i ici ovim AP, sto ga onda cini isplativim. I, da, treba da bude spojen kod NS na AP BG-NS, a ne da se staje radi placanja putarine, pa malo BP i onda uklucenje za, na primer Suboticu ili Budimpestu.
Ako je tačno da je sada 5km trasa kraća (Vesić je čak jedno vreme ovaj autoput nazivao "brza saobraćajnica") to onda potpuno isključuje Zrenjanin - sever i trasa ostaje pored Mužlje. Čuli smo i da je prihvaćen zahtev da se petlja približi Linglongu, što bi značilo da će se peglati ta krivina preko Begeja a između Ečke i Zrenjanina. E sad, zašto se menja prostorni plan kod Beograda, to je misterija. Ili se približava Pupinu ili Pančevu.
 
Po meni, laički gledano, jedino suvislo bi bilo da sada primarna veza ovog puta ide na Pupinov most, jer nagurati potencijalno veći saobraćaj ka Pančevačkom mostu je besmisleno. U budućnosti:
a) kada bude gotov most na BG obilaznici - obezbediti direktno povezivanje obilaznice na zrenjaninski auto put
b) za tranzitni saobraćaj s juga još bitnija varijanta - jednom napraviti vezu Smederevo - Kovin - istočna obilaznica Pančeva - zrenjaninski autoput i time potpuno odvući tranzitni saobraćaj iz zone Beograda.

Kada bi postojala veza pod b), jednom kada pređete Dunav kod Smedereva ste u ravnici i sigurno je, pogotovo za kamionski saobraćaj, to povoljnije nego krivudanje i usponi na Begaljicu, pa ili ponovo usponi južnim obodom BG ili budućim delom BG obilaznice u Banat, a svakako manje gužve nego na prilazima i oko Beograda. Čak i tranzit ka HR, SLO, IT, bi tada imao mogućnost da bira - možda kraća ali terenski zahtevnija deonica do i oko Beograda, uz neminovno veće gužve zbog južnih prilaznih pravaca BG koji se vezuju na obilaznicu, ili ova buduća severna trasa, verovatno mnogo protočnija, iako sigurno duža trasa. (Doduše tranzit ka ovim zemljama već za par godina će imati i opciju da se preusmeri preko Moravskog koridora, pa na Čačak i Obrenovac do Dobanovca, gde potpuno izbegavaju obilazak Beograda osim u delu Surčin - Dobanovci).
Ova trasa preko Smedereva bi omogućila i da tranzit s juga ima i bolji direktni put ka Ruminiji, a ako se jednom napravi auto put Beograd Vršac onda bi bio i direktna veza ka njemu.
 
Претпостављам да ће када се заврши АП Београд - Зрењанин и сектор Ц обилазнице на крају то изгледати овако некако?
Ово би имало смисла јер се овим и сав транзит измешта из Панчева и индустријска зона Панчево север добија везу. Такође, веза читавог Баната са А2 би могла да иде преко сектора Ц и обилазнице уместо да иде преко моста Земун - Борча и СМТ. Километража би била +- 10ак км али се избегава град.
Што се Зрењанина тиче најлогичнија, најкраћа и најповољнија траса је југ.
Са севера постоји постоји обилазница, треба је само завршити у делу од Темишварског друма до индустријске зоне југоисток. То је требало бити урађено одавно.
IMG_20230622_104612.png
 
Batajnica - Pancevo je severna obilaznica, tzv sektor D. Ako imamo srece da se sektor C zavrsi za 5 godina, eto, mozda do 2035 dobijemo direktnu vezu ZR - E75 kod Batajnice.

1687960589714.png
 
Ja ne vidim da je sektor D ucrtan na mapi jedino taj most kod Batajnice
 
Мислим да је бело железница, стрелицом обележен је крак ка фарми у Падинској скели.
 
Vrh