Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Nema vrsta predugovora, nego ima samo predugovor - jedan jedini (član 45 Zakona o obligacionim odnosima).

Bolje se ne blamiraj pred celim forumom, posebno ako si pravnik ili diplomirani pravnik. A ako nisi, onda ne mešaj pravo sa "političarenjem" (to je valjda ono u čemu si ti ekspert).
 
Samo se ti i dalje bavi šta sam ja rekao, ali ovo je suština što je važno za ovu temu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701509#p701509:2az1hqks je napisao(la):
dragan » 23 Jan 2020 10:26 am[/url]":2az1hqks]Prvo, napisao sam da je Memorandum "kao" vrsta predugovora, a ne da je to pravi predugovor.
Drugo, jasno je da to nije pravno-obavezujući dokumenat, već smo o tome pisali na više tema.
Treće, to je "dogovor" šta obe strane moraju da urade da bi se došlo do Komercijalnog ugovora.

U ovom slučaju Mi moramo da "prilagodimo dokumentaciju", tj. pošto je prvo bila planirana
brza saobraćajnica 2+2, a sada pun profil autoputa mora da se verovato preprojektuje.

Dalje, već su počeli pregovori o finansiranju jer je bila delegacija kineske banke u poseti, a
po pisanju medija kinezi su ponudili 500mil evra kredit za ovaj autoput.

Komercijalni ugovor ima po 300-400 strana i sadrži mnogo detalja o projektu, izgradnji i kreditu.
Memorandumom o razumevanju je odredjeno šta sve treba da se uradi kako bi se on potpisao.

Pretpostavljam da su se strane dobrovoljno obavezale i na neke rokove, formiranje Radnih grupa
koje će se povremeno sastajati da bi se napisli svi članovi Komercijalnog ugovora. Znači, tu ima
dosta posla i pregovaranja o ceni, rokovima i ostalom - što nekim pojedincima opet nije jasno, ali
zato nastavljaju da lupetaju i bave se političarenjem, pa svaki projekat u Srbiji omalovažavaju.
 
Na jednoj ogradi u kraju piše nešto.
Ko se zaleti i na toj ogradi istupi svoj ponos na bolan način će shvatiti da nije uvek onako kako piše.
 
Jedna je stvar šta piše na ogradi u tvom kraju i šta se dogadja sa "ponosom" :)

A, sasvim je druga stvar kada se potpiše ovakav Memorandum sa državnom kineskom firmom
u prisustvu ambasadorke Čen Bo, jer iako on nije "pravno obavezujući", ipak obavezuje državu.
Svi predhodni Memorandumi su pre ili kasnije rezultirali Komercijalnim ugovorom i izgradnjom.

Tu je izuzetak 'Fruškogorski koridor' gde se već par godina čeka na potpisivanje i kinezi nisu
baš zadovoljni, već više puta godišnje traže sastanke u vez situacije oko tog projekta.
Valda će se ovog proleća u Kini potpisati i taj Komercijalni ugovor.
 
Treba promeniti ime ove teme. I da se stvarno gradi ( a svi znamo da to neće skoro) ovaj naziv je nelogičan za forum i nije u skladu sa nazivima ostalih tema.
 
dragan":14kaasw8 je napisao(la):
Jedna je stvar šta piše na ogradi u tvom kraju i šta se dogadja sa "ponosom" :)

A, sasvim je druga stvar kada se potpiše ovakav Memorandum sa državnom kineskom firmom
u prisustvu ambasadorke Čen Bo, jer iako on nije "pravno obavezujući", ipak obavezuje državu.
Svi predhodni Memorandumi su pre ili kasnije rezultirali Komercijalnim ugovorom i izgradnjom.

Tu je izuzetak 'Fruškogorski koridor' gde se već par godina čeka na potpisivanje i kinezi nisu
baš zadovoljni, već više puta godišnje traže sastanke u vez situacije oko tog projekta.
Valda će se ovog proleća u Kini potpisati i taj Komercijalni ugovor.
Hajde opet pametnice, kako to memorandum o razumevanju obavezuje državu? Daj nam sad lekciju iz ustavnog i međunarodnog javnog prava.

Primer Fruškogorskog koridora je odličan primer kako vlast koju tako fanatično i blamantno braniš, ne ispunjava obećanja i dokaz obaveznosti MoU-a.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
Memorandum o sporazumevanju je samo glorifikovan protokol da je do nekog sastanka došlo i šta se pričalo na tom sastanku ali daleko od toga da je neka ozbiljna najava.

U normalnim državama takvih sastanaka ima na dnevnoj bazi ko pleve pa se ne izveštava pompezno u medijima o tome kao kod nas i u drugim banana državama. Ono pravo je tek kad se potpiše ugovor ili predugovor, memorandume ne treba uzimati za ozbiljno.
 
Evo kako bi ja to preveo onako da mogu svi da razumeju:

Memorandum o razumevanju= dogovaramo se NEOBAVEZNO da u nekoj odredjenoj budućnosti izgradimo nešto= pokazali smo interesovanje za taj projekat.
 
То што се неки документ зове "меморандум" не значи да не обавезује. Како је неки акт насловљен не мора нужно говорити о његовим правним дејствима. То се сазнаје искључиво из садржине самог акта.

ЗОО не одређује како се неки предуговор мора назвати да би произвео дејства...већ шта мора садржати.

Када будемо могли да прочитамо овај Меморандум знаћемо на шта се обавезује свака страна.
Свакако да уобичајени меморандуми нису класични уговори о изградњи, нити служе, формално-правно као предуговор истом...

П. С. Промените назив теме, молим вас :D
 
Samo da podsetim, da smo osim više takvih Memoranduma sa Kinom, potpisivali Memorandume i sa Turcima i Azerima i da su oni doveli do Komercijalnih ugovora i izgradnje. Ne znam zašto se svaki put vodi bespotrebna polemika oko ovih Memoranduma koji su pre Komercijalnih ugovora.

Inače, pored pravne ili zakonske obaveze, postoji i moralna obaveza da se ispuni dogovoreno.
Pogotovu sa kineskim državnim kompanijama, zbog specijalnih odnosa sa kineskom državom.
 
Mikie":398ks6z7 je napisao(la):
То што се неки документ зове "меморандум" не значи да не обавезује. Како је неки акт насловљен не мора нужно говорити о његовим правним дејствима. То се сазнаје искључиво из садржине самог акта.

ЗОО не одређује како се неки предуговор мора назвати да би произвео дејства...већ шта мора садржати.

Када будемо могли да прочитамо овај Меморандум знаћемо на шта се обавезује свака страна.
Свакако да уобичајени меморандуми нису класични уговори о изградњи, нити служе, формално-правно као предуговор истом...

П. С. Промените назив теме, молим вас :D
Predugovor je definisan pojam po ZOO, MoU nije. Tačno, može i MoU po sadržini biti predugovor ali je uobičajeno da je u pitanju neobavezujuć dokument koji postavlja okvir za pregovore, poput pisama o namerama i slično, ili belešku o sastanku i sl.

MoU imamo da raznim državama i kompanijama koji se nikada nisu razvili ni u kakve projekte. Primeri Aldahra, Mubadala, UAE u raznim stvarima poput navodnjavanja, itd.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701692#p701692:3tueuaag je napisao(la):
ivchonny » Чет Јан 23, 2020 9:05 pm[/url]":3tueuaag]
Mikie":3tueuaag je napisao(la):
То што се неки документ зове "меморандум" не значи да не обавезује. Како је неки акт насловљен не мора нужно говорити о његовим правним дејствима. То се сазнаје искључиво из садржине самог акта.

ЗОО не одређује како се неки предуговор мора назвати да би произвео дејства...већ шта мора садржати.

Када будемо могли да прочитамо овај Меморандум знаћемо на шта се обавезује свака страна.
Свакако да уобичајени меморандуми нису класични уговори о изградњи, нити служе, формално-правно као предуговор истом...

П. С. Промените назив теме, молим вас :D
Predugovor je definisan pojam po ZOO, MoU nije. Tačno, može i MoU po sadržini biti predugovor ali je uobičajeno da je u pitanju neobavezujuć dokument koji postavlja okvir za pregovore, poput pisama o namerama i slično, ili belešku o sastanku i sl.

MoU imamo da raznim državama i kompanijama koji se nikada nisu razvili ni u kakve projekte. Primeri Aldahra, Mubadala, UAE u raznim stvarima poput navodnjavanja, itd.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
(подебљано) Тачно.

Иначе, ти меморандуми који не садрже битне састојке предуговора, одн. уговора, се често користе при арбитражним и другим споровима као докази о постојању одређене намере код уговорница. Што може често да буде одлучујуће за решење неког спора. Често, наизглед небитан документ може да има на крају велики значај ако дође до спора где је тешко доказивати одређене тврдње.
 
Pravilno je NeMora-ndum. Da je Morandum, to bi vec bilo ozbiljnije...
 
Mikie , tačno je i ono što nisi podebljao. Kao što je tačno i to što si naveo - MoU može biti značajan za tumačenje volje ugovornih strana u sporovima, ali to nije tema. Suština u ovom slučaju je da MoU koji pominje i veliča dragan, ne znači još uvek ništa specijalno u pogledu gradnje brzog ili auto-puta Borča-Zrenjanin-Novi Sad. Kao sa primerima fabrike čipova, oružja, aviona, pa onda sistemi za navodnjavanje itd.

Mnogo je memoranduma iza propalih ili neostvarenih projekata.

Nema potrebe braniti propagandu koja stoji iza ovakvih objava. Nego čekamo nešto čvršće.
 
Već sam napisao da su svi Memorandumi sa kinezima za neku izgradnju rezultirali Komercijalnim ugovorom, osim za Fruškogorski koridor gde se očekuje potpisivanje za neki mesec (april?) kada bude naša delegacija u Kini. Ovde je doneta politička odluka da se gradi autoput i sada se radi na uslovima za ugovor.

Svima je ovde jasno da će i ovaj Memorandum dovesti do izgradnje autoputa, samo nekima to nije drago jer to realizuje ova vlast, a ne neka "njihova". Političarenje je za neke ovde glavna tema, hejtovanje i sumnjičenje. Meni je važno da se nešto gradi u Srbiji, a ne koja vlast gradi.

Ovde se radi o povezivanju Zrenjanina autoputem sa Beogradom i Novim Sadom, jer autoput BG-NS odavno već postoji, pa bi neki neupućeni stranac možda pomoslio da je to jedini AP BG-NS. U Zrenjaninu će biti velika kineska investicija u vezi proizvodnje pneumatika, gde će se graditi pogoni za više kineskih firmi. Skoro cela proizvodnja će biti za izvoz, ali biće dosta i uvoza sirovina.

Ovim AP će se ta Industrijska zona povezati sa logistikom u NS i BG, budućom lukom i Industrijskim parkom kod Pupinovog mosta. Kinezi rade i planiraju dugoročno, a ovako umrežavanje je u skladu sa njihovom "Inicijativom pojas i put", tj. sa "Novim putem svile" koji prolazi i kroz Srbiju.
 
Jalovo ti je to ponavljanje istih floskula. Puni su ih komentari na sajtovima Informera, Kurira, B92, ALO itd.

Elem, za ovaj deo foruma sa iole dobrim pamćenjem i sposobnosti da samostalno razmišlja, da podelim mišljenje u slučaju da se ovaj projekat realizuje zaista tako brzo kao što promoreti partije tvrde. Trenutna politika vlasti u vezi sa putnom infrastrukturom (posebno uključujuću ovaj putni pravac i Vožda Karađorđa) je sledeći:
- čistačica sam u državnom preduzeću, imam 30.000 dinara platu, a hoću da kupim 3 godine star Porche Carrera sa 5 l i 400 KS. Nije bitno što neću moći da sebe prehranim, što mi deca idu gladna i pocepana u školu i imaju loše ocene, što sam bolesna, što neću imati para da napunim rezervoar za takav auto, a kamo li da ga održavam. I potpisala sam pismo o namerama i poslala dileru. Diler će mi dati mogućnost da uzmem kredit, ali moram da stavim svo imanje pod hipoteku. I na kraju sigurno gubim imanje i auto. I tako...

Za ovaj putni pravac treba brzi put, a ne auto-put. Kao što za gomilu infrastrukturnih projekata više nemamo stanovništva, a kamo li bogatstva. Samo bacamo pare, a deca odoše...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701845#p701845:2o1qdyoh je napisao(la):
ivchonny » 24 Jan 2020 01:16 pm[/url]":2o1qdyoh]... Za ovaj putni pravac treba brzi put, a ne auto-put. .. .
Najzad jedna rečenica sa kojom mogu i da se složim.
Za mene je bilo iznenadjenje kada su odlučili da grade AP.

Ostalo po običaju nije vredno baš nikakvog komentara, jer
ovakav Memorandum sa kinezima je potpisan već više puta.
 
Vezano za izbor trase. Za mene je iznenađednje da su izabrali dosta istočniju trasu preko Jabuke, Kovačice, kao i severnu obilaznicu oko Zrenjanina. Što se tiče istočnije trase, možda je ovo i bolje rešenje nego da je išla pored sadašnjeg puta (Čenta), jer onda gravitaciono zajedno autoput Bg-Zr i Bg-Ns obuhvataju više i obuhvata gravitaciono veći deo srednjeg Banata. Dobra stvar što se spaja i Spoljna tangenta Beograda (i Pupinov most) sa Jabukom i tim krajem, gde je ionako trebalo izgraditi neku vezu. Međutim, Zr obilaznia, mislim da je trebalo južna jer je kraće. Iako sve ovo ko zna kad će krenuti... Ali sa ovim bi se od Bg do Zr stizalo za svega 30tak minuta, što menja život i sve, a moguće da bi malo rasteretilo i Pančevački most. A Beogradu u nastavku fali most preko Ade Huje i spajanje preko Mirjeva sa autoputem, da bi sve bilo kompletno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702083#p702083:2hd6whzj je napisao(la):
Earthmoving » 25 Jan 2020 08:36 am[/url]":2hd6whzj]. . . Iako sve ovo ko zna kad će krenuti...
Po izjavi nadležnih, ovde godine će se raditi samo na "papirima" koji su potrebni za ugovor.

"Vojvođansko P", tačnije projekat brze saobraćajnice Novi Sad-Zrenjanin i Zrenjanin-Borča, stopiran je na nivou Pokrajine, koja je od njega i potpuno odustala kada je Vlada Srbije obavestila da ima drugačije planove za ovu saobraćajnicu. Ti planovi su da ova saobraćajnica ipak bude autoput, te će morati da se izradi potpuno nova projektna dokumentacija i reše druga pitanja (poput imovinskih problema)." . . .
https://www.021.rs/story/Info/Vojvodina ... ograd.html
 
Ma dobro, to sto pise 021 je nebitno, nas interesuje da li vidimo da se gradi ili ne gradi, a ne da nas zamajavaju sa njihovim pricama pokrajina, republika, grad, blablabla, tako mogu u besnonacnost jedne godine je ovo onda druge godine se preprojektuje zbog ono, trece godine je trece... kao sto nas mantraju deceniju po vestima sa Fruskogorskim koridorom, Pozega-Cg, Pa-Vrsac i sl... prica na sve strane, a radova nigde...
 
Mislim da su se opredelili za severnu obilaznicu oko Zrenjanina jer je tuda planirana regularna obilaznica koja nikada nije u potpunosti završena. Mislim da za sam grad severna ima više smisla jer su najveća sela koja gravitiraju Zrenjaninu severno i istočno od grada pa se putevi od tih sela (Elemir, Melenci...) spajaju na obilaznicu. Nije da će neko iz NS ići za BG ovim puten i obratno pored direktnog autoputa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=702099#p702099:2sf5hft0 je napisao(la):
Earthmoving » 25 Jan 2020 10:36 am[/url]":2sf5hft0]Ma dobro, to sto pise 021 je nebitno, . .
Nije baš da je "nebitno" ako mora da se radi novi projekat i dokupljuje zemljište za trasu. Ovde je počela uobičajena procedura sa kinezima kao i za sve ostale projekte koje grade. Neću sad ovde da nabrajam šta su sve kinezi već izgradili i gde su sve investirali na osnovu nekih sličnih Memoranduma.
 
Pa upravo to i govorim, jos je Kalanovicka kao ministarka pricala o Kinezima i Moravskom koridoru pre 10tak godina pa nista sa njima od toga, pa je Vucic 2012-e rekao da ce se za 5 godina zavrsiti autoput ka Cg a jos ni Cacak-Pozega nije pocela, vec xy godina se prica o Kinezima i Fruskogorskom koridoru pa svake godine neki novi razlog zasto se tunel ispod Fruske gore i taj koridor ne pocinje, zatim meni su Kinezi pricali pre vise od 2 godine da su spremni da rade nastavak Bg obilaznice Bubanj Potok-Pancevo da pregovaraju sa vladom pa nista... Pre toga se secam da su Japanci trebali da finansiraju most preko Ade Huje pa nista, pa zatim je nasa vlast kada se rekonstruisao Pancevacki most pricala da 2018-e krece izgradnja tog mosta pa nista, pa je Vesic pricao da prosirenje Mekenzijeve ulice iznad Slavije pocinje 2017-e pa nista... da ne nastavljam dalje o laynim obecanjima koja su ostala ništa... Imam bolji predlog: gledamo svojim očima da li se autoput gradi ili ne. To , da li postoji Memorandum i sl, ili ne postoji, ja ga nisam video, dakle za mene ne postoji. Ostaje mi samo da verujem na rec ovima iz vlasti sto kazu da postoji. Ali ja im generalno ne verujem, tako da je nebitno sta pricaju
 
Tačno je da svi naši političari vole da najavljuju projekte i daju rokove, ali druga je stvar kada se potpiše neki "dogovor" sa kinezima, jer on se pre ili kasnije realizuje. Jedino je valda oko Moravskog koridora bilo nekih čudnih dogovora, jer kinezi nisu učestvovali na tenderu . . iz meni nepoznatih razloga.
Fruškogorski koridor su možda ostavili za 2020., jer je prošle godine potpisano nekoliko ugovora.

Evo, ovde link sa slikama da se uveriš da je bilo potpisivanja ovog Memoranduma. ;)
https://www.mgsi.gov.rs/lat/aktuelnosti ... novog-sada
 
Ako pricamo o Kinezima i gradnji nasih autoputeva, oni su zadnjih 10tak godina izgradili oko 90km i 3 ugovora (Spoljna tangenta sa Pupinovim mostom, Surcin-Obrenovac, Obrenovac-Ub+Lajkovac-Ljig), i trenutno rade deo Bg obilaznice, dakle nisu 500km. I to za 10tak godina. A sad pricamo o Kinezima i 300km i to čak sve ove ili sledeće godine. Nije srazmerno dosadašnjoj realnosti. A u pitanju je i tempo rasta našeg duga, šta god pričali o stotinama kilometara autoputeva koji samo što nisu krenuli da se grade, vlast do sada nikada nije htela da se odjednom zaduži 5 milijarde evra za te autoputeve o kojima pričaju, dakle zaduženje, a time i tempo gradnje ide mnogo sporije u realnosti.
 
Vrh