Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

Гради се „војвођанско ћирилично слово П

Šta se gradi? . . Gradi se slovo "P" ?! . . :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659795#p659795:3j5vzgik je napisao(la):
Earthmoving » 13 Sep 2019 13:31[/url]":3j5vzgik]Ukratko, moje primedbe su na naziv autoputa I teme:
1. Ako se u danasnjem smislu u nazivu koristi reč "Vojvođanski", onda taj naziv može samo do Čente, ne I južno.
2. Ako se koristi istorijski naziv "Vojvođanski", tj u periodu kad je I taj deo bio deo Austrougraske, onda se mora koristiti taj pun naziv "Srpska Vojvodina".
3. Naziv "Vojvodina" je okupaconi termin Austrugarske pa nije jasno zasto uopste tamničko ime zadržavati?
4. To nije staro istorijsko ime tog kraja, vec termin iz okupacione drzave od 1848-e. Ako zelimo vec istorijsko ime, zasto ne koristimo jos starije ime pre okupacije? Pre okupacije Austrije, bila je okipacija Otomana, a pre okupacije Otomana bila je okupacija Madjara od 9 veka itd unazad. Znaci u pitanju je vrlo delikatan kraj gde su neki nasi ljudi bili pod pritiscima asimilacije I okupacije I preko 1.000 godina. Mnogi od njih se danas izjasnjavaju kao Madjari ili Rumuni.
5. Dakle ako se zeli za ovaj autoput koristiti reč Vojvođanski, onda naziv treba biti Autoput Srbske Vojvodine taj I taj. Jer jedino je to ispravan, izvoran naziv. Ako se koristi trenutni naziv samo Vojvodjanski, to je okupacioni antisrbski naziv strane vlasti od 1945.

Na kraju slazem se, I ja sam protiv beogradizacije, najveci broj mojih kritika je upravo na beogradsku vlast, politiku, ideologiju, ekonomski model itd. Ali to ne znaci da zlo I drugde ne kritikujem.

Хтео одма да скачем на ово "срБски" али онда сам размислио, па генијална фора за ово треба пивом частит :lol:
 
Evo i ja da su ukljičim u ovu diskisiju sa jednim člankom o Sremu :

Između 1282. i 1316. godine, kralj Stefan Dragutin Nemanjić je vladao Sremskom kraljevinom, koja gotovo da nije obuhvatala delove današnjeg Srema, a najviše je zauzimala delove današnje Centralne Srbije (Mačvu, Braničevo, Kučevo, Podrinje, itd), deo današnje Vojvodine (severna Mačva) i deo današnje Bosne i Hercegovine (Usora i Soli). Dragutinove rezidencije su se nalazile u gradovima Debrcu (u Mačvi, između Beograda i Šapca) i Beogradu. . .

https://mitrovica.info/kad-je-srem-bio- ... dragutina/
 
Za čije interese se pišu ovakvi članci? Dragutin nije vladao Sremom, a podigao toliko sremskih, fruškogorskih manastrira? : Kuveždin, Šišatovac, Bešenovo, Mala Remeta, Velika Remeta. Pa kako?!
To je 13. vek kada je I osnovana Srpska Pravoslavna Crkva, znaci od samog pocetka Srem, ali se pre toga ne moze na taj nacin pratiti.
Sirmium od vulgarnolatinskog Sermi, a Srbe su inace zvali Servi, to je to. Servi su zvali I robove jer su Rimljani naravno bili nosioci parazitske, robovske tradicije koja ih je zarazila ali I donela moc sa druge strane Mediterana. Oni dalje gore su robove slicno tako nazvali slaves po Slovenima, koji nisu nosioci te robovske ideologije. Ali prefiks Ser je ostao u tragovima kasnije porobljenih zapadnih teritorija poput Engleske, gde kraljica daje tu titulu kao vitešku. Ta reč im je povezana sa znacenje SERvice koja oznacava sluzenje, tj sluzbu, sluzbu svojoj zajednici, verovatno vojnu.
Naravno ako odemo dalje od Sirmiuma koji je bio I jedan od 4 glavna grada rimskog carstva, I desetine nasih imperatora u to vreme (koji su doduse uzimali njijova imena pomodarski kao danas), I nazad do samog Rima, ne treba zaboraviti da su ga osnovali ljudi koji su tamo ziveli - Rasseni kako su sebe zvali, ili Etrurci kako ih drugi zovu. Naravno, Raseni, Rasi, Rašani, Rusija (izgovara se Rasija) su jedan narod , ali kasnije podeljen I osvajan u posthriscanskoj Evropi. Čak I do kraja Evrope, u Portugalu cije je staro ime Lusatia, a narod Lusitani (Lužičani, ko Srbi u Nemačkoj).
Vrlo su bitne reči, imena, nose deo proslosti, a lose je sa neznanjem davati imena koja onda posle nose totalno drugu I pogresnu poruku, a iz koje se izvode pogresna dela I zaključci.
 
Ћирилично П, апсолутно одговара стању на терену, односно слици. Садашњи назив војводина је како каже Земљани од Србско војводство и то је неоспорна историјска чињеница. О комунистичким флоскулама и подели Србије је беспредметно разговарати. Што се тиче потребе, ово је изузуетно оптерећен правац. Што пре направе, тим боље.
 
Neki političar ili novinar je dao ime "ćirilično P" za trasu koju čine više
potpuno nezavisnih saobraćajnica, kao nap. "Fruškogorski koridor"
koji će biti magistrala 2+2 ili planirani autoputevi NS-ZR i ZR-Borča.

Imena se obično daju prema gradovima koje povezuju, nap. RU-ŠA ili
prema teritoriji/oblasti kroz koju prolaze "Šumadijski koridor" i slično.
Niko neće reći da je počela gradnja "slova P" kad počne autoput RU-ŠA.
 
Ако ћете ситничарити, име дотичне провинције је било Војводство Србија и Тамишки Банат.
Око Олге Луковић Пјановић и њених сличномишљеника, у једној њеној књизи нађох паралелу речи Мишна (знање на хебрејском) и знање (на српском). Ми знамо - мизна - мишна. Паметном довољно. Притом, кад се прича о "намерном" заборављању античке историје Срба због Берлинског конгреса 1878, било би од помоћи навести неки конкретан документ који би то потврдио. Ко је то тражио, ко је то од Срба прихватио, и како се побогу спроводи "заборављање" нечега што је тобоже било опште познато. Жив је Панта Срећковић, умро није....

Да се вратми она тему, било би сјајно ако би се ово П продужило и ка Сомбору. Мада ја сумњам да овде има исплативости за пуни ауто-пут, претпостављам да би 2 плус два било довољно за све правце, али ко ће га знати.
 
Mislim da je od NS-a ka Somboru isto potreban autoput, ali da ga je efikasnije napraviti od Koridora 10 pored Vrbasa, Kule, Crvenke... jer je taj potez prometniji. I, kao sto rekoh nastavak od Bg severa oko Panceva do Kovina I Smedereva opet spojiti sa K10. Sa ovim, I sa autoputem Pancevo-Vrsac, bar 90% bi bili reseni autoputevi u Vojvodini.
 
Ионако јел битно како се нешто зове? Ако људи овако реагују то је меметска опасност највишег ранга, неки политикант лепо промени границе Војводине да буде до Параћина и 90% опозиције умре од анеуризма истог тренутка ондак.

Ионако је то 3 аутопута која ће се правити од једном - Београд-Зрењанин, Зрењанин-Нови Сад и Нови Сад - Рума
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659796#p659796:1wsirhzi je napisao(la):
dragan » Pet Sep 13, 2019 2:36 pm[/url]":1wsirhzi]Гради се „војвођанско ћирилично слово П

Šta se gradi? . . Gradi se slovo "P" ?! . . :)

gradi se Π, kome nije jasno koji je to oblik nek ukljuci nervni sistem, nije bitno iz kog pisma je slovo, to je oblik Π, u ovom konkretnom postu sam iskoristio veliko grcko pi, ko ne veruje nek kopira u gugl
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661263#p661263:4tbbca45 je napisao(la):
nekianonimnilik » 17 Sep 2019 10:55 pm[/url]":4tbbca45]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659796#p659796:4tbbca45 je napisao(la):
dragan » Pet Sep 13, 2019 2:36 pm[/url]":4tbbca45]Šta se gradi? . . Gradi se slovo "P" ?! . . :)
gradi se Π, kome nije jasno koji je to oblik nek ukljuci nervni sistem, . .
Ma, jasno je kako izgleda to slovo, ali ne gradi se slovo već se grade autoputevi.

Naslov teme govori o trasi Ruma-Novi Sad-Zrenjanin-Beograd (Borča), a takav
državni put ne postoji, niti je to najkraća veza, već su to sasvim različiti projekti.
 
Uvek se prvo potpisuje sa kinezima neki Memorandum, kao vrsta predugovora - ništa novo.
Komercijalni ugovor može da se potpiše tek kada bude uradjena sva potrebna dokumentacija.

"Mеmorandum o razumеvanju o izradi planskе i tеhničkе dokumеntacijе za projеkat izgradnjе auto-puta"

https://www.mgsi.gov.rs/lat/aktuelnosti ... novog-sada
 
E pa daj prase da proslavimo! Kad je dragan pravnik i ekipa objasnila da mora Memorandum o razumevanju kao "vrsta predugovora", onda je to to.

Nabroj mi "vrste predugovora", molim te. Evo, pomoći ću ti, neki početak nekog ZOO-a, tu bi trebalo da ih nađeš (možda).

A sad mi opet reci gde je propisano kada se zaključuje taj "komercijalni ugovor", i koja dokumentacija? Evo, pošto ti nas ispravljaš i vraćaš na svoje prastare postove, non-stop imputiraš da te niko ne razume kako treba, a još i znaš "vrste predugovora", molim te sad preciziraj to što si napisao. Prosto mi pravni laici da konačno razumemo - prosvetli nas.
 
Ugivor o prodaji magle još nije potpisan, a valjaju je samo tako.
Sad je iz telvizora izašla i ookrila celu Srbiju
 
U predhodnom postu sam dao link, pa kome nešto nije jasno, neka pogleda i nauči :
https://www.mgsi.gov.rs/lat/aktuelnosti ... novog-sada

"Mihajlovićеva jе tom prilikom istakla da jе ovo prvi i važan korak u rеalizaciji projеkta čija jе vrеdnost blizu 600 miliona еvra, tе dodala da su odnosi Srbijе i NR Kinе odlični.
„O ovom auto-putu sе mnogo govorilo prеthodnih godina, mi ćеmo najprе urеditi plansku i tеhničku dokumеntaciju za dеonicu dugu blizu 110 kilomеtara, a uporеdo ćеmo sa Ministarstvom finansija raditi na obеzbеđivanju finansijskih rеsursa i potom potpisati i komеrcijalni ugovor. . . "
 
Ako je korak slika, onda nikada neće doći do drugog koraka :) Mora se ubaci faktor vremena da bi imalo smisla. A vreme im je slaba tacka, recimo Cacak-Požega "počeo" se gradi pre skoro godinu dana, i - ništa za sve to vreme...
 
Dragane-master-pravniče-na temi-vrste-predugovora, nalupetao si se pošteno sa odbranom propagandne vlasti. Sedi 1.

Memorandum o razumevanju je platforma/poziv za pregovore. Dakle, nema obavezujuću snagu, već predstavlja jedan meki dokument iz kog ne mora da proiziđe ništa. Predugovor već ima obavezujuće dejstvo i predstavja prostim rečnikom rečeno "ugovor da potpišemo ugovor".

Prekini više da zamaraš drugima moždane vijuge sa objašnjenjima, stani odgovorno iza onog što pričaš i ne izvlači se sa "ja sam samo naveo... itd.". Vest koju si objavio je, za sada, čist predizborni marketing. Što je ok, ali nemoj nam prodavati maglu kako je to prvi korak (da, da, znam da piše i u vesti, ti samo "prenosiš" itd.).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701296#p701296:3mvawik2 je napisao(la):
milos.tro » 22 Jan 2020 04:54 pm[/url]":3mvawik2]
file.php

Taman da se autoput jos produzi preko Panceva do Smedereva i onda spoji sa E75.
Time bi internacionalni tranzit zaobilazio Beograd u sirokom krugu, sto i nije tako lose.
 
Prvo, napisao sam da je Memorandum "kao" vrsta predugovora, a ne da je to pravi predugovor.
Drugo, jasno je da to nije pravno-obavezujući dokumenat, već smo o tome pisali na više tema.
Treće, to je "dogovor" šta obe strane moraju da urade da bi se došlo do Komercijalnog ugovora.

U ovom slučaju Mi moramo da "prilagodimo dokumentaciju", tj. pošto je prvo bila planirana
brza saobraćajnica 2+2, a sada pun profil autoputa mora da se verovato preprojektuje.

Dalje, već su počeli pregovori o finansiranju jer je bila delegacija kineske banke u poseti, a
po pisanju medija kinezi su ponudili 500mil evra kredit za ovaj autoput.

Komercijalni ugovor ima po 300-400 strana i sadrži mnogo detalja o projektu, izgradnji i kreditu.
Memorandumom o razumevanju je odredjeno šta sve treba da se uradi kako bi se on potpisao.

Pretpostavljam da su se strane dobrovoljno obavezale i na neke rokove, formiranje Radnih grupa
koje će se povremeno sastajati da bi se napisli svi članovi Komercijalnog ugovora. Znači, tu ima
dosta posla i pregovaranja o ceni, rokovima i ostalom - što nekim pojedincima opet nije jasno, ali
zato nastavljaju da lupetaju i bave se političarenjem, pa svaki projekat u Srbiji omalovažavaju.
 
Vrh