Brzo? Ovim tempom ce završiti oko 2035. celu trasu. Počeli su decembra 2023., evo prođe 6 meseci oni na jednoj parceli iskopavaju i analiziraju pesak. U Expo planu do kraja 2026. obećanje je da će se završiti 25km do Kovačice. Od 110km. A kako rekoše, po ugovoru (koji niko nije video) rok za završetak cele trase je 5 godina. Kad bi bar paralelno krenuli da rade na više mesta, to ima smisla. Ali prolazi vreme, malo toga se dešava vidljivo.Covece sto to ide brzo... Nisam mogao ni sa pretpostavim verovatno zbog Brata Sija da se slika za par dana kada dodje...
Polako druze, srecni ti praznici. Ja kazem moje vidjenje brzine kada se od 2019 pricalo i sada evo 2024 vec je pocelo da se nesto radi i sada sam prvi put video koliko... Nisam obracao paznju ja sam mislio tj mislim da su oni to odradili za par meseci ali opet ako je 6 meseci proslo (verujem da jeste)onda mi je vreme stvarno proletelo jako brzo. Uopste evo pola godine prodje... Bio sam ubedjen da su krenuli u februaru pvo da rade...Brzo? Ovim tempom ce završiti oko 2035. celu trasu. Počeli su decembra 2023., evo prođe 6 meseci oni na jednoj parceli iskopavaju i analiziraju pesak. U Expo planu do kraja 2026. obećanje je da će se završiti 25km do Kovačice. Od 110km. A kako rekoše, po ugovoru (koji niko nije video) rok za završetak cele trase je 5 godina. Kad bi bar paralelno krenuli da rade na više mesta, to ima smisla. Ali prolazi vreme, malo toga se dešava vidljivo.
A i nebi me cudilo da za dan dva najave da ce se Auto put graditi sa obe strane...Polako druze, srecni ti praznici. Ja kazem moje vidjenje brzine kada se od 2019 pricalo i sada evo 2024 vec je pocelo da se nesto radi i sada sam prvi put video koliko... Nisam obracao paznju ja sam mislio tj mislim da su oni to odradili za par meseci ali opet ako je 6 meseci proslo (verujem da jeste)onda mi je vreme stvarno proletelo jako brzo. Uopste evo pola godine prodje... Bio sam ubedjen da su krenuli u februaru pvo da rade...
Znam da je most na Tisi na drugom delu trase, tj ZR - NS, ali je rok za ceo projekat 5 godina. Ne samo BG - ZR. Nema sanse da stignu u roku da zavrse ako im za Borca - Kovacica treba 3 godine. A pri tom ne krenu da rade velike mostove. Zato su mi zvanicne informacije jako cudne i konfuzne.@Cheyenne Veliki most na Tisi je deo izgradnje drugog dela AP, od Zrenjanina do Novog Sada. Mosta na Begeju jeste bitan, zbog peska za Autoput (peskare su kod Muzlje pored buduceg AP, a provlacenje tolikih kolicina postojecim pravcima na drugu stranu Begeja je izuzetno tesko). Mislim da se od nadvoznjaka kod Kaca odustalo, zato sto je doslo do promene trase, pa ce se koristiti postojeci put od naplatne rampe pre Kaca do petlje na AP A1 i dalje prema Novom Sadu. Nece se graditi nov put koji se krece na jug od Kaca i nastavlja na Fruskogorac.
Dakle, njima je trenutno prioritet samo most na Tamisu i deo do Kovacice. Od Kovacice do Zrenjanina je u drugom planu, a od Zrenjanina do Novog Sada je skoro zaseban projekat koji ce se raditi jednog dana.
Sto se tice obilaznice oko Zrenjanina, na ovim poslednjim animacijama je prikazana juzna verzija sa dve petlje, a ne stara, severna, sa tri petlje. Ne znam da li si na to mislio kad si napisao " izmenjena trasa puta oko ZR", ili si mislio na polozaj petlje Ecka (ili Jugozapad).
Bice zanimljivo i videti sta ce se sledecih nekoliko dana desavati sa projektom koji se nastavlja na ovaj autoput - brzi put Zrenjanin-Novi Becej. Gde ce se oni spajati? Prema nekim ranijim mapama, trebalo bi da bude vezan kod petlje Ecka, ali nije nemoguce da bude kod petlje Zapad. Pominje se da je taj BP tema razgovora u vreme dolaska Xi-ja sledece nedelje.
Inace, prema poslednjim najava se govori da ce u sledece tri godine biti gotov deo do Kovacice, oko jedne cetvrtine, ali nema vise nekih najava kad ce ceo AP, do NS biti gotov. Mozda ce deo do Zrenjanina biti gotov do 2028-9., a tek ce onda poceti da se radi deo kroz Backu, sto mozda deluje lakse. Od petlje Zabalj do naplate kod Kaca ce se koristiti postojeci put, verovatno kao jedna traka autoputa, trenutno siroka oko 9 metara. No, i tu postoji dodatna komplikacija, Da bi se ovaj put pretvorio u autoput, mora da se izgradi kompletno novi lokalni put od Zablja do Novog sada, paralelno postojecem.
@StaraMo Sto se tice LL, ono sto sam cuo je da je proizvodnja pocela. Izgradnja uveliko kasni. Sledece godine je po planu trebalo da LL radi sa punim kapacitetom, a ceo treci red hala nije ni poceo da se gradi. Nije bilo nekog zvanicnog otvaranja fabrike za pocetak proizvodnje. Ne bi me cudilo da se svecano otvori tokom ove posete, a cuti se zbog bezbednosnih razloga. U vezi LL jos mogu da primetim da o najavljenom dolasku fabrika snabdevaca LL nema vise nikakve price, ne pominju se. Da li to ima veze sa kompletnim kasnjenjem izgradnje LL, ili i sa kasnjenjem izgradnje celog AP, koji je najavljen za 2025., ne mogu da spekulisem.
Sto se tice obilaznice oko Zrenjanina, na ovim poslednjim animacijama je prikazana juzna verzija sa dve petlje, a ne stara, severna, sa tri petlje. Ne znam da li si na to mislio kad si napisao " izmenjena trasa puta oko ZR", ili si mislio na polozaj petlje Ecka (ili Jugozapad).
Južna trasa je kraća, jednostavnija i jeftinija, zato je verovatno i odabrana. Ali, to je bilo kad je ceo projekat koštao 700 miliona evra. Sada kada košta dve MILIJARDE evra stvarno je neshvatljivo da se ne radi severna varijanta. Uz sve nedostatke koje je SunnyBoy nabrojao, severna trasa bi uz dodatne petlje imala mogućnost nastavka na potencijalne brze saobraćajnice ka Vršcu i Kikindi/Bećeju.Jedino zaista logično rešenje je da autoput ide severno od Zrenjanina, kako bi se nekada u budućnosti mogli praviti logični produžeci ka Kikindi i Temišvaru. Osim toga, time bi se omogućila bolja povezanost Zrenjanina sa autoputem. Treba imati u obzir da je pravac Beograd-Novi Sad najmanje korišćen za tranzit oko Zrenjanina. Žao mi je što je ta varijanta koja je bila jedna od preliminarnih odbačena, ne znam uz koje obrazloženje.