Šta je novo?

Autoput Beograd–Zrenjanin–Novi Sad

1714714619955.png


Ovo veze nema s mozgom. Ovo je trasa "zrenjaninca".
 
Covece sto to ide brzo... Nisam mogao ni sa pretpostavim verovatno zbog Brata Sija da se slika za par dana kada dodje...
Brzo? Ovim tempom ce završiti oko 2035. celu trasu. Počeli su decembra 2023., evo prođe 6 meseci oni na jednoj parceli iskopavaju i analiziraju pesak. U Expo planu do kraja 2026. obećanje je da će se završiti 25km do Kovačice. Od 110km. A kako rekoše, po ugovoru (koji niko nije video) rok za završetak cele trase je 5 godina. Kad bi bar paralelno krenuli da rade na više mesta, to ima smisla. Ali prolazi vreme, malo toga se dešava vidljivo.
 
Brzo? Ovim tempom ce završiti oko 2035. celu trasu. Počeli su decembra 2023., evo prođe 6 meseci oni na jednoj parceli iskopavaju i analiziraju pesak. U Expo planu do kraja 2026. obećanje je da će se završiti 25km do Kovačice. Od 110km. A kako rekoše, po ugovoru (koji niko nije video) rok za završetak cele trase je 5 godina. Kad bi bar paralelno krenuli da rade na više mesta, to ima smisla. Ali prolazi vreme, malo toga se dešava vidljivo.
Polako druze, srecni ti praznici. Ja kazem moje vidjenje brzine kada se od 2019 pricalo i sada evo 2024 vec je pocelo da se nesto radi i sada sam prvi put video koliko... Nisam obracao paznju ja sam mislio tj mislim da su oni to odradili za par meseci ali opet ako je 6 meseci proslo (verujem da jeste)onda mi je vreme stvarno proletelo jako brzo. Uopste evo pola godine prodje... Bio sam ubedjen da su krenuli u februaru pvo da rade...
 
Polako druze, srecni ti praznici. Ja kazem moje vidjenje brzine kada se od 2019 pricalo i sada evo 2024 vec je pocelo da se nesto radi i sada sam prvi put video koliko... Nisam obracao paznju ja sam mislio tj mislim da su oni to odradili za par meseci ali opet ako je 6 meseci proslo (verujem da jeste)onda mi je vreme stvarno proletelo jako brzo. Uopste evo pola godine prodje... Bio sam ubedjen da su krenuli u februaru pvo da rade...
A i nebi me cudilo da za dan dva najave da ce se Auto put graditi sa obe strane...
 
Predstavnici kineskog izvodjaca su bili u Zrenjaninu i razgovarali o mogucnosti da se AP radi istovremeno i od Zrenjanina i od Panceva.
No, u pocetku je bila prica da ce se raditi od Zrenjanina, a ne od Panceva.
 
Brzina radova zavisi i od projekata koje Šandong realizuje u regionu,takodje i od domaće "namenske" operative i njihovih angažovanja na drugim projektima.
 
Mene plaši da će se ovaj autoput priključiti sudbini pompezno započeh "radova" na deonicama Požega - Duga Poljana i Smajli Vojvodine a na kojima se realno baš ništa ne radi. Nešto ovde gadno škripi, ja pretpostavljam da su finansije, al ko zna.

Treutno je sva aktivnost na toj jednoj parceli Al Dahre, jer eksproprijacija u okolini i duž cele trase nigde nije urađena. Zašto se ne gradi veliki most na Tisi, mosta na Begeju, Tamišu i nadvožnjaci od Kaća ka NS (izlaz na E75) ako stvarno misle da završe za 5 godina?

Projektuje se izmenjena trasa puta oko ZR a uporno se u animacijama forsira stara trasa. Zašto se put ne gradi od pravca ZR kako je obećano?
 
Ništa drugo nam ne preostaje nego da pratimo,sama eksproprijacija više nigde ne ide glatko.
Treba videti da li ljudi dobijaju pozive za eksproprijaciju.Ti bi već bio dobar znak.
Opet obzirom na Expo i sve radnje oko njega pitanje šta im je prioritet i da li su u naredne dve godine novac i operativu preusmerili tamo.

Ne pratim teme o Zrenjaninu,kako stoji stvar sa tom fabrikom Ling Long itd?
 
@Cheyenne Veliki most na Tisi je deo izgradnje drugog dela AP, od Zrenjanina do Novog Sada. Mosta na Begeju jeste bitan, zbog peska za Autoput (peskare su kod Muzlje pored buduceg AP, a provlacenje tolikih kolicina postojecim pravcima na drugu stranu Begeja je izuzetno tesko). Mislim da se od nadvoznjaka kod Kaca odustalo, zato sto je doslo do promene trase, pa ce se koristiti postojeci put od naplatne rampe pre Kaca do petlje na AP A1 i dalje prema Novom Sadu. Nece se graditi nov put koji se krece na jug od Kaca i nastavlja na Fruskogorac.
Dakle, njima je trenutno prioritet samo most na Tamisu i deo do Kovacice. Od Kovacice do Zrenjanina je u drugom planu, a od Zrenjanina do Novog Sada je skoro zaseban projekat koji ce se raditi jednog dana.
Sto se tice obilaznice oko Zrenjanina, na ovim poslednjim animacijama je prikazana juzna verzija sa dve petlje, a ne stara, severna, sa tri petlje. Ne znam da li si na to mislio kad si napisao " izmenjena trasa puta oko ZR", ili si mislio na polozaj petlje Ecka (ili Jugozapad).
Bice zanimljivo i videti sta ce se sledecih nekoliko dana desavati sa projektom koji se nastavlja na ovaj autoput - brzi put Zrenjanin-Novi Becej. Gde ce se oni spajati? Prema nekim ranijim mapama, trebalo bi da bude vezan kod petlje Ecka, ali nije nemoguce da bude kod petlje Zapad. Pominje se da je taj BP tema razgovora u vreme dolaska Xi-ja sledece nedelje.
Inace, prema poslednjim najava se govori da ce u sledece tri godine biti gotov deo do Kovacice, oko jedne cetvrtine, ali nema vise nekih najava kad ce ceo AP, do NS biti gotov. Mozda ce deo do Zrenjanina biti gotov do 2028-9., a tek ce onda poceti da se radi deo kroz Backu, sto mozda deluje lakse. Od petlje Zabalj do naplate kod Kaca ce se koristiti postojeci put, verovatno kao jedna traka autoputa, trenutno siroka oko 9 metara. No, i tu postoji dodatna komplikacija, Da bi se ovaj put pretvorio u autoput, mora da se izgradi kompletno novi lokalni put od Zablja do Novog sada, paralelno postojecem.

@StaraMo Sto se tice LL, ono sto sam cuo je da je proizvodnja pocela. Izgradnja uveliko kasni. Sledece godine je po planu trebalo da LL radi sa punim kapacitetom, a ceo treci red hala nije ni poceo da se gradi. Nije bilo nekog zvanicnog otvaranja fabrike za pocetak proizvodnje. Ne bi me cudilo da se svecano otvori tokom ove posete, a cuti se zbog bezbednosnih razloga. U vezi LL jos mogu da primetim da o najavljenom dolasku fabrika snabdevaca LL nema vise nikakve price, ne pominju se. Da li to ima veze sa kompletnim kasnjenjem izgradnje LL, ili i sa kasnjenjem izgradnje celog AP, koji je najavljen za 2025., ne mogu da spekulisem.
 
Poslednja izmena:
Meni sve više deluje da je fabrika guma LingLong vezana za fabriku BYD koja će se graditi u Segedinu.

Zanimljiva je i vest o solarnoj elektrani koju baš slučajno grade kinezi u okolini Zrenjanina:

Ništa od toga mi ne deluje slučajno ili nepromišljeno tako da mislim da ako shvate da im je neki out prioritet, ima da ga završe brzo.
 
Siguran sam da ce LL snabdevati segedinski pogon BYD. No, imali su potpisane ugovore za prvu ugradnju i sa nekim drugim evropskim proizvodjacima vozila, cini mi se WV i Renault. BYD je sada stigao i samo je novi kupac. Zrenjaninski pogon LL je trebao da bude jedan od 3 pogona van Kine, koji bi pokrivao trziste Evrope, Severne Afrike i Bliskog Istoka. Preostala dva pogona su trebala da budu u Severnoj Americi i vec postojeci na Tajlandu. No, u medjuvremenu su promenuili planove, pa ce raditi jos neke pogone, a trziste koje ce se pokrivati iz Zrenjanina je geografski smanjeno.
Plan 2019. je bio 5+3, pet fabrika u Kini i 3 u inostranstvu. Marta 2020. su promenili plan u 6+6, a sledece godine u 7+5. U Kini imaju pogone u Zhaoyuan, Dezhou, Liuzhou, Jingmen, Tongchuan i Changchun. Sedmi pogon treba da bude u Liuan.
Pogon u Chnburiju na Tajlandu je otvoren 2014. Zrenjaninska fabrika je druga u inostranstvu.

Vest iz Marta. - proizvodnja kamionskih guma za evropsko trziste se prebacuje u Zrenjanin. Takodje i za Americko trziste.
Pominjala se i fabrika u Uzbekistanu, ali nisam naisao na podatak da je pocela izgradnja.

Evo i nekog pregleda proizvodnje u Zrenjaninu.
 
Poslednja izmena:
@Cheyenne Veliki most na Tisi je deo izgradnje drugog dela AP, od Zrenjanina do Novog Sada. Mosta na Begeju jeste bitan, zbog peska za Autoput (peskare su kod Muzlje pored buduceg AP, a provlacenje tolikih kolicina postojecim pravcima na drugu stranu Begeja je izuzetno tesko). Mislim da se od nadvoznjaka kod Kaca odustalo, zato sto je doslo do promene trase, pa ce se koristiti postojeci put od naplatne rampe pre Kaca do petlje na AP A1 i dalje prema Novom Sadu. Nece se graditi nov put koji se krece na jug od Kaca i nastavlja na Fruskogorac.
Dakle, njima je trenutno prioritet samo most na Tamisu i deo do Kovacice. Od Kovacice do Zrenjanina je u drugom planu, a od Zrenjanina do Novog Sada je skoro zaseban projekat koji ce se raditi jednog dana.
Sto se tice obilaznice oko Zrenjanina, na ovim poslednjim animacijama je prikazana juzna verzija sa dve petlje, a ne stara, severna, sa tri petlje. Ne znam da li si na to mislio kad si napisao " izmenjena trasa puta oko ZR", ili si mislio na polozaj petlje Ecka (ili Jugozapad).
Bice zanimljivo i videti sta ce se sledecih nekoliko dana desavati sa projektom koji se nastavlja na ovaj autoput - brzi put Zrenjanin-Novi Becej. Gde ce se oni spajati? Prema nekim ranijim mapama, trebalo bi da bude vezan kod petlje Ecka, ali nije nemoguce da bude kod petlje Zapad. Pominje se da je taj BP tema razgovora u vreme dolaska Xi-ja sledece nedelje.
Inace, prema poslednjim najava se govori da ce u sledece tri godine biti gotov deo do Kovacice, oko jedne cetvrtine, ali nema vise nekih najava kad ce ceo AP, do NS biti gotov. Mozda ce deo do Zrenjanina biti gotov do 2028-9., a tek ce onda poceti da se radi deo kroz Backu, sto mozda deluje lakse. Od petlje Zabalj do naplate kod Kaca ce se koristiti postojeci put, verovatno kao jedna traka autoputa, trenutno siroka oko 9 metara. No, i tu postoji dodatna komplikacija, Da bi se ovaj put pretvorio u autoput, mora da se izgradi kompletno novi lokalni put od Zablja do Novog sada, paralelno postojecem.

@StaraMo Sto se tice LL, ono sto sam cuo je da je proizvodnja pocela. Izgradnja uveliko kasni. Sledece godine je po planu trebalo da LL radi sa punim kapacitetom, a ceo treci red hala nije ni poceo da se gradi. Nije bilo nekog zvanicnog otvaranja fabrike za pocetak proizvodnje. Ne bi me cudilo da se svecano otvori tokom ove posete, a cuti se zbog bezbednosnih razloga. U vezi LL jos mogu da primetim da o najavljenom dolasku fabrika snabdevaca LL nema vise nikakve price, ne pominju se. Da li to ima veze sa kompletnim kasnjenjem izgradnje LL, ili i sa kasnjenjem izgradnje celog AP, koji je najavljen za 2025., ne mogu da spekulisem.
Znam da je most na Tisi na drugom delu trase, tj ZR - NS, ali je rok za ceo projekat 5 godina. Ne samo BG - ZR. Nema sanse da stignu u roku da zavrse ako im za Borca - Kovacica treba 3 godine. A pri tom ne krenu da rade velike mostove. Zato su mi zvanicne informacije jako cudne i konfuzne.

Da, odustalo se nazalost od ukrstanja Fruskogorskog sa ZR - NS, ali se nije odustalo od spajanja NS istok (E75) sa autoputem ZR - NS. Tih 5 km ce biti brza saobracajnica. Sto znaci da ce se rusiti novoizgradjena raskrasnica sa semaforom za Continental i graditi dodatni nadvoznjak pored postojeceg. Tu bas ima dosta posla i da bi se to zavrsilo u roku, treba poceti sto pre.

Kao da postoji neki precutni dogovor sa Kinezima da se ovo tegli 10+ godina. Jer ako smo stvarno uzeli mega kredit od 2.000.000.000 evra za ovo, zar nije logicno da se sto pre zavrsi?

1714937019278.png
 
Mozda ce biti kruzna raskrsnica umesto semafora kod Continentala.
Prve najave za zavrsetak AP su bile do pocetka rada LL u punom kapacitetu, sto se planiralo do 2025.
Videcemo kako ce organizovati logistiku. Da li ce kamen dovlaciti brodovima do luka u Beogradu i Novom Sadu, kao i nesudjene luke u Zrenjaninu. Pesak, vec vidimo, ce vaditi na pocetku AP kod Panceva, verujem da ce se vaditi na peskarama u Zrenjaninu, a verovatno ce ih biti jos pored samog puta. Banat je cist pesak na nekoliko metara dubine, bilo gde da se zagrebe.
Sto se tice tempa radova, verujem da ce veliku ulogu imati i zavrsetak nekih drugih pravaca na kojim rade Kinezi, te njihovo prebacivanje ljudi i opreme. Ne verujem da ce pokusati da sinhronizuju sa Fruskogorcem. Najavljeno je da ce ovih dana razgovarati, ili mozda cak i potpisati ugovor za BP do Beceja, koji nema puno smisla bez gotovog bar istocnog dela AP.
Zanimljivo je i da se u sklopu pregovora sa Kinom pominje i pruga Pancevo - Subotica, koja se poklapa sa ovim AP i BP do Novog Beceja. Kao da pokusavaju da ih usklade i rade paralelno.
 
Sto se tice obilaznice oko Zrenjanina, na ovim poslednjim animacijama je prikazana juzna verzija sa dve petlje, a ne stara, severna, sa tri petlje. Ne znam da li si na to mislio kad si napisao " izmenjena trasa puta oko ZR", ili si mislio na polozaj petlje Ecka (ili Jugozapad).

Dve su primedbe usvojene, da se petlja Ečka približi gradu tj LL i da se trasa udalji od Mužlje. Zato je prošlog leta i raspisan tender za promenu prostornog plana i projektovanje nove trase autoputa. Rok beše 12 meseci za završetak. I na ovim animacijama i na planovima koje su kinezi doneli kod gradonačelnika pre nekoliko meseci se vidi stara trasa oko grada. Možda se odustalo od toga a da mi ne znamo. Ili se zaista projektuje pa su zato radovi morali da krenu od BG a ne od ZR. U tom slučaju sve ove animacije nisu tačne.

A gde bi se napravila nova petlja, nisam siguran. Sve je tu stisnuto između Ečke, aerodroma i LL, nema mesta.

1714990358734.png
 
Tacno, malo ima mesta. Bojim se da ce Aerodrom da strada. Ja bih licno vise preferirao da petlja bude skoro uz sam Begej, tu je vec AP podignut na stubove zbog prelaska preko puta ZR-BG i mosta na Begeju. Ono sto iz ove animacije (ako je tacna) moye da se vidi u vei obilaznice oko Muzlje je da ce AP biti na nasipu. Taj deo jeste nizak i mocvaran, te ima prostora da se AP udmakne od naselja, ali bi to znacilo i dosta veci luk oko grada.. Istovremeno bi, ako bi hteli da sacuvaju aerodrom, morali da prave sotru krivinu pre Begeja, sto bi ogranicilo bryinu na verovatno 80 km/h.
 
Jedino zaista logično rešenje je da autoput ide severno od Zrenjanina, kako bi se nekada u budućnosti mogli praviti logični produžeci ka Kikindi i Temišvaru. Osim toga, time bi se omogućila bolja povezanost Zrenjanina sa autoputem. Treba imati u obzir da je pravac Beograd-Novi Sad najmanje korišćen za tranzit oko Zrenjanina. Žao mi je što je ta varijanta koja je bila jedna od preliminarnih odbačena, ne znam uz koje obrazloženje.
 
Mislim da sam ec pisao:
- severna varijanta bi bila jedno 10 km duza, sto bi je cinili manje jinjurentnom u odnosu na AP A1
- ima;a bi jednu petlju vise, dodatna, dva nadvoznjaka i mnogo vise ukrstanja sa drugim putevima, sto bi ga dosta poskuplilo
- prolazila bi kroz pldno zemljiste, za razliku od juzne varijante, koja prolazi kroz slatinu (mocvarno tlo, slabo plodno, iskoristeno za pasnjake, deponiju i vojni poligon)
- presekao bi mnoge postojece komunikacije, za razliku od juzne varijante, gde nema puno kretanja ljudi preko tog pravca. Presecao bi postojece puteve za Vrsac, Srpsku Crnju, Mihajlovo, Kikindu, Elemir i stari put za Novi Sad, te novi put za Novi Sad a juzna varijanta preseca put za Beograd i put za Belo Blato.
Nedostatak je povezivanje sa putem za Kikindu/Novi Becej ,Zitiste/Srpsku Crnju/Temisvar i Vrsac, sto ce se, verovatno, uraditi izgradnjom BP za Novi Becej.
Meni je cudnija odluka da se petlja Zapad izmesti toliko dalje od puta o grada.
 
Jedino zaista logično rešenje je da autoput ide severno od Zrenjanina, kako bi se nekada u budućnosti mogli praviti logični produžeci ka Kikindi i Temišvaru. Osim toga, time bi se omogućila bolja povezanost Zrenjanina sa autoputem. Treba imati u obzir da je pravac Beograd-Novi Sad najmanje korišćen za tranzit oko Zrenjanina. Žao mi je što je ta varijanta koja je bila jedna od preliminarnih odbačena, ne znam uz koje obrazloženje.
Južna trasa je kraća, jednostavnija i jeftinija, zato je verovatno i odabrana. Ali, to je bilo kad je ceo projekat koštao 700 miliona evra. Sada kada košta dve MILIJARDE evra stvarno je neshvatljivo da se ne radi severna varijanta. Uz sve nedostatke koje je SunnyBoy nabrojao, severna trasa bi uz dodatne petlje imala mogućnost nastavka na potencijalne brze saobraćajnice ka Vršcu i Kikindi/Bećeju.
 
Brza saobracajnica ka Vrscu se ne pominje, a i jedna i druga varijanta su skoro podjednako pogodne za poveyivanje.
Sto se tice BP za Kikindu, ni to se nece raditi, jer ce postojati BP do N. Beceja, i onda Smajli do Kikinde.
Ono sto moye da se ocekuje je mozda izgradnja puta ka Temisvaru preko Medje. Put preko Zitista ka S. Crnji ce biti samo osavremenjen obilaznicama.
 
Evo i na fotografiji plana koju ima Gradski zavod za urbanizam ZR stoji neizmenjena trasa tj ona koja ide juzno od grada. Bez pomeranja petlje Ecka.

1715262682932.png
 
Vrh