@neshaoct
Kao što se našao čovek da otkupi brend, tako se našao i dizajner da osmisli novi model Juga.
To je već odgovor na 2 pitanja od ukupno 1000.
Evo ja ću da dam odgovor na treće od 1000 pitanja.
Ako treba projekat za novu fabriku, ja mogu da napravim to.
Za ostala 997 pitanja sigurno ima još 997 ljudi koji mogu da daju svoj odgovor koji bi omogućilo da se desi.
Ovde ništa nije osmišljeno. Ovaj auto nema razvijen dizajn. Da ima, pokazali bi nacrte kao dokaz ozbiljnosti.
Ovaj auto ima malo bolju maketu od onih koje su se nekada davno pravile u osnovnoj školi na času OTO.
Ovaj ''auto'' nema razvijenu platformu. Da ima - pokazali bi je kao dokaz ozbiljnosti projekta.
Projekat fabrike automobila, između ostalog, obuhvata:
- urađenu tržišnu analizu.
Nijedna fabrika automobila koja proizvodi ispod 200k-300k automobila godišnje danas nije isplativa. Gde ćeš da prodaš novog Yuga u tim brojevima?
Kako će ovaj Yugo da bude jeftiniji od automobila iz Kine?
- obezbeđen budžet.
Nijedna takva fabrika ne može da košta ispod 1 milijarde evra. Velika imena auto-industrije samostalno obezbede plafon 30% tog novca, sve ostalo je od Banke i lokalnih subvencija.
Koja Banka će dati kredit od barem 700 miliona evra kompaniji koja je do sada napravila 0 bilo čega, i odakle toj kompaniji njenih 300 miliona evra?
- organizovana proizvodnja.
Kad staješ u red za kupovinu namenskih robota koje ćeš koristiti na liniji? Koji je rok čekanja kod tih fabrika? Ne, to nisu default roboti koje Kinez prodaje na nekom sajtu...
Kad staješ u red kod fabrika koje prave velike prese koje se koriste u auto-industriji, i koji je rok isporuke za njih?
Kad staješ u red kod proizvođača baterija (jer se pominje i EV verzija), i koji je rok isporuke kod njih?
- ugovore sa dobavljačima.
Kad se zakazuju sastanci sa Bosch, Siemens i ostalima, sa tačnom specifikacijom komponenti (što znači da je neko razvio ovaj auto do poslednjeg šrafa) koje ti trebaju, njihovim količinama, rokovima isporuke i plaćanjem?
- obezbeđenu lokaciju.
Pošto nećeš imati lager delova već sve komponente stižu u istom danu kad će biti i ugrađene (svi odavno rade po principu JiT), gde to imaš obezbeđenu lokaciju sa logistikom za jedno 500-1.000 šlepera koji ti neprekidno 24 sata (kroz tri smene) ulaze u fabrički krug u tačno određenom satu u skladu sa tempom proizvodnje tog dana?
- pošto neće sve komponente moći da ti budu iz SRB, kad se pravi ugovor sa logističkim partnerima (DHL i ostali) za komponente iz uvoza?
- kad proizvedeš sve te automobile, kako ih transportuješ do mreže dilera?
- i gde ti je uopšte mreža dilera (prodavaca)? Gde je tih prvih npr. 1.000 salona u barem istočnom delu Evrope?
Šta od ovoga možeš ti da uradiš?
Možeš da nacrtaš fabriku? Super, lepo.
Gde je barem 1 milijarda da se crtež pretvori u stvarnost?
=====
Da ne ređam dalje... smešno mi je.
Ovaj ''novi Yugo'' niko nikada nigde neće napraviti.