Ali mnogo je veća bila ponuda. Golf 5 je na primer imao 3.2 motor. Passat B6 je imao 3.6. Onaj pre njega 4.0. Lancia je imala Themu s Ferarijevim motorom. Citroen je u ponudi imao executive car u vidu C6. A šta danas prave? Ostajem pri tome da je automobilska industrija vrhunac doživela krajem 2000-ih, početkom 2010-ih i da je od tada u padu. Ponavljam da ja nikad neću biti kupac novog automobila, ali da jesam, danas bih imao mnogo manji izbor nego recimo 2009. godine.
Kako u cemu, i kako za koga.
Da krenem od negativnog, jbni touch ekran. Ne podrzavam touch ni na cemu sto vozac treba da koristi. Najneprakticnija stvar na svetu. Uveo Tesla, a ostali se popalili. I bice tesko izbaciti ovo smece, jer fabrike dosta ustede na ugradnji i razvlacenju kablova kroz auto, izradi tabli sa dugmicima, dugmicima, itd.
Drugo, opsta nebriga kod jeftinijih automobila-ali kako kod kog. Rentirao sam novi citroen c3, pakao. Clio iz 2001-2005 je po svemu u enterijeru bolji. Udobniji duplo. Kvalitetniji duplo. Ergonomija, opsti utisak, sve. Polozaj za volanom. Polozaj nogu, pakao.
Trece, cena. Nov golf 8-30 000 eura. Za sta? Ni za sta.
Ali ima i pozitivnih. 2009 nije postojao mali turbo benzinac - otkrovenje. Jak, lagan, malo trosi. Odlicno lezanje sa malom masom u nosu. Odlican osecaj. Vrti se kao klasican atmo, radi od 1500 do 7000. Nema turbo rupu. Nema dizelske boljke tipa pumpe, dizne i slicno.
Vidim da neki pljuju to u fazonu, sta, proda mi 0.9 i to je kao auto. Pa da. Kako je to losije od sporijeg auta koji ima 2.0 motor i trosi 12 litara?
Hibridna tehnologija je odlicna-kad se upotrebi dobro. Smanjuje potrosnju na jeftinim kolima, a na skupim omogucuje mnoge igrarije...recimo, hibrid eliminise delove koji te najcesce ostavljaju na putu-anlaser, alternator, pk kais i remenice. Druk lager i klasicnu korpu. Poboljsava ubrzanje, izravnava krivu snage. Kod skupljih(ok, mnogo skupljih) sistem visoke voltaze hibrida aktivno upravlja ogibljenjem. Elektricna turbina bez turbo rupe.
Noviji automobili su daleko, daleko bolji na putu u lezanju i kocenju. Postavljaju ih kao trkacke aute, nizi, siri, tvrdji, tockovi na coskovima, bolja geometrija, siroki i siroko postavljeni, pune rubove, nema efekta tockica decijih kolica i balona od guma.
Gomila korisnih novih tehnologija kao i proliferacija postojecih i ugradnja u sve segmente vozila, ne samo najskuplje. Senzori sa kamerom, adaptivni tempomati, drzanje trake, automatsko kocenje, kvalitetan ABS(ne krsina iz 2000ih), kvalitetan ESP(ne krsina iz 2000ih). Klime su daleko bolje. Farovi su daleko bolji(ali i kostaju soma po komadu, jbg). Ulazak bez kljuca. Skuplji imaju jos gomilu zezancija.