Šta je novo?

Automobilska industrija

Autic je idealan za neki 1.2 turbo od 180 konja, manuelac 6 brzina i sportsku, sminkersku verziju. Borba sa standardnim kliom i C3 je nemoguca, nepravedna i suvisna. Treba ici na fiat 500, ne panda, varijantu, fenserica, fazoncic, zanimljivost. Dvoja vrata, istorijsko ime, retro moderan dizajn, sve vuce ka tome.
 
Autic je idealan za neki 1.2 turbo od 180 konja, manuelac 6 brzina i sportsku, sminkersku verziju. Borba sa standardnim kliom i C3 je nemoguca, nepravedna i suvisna. Treba ici na fiat 500, ne panda, varijantu, fenserica, fazoncic, zanimljivost. Dvoja vrata, istorijsko ime, retro moderan dizajn, sve vuce ka tome.
Странци већ увелико причао да би могао да изађе на црту са странцима.

Yugo told Car Magazine that the new concept, “does not just serve as a historical reminiscence, but underscores the affordability and the sportiness of the new model.” If this new Yugo makes it to production—which the company hopes to achieve in the next two years—it would compete with the Citroën C3, Renault Clio, and Volkswagen Polo.

Не знам какав је Рено Клио, али причало се да је требао да буде претеча Кампуса познатијег као петица, али је на крају био тотални промашај. Тако се причало. Сад, да ли је то истина или не, не знам.

Autic je idealan za neki 1.2 turbo od 180 konja

Најидеалнији мотор би био од 110 kW; 150 коњских снага (150 PS) на 6100 обртаја у минути какав има Рено 2.0 Клио Вилијамс. Тај мотор има максималну брзину од 215 km/h (ca. 134 mph). Тај мотор је четвороструки редни мотор који такође има вишетачко убризгавање горива. Што се тиче 1.2 турбо мотора од 180 коњских снага и навише, за њега је идеална Југо Флорида, али може то и овај Југо да има. Што да не? Ја сам за! Нека и он има.
 
Ne moze da se takmici sa njima iz vise razloga. Pre svega, nisu ista klasa. Kupe sa dvoja vrata vise ne postoji kao mali auto, tipa c3 i klio, svi su sa 4 vrata i pristojno su veliki automobili. Mali auto koji spolja nije mali, sa dvoja vrata i smeksi retro dizajnom sebe vec profilise kao skupa igracka, ne upotrebna sprava poput c3.

Drugo, kupci prakticne naprave zele sigurnost i pouzdanost. Jugo to ne moze da ponudi, nema tradiciju ni kontinuitet kvalitetnog vozila za male pare. Primer proboja na trziste u tom segmentu je Dacia. Od plasticne kante sklepane od viska renault delova, preko sprdnje sa njima u Top Gearu, dosli su do pristojnog auta za manje pare koje se moze videti sirom Evrope.

Reno klio vilijams je trosio 10 litara i imao sportsku verziju njihovog 2.0. motora. To je bio ok auto za to vreme, ali su se vremena promenila. Atmo benzinac je relikvija proslosti, ugradjuje se retko gde i to kao osnovni model, opet, "upotrebna sprava". U danasnje vreme klio vilijams ne moze da se trka sa obicnom fiestom 1.0., a kamoli nekom sportskom varijantom. Prosto, pregazen je tehnoloski.

Ovaj jugic ne treba da puca na clio sporta i da gadja 250 konja. 170-180 je mera, znacajno uproscuje ostale sklopove. Da bude sladak, lagan, jak, tvrd...unutra takodje, moderno i smelo. Tako bih ja pokusao.
 
Ako ga srpska fabrika ne bude pravila može i da se ne proizvede.
 
Postojalo je par primeraka orginslnog juga sa tojotinim motorom
 
Zašto ne i 1.4 T-Jet od 155 konja iz Grande Punta i Mita? To bi bila prava mera. Posle može da se malo i čipuje ko hoće i eto. Bitno da je s četiri cilindra, a ostalo ćemo lako 😎
 
Zato sto je euro 4 :)

Kad se vec gadjano motorima, Suzukijev booster jet 1.4 koji ide u Vitaru i Swift sport je modernija, pouzda ina i verovatno i jeftinija varijanta.
 
Више сам за то да се за почетак уграде јапански бензинци. Прича се да су много квалитетнији од европских.
 
Poslednja izmena:
Не знам какав је Рено Клио, али причало се да је требао да буде претеча Кампуса познатијег као петица, али је на крају био тотални промашај. Тако се причало. Сад, да ли је то истина или не, не знам.
Moraš da počneš da filtritaš svoje izvore. Da je totalni promašaj ne bi se pravio u kontinuitetu već 35 godina, i ne bi prošle godine bio drugi najprodavaniji model u Evropi sa 250 hiljada prodatih primeraka. Klio se nije pokazao, al zato Florida jeste. :ROFLMAO:

Најидеалнији мотор би био од 110 kW; 150 коњских снага (150 PS) на 6100 обртаја у минути какав има Рено 2.0 Клио Вилијамс.
U istom postu gde kažeš da ne znaš kakav je Klio, izvučeš iz naftalina egzotiku koja je pravljena u limitiranoj seriji do pre 30 godina. Nadam se da shvataš da taj motor ne zadovoljava moderne ekološke standarde i da ne može da se nađe na tržištu?
 
Коначно се обестињује...
Електрична верзија није изостављена, и она је на списку, али за сада се ради на бензинцу и дизелашу. Неко је предложио да се у Југа угради Тојотин 1.4 или 1.6 мотор са осам вентила који се у уграђивао у Королу — један од најпродаванијих модела на свету и најдуже произведених. Ако се тај мотор угради, биће пандам и конкуренција немачким возилима. Прича се да је тај мотор најбољи. Дај Боже да се то деси.
Nikada se neće dogoditi.
Ovaj ''novi Yugo'' niko nikada nigde neće napraviti.
Svako ko veruje da ipak postoji šansa, takvim pisanjem pokazuje elementarno nepoznavanje sveta oko sebe.

- Čija će platforma biti i ko će platiti njen razvoj, naročito imajući u vidu da se ''najavljuje'' da će imati i SUS i EV varijantu (platforma onda mora da podrži obe verzije)?
- U čijoj fabrici će se proizvoditi, ko će razviti kalupe za prese?
- Ko će i kada napraviti ugovore sa dobavljačima, a koji će sadržavati specifikacije više hiljada komponenti... ?
- Kako će biti isplativo (cena na tržištu ovog auta biti konkurentna) kad se od dobavljača traže komponente za par desetina hiljada automobila godišnje, a ne za milione sa ugovorima na 5 ili 10 godina kao što rade ostali?
- U čijim salonima će se prodavati? Takav brend ne može da se prodaje online jer ljudi nemaju poverenja u njega (nije Tesla), a sve što imaju u nasledstvu je samo negativni imidž tog imena.

Ima ovako još bukvalno 1.000 pitanja i nijedno ne prolazi ''novi Yugo''.
Da ime Yugo nešto vredi, davno bi ga otkupila neka ozbiljna kompanija i pravila low budget model sa tim imenom (kao što je urađeno sa Dacia brendom).
Plus, vreme za takvo pravljenje low budget automobila u Evropi je prošlo (zato Dacia i menja svoj koncept) jer šta god da napraviš ne možeš imati bolji odnos cene/kvaliteta od auta iz Kine. Zato ne možeš čekati konkurenciju iz Kine sa jedinim agrumentom ''moj auto je jeftin'' jer Kinez ima jeftiniji.
 
Poslednja izmena:
@neshaoct
Kao što se našao čovek da otkupi brend Yugo, tako se našao i dizajner da osmisli novi model Juga.
To je već odgovor na 2 pitanja od ukupno 1000.
Evo ja ću da dam odgovor na treće od 1000 pitanja.
Ako treba projekat za novu fabriku, ja mogu da napravim to.
Za ostala 997 pitanja sigurno ima još 997 ljudi koji mogu da daju odgovor na zadatu problematiku, svako u svom segmentu.
Jednostavno kad se skupe ljudi, nesto moze i da se desi.
 
Pa cekaj, zar ovo nije fiatozastava?

Ja sam skapirao da oni izlaze sa konceptom. Nisam bas pazio, samo mi se svideo dizajn.
 
@neshaoct
Kao što se našao čovek da otkupi brend, tako se našao i dizajner da osmisli novi model Juga.
To je već odgovor na 2 pitanja od ukupno 1000.
Evo ja ću da dam odgovor na treće od 1000 pitanja.
Ako treba projekat za novu fabriku, ja mogu da napravim to.
Za ostala 997 pitanja sigurno ima još 997 ljudi koji mogu da daju svoj odgovor koji bi omogućilo da se desi.
Ovde ništa nije osmišljeno. Ovaj auto nema razvijen dizajn. Da ima, pokazali bi nacrte kao dokaz ozbiljnosti.
Ovaj auto ima malo bolju maketu od onih koje su se nekada davno pravile u osnovnoj školi na času OTO.
Ovaj ''auto'' nema razvijenu platformu. Da ima - pokazali bi je kao dokaz ozbiljnosti projekta.

Projekat fabrike automobila, između ostalog, obuhvata:
- urađenu tržišnu analizu.
Nijedna fabrika automobila koja proizvodi ispod 200k-300k automobila godišnje danas nije isplativa. Gde ćeš da prodaš novog Yuga u tim brojevima?
Kako će ovaj Yugo da bude jeftiniji od automobila iz Kine?

- obezbeđen budžet.
Nijedna takva fabrika ne može da košta ispod 1 milijarde evra. Velika imena auto-industrije samostalno obezbede plafon 30% tog novca, sve ostalo je od Banke i lokalnih subvencija.
Koja Banka će dati kredit od barem 700 miliona evra kompaniji koja je do sada napravila 0 bilo čega, i odakle toj kompaniji njenih 300 miliona evra?

- organizovana proizvodnja.
Kad staješ u red za kupovinu namenskih robota koje ćeš koristiti na liniji? Koji je rok čekanja kod tih fabrika? Ne, to nisu default roboti koje Kinez prodaje na nekom sajtu...
Kad staješ u red kod fabrika koje prave velike prese koje se koriste u auto-industriji, i koji je rok isporuke za njih?
Kad staješ u red kod proizvođača baterija (jer se pominje i EV verzija), i koji je rok isporuke kod njih?

- ugovore sa dobavljačima.
Kad se zakazuju sastanci sa Bosch, Siemens i ostalima, sa tačnom specifikacijom komponenti (što znači da je neko razvio ovaj auto do poslednjeg šrafa) koje ti trebaju, njihovim količinama, rokovima isporuke i plaćanjem?

- obezbeđenu lokaciju.
Pošto nećeš imati lager delova već sve komponente stižu u istom danu kad će biti i ugrađene (svi odavno rade po principu JiT), gde to imaš obezbeđenu lokaciju sa logistikom za jedno 500-1.000 šlepera koji ti neprekidno 24 sata (kroz tri smene) ulaze u fabrički krug u tačno određenom satu u skladu sa tempom proizvodnje tog dana?
- pošto neće sve komponente moći da ti budu iz SRB, kad se pravi ugovor sa logističkim partnerima (DHL i ostali) za komponente iz uvoza?

- kad proizvedeš sve te automobile, kako ih transportuješ do mreže dilera?

- i gde ti je uopšte mreža dilera (prodavaca)? Gde je tih prvih npr. 1.000 salona u barem istočnom delu Evrope?

Šta od ovoga možeš ti da uradiš?
Možeš da nacrtaš fabriku? Super, lepo.
Gde je barem 1 milijarda da se crtež pretvori u stvarnost?

=====

Da ne ređam dalje... smešno mi je.
Ovaj ''novi Yugo'' niko nikada nigde neće napraviti.
 
Ovde ništa nije osmišljeno. Ovaj auto nema razvijen dizajn. Da ima, pokazali bi nacrte kao dokaz ozbiljnosti.
Ovaj auto ima malo bolju maketu od onih koje su se nekada davno pravile u osnovnoj školi na času OTO.
Ovaj ''auto'' nema razvijenu platformu. Da ima - pokazali bi je kao dokaz ozbiljnosti projekta.

Projekat fabrike automobila, između ostalog, obuhvata:
- urađenu tržišnu analizu.
Nijedna fabrika automobila koja proizvodi ispod 200k-300k automobila godišnje danas nije isplativa. Gde ćeš da prodaš novog Yuga u tim brojevima?
Kako će ovaj Yugo da bude jeftiniji od automobila iz Kine?

- obezbeđen budžet.
Nijedna takva fabrika ne može da košta ispod 1 milijarde evra. Velika imena auto-industrije samostalno obezbede plafon 30% tog novca, sve ostalo je od Banke i lokalnih subvencija.
Koja Banka će dati kredit od barem 700 miliona evra kompaniji koja je do sada napravila 0 bilo čega, i odakle toj kompaniji njenih 300 miliona evra?

- organizovana proizvodnja.
Kad staješ u red za kupovinu namenskih robota koje ćeš koristiti na liniji? Koji je rok čekanja kod tih fabrika? Ne, to nisu default roboti koje Kinez prodaje na nekom sajtu...
Kad staješ u red kod fabrika koje prave velike prese koje se koriste u auto-industriji, i koji je rok isporuke za njih?
Kad staješ u red kod proizvođača baterija (jer se pominje i EV verzija), i koji je rok isporuke kod njih?

- ugovore sa dobavljačima.
Kad se zakazuju sastanci sa Bosch, Siemens i ostalima, sa tačnom specifikacijom komponenti (što znači da je neko razvio ovaj auto do poslednjeg šrafa) koje ti trebaju, njihovim količinama, rokovima isporuke i plaćanjem?

- obezbeđenu lokaciju.
Pošto nećeš imati lager delova već sve komponente stižu u istom danu kad će biti i ugrađene (svi odavno rade po principu JiT), gde to imaš obezbeđenu lokaciju sa logistikom za jedno 500-1.000 šlepera koji ti neprekidno 24 sata (kroz tri smene) ulaze u fabrički krug u tačno određenom satu u skladu sa tempom proizvodnje tog dana?
- pošto neće sve komponente moći da ti budu iz SRB, kad se pravi ugovor sa logističkim partnerima (DHL i ostali) za komponente iz uvoza?

- kad proizvedeš sve te automobile, kako ih transportuješ do mreže dilera?

- i gde ti je uopšte mreža dilera (prodavaca)? Gde je tih prvih npr. 1.000 salona u barem istočnom delu Evrope?

Šta od ovoga možeš ti da uradiš?
Možeš da nacrtaš fabriku? Super, lepo.
Gde je barem 1 milijarda da se crtež pretvori u stvarnost?

=====

Da ne ređam dalje... smešno mi je.
Ovaj ''novi Yugo'' niko nikada nigde neće napraviti.

Evo sve se slažem sa tobom što si rekao i sve to stoji.

Ako pričamo o nekakvom novom Jugu, jel se slažeš da ako se ne proizvodi u Srbiji, to onda nije srpski auto?
Dakle jedina poenta za ozivljavanje srpske auto industrije je da ima vlastitu fabriku u Srbiji.
Ostalo zaista nema smisla.

Cena fabrike jeste 1 milijarda to apsolutno stoji.
Takva suma je možda delovala astronomska pre nekih 15-20 godina kad je zemlja tek izašla od bombardovanja i počela da se gradi maltene od nule.

Danas jedna milijarda i nije toliko veliki iznos.

Evo primera brze pruge Beograd Novi sad, to je ta jedna milijarda.

Nabavka 12 Rafala 3 milijarde evra.
A znamo da će da se koriste za air policing i nista vise od toga.

Znaci drzava Srbija AKO želi da nadje tu milijardu, naćiće je. Postoji računica da se napravi finansijska konstrukcija za tako nešto ako postoji volja.
U takvoj fabrici, mogu da se sklapaju automobili a mogli bi da se sklapaju i traktori, kamioni autobusi, dakle sve sto smo proizvodili ranije (FAP, IMT, Ikarbus). Da ima volje sve bi to moglo da se napravi ponovo jer i dalje postoje ljudi koji imaju znanje za to, sigurno postoje i firme koje odredjene komponente mogu da proizvode lokalno u Srbiji ostalo bi moralo da se uvozi.
 
Poslednja izmena:
Dakle jedina poenta za ozivljavanje srpske auto industrije je da ima vlastitu fabriku u Srbiji.
Ostalo zaista nema smisla.
Autoindustrija u SRB postoji, živa je i zdrava.
Mislim da ne treba da nabrajam preko 100 kompanija koje u SRB prave komponente koje se onda izvoze (mada ima i R&D centara, kao npr. Bosch u Pančevu gde se razvijaju i novi el. motori po zahtevima najvećih proizvođača automobila). Toliko dobro radi da u proizvodnji delova za motorna vozila i motore imamo godišnji suficit od malo preko 2 milijarde evra (podatak za 2023. godinu).

Varijanta da država SRB uloži milijardu (jer sad ima novca i nije teško kao pre, i eto daćemo za Rafale 3 milijarde) za nekakav novi Yugo:
- nije poenta u tome ima li milijarde ili ne, već hoće li biti isplativo? Ako neće biti isplativo onda je mnogo i 100 miliona. A, da neće i ne može biti isplativo već sam pisao.

Kako će taj auto biti jeftiniji i/ili bolji od auta iz Kine?
Kako će taj auto biti konkurentan sa cenom kad:
- ima količinski manje ugovore kod dobavljača (zato plaća komponente skuplje od konkurencije)
- mora da se uloži u razvoj platforme (nema jednu na kojoj će praviti barem 3 modela pa da ukupnom prodajom sva tri modela isplati ulaganje u R&D) što ga opet poskupljuje u odnosu na konkurenciju
- nema domaće komponente koje najviše utiču na cenu (motor/pogon/baterije/el.motor), tj. i to će sve morati iz inostranstva, ali ne kao deo mega-korporacije (npr. Stellantis u KG), već kao potpuno nova firma sa jednim modelom automobila?
- nema plasman na bilo kom tržištu uključujući i domaće?
Nema jer kupac u SRB više neće da kupi krš samo zato što je eto domaći i jeftin. Ta vremena su odavno prošla.
Ustvari, kad je prosečan stanovnik SRB počeo da kupuje polovnjak iz uvoza za 3k-4k-5k evra jer ga je smatrao boljim od novog Yuga, to je značilo kraj njegovog plasmana čak i na domaćem tržištu.

Usput, država već ima fabriku automobila sa učešćem u vlasništvu, tj. ima 33% fabrike u KG.
 
Poslednja izmena:
U takvoj fabrici, mogu da se sklapaju automobili a mogli bi da se sklapaju i traktori, kamioni autobusi, dakle sve sto smo proizvodili ranije (FAP, IMT, Ikarbus). Da ima volje sve bi to moglo da se napravi ponovo jer i dalje postoje ljudi koji imaju znanje za to, sigurno postoje i firme koje odredjene komponente mogu da proizvode lokalno u Srbiji ostalo bi moralo da se uvozi.
Ovo nije moguće.
 
OVa prica me podseca na Zorana Stefanovica, zanesenjaka sa fasciklom u ruci, koji je 20 godina obilazo firme i medije trazeci novac za osnivanje F1 tima, kasnije i za izgradnju F1 staze u Pazovi.
 
Može da se posmatra sa te tačke gledišta.

Medjutim postavlja se onda logično pitanje: zašto ti ljudi uopšte pokušavaju da ožive Yuga i zasto gube vreme radeći na tome ako je takva inicijativa osudjena na propast? Da li su glupi, ludi, naivni?
 
Ako nije moguće kako su u drugom svetskom ratu fabrike koje su proizvodile automobile pretvorene u namenske fabrike koje su pravile tenkove? 2 potpuno drugačija proizvoda.
Ima nekoliko takvih primera u nekoliko evropskih država.
Pa da... malo se razlikuju tadašnji automobili/tenkovi/traktori od današnjih, pa je zato puna rezona ova paralela koju si napravio.
Pri čemu je i tada dosta novca moralo biti uloženo za takva osposobljavanja... i najvažnije - uopšte nije bila bitna ekonomska isplativost takvog poduhvata.

Pogledaj koliko je fabrika traktora/kamiona/autobusa bilo u Evropi pre 20-30-50 godina, a koliko ih ima danas. Kreni slobodno od čuvenog Fergusona, pa dalje. Verujem da ćeš lako zaključiti zašto se toliko promenila situacija...
 
Vrh