Šta je novo?

Automobilska industrija

Камионети у САД су занимљива прича. Настали су буквално преквалификацијом мањих камиона у путничка возила како би се парирало европском увозу 60их и 70их.
 
Nije zbog pariranja evropskom uvozu, to nema nikakvog smisla, već zbog pooštravanja ekoloških normi.

Kamioni (truck) su izuzeti iz ovih mera, pa su to proizvođači iskoristili i prekvalifikovali putnička vozila u kamione. Oni se tako i zovu (truck)
 
Oni su odusevljeni da to zovu truck i hvale se kad njihov truck stvarno jeste truck na pravoj kamionskoj sasiji. Stvar koju je samonoseca karoserija ponosno prevazisla pre 70 godina.

Moj prijatelj sastavlja kraj sa krajem u srednjoj Americi, ali ne pomislja ni na sekund da ne vozi svoj truck kao jedino vozilo u kuci. Neko g***o od 7 litara, v8, nit je brz, nit je luksuzan. Skoro mu crkao jedan cilindar. Radi na racunaru od kuce, truck sluzi da vozi zenu i decu u skolu i na posao, odlazak u prodavnicu.
 
Truck prosečnam Amerikancu služi da preveze opremu za pecanje i jet ski do jezera, da pretovari stari nameštaj iz svoje kuće u vikendicu (čitaj prikolicu u neko trailer parku), da kupi hrane na paket u Costcou ili Sams Clubu u vrednosti od 700 USD (od čega će pola baciti). Inače polako se dosadašnji vlasnici pickupova prebacuju na evropska vozila, posebno mid size SUV ili veće limuzine. Sada ih uglavnom kupuju poljoprivrednici i građevinski majstori, kojima takvo vozilo zaista treba.
 
Na instagramu sam slučajno naleteo na ove slike. Milionita proizvedena Z101, rekao bih u Fiatu u Kragujevcu, slikana pre oko mesec/dva. Dugo se za ovaj automobil mislilo da je otišao u staro gvožđe zajedno sa ostalim muzejskim primercima. Ovo budi nadu i da su ostli muzejski primerci, kao npr. prva Z101, poslednji Fića itd. čitavi negde unutar Fiata.
461876412_555643853655663_9040767808421048540_n.heic.jpg
461924816_549846641034299_1307177919884735589_n.heic.jpg
461978045_1477512979870088_2869726841024263134_n.heic.jpg
461931505_1067870831420272_3692458576759788693_n.heic.jpg
461935470_1138588581275774_5597878248274658670_n.heic.jpg
 
Neko mi je pominjao da su Fiće hibridi
Ako je motor 1.2 onda nije hibrid, ako je 1.0 onda jeste. Mada i da jeste, to je tzv. "mild hybrid", imaju jedan mali akumulator ispod vozačevog sedišta i malo pomažu motoru 1.0 pri kretanju.

Inače, pojavila se u pondi Fiat Grande panda sa cenama za francusko i holandsko tržište

Ako sam dobro razumeo u Francuskoj osnovni model (RED) sa subvencijama je 15900eur

U Holdandiji 25990 eur (23040 sa subvencijama)

Ovo važi za električnu verziju
 
Na instagramu sam slučajno naleteo na ove slike. Milionita proizvedena Z101, rekao bih u Fiatu u Kragujevcu, slikana pre oko mesec/dva. Dugo se za ovaj automobil mislilo da je otišao u staro gvožđe zajedno sa ostalim muzejskim primercima. Ovo budi nadu i da su ostli muzejski primerci, kao npr. prva Z101, poslednji Fića itd. čitavi negde unutar Fiata.
Pogledajte prilog 216308Pogledajte prilog 216309
Sat do 120 :O ???

Ovde nešto ne štima, na slici je stari tip keca sa okruglim svetlima sa sredine 70ih, a milioniti je proizveden 1991.godine kada se uveliko proizvodio u redizajnu kao SKALA:
 
Poslednja izmena:
Z101 je jedina koju bih voleo da imam. Ali recimo neki retro mod, kao sto Singer radi sa Porseom. Ni ficu, ni tristaca, daj samo keca.

Juce videh jedan lep u Otona Zupancica parkiran duz ulice u pravcu ka Meku, vredi overiti.
 
Na instagramu sam slučajno naleteo na ove slike. Milionita proizvedena Z101, rekao bih u Fiatu u Kragujevcu, slikana pre oko mesec/dva. Dugo se za ovaj automobil mislilo da je otišao u staro gvožđe zajedno sa ostalim muzejskim primercima. Ovo budi nadu i da su ostli muzejski primerci, kao npr. prva Z101, poslednji Fića itd. čitavi negde unutar Fiata.
Pogledajte prilog 216308Pogledajte prilog 216309Pogledajte prilog 216310Pogledajte prilog 216311Pogledajte prilog 216312
Odlicno ovo crveno na krilu tu je bio izbačen gelerma 1999 izgleda da se sredjuje bilo bi dobro kad bi muzej bio u knezevom arsenalu ima prostora za to skupilo bi se 40 tak vozila sigurno
 
Neko nam žešće zavukao.
Hibrid ne hibrid, razlika je mala. Imaju samo drugačiji alternator i mali akumulator ispod vozačevog sedišta koji samo pomaže pri kretanju iz (mild hybrid) i dodatu šestu brzinu. Ja ne znam kakvo je sad stanje, ali ove godine je bilo reči da se obustavlja prozivodnja ovog auta zbog toga što više ne zadovoljava standarde sigurnosti u EU i nema ADAS. (https://greenmove.hwupgrade.it/news...-per-due-anni-sara-solo-elettrica_130064.html). Ipak je to auto predstavljen pre 17 godina i nije pretrpeo značajne izmene, za razliku od električnog.

Sad, da nije za policijski auto, nije. Tu nema razgovora.
 
Priboj – Na Sajmu zapošljavanja i obrazovanja, koji je organizovala Nacionalna služba za zapošljavanje (NSZ) Filijala Prijepolje, FAP Korporacija a.d. iz Priboja najavila je značajno povećanje svojih kapaciteta. Ova kompanija, nekadašnji privredni gigant u regionu, trenutno zapošljava 320 radnika i planira da angažuje još 44 novih zaposlenih iz različitih obrazovnih profila.
 

Interesantno poređenje prodaje MG-a i Stelantisa u Hrvatskoj, doduše nema u ovim brojkama Pežoa i Alfe, al svakako veliko je pitanje i sa njima da li imaju bolju prodaju od MG-a. Nadajmo se da će ozbiljno da se bace na promociju električne pande, i daj bože da naprave bum.
 
Vrh