Karlo del Ponte
Advanced
Sada pojašnjenje kako bi to trebalo da izgleda. Šta su ciljevi investicije:
1) Ulagati u one vidove kretanja za koje postoji rezerva kapaciteta i mogućnost kvaliteta: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
2) Ulagati u one vidove kretanja koja izazivaju manje zagađenja bukom, izduvnim gasovima, zauzećem prostora: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
3) Ulagati u one vidove prevoza za koje ne postoje tako striktna ograničenja po starosnoj, zdravstvenoj i finansijskoj dostupnosti: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
4) Izvršiti ozbiljno unapređenje saobraćaja na najslabije opterećenom od 6 makropravaca u Beogradu (Voždovački pravac), i gde neki ni ne započeti metro ima u svim planovima poslednji prioritet.
5) Omogućiti da javni prevoz zonu Autokomande prođe za 2 minuta i pri najvećem opterećenju. Uštede vremena pretvorene u novac.
6) Omogućiti maksimalno jednostavna i kratka presedanja, čime sistem dodatno dobija na efikasnosti. Pogotovu železnica postaje lako dostupna za sve nadzemne pravce.
7) Korak ka garantovanom vremenu putovanja, mogućnost dispečerske kontrole. Posledično, žitelji i posetioci mogu lako da planiraju vreme.
8) Kompletiranje tramvajske mreže i formiranje alternativnih pravaca.
Vezano za linije, tu podrazumevam tramvaje:
1 - Kružni Prokop - Kar.park - Slavija - Poštanska štedionica - Dorćol - Pristanište - Karađorđeva - Savska - Prokop.
9 - Banjica - Autokomanda - Prokop - Sajam - Železnička stanica Novi Beograd - Jurija Gagarina - Blok 45.
10 - Farmaceutski fakultet - Peke Dapčevića - Trošarina - Autokomanda - Slavija - Terazije - Despota Stefana - Pančevački most (varijante ka levoj obali Dunava).
17 - Zemunski park (više varijanti, dugoročno Nova Galenika preko proširene Ugrinovačke) - Mihajla Pupina - Omladinskih brigada - Železnička stanica Novi Beograd - Sajam - Prokop - K.Park - Ustanička - Konjarnik - Kaluđerica 2 (ukrštanje sa SMT).
18 - Banjica - Autokomanda - Slavija - Stari savski most - Mihajla Pupina - Zemunski park (varijante u Zemunu)
31 - Kalemegdan - Terazije - Slavija - Kar.Park - Ustanička - Konjarnik
Naravno da tu za početak treba da idu autobusi, ali bi prioritet bilo:
- Tramvajska veza Mostar - Veterinarski fakultet preko Prokopa
- Pomeranje javnog prevoza od Slavije do Veterinarskog fakulteta na desnu stranu ulice.
- Preskakanje petlje za javni prevoz i nemotorna transportna sredstva za pravce koji pate od zagušenja druma, za početak makar i samo za autobus.
1) Ulagati u one vidove kretanja za koje postoji rezerva kapaciteta i mogućnost kvaliteta: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
2) Ulagati u one vidove kretanja koja izazivaju manje zagađenja bukom, izduvnim gasovima, zauzećem prostora: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
3) Ulagati u one vidove prevoza za koje ne postoje tako striktna ograničenja po starosnoj, zdravstvenoj i finansijskoj dostupnosti: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
4) Izvršiti ozbiljno unapređenje saobraćaja na najslabije opterećenom od 6 makropravaca u Beogradu (Voždovački pravac), i gde neki ni ne započeti metro ima u svim planovima poslednji prioritet.
5) Omogućiti da javni prevoz zonu Autokomande prođe za 2 minuta i pri najvećem opterećenju. Uštede vremena pretvorene u novac.
6) Omogućiti maksimalno jednostavna i kratka presedanja, čime sistem dodatno dobija na efikasnosti. Pogotovu železnica postaje lako dostupna za sve nadzemne pravce.
7) Korak ka garantovanom vremenu putovanja, mogućnost dispečerske kontrole. Posledično, žitelji i posetioci mogu lako da planiraju vreme.
8) Kompletiranje tramvajske mreže i formiranje alternativnih pravaca.
Vezano za linije, tu podrazumevam tramvaje:
1 - Kružni Prokop - Kar.park - Slavija - Poštanska štedionica - Dorćol - Pristanište - Karađorđeva - Savska - Prokop.
9 - Banjica - Autokomanda - Prokop - Sajam - Železnička stanica Novi Beograd - Jurija Gagarina - Blok 45.
10 - Farmaceutski fakultet - Peke Dapčevića - Trošarina - Autokomanda - Slavija - Terazije - Despota Stefana - Pančevački most (varijante ka levoj obali Dunava).
17 - Zemunski park (više varijanti, dugoročno Nova Galenika preko proširene Ugrinovačke) - Mihajla Pupina - Omladinskih brigada - Železnička stanica Novi Beograd - Sajam - Prokop - K.Park - Ustanička - Konjarnik - Kaluđerica 2 (ukrštanje sa SMT).
18 - Banjica - Autokomanda - Slavija - Stari savski most - Mihajla Pupina - Zemunski park (varijante u Zemunu)
31 - Kalemegdan - Terazije - Slavija - Kar.Park - Ustanička - Konjarnik
Naravno da tu za početak treba da idu autobusi, ali bi prioritet bilo:
- Tramvajska veza Mostar - Veterinarski fakultet preko Prokopa
- Pomeranje javnog prevoza od Slavije do Veterinarskog fakulteta na desnu stranu ulice.
- Preskakanje petlje za javni prevoz i nemotorna transportna sredstva za pravce koji pate od zagušenja druma, za početak makar i samo za autobus.