Šta je novo?

Autokomanda

Sada pojašnjenje kako bi to trebalo da izgleda. Šta su ciljevi investicije:

1) Ulagati u one vidove kretanja za koje postoji rezerva kapaciteta i mogućnost kvaliteta: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
2) Ulagati u one vidove kretanja koja izazivaju manje zagađenja bukom, izduvnim gasovima, zauzećem prostora: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
3) Ulagati u one vidove prevoza za koje ne postoje tako striktna ograničenja po starosnoj, zdravstvenoj i finansijskoj dostupnosti: javni prevoz sa većim prioritetom šinskom, peške i bicikl.
4) Izvršiti ozbiljno unapređenje saobraćaja na najslabije opterećenom od 6 makropravaca u Beogradu (Voždovački pravac), i gde neki ni ne započeti metro ima u svim planovima poslednji prioritet.
5) Omogućiti da javni prevoz zonu Autokomande prođe za 2 minuta i pri najvećem opterećenju. Uštede vremena pretvorene u novac.
6) Omogućiti maksimalno jednostavna i kratka presedanja, čime sistem dodatno dobija na efikasnosti. Pogotovu železnica postaje lako dostupna za sve nadzemne pravce.
7) Korak ka garantovanom vremenu putovanja, mogućnost dispečerske kontrole. Posledično, žitelji i posetioci mogu lako da planiraju vreme.
8) Kompletiranje tramvajske mreže i formiranje alternativnih pravaca.

Vezano za linije, tu podrazumevam tramvaje:
1 - Kružni Prokop - Kar.park - Slavija - Poštanska štedionica - Dorćol - Pristanište - Karađorđeva - Savska - Prokop.
9 - Banjica - Autokomanda - Prokop - Sajam - Železnička stanica Novi Beograd - Jurija Gagarina - Blok 45.
10 - Farmaceutski fakultet - Peke Dapčevića - Trošarina - Autokomanda - Slavija - Terazije - Despota Stefana - Pančevački most (varijante ka levoj obali Dunava).
17 - Zemunski park (više varijanti, dugoročno Nova Galenika preko proširene Ugrinovačke) - Mihajla Pupina - Omladinskih brigada - Železnička stanica Novi Beograd - Sajam - Prokop - K.Park - Ustanička - Konjarnik - Kaluđerica 2 (ukrštanje sa SMT).
18 - Banjica - Autokomanda - Slavija - Stari savski most - Mihajla Pupina - Zemunski park (varijante u Zemunu)
31 - Kalemegdan - Terazije - Slavija - Kar.Park - Ustanička - Konjarnik

Naravno da tu za početak treba da idu autobusi, ali bi prioritet bilo:
- Tramvajska veza Mostar - Veterinarski fakultet preko Prokopa
- Pomeranje javnog prevoza od Slavije do Veterinarskog fakulteta na desnu stranu ulice.
- Preskakanje petlje za javni prevoz i nemotorna transportna sredstva za pravce koji pate od zagušenja druma, za početak makar i samo za autobus.
Autokomanda 2.png
 
Semafor koji je poslednji u vojvode stepe pred autokomandu drži jako dugo crveno, i jako kratko zeleno. Prodje svega 3-4 automobila, i plus par pametnih koji se ubace iz žute trake.
 
To je iz razloga, jer je zeleno dosta duže za skretanje u Triše Kaclerovića.
Potrebno je to, jer u špicu ima baš dosta vozila koja se uključuju tamo, pa da se ne bi napravila kolona do kružnog toka koja bi ga blokirala, pritom još traka za skretanje se deli sa tramvajem.

Možda van špica da se našteluje malo ravnonernije..
 
Да се и то решити, може ту семафор. За кружни ток мислим да је стрмо. Мада зар није ту урађена нова попречна двосмерна веза?
 
Сасвим је логично да Табановачка буде искључење из кружног тока. Најбоље би било да се прошири па да буде двосмерна.
 
Treba napraviti simulaciju pa utvrditi. Ovako na slepo se ne treba igrati.

Mada problem je tu mnogo veći od Tabanovačke i Kalcerovića. Ceo taj deo grada je naopako zasađen još pre 50-60 godina.
 
Na osnovu mog iskustva kao višedecenijskog korisnika kružnog toka, od kako je napravljen semafor za skretanje u Triše Kaclerovića, tako znaju vozila i autobusi koji skreću u istu, da naprave haos na kružnom toku kada ih uhvati crveno svetlo i čak ni duže zeleno svetlo to ne ispravi kako treba. Pre semaforizacije nije bio taj problem, barem ne ni približno izražen kao sada.​
 
Pa da, dok nije bilo semafora nije bilo ni tih problema.
Mada što jes jes, dok je bio semafor, bilo je i duplo manje vozila u Beogradu nego sad...
 
Fali jedno "ni" ispred "je" da bi se moglo ispravno tumačiti šta je pisac hteo da kaže, jer neko može da pomisli da je semafor sklonjen. ;)
 
U pravu si, lapsus

Ispravka: Mada što jes jes, dok nije bio semafor, bilo je i duplo manje vozila u Beogradu nego sad...
 
Nema veze to sa ukupnim brojem vozila. Jednostavno su leva skretanja svuda napravila haos otkako je skoro svuda strelica. Kod Srbijašuma nikad nije bilo gužve dok je bio stari sistem jer su prvo prolazila sva vozila iz pravca mosta, a onda posle par onih koja nisu uhvatila zadršku. Sad je redovno i traka za pravo zakrčena dok se upali levo. I to nikad neće funkcionisati kako treba.
 

 
Poslednja izmena:
Niko ne spori povećanje broja automobila, samo to ovde nije slučaj, jer za pravo gotovo da na tom pravcu nikad nema gužve, dok je ne napravi kolona za levo. A kolona se pravi jer sve one koji hoće da skrenu sačeka crveno. Ranije su oni odmah skretali dok ne krene suprotan smer pravo ka mostu. Po meni mnogo bolje rešenje.
 
Na osnovu mog iskustva kao višedecenijskog korisnika kružnog toka, od kako je napravljen semafor za skretanje u Triše Kaclerovića, tako znaju vozila i autobusi koji skreću u istu, da naprave haos na kružnom toku kada ih uhvati crveno svetlo i čak ni duže zeleno svetlo to ne ispravi kako treba. Pre semaforizacije nije bio taj problem, barem ne ni približno izražen kao sada.​

зато што су тај семафор (као и све остале у Београду) програмирали дебили
 
Može se namestiti semafor da drži duže za vozila u Stepi, ali stvoriće haos za vozila koja skreću, ne samo za njih nego će ići i na štetu tramvaja, pa kada se naređaju dva čoperca blokiraće kružni tok.
Nisam siguran da je ukidanje semafora bezbedno, dolaziće do konflikta, jer će se vozači koji se spuštaju niz Stepu zalećivati kao manijaci, ovi opet neće moći da skrenu, tramvaji će uglavljivati, a kružni tok zapušiti i eto nas na isto..

Jedino zdravo rešenje tu jeste da Tabanovačka postane dvosmerna, Trišu bih pretvorio u jednosmernu, odnosno da se sliva samo ka kružnom toku, a semafor ukinuo konačno..
 
Jedino zdravo rešenje tu jeste da Tabanovačka postane dvosmerna

не, никако

Može se namestiti semafor da drži duže za vozila u Stepi, ali stvoriće haos za vozila koja skreću, ne samo za njih nego će ići i na štetu tramvaja, pa kada se naređaju dva čoperca blokiraće kružni tok.

малоумни болиди су ту лоше испројектовали целу раскрсницу. запрацо, целу улицу су усрали
 
Treba(lo je) ispeeglati ceo taj blok između Kalcerovića i Tabanovačke i izgraditi sve ispočetka.
Mnogo bi tu bilo da se pegla. Vidiš da godinama nisu u stanju da puste isključenje sa autoputa u Tabanovačku. A tek će onda tu da bude gužva. Doduše, rasteretiće most kod Dušanovca. A i tamo bi trebalo malo da se ispegla.
 
Vrh