Šta je novo?

Autobuske stanice u Srbiji

@Užice mogao bi i stanicu Užica da okačiš xDDD
Ona je dobila Borbinu nagrada za arhitekturu 1992. To je tada jedina bila nagrada za arhitekturu u SFRJ i veoma cenjena u struci čak i po inostranstvu.
 
Аутобуске станице у већини случајева заробљене у '82. години а у непосредној околини бирцузи и прчваре са дна каце, пекаре са вриштећим црвено-жутим рекламама, полудивљи објекти и "анекси" и дивљи паркинзи.

Jbg, od 82. smo se bavili nekim drugim stvarima.
 
Nova Varoš, ubedljivo najbrutalnija autobuska arhitektura posle one u Topoli. Moguće da je ala NBG konstrukcija u ovom konkretnom slučaju uslovljena i planinskim reljefom sa oštrim zimama, grad je inače najviši u celoj Srbiji i nalazi se na preko 1100 metara iznad nivoa mora.

Pogledajte prilog 216049Pogledajte prilog 216050Pogledajte prilog 216052Pogledajte prilog 216053
Mala dopuna. Neprirodni objekat koji dominira iznad, odnosno sa prednje strane, ove nekad lepe autobuske stanice je privatni nelegalni objekat sadašnjeg vlasnika (ne znam ni kako je ni zašto omogućena privatizacija, ali ajde) Sekulić nešto. Sa desne strane je deo objekta koji je vlasnik Avdić pretvorio u market. Trenutno se vodi pravi mali rad između ovih gazda oko srednjeg dela objekta. Bilo je raznih vrsta zaprečavanja, ja tebi kamion, ti meni džip, viljuškar. Slikaću. Pravi cirkus, odlična ideja za Kusturičine filmove. Smejao bih se, ali sve ovo pokazuje na žalost kakvi smo.
 
AS Pančevo:

073.jpg

074.jpg
075.jpg
 
Red vožnje AS Prijepolje, ne menja se već više od 10 godina:

nvs 025.jpg
 
Tužno znaci Ruma sad nema stanicu trebalo je da zgrade pripadnu opštinama
 
Има приватна даље од железничке станице која је баш на нивоу. И ова распала мислим да је исто приватна само је та фирма пропала.
 
Znaci i ruma se svrstava u gradove sa 2 stanice Bor Prokuplje itd
 
Тако некако, мада стара више никада неће радити.
 
Znaci i ruma se svrstava u gradove sa 2 stanice Bor Prokuplje itd
I Negotin ima dve privatne stanice jednu prekoputa druge, Denzor i Nikolić Prevoz. Valjevo ima Lastinu stanicu koja je davno pripadala Streli Valjevo dok ta firma nije propala, i noviji Europa Bus odmah pored.

U Rumi je stara autobuska nekada pripadala preduzeću Rumatrans koje je takođe propalo, zadnji put sam u Rumu putovao autobusom pre 10 godina i Master Bus je još uvek koristio taj oronuli objekat, čuo sam da su je kasnije sasvim zatvorili i umesto nje koristili samo stajalište u centru grada dok nije izgrađena nova stanica nekih 700 metara od stare.
 
AS Arilje. Nekadašnja mala stanična zgrada, čekaonica i prateće prostorije su pretvoreni u lokale, karte se prodaju u kiosku i to samo za nekog kombi prevoznika koji drži lokalne linije do Užica, Požege, Ivanjice, dok se za polaske do Beograda koje drži Autoprevoz Čačak karte prodaju u vozilu, i to nema konduktera već vozač skuplja kašnjenje na svakoj stanici gde kuca kartu po kartu svakom putniku koji uđe.

P1100192.JPG

P1100193.JPG

P1100253.JPG
P1100252.JPG
 
Red vožnje AS Majdanpek. Ne vidim nijedan polazak za Bor koji je centar celog tog okruga. Možda je to ova stavka precrtana markerom, opet je suludo ako je takva linija postojala pa onda ukinuta.

DSCN4601.JPG
 
Koliko sam upoznat, više nema međumesnih linija za Bor, iako Md pripada Borskom okrugu ne postoje neka velika kretanja ka Boru što jeste interesantno. Ista priča je sa Negotinom i Kladovom, oni su više okrenuti ka Zaječaru.
Čak se ni kolima ne stiže tako lako od Bora do Majdanpeka.
 
Kada sam putovao u Donji Milanovac pre 3 godine čini mi se da je postojao polazak ili dva dnevno do Bora, verovatno su to ukinuli u međuvremenu. Ta varošica je geografski i putno jako izolovana i u odnosu na svoj opštinski centar Majdanpek i još više na širi okružni centar Bor. Možda bi ponovo trebao postati zasebna opština kao što je i bio do šezdesetih ili sedamdesetih. Negotin i Kladovo mislim da i danas imaju buseve do Bora.

Preberlinska Moravska Srbija je u najvećem zadržala tradicionalnu administrativnu podelu još iz vremena kneza Miloša, samo je Krajinski Okrug preimenovan u Borski, a Crnorečki Okrug u Zaječarski, sedište Krajinskog Okruga je tada bio Negotin. Bor je do oko 1900. i početka eksploatacije bakra bio obično selo, a tek u periodu SFRJ je potisnuo Negotin kao administrativni, saobraćajni i privredni centar celog tog kraja. I u zapadnoj Srbiji je kasnije ukinut Rudnički Okrug i pripojen Moravičkom, a Zlatiborski i Raški okruzi su prošireni na novooslobođene krajeve posle Prvog Balkanskog Rata, iako je mislim jedno kratko vreme postojao i Prijepoljski Okrug u južnoj Raškoj.
 
Vrh