Šta je novo?

Autobuske stanice u Srbiji

Ljig:

cc2 002.jpg
 
Шабачка станица је хорор пошто је мегаломански прегломазна и лоше одржавана након приватизације.
 
Nzm gde se nalazila prva
Druga pise Železnički park
A sad situacija kakva je nebih znao
 
Svaki put se zapitam da li je tema Autobuske stanice u Siriji, na sta nam lici drzava, sunce ti

Autobuske (u dobrom delu i železničke) su po pravilu najgori i najneuredniji javni objekti u svakom gradu , uglavnom jer je većina u nekom nerešenom pravno-imovinskom limbu nakon raspada prevoznika iz doba socijalizma koji su njima upravljali, a i cela ta oblast autobuskog prevoza funkcioniše na trange-frange principu i još na sve to nemaš adekvatne institucije da postave i kontrolišu osnovne standarde za ove stanične objekte.
 
Generalni utisak je da se od 90ih pa na dalje tom temom niko ni ne bavi. Osim par sumnjivih privatizacija ništa se nije desilo. A i te privatizovane stanice su u polu raspadu gde privatnik samo ubira takse i gleda stanicu kako se raspada. Što je valjda i razumljivo jel su uglavnom u pitanju neki lokalni šerifi koje prevoz ni ne zanima već su u celu priču ušli jel su imali "šemu" da stanice otkupe za male pare.
 
Тако обично бива када се јавно добро препусти приватницима. Да има икаквог реда, постојали би стандарди које би станице морале да испуњавају за дозволу за рад.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Тако обично бива када се јавно добро препусти приватницима. Да има икаквог реда, постојали би стандарди које би станице морале да испуњавају за дозволу за рад.

Ja sam postavljao dokumentaciju na temu za novu BAS, standardi postoje (iako nisu na nivou 21. veka) i čak ih ni stari BAS nije nikada ispunjavao ali je redovno dobijao licencu od ministarstva (daje se na 5 godina koliko se sećam) i time dobijao pravo da naplaćuje staničnu uslugu i peronsku (jer bez licence bi imao status stajališta), i tu se vraćaš na to što ovde institucije ne funkcionišu i sve se svodi na mutne dilove i ko ima koju vezu da sredi papire.
 
Да ли је покојна Ластина станица испуњавала стандарде?
 
Autobuska stanica u varošici i poznatom banjskom lečilištu Vrdnik na Fruškoj Gori. Prosto je u ovoj zemlji neverovatno da što je neko mesto više turistički posećeno to ima slabije razvijenu autobusku infrastrukturu, mahom parkinzi i pokoji kiosk koji najčešće i ne radi.
Odavde polazi prigradski za Novi Sad otprilike na sat, sat i po, do Sremske Mitrovice Sirmiumbus vozi 3 puta dnevno, a do Beograda Master Bus ima svega 2 polaska. Oni idu preko Rume, s tim što po sajtu Polazak.rs uopšte ne svraćaju do glavne autobuske u južnom delu grada nego koriste samo prolazna stajališta koja su bliže centru. To mi je malo čudno, pogotovo sad kada je izgrađena nova stanica u Rumi.

P1090806.JPG
P1090812.JPG
P1090814.JPG
P1090805.JPG
 
Autobuska stanica Divčibare, sagrađena pre neku godinu. Zgrada u pozadini mi deluje još uvek nedovršeno, verovatno zbog toga autobusi prema Beogradu/Valjevu i dalje polaze sa stajališta koje je u samom centru, pored mosta.

3 Najveća i najposećenija zimska turistička centra u Srbiji Zlatibor, Kopaonik i Divčibare u 21. veku imaju autobuske parkinge umesto stanica. Što da ne, kad može i glavni grad.....:unsure:

P1090833.JPG

P1090839.JPG

P1090840.JPG
 
To nije autobuska stanica, u pitanju je samo veliki parking sa mestima i za autobuse.

U centru mesta, takođe pored jednog od parkinga se nalazi Strelina baraka u kojoj su nekada prodavale karte, ali ona se ne koristi već par decenija.

Mislim da je stajalište sasvim dovoljno, obzirom da sa Divčibara polazi tek tri autobusa dnevno, dva ka Valjevu i jedan ka Beogradu.
 
Ona čuvena stanica u Ćupriji je pred zabranom upotrebe, zbog lošeg odtžavanja.
 
I ovakav parking je mnogo ozbiljniji nego ona na Zlatiboru gde imaš pogled iz apartmana na autobuse...
 
To nije autobuska stanica, u pitanju je samo veliki parking sa mestima i za autobuse.

U centru mesta, takođe pored jednog od parkinga se nalazi Strelina baraka u kojoj su nekada prodavale karte, ali ona se ne koristi već par decenija.

Mislim da je stajalište sasvim dovoljno, obzirom da sa Divčibara polazi tek tri autobusa dnevno, dva ka Valjevu i jedan ka Beogradu.

Mislio sam da je to ovaj objekat. U tekstu se uporedo naziva i parkingom i autobuskom stanicom.

Mogla bi se ovde sagraditi i neka mini čekaonica sa šalterima ako bi se uvelo više polazaka za Valjevo, Beograd, možda Novi Sad, Kragujevac, Niš. Zlatibor ima mnogo autobuskih linija do skoro svih velikih gradova širom Srbije, doduše i nalazi se na prometnoj magistrali i međunarodnom tranzitnom koridoru a Divčibare i čitav valjevski kraj su pomalo skrajnuti što se tiče drumskog saobraćaja. Barem bi sa Beogradom trebala postojati bolja veza od ta 2 povratna autobusa dnevno, ipak su Divčibare najbliže zimovalište.
 
Zlatibor ima mnogo autobuskih linija do skoro svih velikih gradova širom Srbije, doduše i nalazi se na prometnoj magistrali i međunarodnom tranzitnom koridoru a Divčibare i čitav valjevski kraj su pomalo skrajnuti što se tiče drumskog saobraćaja.
Kolubarski okrug genralno ima jako loš javni prevoz, čemu je dosta kumovala propast Strele ali i sadašnje stanje u Lasti koja je još devedesetih preuzela centralu u Valjevu. Tokom poslednje dve decenije Lasta je prestala da vozi na linijama od Valjeva do Mionice, Ljiga i Loznice, a prilično je redukovan i broj polazaka kao Osečini, mislim da su ostala samo dva, a redukovani su i polasci ka Beogradu, naročito nakon remonta pruge.

Do Mionice trenutno, na primer, vozi Europabus par puta dnevno i to samo u vreme u vreme školske godine. Tamošnju autobusku stanicu sada koristi bokserski klub za treninge, verovali ili ne.
 
Kolubarski okrug genralno ima jako loš javni prevoz, čemu je dosta kumovala propast Strele ali i sadašnje stanje u Lasti koja je još devedesetih preuzela centralu u Valjevu. Tokom poslednje dve decenije Lasta je prestala da vozi na linijama od Valjeva do Mionice, Ljiga i Loznice, a prilično je redukovan i broj polazaka kao Osečini, mislim da su ostala samo dva, a redukovani su i polasci ka Beogradu, naročito nakon remonta pruge.

Do Mionice trenutno, na primer, vozi Europabus par puta dnevno i to samo u vreme u vreme školske godine. Tamošnju autobusku stanicu sada koristi bokserski klub za treninge, verovali ili ne.
Železnički prevoz na relaciji BG-VA je sada solidan za naše prilike, ima i autobusa dosta jedino što deru sa cenama. I Ljig kao tranzitno mesto ima dosta polazaka do Beograda i Čačka, ali je slabo povezan sa Valjevom koje je centar njegovog okruga. U najgoroj poziciji su opštine Mionica i Osečina jer nisu na glavnom putu sever-jug, prevoz do Valjeva im je dosta loš a do Beograda je praktično nepostojeći.

Postovao sam na ovoj temi slike AS u Osečini i Mionici pre nekoliko stranica.

AS Mionica je van upotrebe, kamioni koriste perone kao parking a to malo autobusa uopšte ne ulazi u nju i koriste samo stajalište u centru varošice. AS Osečina se i dalje koristila krajem 2018. kada sam tamo bio, samo je i tada bila prilično zapuštena.
 
Poslednja izmena:
Vrh