Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Ne treba se zavaravati dajuci objektima naziv "privremeni".

To su stvarni objekti koji se stvarno grade a crtezi i renderi koji nam se plasiraju sluze samo da zavaraju javnost. (Mislim na projekat autobuske i zeljeznicke stanice koji je pobjedio na konkursu za ovu lokaciju na NBG a koji se u stvarnosti mozda nikad nece ni izgraditi)
 
Bilo bi bolje da su autobuski peroni ispod ,,nadvoznjaka,, umesto što su stavili staničnu zgradu
uštedeli bi skupo natkrivanje perona kako ne bi putnici kisli

al eto
kad se i ima malo u našoj kasi, odma se razbacuje i rasipa uludo i ne promišljeno

ih...da mi je znati ime tog pametnjakovica
sto turi stanične zgrade ispod a perone napolje
 
Баш сам и ја размишљао о томе. Мада ту је проблем што се ту негде спушта и трамвајска пруга са моста. Моје неко виђење је да су требали пероне да сместе одмах испод плоче железничке станице, а саобраћајнице до њих између железничке станице и УМП. Гледам баш овај план из новина, а пре неки дан таблу у Милутина Миланковића где треба да буде као станични плато, има људи овде лепо да се нашетају до перона ако улаз буде на станичном платоу.
 
За месец дана камен темељац за нову Аутобуску станицу
БЕОГРАД, 31. октобра (Танјуг) - Градоначелник Београда Синиша Мали најавио је данас да ће за месец дана почети изградња Аутобуске станице у Блоку 42 на Новом Београду.

"За месец дана биће постављен камен темељац. То је огромна инвестиција од 20 милиона евра, где ће тај део Новог Београда постати нови центар Новог Београда", рекао је Мали.

Циљ измештања постојеће аутобуске станице је да се растерети саобраћај у центру града.
 
Kamen temeljac 20 miliona evra???


Šalu na stranu, najvaljuju postavljanje kamena temeljca, pa će da ga postave, pa će šurnajest meseci od tada da počne gradnja. A autobusku stanicu verovatno čeka sudbina slična železničkoj, premestiće je, na stanicu koja će imati perone, kontejner za karte i toi toi za pišanje.
 
Нова аутобуска станица: Камен темељац до децембра

Ускоро почиње изградња аутобуске станице у Блоку 42, инвестиција 20 милиона евра. Прво ће се зидати зграда анекс и паркинг испод Железничке станице. Чекало се издавање грађевинске дозволе

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%80%D0%B0
 
БЕОГРАД, 31. октобра (Танјуг) - Градоначелник Београда Синиша Мали најавио је данас да ће за месец дана почети изградња Аутобуске станице у Блоку 42 на Новом Београду.

"За месец дана биће постављен камен темељац. То је огромна инвестиција од 20 милиона евра, где ће тај део Новог Београда постати нови центар Новог Београда", рекао је Мали.

Циљ измештања постојеће аутобуске станице је да се растерети саобраћај у центру града.

Ko nije gledao razgovor sa covjekom iz Beogondole samo da kazem da sam ga se sad sjetio. Njegove su rijeci da treba autobuse i tramvaje izbaciti iz centra grada da se rastereti saobracaj i da centar postane carstvo automobila.
Bojim se da su ovakva razmisljanja otisla u vrh vlasti a postaje mi i jasnije zasto u do sada izgradjenim saobracajnicama u BNV nema autobuskih stajalista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488715#p488715:p0orqpwx je napisao(la):
RioBL » 01 Нов 2017, 22:36[/url]":p0orqpwx]
Bojim se da su ovakva razmisljanja otisla u vrh vlasti a postaje mi i jasnije zasto u do sada izgradjenim saobracajnicama u BNV nema autobuskih stajalista.

Шта ти је ту и било нејасно? Да ли заиста мислиш да будући станари БНВ-а имају потребу за ЈГП-ом? :laugh:
Па то је као када би се чудио што на Дедињу нема више линија ЈГП-а. :sesir:
 
Реално БАС на садашњој локацији прави саобраћајну гужву и то је неоспорно.

Проблем је што у планирању измештања БАС нису предвидели успутне пролазне аутобуске станице/стајалишта. Неке већ постоје, а за некима постоји потреба, и постојећа пате о недостатка било какве инфраструктуре изузев саобраћајног знака и евентуалне трафике. А постоји потенцијал за развој истих у мини саобраћајне хабове и генераторе пренамене локације у услужне делатности оријентисане на путнике (такси, кафићи, трафике, пекаре, роштиљнице и брза храна...).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488724#p488724:3hfj5u0w je napisao(la):
Astrotrain » Wed Nov 01, 2017 10:11 pm[/url]":3hfj5u0w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488715#p488715:3hfj5u0w je napisao(la):
RioBL » 01 Нов 2017, 22:36[/url]":3hfj5u0w]
Bojim se da su ovakva razmisljanja otisla u vrh vlasti a postaje mi i jasnije zasto u do sada izgradjenim saobracajnicama u BNV nema autobuskih stajalista.

Шта ти је ту и било нејасно? Да ли заиста мислиш да будући станари БНВ-а имају потребу за ЈГП-ом? :laugh:
Па то је као када би се чудио што на Дедињу нема више линија ЈГП-а. :sesir:

Dedinje i BNV nemaju nista zajednicko.
Dedinje je slabo naseljeno podrucje i ZATO nema potrebu za JGP.
BNV je planiran kao gusto stambeno/komercijalno izgradjena oblast i kao takva JGP joj je neophodan. I to velikog kapaciteta.

To sto insinuiras da bogatima ne treba JGP je pogresno. Nece svi putnici u BNV biti bogatasi. 90% ce biti ljudi koji tu rade (u restoranima, hotelima,...) ili dolaze da se rekreiraju i kupuju.

Naravno, posto ce to moci samo automobilima onda ce uklanjanje autobuske stanice, bas fino da "rastereti saobracaj" kako je receno :roll:
 
Саме саобраћајнице које су планиране у БнВ ће бити фактички слебе и нефункционалне за и једну нормалну линију јавног превоза. Једино би градска железница и метро ту имали функционалност и смисао.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488774#p488774:r5zmi6my je napisao(la):
RioBL » 02 Нов 2017, 09:54[/url]":r5zmi6my]
To sto insinuiras da bogatima ne treba JGP je pogresno. Nece svi putnici u BNV biti bogatasi. 90% ce biti ljudi koji tu rade (u restoranima, hotelima,...) ili dolaze da se rekreiraju i kupuju.
У средњем веку је био замак са јарком пуним воде около, а данас су куле са недостатком ЈГП-а и саобраћајница иоле већег капацитета. Због тога сам од самог почетка и био против те наказе за разне "шејке (или шејкове) од Савамале". Џентрификација у свом "најбољем" издању. Радничка класа ће шетати до превоза на Савском Тргу или до Старог Моста или ће можда имати и неке фенси мини-бусеве за интерни развоз.

Требало је тај простор средити и привести намени, али је било много решења која би била заиста на корист грађанима а не олигархији.
 
Pozdrav svima.
Čitao sam o lokaciji za NBGD, i mišljenja sam da je totalni promašaj. Prosta ćinjenica je kada čovek porazmisli koliko će autobusa pregaziti mostove da bi došlo do stanice dnevno, i raubovati ih, odmah odbaciš takvu ideju kao dobru.

Lokacija i sam "tip" autobuske stanice je pre svega za debatu. Zapravo tu je u stvari čista situacija ali lopovska vlast i oni koji upravljaju autobuskoim stanicom se naravno sa time teško mire. Ali moramo se potruditi da se pomire.

U nijednoj zemlji EU, kojoj težimo, autobuske stanice nisu ograđene i ne postoji naplaćivanje peronizacije za putnike - ulazak na peron autobuske stanice.
Treba se ugledati na autobuske stanice u evropi. Karikirano, kako izgledaju moderne zgrade stanica - na spratu objekta se nalazi veliki tržni centar, tipa Merkator, Plaza, Ušće, ili slično, a onda Vas pokretne stepenice spuste u prizemlje gde su peroni sa autobusima. Zatim deo za informacije i kupovinu karata, a iste se kupuju i u autobusu. I to je kraj cele priče!

A ovi "naši" žele verovatno da ograde metalnom ogradom nekakvu modernu zgradu, što bi bilo neverovatno i jedinstveno u modernoj Evropi!

Danas je aktuelno sporno naplaćivanje peronskih karata širom Srbije, izmišljene "usluge". O tome sam pisao na drugom forumu koji se bavi tematikom oko autobusa. O ovome spremam i dopise premijerki i opozicionim poslaničkim grupama koji će nadam se podržati sve ovo što sam napisao.

Naravno BAS se sa tim neće složiti, ali ako ne žele, neka daju otkaze i neka se zaposle u drugim firmama. Današnjem BAS-u da ponudite legalno da prodaje heroin, ne bi pristali, jer pljačkom svakog putnika od minimalno 150 dinara zarada je veća.
Da ne govorimo o bahatosti, kada su čeličnu ogradu ka peronima zamenili matiranim pleksiglasom, kako bi onemogućili građanina da pošelje autobusom pošiljku, već da mora da plati ulaz na peron kako bi došao do vozača autobusa i td...

Ovo je suština, ništa manje važna od lokacije, zapravo prepliću se po važnosti...

Tu ima i drugih problema koji "vuku" sve ovo, a to je način upravljanja stanicom i kako je organizovana (ko njome upravlja, npr Grad kroz jedno JP, ko obavlja posao higijene (jkp grada), i td...) dakle BAS kao firma više neće moći na ovaj način da ubira prihod već onako kako to rade i kako su organizovane sve stanice u Evropi...
 
@negas
dobro dosao na beobuild
Sto se tice BAS ad i tvog misljenja da je naplata peronskih karata suvisna, BAS ad je akcionarsko drustvo( vlasnik je Konzorcijum a.d. sastavljen od zaposlenih i ostalih ) i kao takvo posluje po nekim ekonomskim principima. Prijem i otprema putnika mu je osnovna delatnost kao i prodaja karata pa posto mogu dodatno da zarade i od peronskih karata zasto da ne uvecaju dobit. Znaci od ukidanja nema nista :) Zemljiste koje koriste (trenutno u SA je verovatno bilo vlasnistvo grada kao i ono na NBG gde ce da ih presele) pa na ime toga placaju neki zakup gradu ili je neka druga kombinacija u pitanju, no bilo kako bilo imaju pravo da ga ograde i puste ili ne (ako nemaju peron. kartu) putnike da dodju do autobusa :) A od Evrope smo daaaaaleko i sve dalje i dalje. :)
 
Nebi ja imao nista proti peronske karte kad bi ona bila 100 din a ne da zavisi visina peronske karte od destinacije tj od udaljenosti iste sto je van svake logike
Posto je usluga ista nezavisno od destinacije putnika
Plus je ta usluga losa
 
Мени се чини да ће стање, не само у БАС-у већ и у многим предузећима, да се поправи једини са доласком конкуренције. Појма немам какво је стање код нас у вези са приватним станицама тренутно, али замислите сцену где на пример, имате мању, уредну, модерно опремљену, хуманују, локалну станицу на паркингу поред, нпр. ТЦ Ушћа. Ко може да бира, у зависности од дестинације, зар не би радије отишао у леп ТЦ у шетњу, куповину или слично, а потом на аутобус за нпр. Палић.
 
Sta se dobija kupovinom peronske karte?
Izlazak na peron, iskljucivo to. Bilo koja druga usluga se dodatno placa pa i upotreba toaleta.
Pri tom, BAS (ali i druge stanice) naplacuju i prevoznicima upotrebu stanice i (tajno) intezivno vrse pritisak na prevoznike koji tranzitiraju kroz beograd i ne svracaju na BAS a kupe putnike na usputnim stajalistima.
Takodje, BAS uzima vecu proviziju i na kupovinu karata od ostalih koji se bave prodajom i tako je decenijama.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Rekoh u postu iznad. Extra zarada BAS-a i nista vise, ali im se moze jer sve prevoznike "nadlezne gradske sluzbe" upucuju da se putnici primaju iskljucivo na BAS-u. Monopol ? Ma neeee !! usemljena banda.
 
Hvala na dobrodošlici ;)

U novim, sadašnjim okolnostima, kada se izmešta autobuska stanica treba promeniti i pravila igre. To kako je BAS organizovan i slično državu ne treba da interesuje. Ona treba da izgradi novu stanicu koja je organizovana isto onako kao i sve druge u evropi. A proguglajte malo pa će Vam biti sve jasno!

To što radi BAS je pljačka. Ali ne samo BAS, već sve autobuske stanice u Srbiji. Za sve to, nisu krivi oni već država. Država tu donosi pravila igre a ne stanice. Dakle, rešenje je ugledati se na stanice EU. Da budu na isti način organizovane i na isti način pružaju usluge. Tada više nema peronskih karata i sličnih budalaština. A privatne stanice, bilo one kao AD ili bilo koji drugi vid vlasništva neka postoje, ali će prevoznici verovatno odabrati onu na kojoj se ne vrši naplata peronizacija jer će takve biti dostupne putnicima mnogo više. To je izmišljen termin nepoznat u civilizovanoj evropi.
Sada je trenutak da se dovede u red i ovaj vid poslovanja u Srbiji. BAS je pljačkao i sve ostale stanice (BGD, KG, NIS...) treba im stati na put.

Ovde je situacija oko svega jasna kao dan i peronizacije za putnika i ograđivanje stanica mora otići u prošlost. Mi smo pametni a ovi u Nemačkoj, Francuskoj, Danskoj...su glupi :) :wink:
 
Најкоректније би било да аутобуске станице буду ЈКП/ЈП, да се одржавање хигијене повери чистоћи а обезбеђење да преузме комунална полиција. А путницима је најбитније обезбедити топло и суво место где не дува да на миру седну и сачекају аутобус, као и тоалет што на БАСу тренутно и није обезбеђено куповином перонске карте и изласком на перон.
 
Kad vec prave novu stanicu mogli bi da se zaje*******u i da malo urede / prosire usputno stajaliste kod autokomande. Vec sada gomila ljudi tamo ulazi u buseve, mogu misliti koliko ce ih tek biti kada glavnu stanicu prebace na NBG. I kolko ce to uvecati ionako ogroman zastoj u saobracaju koji autobusi prave.
 
Pre će ukinuti stajalište na Autokomandi nego što će ga urediti i proširiti...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489592#p489592:1v45hq1q je napisao(la):
Nightfall » Ned Nov 05, 2017 11:52 am[/url]":1v45hq1q]Kad vec prave novu stanicu mogli bi da se zaje*******u i da malo urede / prosire usputno stajaliste kod autokomande. Vec sada gomila ljudi tamo ulazi u buseve, mogu misliti koliko ce ih tek biti kada glavnu stanicu prebace na NBG. I kolko ce to uvecati ionako ogroman zastoj u saobracaju koji autobusi prave.

Tako je, Ili bolje prepsati kako su to uradili u EU, na primer u Štutgartu, gde su skoro napravili novu stanicu, ili Dortmundu, isto koliko me sećanje služi, ali trebalo bi da je tako nekako oko upravljanja i organizacije rada stanice. Što je sasvim normalno i ok.
Pa postavite sebi pitanje, zašto železnica ne naplaćuje peromnske karte?!? U čemu je razlika - šta to nema železnička stanica što ova druga ima. A da, nisu stavili rampu na svaki kolosek i ogradili žicom plato gde pristaju vozovi za raliku od ovih na autobuskim stanicama!

Stomatolog":1v45hq1q je napisao(la):
Pre će ukinuti stajalište na Autokomandi nego što će ga urediti i proširiti...

Autokomanda je ogledalo BAS-ove bahatosti oko naplaćivanja nepostojeće usluge. Pogledajte na primer posle 15 sati, a petkom pogotovu. Neko može da pogine, ili ostane bez nogu zbog onolike gužve, jer stajalište nije projektovano da prihvati onoliko ljudi i autobusa u isto vreme.
 
Usluga Koju Bas naplacuje je namenjena isplati plata zaposlenih na stanici. Dakle da bi se smanjila ova usluga mora se smanjiti broj zaposlenih odnosno saltera. to se lako resava kao i u drugim gradovima tako sto se kupe nekoliko automata za prodaju karata. srbi doduse ovo ne vole ali ce se navici ako nemaju alternativu.
Sve u svemu treb da se nametne resenje kroz automatizaciju i onda ce se smanjiti i troskovi i samim tim i usluga ce biti jeftinija odnosno moze se doci do modela gde se ne naplacuje vec da stanica zivi od iznajmljivanja prostora trgovinama koje bi se tu nalazile.
 
Vrh